Vaihtelua elämään..

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Turbo Sensonic kirjoitti:...Tällä palstalla on myös niitä...
Tunnustan olevani niitä...

Auto on loistava, mutta kun se (SportSedan) pitäisi joskus vaihtaa - tällä hetkellä vaihtohyvitys on vain "murto-osa" esim. vastaavan tasoisen premium auton eli esim. Volvo S60:n hinnasta.

Tunnustan kyllä, että minua varoitettiin arvon nopeasta alenemisesta, mutta en odottanut sen olevan aivan tällaista syöksykierrettä...

Varaosahinnoittelu on kyllä ehdottomasti Saabissa premium tasoa ja ehkä vähän ylikin eli toisaalta se ei oikein tue auton pitämistä myöskään pitempään ja kun vaihtohyvityskin on, mitä on... :evil:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Täytyy sanoa jotta räyhee jenkki 8)

Ookkonää ny si niiq C'Chick :D


Jottei totuus unohtuisi, viime lauantailta Kreetalta:

http://irc-galleria.net/view.php?nick={ ... d=46181302

:)
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ma Loka 23, 2006 16:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo muistan Turbo Sensonicin autonvalintatilanteen hyvin, viittasin vain siihen että miksei Porschelta kelpaisi kuin hinnaston yläpään 911 turbo mutta Saabeista menisi jokin halvempi malli.
Esim 911C4 (996) on ainakin omasta mielestäni aivan riittävän rivakka suomalaisille teille 300hv:n tehojensa ansiosta (0-100km/h ensimmäisilläkin vm 1998-2000-versioilla 5.2s ja 2001-> 5.0s) ;)

Jos tuo autoverosekoilu joskus päättyisi käyttöön kohdistuvaan verotukseen niin saman tien lentolippu Saksaan ja 996:lla kotiin, hinnat alkavat olla jo inhimillisellä tasolla, mutta veroja ei todellakaan ole mielekästä maksaa käytetystä autosta 25 kiloeuroa.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ma Loka 23, 2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

ng900aero kirjoitti:Joo muistan Turbo Sensonicin autonvalintatilanteen hyvin, viittasin vain siihen että miksei Porschelta kelpaisi kuin hinnaston yläpään 911 turbo mutta Saabeista menisi jokin halvempi malli.
Esim 911C4 (966) on ainakin omasta mielestäni aivan riittävän rivakka suomalaisille teille 300hv:n tehojensa ansiosta (0-100km/h ensimmäisilläkin vm 1998-2000-versioilla 5.2s ja 2001-> 5.0s) ;)

Jos tuo autoverosekoilu joskus päättyisi käyttöön kohdistuvaan verotukseen niin saman tien lentolippu Saksaan ja 996:lla kotiin, hinnat alkavat olla jo inhimillisellä tasolla, mutta veroja ei todellakaan ole mielekästä maksaa käytetystä autosta 25 kiloeuroa.
Siksi ei kelpaa, koska jos on kerran porsche alla niin ei saa jäädä epäselväksi kenellä oli nopeampi auto esimerkiksi rampilta kiihdytettäessä.:twisted:

Turbo Porschessa rupeaa olemaan jo tarpeeksi soossia ettei jää jalkoihin.
Niin kauan kuin ei ole varaa siihen, ajetaan Saabilla. Minäkin samoilla linjoilla. 8)
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vjbremer kirjoitti: Siksi ei kelpaa, koska jos on kerran porsche alla niin ei saa jäädä epäselväksi kenellä oli nopeampi auto esimerkiksi rampilta kiihdytettäessä.:twisted:

Turbo Porschessa rupeaa olemaan jo tarpeeksi soossia ettei jää jalkoihin.
Niin kauan kuin ei ole varaa siihen, ajetaan Saabilla. Minäkin samoilla linjoilla. 8)
Aina löytyy nopeampi auto joka painaa ohitse, oli sitten alla turbo tai ei ;)

Hyvä kompromissi monikäyttöisyyden/tehojen/hinnan ja laadun suhteen olisi ainakin meidän käyttöön 996 C4, olisi ympärivuotisessa käytössä mitä mainioin 4-vedon, vesijäähdytyksen ja luotettavan tekniikkansa vuoksi, ja se toimisi perheautonakin takuulla todella hienosti koska löytyy myös takapenkit (tässä suhteessa viittaan Boxteriin).
Ja on omasta mielestäni TODELLA upean näköinen, etenkin hopeisena ;)
Ja niiden hinnat alkavat olla pian samaa tasoa kuin 964:sten, jollainen olisi harrastepelinä mitä hauskin mutta aika hankala ympärivuotiseeen ajoon.
Noita 996:sia alkaa jo nyt löytymään 25 kiloeuron hintaan, mutta koska veroja tulee saman verran onnykysystemillä sellaisen hankinta mahdoton ajatus, vuoden palkat pelkkiin veroihin :(

Mielelläni maksaisin esim. käyttöön kohdistuvaa veroa vaikkapa 1500e/vuosi kuin että pitäisi kerralla pulittaa järjetön könttäsumma kun samaan aikaan käytettyjen hinnat tippuvat kuin lehmän häntä.

