9-3 Käyttökokemukset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:Tuohon varashälyyttimeen täytyy todeta, että itse jättäisin sen pois jos nyt ostaisin. Hermostuttaa kun ei siihen sisälämppärijuttuun ole järkevää ratkaisua. Siis muuta kuin sistutka pois silloin kun haluaa lämmittää.
Ihme juttu, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia sisälämppärin kanssa. Kuten jo aikaisemmin tällä palstalla kirjoitin, niin mulla on Defan lohkolämppäri ja Defan sisälämppäri, joka on tälläkin hetkellä "keskellä" apparin jalkatilaa, eikä ole ainakaan vielä aiheuttanut toimiessaan varashälyttimen päälle "pärähdystä". Olisikohan niin, että Sport Sedanissa ja Combissa tuo sisäliiketunnistin olisi eri paikassa (tuskinpa)?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Turbo Sensonic kirjoitti: Olisikohan niin, että Sport Sedanissa ja Combissa tuo sisäliiketunnistin olisi eri paikassa (tuskinpa)?
Vai oisko sulle osattu suoraan esim säätää herkkyyttä siten että ongelmaa ei tule? En tiedä onko säädettävissä, TECH:llä ??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Haksu kirjoitti:Tänä aamuna Saabia käynnistäessä ohjaamo oli kuin köyhän joulukuusi, valot välkkyivät miten sattuu ja mittaristo teki jotain omia juttujaan.Lopuksi ylin näyttö, jossa kello ja muut tiedot näkyvät pimeni täysin.Matkalla Jynkkä-Keskusta kello sentään syttyi tulille.

Huolto varattu ensi viikolle, saas nähdä mitä mennyt.

Haksu
Itse itseäni lainaten....... 8)

Eilen sitten tarkistettiin Techillä vikakoodit, ainoa koodi joka löytyi "tietokannasta" oli toimimattomat ratin napit ????
No lupasivat soitella saksaan ja ilmoitella noista vioista, saahan nähdä mitä tuleman pitää.Minua vaan ihmetyttää tämänkin hintaluokan ajokissa se ettei näytöt kestä pakkasta vai mikä lie aiheuttaa vian.

Yhteenvetona eilisestä käynnistä:Vikakoodin puolesta Sc:hen ei tehty mitään, kirjattiin vain sanomani viat ylös ja sanottiin että jatka ajamista jospa se vika tulee päälle.

Sapettaa, mutta ei kai sitä voi kun odotella mitä saksan päässä päätetään.

Ps. Jo ensimmäisellä kerralla sanoin ettei radion säädöt pysy muistissa ja sekin vaan todettiin ja kirjattiin ylös ???

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SSAero
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: To Maalis 18, 2004 19:12

Viesti Kirjoittaja SSAero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Tuohon varashälyyttimeen täytyy todeta, että itse jättäisin sen pois jos nyt ostaisin. Hermostuttaa kun ei siihen sisälämppärijuttuun ole järkevää ratkaisua. Siis muuta kuin sistutka pois silloin kun haluaa lämmittää.
Ihme juttu, mutta mulla ei ole ollut mitään ongelmia sisälämppärin kanssa. Kuten jo aikaisemmin tällä palstalla kirjoitin, niin mulla on Defan lohkolämppäri ja Defan sisälämppäri, joka on tälläkin hetkellä "keskellä" apparin jalkatilaa, eikä ole ainakaan vielä aiheuttanut toimiessaan varashälyttimen päälle "pärähdystä". Olisikohan niin, että Sport Sedanissa ja Combissa tuo sisäliiketunnistin olisi eri paikassa (tuskinpa)?
Itsellä ni sama "vika", eli, jos laitan Defan sisälämpärin (apparin jalkotilassa lähempänä penkkiä, ettei puhalla suoraan hansikaslokeroon/kojelautaan) ja jos lämppäri on laitettu "High" asentoon, jolloin siis kuumempaa ilmaa, lyö sisätunnistin (taustapeilin lähellä?) hälärit päälle. "Low" asennossa ei ongelmia.

SSAero
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Onkohan uusissa Saabaneissa parempi maali, kuin mitä omassani oli. Meinaan maali lähti luvattoman isoina paloina lohkeamaan pienistäkin kiveniskuista ja ajotyylinkin piti sovitella niin, ettei ajellut 100 metriä lähempänä edelläajavaa autoa, jotta välttyys hiekkasateelta. En tiedä onko värillä merkitystä, mutta omani oli punainen ja valkonen pohjamaali suorastaan loisti kiveniskupaikoista.

Toki kiveniskemiä aina tulee, mutta maali lähti lohkiamaan luvattoman helposti ja isosti.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Bob kirjoitti: Sellaisen havainnon olen tehnyt, että yhteenkään kiveniskemän jälkeen ei ole ilmestynyt ruostetta - pohjamaali lienee suht. vahvaa tekoa. Edelliseen sakemanniin ilmestyi ruostetäplä melkein saman tien.
TUohon vaikuttaa varmaan paljon myös pesun määrä. Mun og:ssa on "muutama" kivenlyömä joista maalia puuttuu ihan kunnon pala. Puhtaan harmaata alla, vaikka noista vanhimmista lienee kohta 10 vuotta 8O
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

Bob kirjoitti: Sellaisen havainnon olen tehnyt, että yhteenkään kiveniskemän jälkeen ei ole ilmestynyt ruostetta - pohjamaali lienee suht. vahvaa tekoa. Edelliseen sakemanniin ilmestyi ruostetäplä melkein saman tien.
ssissä kuin myös 95sessa on sinkitty kori ja konepelti alumiinia. tietty pesukin vaikuttaa paljon...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Saabanan kirjoitti:Onkohan uusissa Saabaneissa parempi maali, kuin mitä omassani oli. Meinaan maali lähti luvattoman isoina paloina lohkeamaan pienistäkin kiveniskuista ja ajotyylinkin piti sovitella niin, ettei ajellut 100 metriä lähempänä edelläajavaa autoa, jotta välttyys hiekkasateelta. En tiedä onko värillä merkitystä, mutta omani oli punainen ja valkonen pohjamaali suorastaan loisti kiveniskupaikoista.

