TTiD
Re: TTiD
Tosi hienoja kuvia Eski, pohjalainen jr ja muut jotka oli laittaneet näytille. Kovasti tekis itselläkin mieli tutstua Aero XWD malliin. Ei vain ole vielä ollut täälläpäin näyttelymainoksia. Tosin nykyisen auton myyjä soitteli ja kyseli kiinnostusta tutustua nelivetoon. Hienoa markkinointia Deltan suunnalta. Yhteyttä on pidetty kappojen jjälkeen ja kyselty, onko auto kunnossa ja asiakas kaikin puolin tyytyväinen. Ihan entisaikojen BMW myyjien tavoin. Hienoa parannusta.
Mutta asiaan. Jos Eski ajoit TTiD:llä yhtään kylmällä laatikolla niin silloin pitää hieman korkeampia kierroksia. Muuten Sport-asetus pitää kierrokset koko ajan min.2000rpm eli maksimiväännöt heti tarvittaessa käsillä.
Edellä kun kyseltiin TTiD:n painoa, niin jotain osviittaa - 1.8t man vs TTiD A, jälkimmäinen painaa 110kg enemmän. En tiedä paljonko painolisää tulee konepaketista ja paljonko apulaitteista. Mutta tuollainen kokonaisuus ero on jo huomattava.
Itse olen pikkuhiljaa tykästynyt rattinappeihin. Itsekseen ajellessa tulee fiilisteltyä ja vaihdeltua manuaalina. Aina ratista.
Nimenomaan korkeiden (3000-4500rpm) kierrosten elävyys on TTiD:n parasta antia. Ihan eri luokkaa aiempien yksiahtimisiin dieseleihin verrattuna. Alkaa aikalailla poltella tuleva Hirsch 200hp/420Nm setti. Katsastettuna ja rekisteröitynä jotain 1300€ luokkaa. Ja saatavilla myös automaatteihin. Tarjolla joskus heinäkuun jälkeen.
Mutta asiaan. Jos Eski ajoit TTiD:llä yhtään kylmällä laatikolla niin silloin pitää hieman korkeampia kierroksia. Muuten Sport-asetus pitää kierrokset koko ajan min.2000rpm eli maksimiväännöt heti tarvittaessa käsillä.
Edellä kun kyseltiin TTiD:n painoa, niin jotain osviittaa - 1.8t man vs TTiD A, jälkimmäinen painaa 110kg enemmän. En tiedä paljonko painolisää tulee konepaketista ja paljonko apulaitteista. Mutta tuollainen kokonaisuus ero on jo huomattava.
Itse olen pikkuhiljaa tykästynyt rattinappeihin. Itsekseen ajellessa tulee fiilisteltyä ja vaihdeltua manuaalina. Aina ratista.
Nimenomaan korkeiden (3000-4500rpm) kierrosten elävyys on TTiD:n parasta antia. Ihan eri luokkaa aiempien yksiahtimisiin dieseleihin verrattuna. Alkaa aikalailla poltella tuleva Hirsch 200hp/420Nm setti. Katsastettuna ja rekisteröitynä jotain 1300€ luokkaa. Ja saatavilla myös automaatteihin. Tarjolla joskus heinäkuun jälkeen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Jep, loota kyllä ehti lämmetä, kun ajoin autolla muutaman kymmenen kilsan lenkin. TTiDillä oli sentään jo ajettu rapiat 7000km, kun AeroXWD:ssä oli joku 200km mittarissa. Hieman käy sääliksi antaa lämää tuollaiselle sisäänajossa olevalle koneelle, mutta minkäs tekee, kun onhan se testattava, että kulkeeko se
XWD pitää päästä testaamaan kunnolla, kun on taas lumi maassa...
Eski

Eski
Re: TTiD
Onko toi punainen TTiD mahtanut olla oikein Suomen kattavalla kiertueella? Rohkenisin väittää, että ajelin sillä yhden vuorokauden taannoin Lielahden Metro-Autosta pakotettuna. Silloin oli n.2500 km taulussa. Bosen audioilla ja Activepaketilla?
Re: TTiD
Täällä myös päästiin testaamaan uusi TTiD Aero. Luin lehdestä, että Kokkolassa Auto-Åströmillä olisi oikein koeajopäivä(taitaa olla myytävänä kyseinen koeajopeli) ja sinne tuli suunnattua heti kun aikataulu salli. Avaimet käteen ja menoksi. Ja olihan positiivinen yllätys... koneessa riittää löylyä ihan riittävästi, ei puudu koko kierrosalueella ja se laatikko(A6)
, tuo kyllä kelpasi minullekin. Muistissa oli vielä läheisesti koeajo 9-5 2.3 matalapaineautomaatilla ja ei voi verrata samana päivänä noita autoja. Suoraan sanottuna kateeksi käy niitä onnellisia TTiD:n omistajia, vaikka pitihän sitä tonnarilla kotiinpäin lähtiessä kokeilla, että oli ne löylyt tallessa vielä omassakin kiukaassa
. Mutta upea peli on kysessä, kertakaikkiaan.
Matti


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: TTiD
Saabin suurin ongelma TTiD:n kanssa: kuinka saada asiakkaat ennakkoluulottomasti koeajamaan kyseinen peli.
Huomaa niin monenlaista asennetta merkkiä vastaan nykyään, että taitaa olla usein peli jo menetetty ennenkuin asiakas koskaan tulee edes istumaan autoon. Tämä uutukainen on aivan järjettömän hieno peli. Ennakkoluulot Saabia, dieseliä, GM:n ylivaltaa ja "Opelin sukulaisuutta" kohtaan vois unohtua koeajolla.
Mielenkiinnolla odotan josko Tuulilasi todella testaa uutukaisen. Maailmalla, eritoten Saksassahan 9-3 TTiD on jo joutunut esim Skodan "päihittämäksi". Ruotsin puolelta on samankaltaisia arvioita putkahdellut lehtiin.
Ja eipä siinä, BMW:n 320d on kyllä loistoauto, kuten myös varmaan Audin tuleva A4 170hv dieselillä, isommista koneista puhumattakaan.
Huomaa niin monenlaista asennetta merkkiä vastaan nykyään, että taitaa olla usein peli jo menetetty ennenkuin asiakas koskaan tulee edes istumaan autoon. Tämä uutukainen on aivan järjettömän hieno peli. Ennakkoluulot Saabia, dieseliä, GM:n ylivaltaa ja "Opelin sukulaisuutta" kohtaan vois unohtua koeajolla.
Mielenkiinnolla odotan josko Tuulilasi todella testaa uutukaisen. Maailmalla, eritoten Saksassahan 9-3 TTiD on jo joutunut esim Skodan "päihittämäksi". Ruotsin puolelta on samankaltaisia arvioita putkahdellut lehtiin.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Kävi kuten Matillekin, kun näin mainoksen lehdessä pitohän sitä käydä kokeilemassa, siis 9-3TTiD aeroa, ja kyllä löylyä riitti, tosin omaan manuaali bensa aeroon verrattuna automaattin kautta voiman tuottoa pitää vähän odotella, ei ole niin välitön fiilis että nyt mennään, olisi ollut kiva koittaa myös manuaalilla, kuten olen ajannut 150 hv versiota. Olin käynyt samalla viikolla ajamassa 05 530d bemaria n. 180t ajettu automaattia ja kyllä täytyy sanoa että vielä paremmin toimi automaatti,vaihdot vielä nopeampia ja kone piti kierokset tuolla 1500 rpm koko ajan tasakaasulla, saab vaihtoi 6 vasta n. 100km, vaikka 80km meni jo hyvin 6 vaihteella kun käsin vaihtoi, myyjäkin oli huomannut saman. Toki bemarissa 218 hv ja 500nm vääntöä, mutta suurin ero oli melussa sekä ajomelu että koneen ääni kuin eri maailmasta, ei olisi uskonut että uudessa saabissa on niin paljon isompi melutaso verrattuna vanhaan 180t ajettuun bemariin, kuitenkin 9-3 aero on jo yli 50t auto. Eikä bmw kulutuksetkaan pahoja TM koeajossa keskikulutus 7,0l kaikkineen mittauksineen ja 0-100 7,4s, siis automaatilla pärjää melkein omalle aerolle, kyllä vakavaksi pisti kun vertasi nykyaikaiseen dieseliin omaa aeroa. Nyt että ei menisi pelkäksi bmw:ksi(kannattaa kyllä käydä kokeilemassa vaikka olisi ennakkoasenteita, taatusti yllättyy) ei saabikaan huono ollut mutta tosiaankin melutaso oli pettymys uudeksi autoksi, ihan yhtä kova kun itsellä, 02 vuosimalli kuitenkin, ajettavuus oli hyvä, vähän mikroautomainen, nautinnollinen ajettava varsinkin pikkutiellä, siinä ei 9-5 aero pärjää, isolla tiellä taas toisinpäin, ei tosin puhuta isoista eroista, molemmat mukavia ajaa. Tuo melutaso jäi kaivelemaan itsellä pahiten.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Minusta taas tuntui, että 9-3 on hiljaisempi kuin 9-5. Etenkin rengasäänien osalta, vaikka XWD-Aerossa oli 18" kiekot. No eipä silti kiinnosta bemarit yhtään, vaikka liikkuisivat äänettömästi
Eski

Eski
Re: TTiD
Hinnaston mukaan manuaali 64500e ja automaatti 67900e. Saahan se tuohon hintaan vähän 9-3:sta "parempi" ollakin 
Eski

Eski
Re: TTiD
Ja kun BMW:stä on kyse niin siihen(kin) saa lisätä liki 10k€ ennenkuin se ovesta ulos ajetaan.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Jos tuon erotuksen autojen hinnassa käyttäisi kokonaisuudessaan Saabin hiljentämiseen, luulisin että olis aika hiljainenEski kirjoitti:Hinnaston mukaan manuaali 64500e ja automaatti 67900e. Saahan se tuohon hintaan vähän 9-3:sta "parempi" ollakin
Eski

EDIT: Saab 9-3SC Vector TTID A6 45500, ero Biimeriin 22400e. Luulisin että tuolla rahalla pelkästään ääneen saisi Sabasta hiljaisen?!
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Erikoista, itse kun katselin A5:sta niin olihan sillä myyjällä aika ruskea kielisaab93f kirjoitti:Vähän OT mutta käytiin tänään tytön kanssa koeistumassa A4 Avant. Ei taaskaan herätetty Pörhön myyjissä minkäänlaisia reaktioita


Turbo²
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Arvasin reaktioita, arka aihe tuo bemari, mutta ihan oikeasti vaikka ei kiinnostaisikaan autona, kannattaa käydä kokeilemassa ihan huviksi vaan. Vertasin vanhaan bemariin 05, kuten jutussa mainitsin, eli tuollaisen saisi n. 35t, itse haettuna vieläkin halvemmalla ja ajettu auto oli aero ei vector. Saabissa näytti olevan 235 nakit alla ja itsellä 225, molemat 45 sarjaa ja melu oli samaa luokkaa, samalla tiellä ajettuna peräkkäin. Rengasmerkkiä en tullut katsoneeksi, itsellä tuore nokian z alla. Tuo rengasmelun vaimennus ei ole pelkästään kiinni materiaaleista ja paksuudesta vaan rakenteet vaikuttavat myös eli se pitää ottaa jo suunnittelupöydällä huomioon. Mutta jos saab haluaa olla jatkossa premiumluokan auto tuota rengasmelua pitää saada pois, rengaskoot kasvavat edelleenkin, toivottavsti seuraava mallisto on tuossa parempi. Kulutuksesta vielä, siis bmw 216 hv ja aerossa 180, väännössa 120nm eroa ja iskutilavuudessa 1,1 litraa, painoissa ei varmaankaan suuria 1700kg huitteilla molemmat, saabi ehkä vähän kevyempi, niin kyllä luulisi kulutuksessa olevan isompi ero, bmw tekniikka vuodelta 2003. Eli moottorin ja laatikkon ominaisuudet on saatu yhdistettyä todella hyvin toisiinsa. Noh ei auta, täytyy lähteä liimailemaan 99 sisäkaton verhoilua, tuli otettua eilen pois se, alkoi viimekesänä roikkumaan, on kuitenkin museoauto, pitää olla paikat kunnossa kun ottaa käyttöön.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Olisikohan olleet Pirelli PZerot, jos en ihan väärin nähnyt.joukolainen kirjoitti:Saabissa näytti olevan 235 nakit alla ja itsellä 225, molemat 45 sarjaa ja melu oli samaa luokkaa, samalla tiellä ajettuna peräkkäin. Rengasmerkkiä en tullut katsoneeksi, itsellä tuore nokian z alla.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
Ok kiitoksia Matille tarkkanäköisyydestä, oisko tuo Pirelli sitten meluisampi rengas.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447