Kolinat lähti...toistaiseksi?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

masa9-3 kirjoitti:Voi Jumalauta...

Soitin tämän foorumin ja ko. topicin viestit luettuani pitkän puhelun GM:n asiakaspalveluun.
Ihan asiaa sinänsä mutta kun takuuasioita käsittelevät samat kaverit kuin kymppitonnin Opeleiden ja ryhmäkannetta ei tunneta niin ei tällaisiin asioihin GM:llä riitä kiinnostusta, saati sitten että tulisivat todellakaan takuunjälkeisiin asioihin ns. vastaan kuluttajaa.

Nuo tukivarren puslat (jotka sulla sen narinan ilmeisesti tekee ja jotka vaihtamalla se ääni multa hävisi) kuluu monessa muussakin autossa, joten siltä osin tämmöinen on kohta "normaalia kulumista", kun kaikissa muissakin autoissa on sama vika. Samat rakenteet ja samat alihankkijat.

Kyllä mun mielestäni tämä premium on valitettavasti ainakin omien kokemusten pohjalta melkoisen liioiteltu termi Saabin kohdalla, ei vähiten juuri näitten asiakaspalvelujen takia.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
masa9-3
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 14:57

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja masa9-3 »

Kiitos vinkistä. Paljonko sulla maksoi vaihto, jos meni takuuseen, niin tiedätkö summaa?

Ja oliko sulla sellainen rohiseva ääni, siis aivan ku pohjapanssari olis viistänyt tietä, tai nastat sisälokareihin... Jos saat näistä vertauksista kuvan mun "äänestä"...?

Matti
kimmop kirjoitti:
masa9-3 kirjoitti:Voi Jumalauta...

Soitin tämän foorumin ja ko. topicin viestit luettuani pitkän puhelun GM:n asiakaspalveluun.
Ihan asiaa sinänsä mutta kun takuuasioita käsittelevät samat kaverit kuin kymppitonnin Opeleiden ja ryhmäkannetta ei tunneta niin ei tällaisiin asioihin GM:llä riitä kiinnostusta, saati sitten että tulisivat todellakaan takuunjälkeisiin asioihin ns. vastaan kuluttajaa.

Nuo tukivarren puslat (jotka sulla sen narinan ilmeisesti tekee ja jotka vaihtamalla se ääni multa hävisi) kuluu monessa muussakin autossa, joten siltä osin tämmöinen on kohta "normaalia kulumista", kun kaikissa muissakin autoissa on sama vika. Samat rakenteet ja samat alihankkijat.

Kyllä mun mielestäni tämä premium on valitettavasti ainakin omien kokemusten pohjalta melkoisen liioiteltu termi Saabin kohdalla, ei vähiten juuri näitten asiakaspalvelujen takia.
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

masa9-3 kirjoitti:Kiitos vinkistä. Paljonko sulla maksoi vaihto, jos meni takuuseen, niin tiedätkö summaa?

Ja oliko sulla sellainen rohiseva ääni, siis aivan ku pohjapanssari olis viistänyt tietä, tai nastat sisälokareihin... Jos saat näistä vertauksista kuvan mun "äänestä"...?

Matti
Justiinsa tuo sama.

Metro-Auto Airport, osat on karvan alle 12 euroa joten ei niitä vanhoja kannata rasvata.

Mulla sattui asiansa osaava asentaja, joten aikaa meni alle 2h -> reilu 150 € työhön, jossa hieman alennusta kun oli luvattu 160€ koko keikka, mutta kahteen sataan olisi lasku pysähtynyt muutenkin.

Jos joku juniori lukee virallista asennusohjetta niin otetaan koko etukelkka alas jne jne ja kustannus lienee helposti tuplaten.

EDIT: ja itse maksoin koska auto täytti jo 3 vuotta...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
masa9-3
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 14:57

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja masa9-3 »

Thanks.