Toki kiveniskemiä aina tulee, mutta maali lähti lohkiamaan luvattoman helposti ja isosti.
Saabissa oli muistaakseni jossain 03-04 malleissa laser red värisissä autoissa ongelmia pohjamaalin "kovuuden" tai "pehmeyden" kanssa en ole varma, mutta kumminkin niin että sen takia pintamaali lohkeili helposti irti. Mun laser red 9-3SS maalattiin takuuseen keulastaan, joskus noin vuoden ikäisenä tämän takia.
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

uusi93 kirjoitti:
Saabanan kirjoitti:Onkohan uusissa Saabaneissa parempi maali, kuin mitä omassani oli. Meinaan maali lähti luvattoman isoina paloina lohkeamaan pienistäkin kiveniskuista ja ajotyylinkin piti sovitella niin, ettei ajellut 100 metriä lähempänä edelläajavaa autoa, jotta välttyys hiekkasateelta. En tiedä onko värillä merkitystä, mutta omani oli punainen ja valkonen pohjamaali suorastaan loisti kiveniskupaikoista.

Toki kiveniskemiä aina tulee, mutta maali lähti lohkiamaan luvattoman helposti ja isosti.
Saabissa oli muistaakseni jossain 03-04 malleissa laser red värisissä autoissa ongelmia pohjamaalin "kovuuden" tai "pehmeyden" kanssa en ole varma, mutta kumminkin niin että sen takia pintamaali lohkeili helposti irti. Mun laser red 9-3SS maalattiin takuuseen keulastaan, joskus noin vuoden ikäisenä tämän takia.
Tästä varmaan oli kysymys, mutta ei paljoa naurattanut. En tiennyt, että takuuna olis korjattu, mutta tässä yksi syy miksi vaihdoin merkkiä (toki muitakin). Auton vaihdossa mulla aina on tärkein väliraha tietyin poikkeuksin, eli rajansa kaikella.

Olin vaihtamassa omaa uutena ostettua 04:sta !,8t 29tkm ajettua Saabiani uuteen Saabiin ja siitä tarjottiin Rintajoupilla Seinäjoella 20000Euroa ja parhaimmillaan monesta paikasta kysyttyä 22000euroa uuteen Saabiin. Ei ihme, että merkki vaihtui kun vaihtohyvitykseksi tuli 27500Euroa nykyiseen autooni, joka kylläkin on vähän arvokkaampi, mutta kuitenkin. Saab on jokatapauksessa keskimääräistä autoa parempi ja huomattavasti tehokkaampi. Nykyinen autoni on ehkä tehokkaampi, mutta paremmuudesta en tiedä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

uusi93 kirjoitti:Saabissa oli muistaakseni jossain 03-04 malleissa laser red värisissä autoissa ongelmia pohjamaalin "kovuuden" tai "pehmeyden" kanssa en ole varma, mutta kumminkin niin että sen takia pintamaali lohkeili helposti irti. Mun laser red 9-3SS maalattiin takuuseen keulastaan, joskus noin vuoden ikäisenä tämän takia.
Totta. Tuon mun työsuhdekärryn väri on myös Laser Red ja kyllähän siinäkin on näkynyt konepellissä kiveniskeymiä, mutta ei siinä määrin kuin esim. vm. 2003 autossa. Vähän sen jälkeen, kun olin saanut autoni, Vantaan Variston Länsiautoon tuli myyntiin hyvin varustettu vm. 2003 Aero, jonka konepelti näytti siltä kuin siihen olisi ammuttu haulikolla. Se oli aivan täynnä kiveniskeymiä ja kun pohjaväri oli vielä valkoinen, niin se näytti kyllä todella huonolta :evil: Jos olisin itse ostanut tuon auton Länkkäriltä, niin olisin vaatinut konepellin uudelleenmaalaamista "kaupan päälle".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

julle05 kirjoitti:95sessa on sinkitty kori ja konepelti alumiinia.
Tätä pikkuisen epäilen tuon konepellin osalta.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Mulla oli myös laser red punainen ja konepelti oli kuin sora-auton perässä ajaneella. Kyllä siinä maalauksessa jotain on ollut pielessä. Nyt se on maalattu ja seuraava omistaja ajelee tyytyväisenä. Niin malli oli -03.
julle05
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:47
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja julle05 »

tami kirjoitti:
julle05 kirjoitti:95sessa on sinkitty kori ja konepelti alumiinia.
Tätä pikkuisen epäilen tuon konepellin osalta.
on, on... ainakin uudemmissa... tarkista vaikka :) voi tietty olla että konepeltiä ei ole sinkitty juuri sen alumiinin vuoksi...
9-3 ss AERO -07 bsr Jet Black
Vastaa Viestiin