Paitsi vanhempien 911-porsaiden hinnat vaan nousevat maailmanlaajuisesti, oman wanhukseni myin 2002 hintaan 14kiloeuroa ja nyt vastaavanlainen (täysin entisöity) maksaa Saksassakin saman tai enemmän ;)

Edit: jos haluaa edullisen ja nopean Porschen niin 928 S4 on sellainen ;)
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

ng900aero kirjoitti:
Edit: jos haluaa edullisen ja nopean Porschen niin 928 S4 on sellainen ;)
Joo, on tosiaan suht nopea. 80-160 näköjään alle 9 sekuntia.
S2 vaikka melkein saman tehoinen on paljon hitaampi. Mistäköhän johtuu?

Anyway, 928 ei minun mielestäni ole mistään vinkkelistä katsottuna oikein hyvännäköinen. Mutta makuasioitahan nämä ovat. 90-luvun malli oli vähän parempi pyöristetyllä keulalla ja perällä, mutta ei sekään oikein sytytä..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vjbremer kirjoitti:
Joo, on tosiaan suht nopea. 80-160 näköjään alle 9 sekuntia.
S2 vaikka melkein saman tehoinen on paljon hitaampi. Mistäköhän johtuu?

Anyway, 928 ei minun mielestäni ole mistään vinkkelistä katsottuna oikein hyvännäköinen. Mutta makuasioitahan nämä ovat. 90-luvun malli oli vähän parempi pyöristetyllä keulalla ja perällä, mutta ei sekään oikein sytytä..
Ettei vaan ollut speksattu automaatin/manuaalin tietoja väärin jomman kumman kohdalla?

928 on herättänyt aina todella paljon ristiriitaisia tunteita, mutta nopea se on ollut koko valmistushistoriansa ajan ;) Tulee kuitenkin huomioida että kyseessä on 70-luvun urheiluauto eli sitä on paha verrata tämän päivän peleihin, vaikkakin tuotanto jatkui uskomattoman kauan.

Voimaahan tuollaisesta 8-koneisesta S4-porsaasta löytyy takuulla liikaakin, ja jos sattuu löytämään priimakuntoisen yksilön, on rahoille varmaankin vastinetta ainakin suorituskyvyn ja ajettavuuden osalta ihan kohtuullisesti.

Eikä tuota V8:ia pidetä minään erityisen vikaherkkänäkään, toisaalta on yksi kalleimmista moottoreista kunnostaa joten mobilen halvimman pään pelit voi unohtaa ihan suoraan ja keskittyä etsimään täysin ehjiä ja hoidettuja pelejä, joilla on sitten hintaakin sen mukaisesti.

Käyttöpelinä tuollainen voisi olla aika mielenkiintoinen, tosin 50/50 -painojakaumalla ei liene mikään kovin levoton ajettava talvellakaan.

Itseäni kiinnostaa kuitenkin oikeastaan vain ja ainoastaan 996 koska on osoittautunut kaikin tavoin kestäväksi ja luotettavaksi ja käyttökuluiltaan edulliseksi autoksi. 964 4-vetona voisi olla myös ihan ok mutta ilmajäähdytteisessä koneessa on aina omat ongelmansa eikä kiinnostaisi ruveta nappaamaan 6-bokseria alas kovin usein (vaikka onkin ainakin vanhemmissa (0.5-2h homma).

Menee ihan porsasteluksi koko keskustelu mutta kun aika suuri osa palstan kirjoittelijoista lienee perheellisiä niin osannevat varmaankin vastata että eikös esim. vaunuja/kärryjä löydy ihan jokaiseen autoon mahtuvia, eli melko varmasti esim. 996:n etutavaratilaan jäisi valtavasti ylimääräistä tilaa kärryjen jälkeenkin? (en ole hankkimassa tenavia mutta noin optioliisesti tuokin kait olisi huomioitava)
Eli 996 olisi mitä mainioin ja toimivin perheauto? :D
Niin ja saisihan siihenkin kattotelineet ja vetokoukun ;)
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Henkka #2283 kirjoitti:Täytyy sanoa jotta räyhee jenkki 8)

Ookkonää ny si niiq C'Chick :D
Indeed! :roll: :lol:
Mä taidan keskittyä vaan ajelemiseen enkä alter egoiluun tästä lähtien. Jos joskus saisi sitä OMAA autoaan ajaa.
Joka aamu melkein on joutunut marsulla lähteä töihin. :cry:

Edit: lopettakaa se mun Camaro-topicin spämmäily Volvoilla ja Porscheilla. :lol:

Edit2: Opin vielä joskus kirjoittamaan.
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:Mielelläni maksaisin esim. käyttöön kohdistuvaa veroa vaikkapa 1500e/vuosi kuin että pitäisi kerralla pulittaa järjetön könttäsumma kun samaan aikaan käytettyjen hinnat tippuvat kuin lehmän häntä.
Samoilla linjoilla, mutta ehkä tuo 1500 euroa olisi liian suuri summa. Luulisi, että käyttömaksu 1000 euroa/auto riittäisi kattamaan valtion menot hyvinvointivaltion ylläpitämiseksi (en siis maininnut mitään teiden ylläpitämisestä :wink: ).

