Ylläpitolataus??

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Timon »

CTEKiä tai vastaavia halvempia latureita ei siis saa asentaa moottoritilaan, ok. Defan laturi olis ihan kätevä moottoritilassa, mutta kallis ja joutuis väkertämään lisäpistokkeen (lohkis ja sisäpistoke käytössä jo). Eli vois laittaa tuollaisen halvemman laturin auton sisälle, eli virta sisäpistokkeesta. Sisätilojen vaatimuksethan esim. CTEK täyttää, eikö?

Ajattelin siis etten tee laturin asennuksesta kiinteää, vaan silleen että sen vois helposti ottaa pois jos tarvitsee ladata vaikka toista autoa. Jos CTEKin heittää vänkärin lattialle, joutuu vaan vetämään johdot moottoritilaan akulle. Mutta onnistuuko ladata tupakansytyttimen kautta? Vai häviääkö SS:n molemmista tupakansytyttimistä virta kun autosta kääntää virrat pois? Onko kukaan kokeillu Saabiin tämmöstä kytkentää?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Joo niinhän se on, että asiat tuntuu tiukentuvan vähän monessa eri asiassa. Varmaan sattuneista vahingoista on otettu oppia. Lisäksi vielä pyritään ottamaan huomioon kaikenlaisia varmuusvaroja ja erilaisten yhteensattumien summa, jotta silloinkin vielä turvallisuus olisi taattu.

No, joissakin asioissa on menty kyllä myös takapakkia. Jatkuvasti saa lehdistä lukea erilaisten sähkölaitteiden takaisinvetoja. Valmistaja kun vain lätkäisee sopivan tarran tuotteeseen ja eikun myyntiin. Yleensä nämä ovat niitä "idän ihmeitä". Ja halpoja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Timon kirjoitti:CTEKiä tai vastaavia halvempia latureita ei siis saa asentaa moottoritilaan, ok. Defan laturi olis ihan kätevä moottoritilassa, mutta kallis ja joutuis väkertämään lisäpistokkeen (lohkis ja sisäpistoke käytössä jo).
Defan laturissa on myös lähtö esim. sisäpistokkeelle, et tarvitse mitään lisäpistoketta puskuriin vai ymmärsinkö jotain väärin?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Timon »

hz81 kirjoitti:Defan laturissa on myös lähtö esim. sisäpistokkeelle, et tarvitse mitään lisäpistoketta puskuriin vai ymmärsinkö jotain väärin?
Et ymmärtänyt, tuo oli vaan uus tieto mulle että defan laturissa ois jo valmiiks lähtö sisäpistokkeelle :D
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Timon kirjoitti:
hz81 kirjoitti:Defan laturissa on myös lähtö esim. sisäpistokkeelle, et tarvitse mitään lisäpistoketta puskuriin vai ymmärsinkö jotain väärin?
Et ymmärtänyt, tuo oli vaan uus tieto mulle että defan laturissa ois jo valmiiks lähtö sisäpistokkeelle :D
Ok. Ja vaikka tuossa ei olisi tuota lähtöä, niin saman asian saisit ostamalla ylimääräisen haaroittimen johtojen väliin.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Varastossa olisi tuollainen Defan kiinteästi asennettava laturi, peräisin jostain faijan VW Jetasta, eli oliskohan laturin vm. 1986-1988. Jotain piuhoja siitä vaan taitaa puuttua. Olikos se niin että Defalla on liitintyyppi pysynyt samanlaisena iät ja ajat, eli uudenmalliset johdot kävisivät vanhoihin kamppeisiin?

Entäs pitääköhän paikkansa ettei 5A laturi muka jaksa ladata 100Ah:n akkua täyteen? Noin väitti Bilteman myyjä kun olin ostamassa halvinta mahdollista akkulaturia ladatakseni Ducaton akkua sillä.
Paaketissa taisi olla mainittuna akun maksimikokokin, luulisi että vaikka 0.5A laturikin saisi akun kuin akun täyteen, mutta aikaa vaan menisi enemmän?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Mulla on sellainen 4A akku-matti -laturi, jolla olen lataillut akkuja ainakin neljännesvuosisadan. Ei vielä ole tullut vastaan sellaista ehjää auton akkua, joka ei olisi latautunut. Isompikapasiteettisillä se vaan ottaa aikaa enemmän. :)
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei tuhon defan laturiin tarvise ostaa kun yksi panassari johdon pätkä!
Jos on alunperin defan lämmitys johto sarja
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

kalle37 kirjoitti:Ei tuhon defan laturiin tarvise ostaa kun yksi panassari johdon pätkä!
Jos on alunperin defan lämmitys johto sarja
Tänään jo melkein tuli Akkusalosta ostettua.
Minkähänlainen hintahaitari mahtaa olla tuolla??
Kokemuksia?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja 900i »

Mielestäni noissa uusissa defan latureissa ei ole valmista lähtöä sisähaaralle. Vanhoissa mustissa defalaisissa oli lähtö. Nämä uudet punaiset on ilman sitä.Saadaan johtoja myytyä enemmän..
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei se mitään haaroitusta tarvii! Siis jos on valmiina haaroitus!
Keulasta lähtevä johto laitetaan defan laturin sisään menoon ja laturin lähtevästä irto pätkä haaroitukseen josta toinen menee lohkolämppärille toinen sisätilan lämmittimelle.

Tuolta minä aikoinaan laturin ostin:

http://www.polarautovaruste.com/shop/pr ... .php?c=145
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Ristom »

-Oksid- kirjoitti:Asiaan liittyen, ensi viikolla Defan IP-luokilteltu ylläpitolaturi menee asennukseen ja kolminapainen pistoke puskuriin, johonkin "piiloon".
Pistokkeen saa siististi kumpaankin yläkulmaan ja ruuvinreiät jää piiloon (ylöspäin) vaikka asennuksen poistaisi. Defan omaa mallikohtaista pistokekappaletta saa vain lohkolämmitinsarjan yhteydessä.
Kuva
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Mikä näistä kolmesta nyt kannattais hommata defa 1203, 1204 vai 1210? Lämmitys hoituu eberillä eli lohkolämppäriä ei ole eikä myöskään tarvetta sisätila lämppärille..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

1204 on ainakin minulla toiminut mainiosti. Suurimpana eronahan noissa on latausvirta; niinkuin nimikin kertoo ovat ne maksimissaan 3A, 4A tai 10A. Jos sinulla on mahdollisuus ladata akkua esim. koko yön yli niin 1204 ajaa asiansa vallan mainiosti. Rajoitetulla 2h lämmitysajalla (niinkuin monessa taloyhtiössä esimerkiksi) 1210 voisi puolustaa paikkaansa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Mulla on tuo 1203 sidin ohjauksen kautta.
Kotona tulee pidettyä koko ajan johtoa seinässä, eli lataus päällä ja kun sieltä saa tarvittaessa sen max. 3h lämmitysaikaa, niin ihan hyvä.
Tietysti jos laittaa kaikki kolme muistipaikkaa ihan peräkkäin! :mrgreen:

Töissä ei ole kuin 2h kello, mutta onhan sekin tyhjää parempi vaikka kylmää akkua lataakin ja eihän se kyllä näillä pakkasilla hirveesti ehdi lämpenemään tuossa 15km työmatkalla.
Vastaa Viestiin