Mua vaan vituttaa, kun toi vika on ollut siinä jo todella pitkään, eikä ole takuussa korjaantunu. Saisitko jostain sen asentajan nimen mulle, voisin viedä tuon mun auton samaan paikkaan ja samalle hepulle niin ei tule yllätyksiä. Jos haluat, niin meilaa se mulle henk. koht. meiliin, niin ei tarvitse jakaa asentajan nimeä julkisella paikalla:)

madi@jippii.fi

Kiitos etukäteen avusta:)=
kimmop kirjoitti:
masa9-3 kirjoitti:Kiitos vinkistä. Paljonko sulla maksoi vaihto, jos meni takuuseen, niin tiedätkö summaa?

Ja oliko sulla sellainen rohiseva ääni, siis aivan ku pohjapanssari olis viistänyt tietä, tai nastat sisälokareihin... Jos saat näistä vertauksista kuvan mun "äänestä"...?

Matti
Justiinsa tuo sama.

Metro-Auto Airport, osat on karvan alle 12 euroa joten ei niitä vanhoja kannata rasvata.

Mulla sattui asiansa osaava asentaja, joten aikaa meni alle 2h -> reilu 150 € työhön, jossa hieman alennusta kun oli luvattu 160€ koko keikka, mutta kahteen sataan olisi lasku pysähtynyt muutenkin.

Jos joku juniori lukee virallista asennusohjetta niin otetaan koko etukelkka alas jne jne ja kustannus lienee helposti tuplaten.

EDIT: ja itse maksoin koska auto täytti jo 3 vuotta...
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolinat lähti...toistaiseksi?

Viesti Kirjoittaja kimmop »

masa9-3 kirjoitti:Thanks.

Mua vaan vituttaa, kun toi vika on ollut siinä jo todella pitkään, eikä ole takuussa korjaantunu. Saisitko jostain sen asentajan nimen mulle, voisin viedä tuon mun auton samaan paikkaan ja samalle hepulle niin ei tule yllätyksiä. Jos haluat, niin meilaa se mulle henk. koht. meiliin, niin ei tarvitse jakaa asentajan nimeä julkisella paikalla:)
Löytyypähän ne kiinnostuneille täältä haullakin.

Muuten, jos tuon vian olet takuuaikana viralliselle Saab-korjaamolle jo ilmoittanut niin kyllä sen takuuseen pitäisi mennä vaikka takuuaika on jo mennyt umpeen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Vähän positiivistakin jutustelua ainaisen itkemisen sijaan :wink:

Autooni (rek. marraskuu -02) laitettiin tänään takuuseen:
- etuiskarit (kolinan takia)
- etujousien alapään / jousilautasen väliin uuden malliset kumit (kolinan takia)
- iskareiden kääntölaakerit (rutinaa kuului etupäästä paikallaan rattia kääntäessä)
- taakse uudet tukivarsien kumit (olivat kuluneet, hirveä natina takapäästä)
- nelipyöräsuuntaus

Kyllä kelpaapi ajella hiljaisella autolla, oli jo unohtunut tässä matkan varrella millaista herkkua se on 8)
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

TKL kirjoitti:Vähän positiivistakin jutustelua ainaisen itkemisen sijaan :wink:

Autooni (rek. marraskuu -02) laitettiin tänään takuuseen:
- etuiskarit (kolinan takia)
- etujousien alapään / jousilautasen väliin uuden malliset kumit (kolinan takia)
- iskareiden kääntölaakerit (rutinaa kuului etupäästä paikallaan rattia kääntäessä)
- taakse uudet tukivarsien kumit (olivat kuluneet, hirveä natina takapäästä)
- nelipyöräsuuntaus

Kyllä kelpaapi ajella hiljaisella autolla, oli jo unohtunut tässä matkan varrella millaista herkkua se on 8)
Ja sitten sä heräsit?

Missä päin näin fiksuja liikkeitä on?
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

kimmop kirjoitti:Ja sitten sä heräsit?

Missä päin näin fiksuja liikkeitä on?
Salossa.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Kuinkas paljon ajettuna nuo takatukivarsien kumit ovat alkaneet teillä valittamaan?

Omani on nyt vajaa 80000 km ajettu, eikä sieltä vielä ainakaan ole mitään kuulunut.

Kysymyksessäkö on siis selvästi havaittava, auton sisällekin kuuluva ääni, vai?

Omani on 2004 mallia - olisiko niin, että -03:issa on noissa kumeissa jokin materiaali virhe tms?
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Bob kirjoitti:Kuinkas paljon ajettuna nuo takatukivarsien kumit ovat alkaneet teillä valittamaan?

Omani on nyt vajaa 80000 km ajettu, eikä sieltä vielä ainakaan ole mitään kuulunut.

Kysymyksessäkö on siis selvästi havaittava, auton sisällekin kuuluva ääni, vai?

Omani on 2004 mallia - olisiko niin, että -03:issa on noissa kumeissa jokin materiaali virhe tms?
Mulla ei kyllä kuulu mitään omituista sieltä suunnalta, liekö vaihdettu joskus tai sattunut paremmasta erästä?
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
TKL
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Su Loka 24, 2004 12:26

Viesti Kirjoittaja TKL »

Vähän yli 80 tkm mittarissa ja ääni oli kumisen nariseva ja todella huomattava, kuului sisälle hyvin kävelynopeudessa. Äänen sai aikaiseksi paikallaan painamalla kädellä auton takapäätä.
Ex-Saab 93 ss 2.0t Vector -03 BSR
Edgar
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 12:39
Paikkakunta: Riihimäki

Tilanne tällä hetkellä..

Viesti Kirjoittaja Edgar »

Itselläni tämän hetken tilanne vikojen suhteen on se, että etupäässä on jotain "väljää". Se tuntuu kun paikaltaa lähtee liikkeelle. Tuntuu "ratin kautta". Kerroin asiasta 120tkm huollon yhteydessä (HML länsi-auto) ja ottivat kiviä pois jousien välistä? Että sillä tasolla mennään.

Lisäksi takapäästä kuuluu ääntä ajon aikana.
Epäilen, että takapyörän laakerissa on jotain vikaa vikaa.

Ajattelin tarjota autoa Hyvinkäälle tälle Vähämaalle, kun satun asumaan siinä lähellä.

Vähän pelottaa mitä vikaa etupäästä löytyy ja paljonko maksaa :roll:

9-3 SS 2.0 Aero vm. 2003
9-5 SE 2,0t vm. 2000
Ex 9000CD 2.0 vm. 1990
Ex BMW 545i vm. 2004
Ex MB CLK430 vm. 2000
Ex 9-3 SS 2.0TS Vector vm. 2007
Ex 9-3 SS 2.0t Vector vm. 2003
Ex 99 GLS vm. 1980
ptme
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 13:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ptme »

Tuo narina ilmaantui myös minun -04 SS:ään, kun mittarissa oli 115 tkm.
Narina oli vain toisella puolella, ja tilanne oli pahimmillaan kesän kuivuudessa. Syksyn sateet helpottivat selvästi tilannetta.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
spb
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 21:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tilanne tällä hetkellä..

Viesti Kirjoittaja spb »

Edgar kirjoitti:Itselläni tämän hetken tilanne vikojen suhteen on se, että etupäässä on jotain "väljää". Se tuntuu kun paikaltaa lähtee liikkeelle. Tuntuu "ratin kautta". Kerroin asiasta 120tkm huollon yhteydessä (HML länsi-auto) ja ottivat kiviä pois jousien välistä? Että sillä tasolla mennään.
Itsellä samaa vikaa. Ihan kuin lähtisi tyhjät pois silloin tällöin. Kerro ihmeessä jos saat selvyyttä mikä moisen aiheuttaa.

--
9-3 SS '03 67tkm
s-sedan
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 10:18

Viesti Kirjoittaja s-sedan »

olisko jollain kokemuksia tämmösestä kolinasta et kun rattia
pyörittelee paikallaan niin kuuluu "poing/klonk" ääniä eri kohdissa.
kun tutkin asiaa niin se näkyi/tuntui ihan selvästi....jousethan siellä kanitti
ja tärähteli! apparin puolella enemmän ja sieltä se äänikin tulee mut kuskinkin puolella tuntuu pieniä tärähdyksiä. kun apparin kulmaa kevensi tunkilla niin ääni vaimeni vähän. itse olen sitä mieltä että yläpään kääntölaakerit soseena. jos joku on viisaampi niin kuuntelen innolla ehdotuksia. Auto on 1.8t vector -04 aj.109tkm. takuu loppunu toukokuussa... :cry:
Vastaa Viestiin