Kaikista parasta olisi vielä, jos käyttömaksu sidottaisiin esim. auton kuutiotilavuuteen. Siinä voisi moni sen jälkeen funtsia, ajaisiko V8:lla vai kunnolla "ryyditetyllä" 2.0 Turbolla :wink:
ng900aero kirjoitti:Edit: jos haluaa edullisen ja nopean Porschen niin 928 S4 on sellainen ;)
Mun mielestä se, 944 ja 924 ei ole oikeita Porscheja, kuten 911. Aivan kuten 9-2x ja 9-7x eivät ole oikeita Saabejakaan. 9-2x voisi olla ihan mukava auto "räppäämisen" kannalta (mm. neliveto), mutta 9-7x on kyllä sellainen möhkäle ja bensarosvo, että ei kiinnostaisi pätkääkään, mutta olihan se pakko koeajaa, kun sai tilaisuuden :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti: Samoilla linjoilla, mutta ehkä tuo 1500 euroa olisi liian suuri summa. Luulisi, että käyttömaksu 1000 euroa/auto riittäisi kattamaan valtion menot hyvinvointivaltion ylläpitämiseksi (en siis maininnut mitään teiden ylläpitämisestä :wink: ).
Niin joo mutta valtionvarainministeriö haluaisi tottakait äkkirikastua tässäkin suhteessa, eli luulen etteivät tyytyisi tuohon maltilliseen tonniin/vuosi ;)
Mutta itse voisin maksaa ilomielin about 100-150e/kk "käyttörangaistusmaksua" jos vaan saisin alle suht modernin porsaan ;)
Turbo Sensonic kirjoitti: Kaikista parasta olisi vielä, jos käyttömaksu sidottaisiin esim. auton kuutiotilavuuteen. Siinä voisi moni sen jälkeen funtsia, ajaisiko V8:lla vai kunnolla "ryyditetyllä" 2.0 Turbolla :wink:

Kääk, tämähän ei käy sitten missään nimessä, vaan ennemminkin pitäisi ottaa paino huomioon.
Oikeasti jokin nelisylinterinen huippuunsa vingutettu turbobuustattu kone on kuitenkin ihan eri asia eikä sovellu urheiluautoon. Tai tottakait jos tästä "rangaistusverosta" tehtäisiin päiväkohtainen niin sitten olisi ihan ok koska noilla peleillä ei kuitekaan malteta ajaa talvella.
Turbo Sensonic kirjoitti: Mun mielestä se, 944 ja 924 ei ole oikeita Porscheja, kuten 911. Aivan kuten 9-2x ja 9-7x eivät ole oikeita Saabejakaan. 9-2x voisi olla ihan mukava auto "räppäämisen" kannalta (mm. neliveto), mutta 9-7x on kyllä sellainen möhkäle ja bensarosvo, että ei kiinnostaisi pätkääkään, mutta olihan se pakko koeajaa, kun sai tilaisuuden :wink:
inakaan jalkoihin jäänyt. Porsas on porsas ;)

Nuo 924/944-viritelmät ovat toki halpoja malleja, mutta esim. loppupään 944 turbo on kovasti kehuttu peli etenkin ajo-ominaisuuksiensa vuoksi ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Loka 24, 2006 07:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Alkuperäiseen aiheeseen kommentti - auton väri on hyvä, mielestäni se sopisi vielä paremmin tulevaan uuteen Opel GT:hen -> GTChick :wink: .
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aerochick kirjoitti: ...Mä taidan keskittyä vaan ajelemiseen enkä alter egoiluun tästä lähtien. Jos joskus saisi sitä OMAA autoaan ajaa.
Joka aamu melkein on joutunut marsulla lähteä töihin. :cry:

Edit: lopettakaa se mun Camaro-topicin spämmäily Volvoilla ja Porscheilla. :lol:

Edit2: Opin vielä joskus kirjoittamaan.
No OK, lopetetaan sitten "vääränmerkkisillä" spämmäily ;)

Mutta takavarikoihan ukoltasi hieno Camarosi ajoon itsellesi, olisihan tässä vielä ajokelejäkin muutamia viikkoja jäljellä ennen lumia ;)

(Ja kirjainyhdistelmän "Porsche" kirjoittaminen mihinkä tahansa autoiluun liittyvään topiciin on 100% sallittua ;) ).
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Onnea Camaron hankinnasta! Suosikkiauto jo pikkupoika-ajoista... :oops:

Ja nyt lottoamaan vuotta 2009 ja UUTTA Camaroa odotellessa 8)

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Paljonko tuollaisessa Z28 camarossa on siteen tehoa/vääntöä?
Entä mitä se kulkee?
Eikös siinä kuitenkin ole 5,7 l V8? Vai onko jokin muu moottori?
nimmerkki tietämätön
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

väännöstä en tiedä, mutta heppoja lähteestä riippuen 275 / 285 heppaa .
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Vastaa Viestiin