9-3 facelift -08 on julkaistu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Onko meillä sitten "Se kallein opeli"... Jaahas.. (kylmät väreet)
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Twarrior kirjoitti:kaikkein paras ratkaisuhan olisi jatkuva neliveto, mutta enpä usko GM:n sille linjalle lähtevän, valitettavasti. Audi ja Subaru mahtaa olla edelleen nelivetokuninkaita.
Audin neliveto? Mitäs ihmeellistä siinä on? Samanlainen kai se on ku volvolla,bmw ja mersu. Subaru kuuluu jo sitten eri lauseeseen. :)
Audi A4 2.0TFSIq
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hyvin ovat Subarun mainosmiesten puheet menneet perille, kun vähän väliä joku haluaa tehdä selvän eron nelivedoissa.

edit: unohtui :wink: -merkki
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

JouniH kirjoitti:
Twarrior kirjoitti:kaikkein paras ratkaisuhan olisi jatkuva neliveto, mutta enpä usko GM:n sille linjalle lähtevän, valitettavasti. Audi ja Subaru mahtaa olla edelleen nelivetokuninkaita.
Audin neliveto? Mitäs ihmeellistä siinä on? Samanlainen kai se on ku volvolla,bmw ja mersu. Subaru kuuluu jo sitten eri lauseeseen. :)
Eikös audilla jako mene mallien mukaan? Jotenkin niin, että A3:ssa ja olikohan vielä A4 on jotain haldex tyyppistä. SItten isommissa ja kalliimmissa on torsenia tjms. Jokatapauksessa olen itse vakuuttunut ihan noiden karvalaikkapelien nelivedoista ja niiden ylivertaisuudesta etuvetoo nähden. Huonolla kelillä siis. Muuten siitäkään mitään iloa ole.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Porsche halusi kait säilyttää urheiluautomaisen takavetoisuuden, mutta kuiten myönnettävä nelivedon hyödyt tehon kanssa pelatessa. Nehän tarjoavat jotain tyyliin (taka/etu) 95 / 5 % jakoa. pitäisiköhän saabin luonne säilyttä ja laittaa jako toisinpäin ja vielä palauttaa se käsijarrukin takas toiseen eturenkaaseen.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tänään bongattujen huhujen perusteella neliveto ois tulossa (ainakin aluksi) tarjolle vain Aero versioihin. Aika ihme homma, jos eivät sitä tuon uuden 180hp dieselin pariksi laita. Vai eikö se teknisesti ole järkevällä tavalla mahdollista? Uusi TTiD kuulostaa kyllä hienolta, 180hp/400Nm ja kulutus EU 6,4l/100km. Vääntöhuiput 1900rpm paikkeilla.

Toivottavasti tässä parin päivän sisään tiedetään faktat tarkemmin. Mutta jos nelivetoa ei tule dieseleihin yms. niin pettymys täälläpäässä on suuri...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Marko A kirjoitti:Tänään bongattujen huhujen perusteella neliveto ois tulossa (ainakin aluksi) tarjolle vain Aero versioihin. Aika ihme homma, jos eivät sitä tuon uuden 180hp dieselin pariksi laita. Vai eikö se teknisesti ole järkevällä tavalla mahdollista? Uusi TTiD kuulostaa kyllä hienolta, 180hp/400Nm ja kulutus EU 6,4l/100km. Vääntöhuiput 1900rpm paikkeilla.

Toivottavasti tässä parin päivän sisään tiedetään faktat tarkemmin. Mutta jos nelivetoa ei tule dieseleihin yms. niin pettymys täälläpäässä on suuri...
Mikä lähde moisen sammakon on päästänyt suustaan? Yleensä luotettavina pidetyt lähteet eivät ainakaan omin silmin katsottuna ole tuoneet tätä julki. Sen sijaan virallinen nelivetoesittely on luultavimmin tänä sunnuntaina (10.6.). Nelivetoahan luultavimmin ei ole saatavilla vasta kuin mallivuoden puolessa välissä, joten tuotantomallin odottelua saadaan vielä jatkaa. Ainakin aikaisemmin mainittiin "luotettavasta lähteestä", että neliveto on saatavilla "kaikkien tai lähes kaikkien" moottorien yhteyteen. Eiköhän se XWD saada tehodieseleihinkin. Muu päätös olisi markkinaitsemurha. Mielenkiinnolla odotellaan uusia moottoreita ja sitä, että Hirsch pääsee niihin käsiksi. Lisäksi on huhuja liikkeellä kahdesta V6:sta; 255hp ja 280hp -versiot. Mielenkiintoista tosiaan...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tervehdys Trollhättanista. 9-3:sia uusia on jo jokunen liikenteessä. 9-3 Aero cabriolet on kieltämättä TODELLA siisti peli.

