sabu79 kirjoitti:ok.. motonetti ois tossa vieressä.. et kai niiltä saa ok akkuja..??
samalla huomasin että ikkunat ei mene enään itsestään ylös, kun napsauttaa siitä katkaisimesta ns. 2 kertaa.. joutuu koko aika pitää sitä katkaisinta niin kauan kuin ikkunat sulkeutunut..
Puristussuojat täytyy opettaa uudestaan jotta mukavuussulkemistoiminto palautuu:
Puristussuojan opettaminen
Ääriasentojen ja iskunpituuden oppiminen pitää tehdä ikkunan ääriasentoon vaikuttaneen mekaanisen työn jälkeen, moottorin tai oven ohjausyksikön vaihdon jälkeen sekä jännitekatkon jälkeen esim. akun vaihdon yhteydessä. Ennen kuin ääriasennon oppiminen on tapahtunut, "Express upp" -toiminto on passivoitu, mikä puolestaan merkitsee, että mukavuussulkemistoiminto ja puristussuoja eivät toimi.
Varoitus
Puristumissuoja ei ole aktiivinen, ennen kuin ikkunannostimet on kalibroitu virtakatkoksen jälkeen.
Toimenpiteet
Vihje
Vain yhden ohjausyksikön saa kalibroida kerrallaan jännitevaihteluista johtuen
1. Sulje ovet.
2. Käynnistä auto.
3. Avaa sivuikkunaa noin 15 cm.
4. Nosta ikkuna täysin ylös ja paina painiketta vähintään 1 sekunti ikkunan pysähtymisen jälkeen.
5. Paina painike alas ja ikkuna laskeutuu nyt itsestään.
6. Odota vähintään 1 sekunti.
7. Aja ikkuna yläasentoon ja pidä nuppi painettuna, kunnes kuulet äänikuittauksen.
kiitoksia JP..
plussan piuhahan siellä oli IHAN irti.. eikä saannut kunnolla kiinni, kuin laittamalla akun alle n.5mm korkuisen korokepalan..
otti ne akun suojakotelon reunat siihen plussanavan mötikkään muuten kiinni.. eikä uponnut tarpeeksi syvälle..
mut seuraavaksi oisi jarrujen uusiminen.. levyt+palat.. sen jälkeen varmaan iskarit, kun alkanut kolisee kylmällä kelillä..
molokki kirjoitti:No se oli sitten taas se ainoa 9.3 joka ei kolise pakkasilla,jos on seisonu yön ulkona.
Ei ihan oikeastikaan kolise kun on iskarit jne kunnossa, auto joka yö pihalla. Kyllähän tuo on itselläkin klopottanut vaikka millä tavalla jos joku paikka ei ole ollut kunnossa. Itse olen joutunut kolinan takia vaihtamaan useammankin kerran alustaan osia, mm. etuiskarit, etujouset, takabumerangit ja takakallistuksenvakaajan runkokumit. Mutta kyllä kun kaikki osat on kunnossa niin ei pitäisi kolista, eikä varmasti ole tämä minun kappale mikään kultamuna
molokki kirjoitti:No se oli sitten taas se ainoa 9.3 joka ei kolise pakkasilla,jos on seisonu yön ulkona.
Ei ihan oikeastikaan kolise kun on iskarit jne kunnossa, auto joka yö pihalla. Kyllähän tuo on itselläkin klopottanut vaikka millä tavalla jos joku paikka ei ole ollut kunnossa. Itse olen joutunut kolinan takia vaihtamaan useammankin kerran alustaan osia, mm. etuiskarit, etujouset, takabumerangit ja takakallistuksenvakaajan runkokumit. Mutta kyllä kun kaikki osat on kunnossa niin ei pitäisi kolista, eikä varmasti ole tämä minun kappale mikään kultamuna
Samanlaista kokemusta omassakin. entiset iskarit kolisi pakkasilla ne vaihdoin sekä suunnilleen samat osat kuin glyzer. nyt ei kolise ja auto on pihalla yöt