9-3 facelift -08 on julkaistu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Audin neliveto? Mitäs ihmeellistä siinä on? Samanlainen kai se on ku volvolla,bmw ja mersu. Subaru kuuluu jo sitten eri lauseeseen.Twarrior kirjoitti:kaikkein paras ratkaisuhan olisi jatkuva neliveto, mutta enpä usko GM:n sille linjalle lähtevän, valitettavasti. Audi ja Subaru mahtaa olla edelleen nelivetokuninkaita.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Audi A4 2.0TFSIq
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Hyvin ovat Subarun mainosmiesten puheet menneet perille, kun vähän väliä joku haluaa tehdä selvän eron nelivedoissa.
edit: unohtui
-merkki
edit: unohtui
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Eikös audilla jako mene mallien mukaan? Jotenkin niin, että A3:ssa ja olikohan vielä A4 on jotain haldex tyyppistä. SItten isommissa ja kalliimmissa on torsenia tjms. Jokatapauksessa olen itse vakuuttunut ihan noiden karvalaikkapelien nelivedoista ja niiden ylivertaisuudesta etuvetoo nähden. Huonolla kelillä siis. Muuten siitäkään mitään iloa ole.JouniH kirjoitti:Audin neliveto? Mitäs ihmeellistä siinä on? Samanlainen kai se on ku volvolla,bmw ja mersu. Subaru kuuluu jo sitten eri lauseeseen.Twarrior kirjoitti:kaikkein paras ratkaisuhan olisi jatkuva neliveto, mutta enpä usko GM:n sille linjalle lähtevän, valitettavasti. Audi ja Subaru mahtaa olla edelleen nelivetokuninkaita.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Porsche halusi kait säilyttää urheiluautomaisen takavetoisuuden, mutta kuiten myönnettävä nelivedon hyödyt tehon kanssa pelatessa. Nehän tarjoavat jotain tyyliin (taka/etu) 95 / 5 % jakoa. pitäisiköhän saabin luonne säilyttä ja laittaa jako toisinpäin ja vielä palauttaa se käsijarrukin takas toiseen eturenkaaseen.
Tänään bongattujen huhujen perusteella neliveto ois tulossa (ainakin aluksi) tarjolle vain Aero versioihin. Aika ihme homma, jos eivät sitä tuon uuden 180hp dieselin pariksi laita. Vai eikö se teknisesti ole järkevällä tavalla mahdollista? Uusi TTiD kuulostaa kyllä hienolta, 180hp/400Nm ja kulutus EU 6,4l/100km. Vääntöhuiput 1900rpm paikkeilla.
Toivottavasti tässä parin päivän sisään tiedetään faktat tarkemmin. Mutta jos nelivetoa ei tule dieseleihin yms. niin pettymys täälläpäässä on suuri...
Toivottavasti tässä parin päivän sisään tiedetään faktat tarkemmin. Mutta jos nelivetoa ei tule dieseleihin yms. niin pettymys täälläpäässä on suuri...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mikä lähde moisen sammakon on päästänyt suustaan? Yleensä luotettavina pidetyt lähteet eivät ainakaan omin silmin katsottuna ole tuoneet tätä julki. Sen sijaan virallinen nelivetoesittely on luultavimmin tänä sunnuntaina (10.6.). Nelivetoahan luultavimmin ei ole saatavilla vasta kuin mallivuoden puolessa välissä, joten tuotantomallin odottelua saadaan vielä jatkaa. Ainakin aikaisemmin mainittiin "luotettavasta lähteestä", että neliveto on saatavilla "kaikkien tai lähes kaikkien" moottorien yhteyteen. Eiköhän se XWD saada tehodieseleihinkin. Muu päätös olisi markkinaitsemurha. Mielenkiinnolla odotellaan uusia moottoreita ja sitä, että Hirsch pääsee niihin käsiksi. Lisäksi on huhuja liikkeellä kahdesta V6:sta; 255hp ja 280hp -versiot. Mielenkiintoista tosiaan...Marko A kirjoitti:Tänään bongattujen huhujen perusteella neliveto ois tulossa (ainakin aluksi) tarjolle vain Aero versioihin. Aika ihme homma, jos eivät sitä tuon uuden 180hp dieselin pariksi laita. Vai eikö se teknisesti ole järkevällä tavalla mahdollista? Uusi TTiD kuulostaa kyllä hienolta, 180hp/400Nm ja kulutus EU 6,4l/100km. Vääntöhuiput 1900rpm paikkeilla.
Toivottavasti tässä parin päivän sisään tiedetään faktat tarkemmin. Mutta jos nelivetoa ei tule dieseleihin yms. niin pettymys täälläpäässä on suuri...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
http://www.trollhattansaab.net/archives ... 93_co.htmlVVV kirjoitti: Mikä lähde moisen sammakon on päästänyt suustaan?
Tuolta kun lukee niin siinä Italialaisessa jutussa, joka aika uskottavalta kuulostaa. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Toisaalta ainakin Ruotsissa tulee myös TTiD Aero, eli josko siihen saataisiin neliveto?
Mutta tässä voi olla kyse moottori/vaihteisto/neliveto yhdistäminen, eli ei välttämättä kaikki sovellu toisiinsa. No, sunnuntaina tiedettänee lisää.
Tuo Vectorin keula on ihan asiallinen, vaikka puuttuvat puskurilistat edelleen näyttää mun silmään vähän vaisuilta. Snow Silver (Aero X) väri on vielä näkemättä 9-3:ssa. Voi olla hieno.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tosiaan ja näköjään. Kaiken lisäksi aloin selvittämään asiaa ja naapurin foorumin puolella on mm. seuraava lause: "Och nu kom lite info gällande XWD. Kommer endast finnas på 2,8V6 Aero, få 280hk, 400Nm. 4-hjulsdrift från Haldex generation 4 (först ut), behöver ej framhjulsspinn för att bakhjul skall ingripa, kommer på sedan och kombi."Marko A kirjoitti: http://www.trollhattansaab.net/archives ... 93_co.html
Tuolta kun lukee niin siinä Italialaisessa jutussa, joka aika uskottavalta kuulostaa. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Toisaalta ainakin Ruotsissa tulee myös TTiD Aero, eli josko siihen saataisiin neliveto?
Eli VAIN 280hv Aeron yhteyteen. Taisi selvitä se kahden 2.8 V6:n mysteeri samalla kertaa. Luultavimmin siis 2.8 V6 Aero ilman XWD:tä tarjoilee sen 255hv ja XWD:n kanssa 280hv. Noo. Eiköhän se myöhemmässä vaiheessa saada myös alempiin malleihin kunhan promootio on hoidettu ensin Aeron kera onnistuneesti.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Minusta noiden kahvojen esikuva löytyy, kun katsotaan 99/og-900:n kahvoja.JouniH kirjoitti:Vai olisko siitä cadillakista joka tehään samalla linjalla 9-3 kanssa? Niin ainakin luin teknikens värld lehdestä.Bob kirjoitti:Nämä nykyiset (2003-2007) oven kahvat ovat paljon virtaviivaisemmat kuin nuo uudet Vectrasta lainatut - näyttävät hieman turhan kantikkailta muutoin sulavalinjaiseen autoon.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No autossa käytetään samoja ovenkahvoja kuin Cadillac BLS:ssä.
Asian voi ajatella kahdella eri tapaa: joko Saabissa käytetään Cadillacin ovenkahvoja tai sitten päinvastoin.
Joka tapauksessa Trollhättanissa liikkui festarien aikaan liikenteessä "sekoituksia", eli faceliftattuja 9-3:ia, joissa oli "vanhat ovetkahvat". Myös faceliftatun 9-3:n esittelytilausuudessa oli 9-3 Cab, jossa oli "vanhat ovenkahvat", kun taas muissa lavalla olleissa 9-3:sissa (Sedan & Combi) oli nuo Cadillac BLS:n ovenkahvat.
Asian voi ajatella kahdella eri tapaa: joko Saabissa käytetään Cadillacin ovenkahvoja tai sitten päinvastoin.
Joka tapauksessa Trollhättanissa liikkui festarien aikaan liikenteessä "sekoituksia", eli faceliftattuja 9-3:ia, joissa oli "vanhat ovetkahvat". Myös faceliftatun 9-3:n esittelytilausuudessa oli 9-3 Cab, jossa oli "vanhat ovenkahvat", kun taas muissa lavalla olleissa 9-3:sissa (Sedan & Combi) oli nuo Cadillac BLS:n ovenkahvat.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Jep, me funtsittiin tuolla julkistamistilaisuudessa, että miksi cabissa oli nuo vanhanmalliset ovenkahvatJuha96 kirjoitti:Jostain käsitin, että Cabiin olisikin jäämässä vanhat ovenkahvat ja kylkilistat. Pressimateriaalissakin puhuttiin vain SS:n ja SC:n kylkien uudesta, linjakkaasta muotoilusta...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007