Kuva
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

VVV kirjoitti: Mikä lähde moisen sammakon on päästänyt suustaan?
http://www.trollhattansaab.net/archives ... 93_co.html

Tuolta kun lukee niin siinä Italialaisessa jutussa, joka aika uskottavalta kuulostaa. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Toisaalta ainakin Ruotsissa tulee myös TTiD Aero, eli josko siihen saataisiin neliveto?

Mutta tässä voi olla kyse moottori/vaihteisto/neliveto yhdistäminen, eli ei välttämättä kaikki sovellu toisiinsa. No, sunnuntaina tiedettänee lisää.

Tuo Vectorin keula on ihan asiallinen, vaikka puuttuvat puskurilistat edelleen näyttää mun silmään vähän vaisuilta. Snow Silver (Aero X) väri on vielä näkemättä 9-3:ssa. Voi olla hieno.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Marko A kirjoitti: http://www.trollhattansaab.net/archives ... 93_co.html

Tuolta kun lukee niin siinä Italialaisessa jutussa, joka aika uskottavalta kuulostaa. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Toisaalta ainakin Ruotsissa tulee myös TTiD Aero, eli josko siihen saataisiin neliveto?
Tosiaan ja näköjään. Kaiken lisäksi aloin selvittämään asiaa ja naapurin foorumin puolella on mm. seuraava lause: "Och nu kom lite info gällande XWD. Kommer endast finnas på 2,8V6 Aero, få 280hk, 400Nm. 4-hjulsdrift från Haldex generation 4 (först ut), behöver ej framhjulsspinn för att bakhjul skall ingripa, kommer på sedan och kombi."

Eli VAIN 280hv Aeron yhteyteen. Taisi selvitä se kahden 2.8 V6:n mysteeri samalla kertaa. Luultavimmin siis 2.8 V6 Aero ilman XWD:tä tarjoilee sen 255hv ja XWD:n kanssa 280hv. Noo. Eiköhän se myöhemmässä vaiheessa saada myös alempiin malleihin kunhan promootio on hoidettu ensin Aeron kera onnistuneesti.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

JouniH kirjoitti:
Bob kirjoitti:Nämä nykyiset (2003-2007) oven kahvat ovat paljon virtaviivaisemmat kuin nuo uudet Vectrasta lainatut - näyttävät hieman turhan kantikkailta muutoin sulavalinjaiseen autoon.
Vai olisko siitä cadillakista joka tehään samalla linjalla 9-3 kanssa? Niin ainakin luin teknikens värld lehdestä.
Minusta noiden kahvojen esikuva löytyy, kun katsotaan 99/og-900:n kahvoja. :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Kauheaa vääntöä ovenkahvojen muotoilusta käyty ensimmäisistä kuvista lähtien. :D Keskittykää oleelliseen ja nähkää positiiviset puolet.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No autossa käytetään samoja ovenkahvoja kuin Cadillac BLS:ssä.

Asian voi ajatella kahdella eri tapaa: joko Saabissa käytetään Cadillacin ovenkahvoja tai sitten päinvastoin.

Joka tapauksessa Trollhättanissa liikkui festarien aikaan liikenteessä "sekoituksia", eli faceliftattuja 9-3:ia, joissa oli "vanhat ovetkahvat". Myös faceliftatun 9-3:n esittelytilausuudessa oli 9-3 Cab, jossa oli "vanhat ovenkahvat", kun taas muissa lavalla olleissa 9-3:sissa (Sedan & Combi) oli nuo Cadillac BLS:n ovenkahvat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Jostain käsitin, että Cabiin olisikin jäämässä vanhat ovenkahvat ja kylkilistat. Pressimateriaalissakin puhuttiin vain SS:n ja SC:n kylkien uudesta, linjakkaasta muotoilusta...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Juha96 kirjoitti:Jostain käsitin, että Cabiin olisikin jäämässä vanhat ovenkahvat ja kylkilistat. Pressimateriaalissakin puhuttiin vain SS:n ja SC:n kylkien uudesta, linjakkaasta muotoilusta...
Jep, me funtsittiin tuolla julkistamistilaisuudessa, että miksi cabissa oli nuo vanhanmalliset ovenkahvat :?: :?: :?: Ehkäpä Cadillac BLS:n ovenkahvat eivät sovi cabiin, koska BLS:ää ei (vielä ainakaan toistaiseksi) saa cabina. Ehkä typerä teoria, sillä luulisi etuovien ovenkahvojen olevan identtisiä valmistuskustannuksien karsimiseksi. Samalla luulisi, että koko 9-3 -mallistossa käytettäisiin samoja ovenkahvoja valmistuskustannuksien kannalta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin