9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja anv »

Kiitos tarjouksesta, mutta taidan ostaa muiden 240tkm:n huoltotarvikkeiden kanssa nipussa täältä. Ensisijaisesti sen vuoksi että uusi tulppa on helpompi kiristää oikeaan momenttiin kuin käytetty.

Toinen tulpanvaihto-operaatio vasta tulossa tähän saappiin :D

Niin, ja kiitos varmistuksesta Kylölle.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja patu »

Juu. Uusi on aina uusi..
Ehdin ajelemaan näillä tulpilla viime vuonna vajaa viikon verran, jonka jälkeen tuli ykskaks etanolipäivitys niin jäi ylimääräiseksi..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja anv »

anv kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Mitkäs sytytystulpat siellä nyt sitten on?

B207 2003-2007:
NGK PFR6T-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11

B207 2008->
NGK PFR6D-10G
tai vaihtoehtoisesti
NGK BKR7ESC-11

Muistelisin, että jos noita platinatulppia on sekoitettu keskenään, eli laitettu väärään vuosimalliin niin siitä on seurannut moottorin huonoa toimintaa. Varmin valinta on tuo perinteinen kuparikärkinen BKR7ESC-11
Pikavarmennus vielä. Onko tuo NGK PFR6T-10G nyt se platinatulppa, jolla ajetaan se 120tkm kun autona on 9-3 1.8t vm 2007?
No perskules sentään. Myivät mulle merkkiliikkeestä nuo PFR6D-10G-tulpat ja huomasin vasta kotona kun noita 240tkm:n huolto-osia oli aika läjä. Mitäs mieltä kansa on, lähdenkö vaihtamaan noi oikeisiin?
EDIT: varaosanumerolla 55571391 myivät mulle nuo, jos siitä on yhtään apua käykö nuo...
EDIT2: googletin tolla varaosanumerolla ja näyttäisi olevan oikea tulppa B207-koneeseen vm. -03... -11. Taidan laittaa paikoilleen
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2169
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja anv »

Doddiih, kävin vielä merkkiliikkeessä varmistamassa nuo tulpat (PFR6D-10G). Kyllä ne vielä tarkistuksen jälkeenkin ovat oikeat heidän mielestään. Jäin käsitykseen että nuo PFR6T-10G:t on korvattu PFR6D-10G:lla myös -03-07 malleissa. Googlekin kertoo samaa, kuten tuossa yllä kirjoitinkin. Jollain jenkkipalstalla törmäsin juttuun näistä kahdesta tulpasta, että ovat ominaisuuksiltaan täsmälleen sama tulppa ja ainoa ero oli muistaakseni jonkun elektrodin profiilissa tms. Elikäs näillä tiedoilla PFR6D-10G sopii B207-koneeseen vm. 2003-2011.

Laitan ne paikoilleen seuraavassa huollossa ja palaan asiaan, jos jotain meni v***tuiks.

EDIT: nyt on huolto tehty. Ja siellä oli nuo PFR6D-10G -tulpat 120tkm ajettuna koneessa. Autona siis 2007 vm 1.8t.
Viimeksi muokannut anv, To Maalis 30, 2017 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
siffonen
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 13:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 9-3 1.8t 2008 ahdot ja käynnistyvyys

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Muutaman kerran oon tehny huomion että kovan kiihdytyksen jälkeen jarrupoljin kovenee. Takaisku imusarjan ja alipainepumpun väliseen letkuun tuli vaihdettua syksyllä, mutta tehostajan ja pumpun välinen vielä orkkis.
Voisko olla tuo takaisku viallinen kun tuolleen tekee
Saab 9-5 2.3t 1998
Saab 9-3ss 1.8t 2008
Vastaa Viestiin