EDIT: Pikkasen täytyy mainostaa Kokkolan Auto Åströmiä että tällä kertaa pääsi jopa koeajamaan ilman että ilmoitetaan että katotaanko maksusuunnitelma ensin. En vissiin ollu yhtä köyhän näkönen tällä kertaa


1:llä, 2:lla ja vielä kolmosella aluksi momentinmuunnin on luistavana, jotta meno on jouhevaa eikä nykäyksiä tule. Sen huomaa selvästi, kun kolmosella lukkiutuu tietyllä nopeudella ja siitä eteenpäin 4,5,6 ei luistoa esiinny.Samppo kirjoitti:automaattivaihteistossa ihmetytti alkuun kun ikäänkuin luistaa hetken kun antaa kunnolla kaasua, muuten vaihteisto pelas kuin unelma.
Niin ne business-mallithan ovat vain niitä "nettohinnoiteltuja". Eli käytännössä näkyy siinä että vaihtarista saa vähän vähemmän (riippuen neuvottelukyvyistä) ja uudesta tarvii maksaa vähän vähemmän. Me saatiin maanantaina sellainen Vector business. TTiD on kyllä sellainen laite että oksat poispeukalokeskellä kirjoitti:Ei nyt varsinaisesti liity ketjun aiheeseen, mutta kysynpä kuitenkin, kun noita SS TTiD hintoja katselin "kokoa oma Saab" -sivuilla. Mikä ero on normi Linear tai Vector vs. Linear Business tai Vector Business?
Esim. Linear 1.9TTiD 180 hv maksaa 36800€ ja Linear Business 1.9TTiD 180 hv 34500€.
Onko Business työ(suhde)autoksi tarkoitettu ja ei ostettavissa yksityishenkilönä vai mistä on kyse?
Hinnastoa selatessa huomasin myös, että Business mallissa on vakiona parempi varustelu. Pitää käydä lähiaikoina koeajamassa TTiD ja ottamassa selvää kuinka kuuma moottori tämä hehkutettu tuplakiisseli onkaan. Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Hyvä se on. Mutta silti hieman jäitä hattuun. Vertailukohdaksi täytyy silti ottaa joku 2-litrainen dieseli. Jos Saabin loistavia bensaturboja vertailee, niin siinä voi tulla pettymys. Se uutukainen on kuitenkin diesel kone, josta löytyy jopa hieman bensamaisia ominaisuuksia. Se ei ole nopeampi kuin tuo sinun 200hp koneella varustettu 9-3. Mutta se on parempi ja vahvempi kuin varmaan moni muu alle 2-5 litrainen diesel jolla olen koskaan ajanut.peukalokeskellä kirjoitti:Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Joo, tungetaan jäitä hattuun. Lähinnä heitin kommentin sillä perusteella, että "paperilla" bensassani on 200hv/285nm ja TTiD:ssä 180hv/400nm. Tehot melkein samalla tasolla, mutta väännössä uskomaton ero TTiD:n hyväksi. Täytyyhän sen jo persedynossakin tuntua, jos ajaa normaaliajoa pienillä kautta keskikierroksilla. Eri asia tietenkin, jos alkaa kierrättään bensakonetta 4000-6000 rpm alueella. Positiivisia kokemuksia odotan myös itse alustasta, koska en ole koskaan ajellut SS/SC autoilla - vain vanhempaa 93 ja 95 malleja.Marko A kirjoitti:Hyvä se on. Mutta silti hieman jäitä hattuun. Vertailukohdaksi täytyy silti ottaa joku 2-litrainen dieseli. Jos Saabin loistavia bensaturboja vertailee, niin siinä voi tulla pettymys. Se uutukainen on kuitenkin diesel kone, josta löytyy jopa hieman bensamaisia ominaisuuksia. Se ei ole nopeampi kuin tuo sinun 200hp koneella varustettu 9-3. Mutta se on parempi ja vahvempi kuin varmaan moni muu alle 2-5 litrainen diesel jolla olen koskaan ajanut.peukalokeskellä kirjoitti:Odotukset ovat ainakin korkealla, jos vaikka vertaan omaan 200 heppaseen bensaturboon.
Mutta kerrohan toki mitä mieltä olet kunhan olet testannut.
Marko A kirjoitti: aiheeseen; itse olen ostanut kaksi peräkkäistä autoa Business hinnalla. Eli halvempi ja paremmat varusteet. Vaihdokin hyvitys näyttää huonommalta, mutta väliraha on pienempi - mikä lienee kuitenkin se tärkeämpi seikka.
Tuntuu toki. Suurin ero on siinä, että 1500rpm TTiD:ssä on 350Nm vs Bensaversion alle 200Nm, siinä on ISO ero. Samaten alustoissa on eroa huimasti. Koeaja kunnolla ja oikein mutkateitä pitkin. Yllätyt taatusti jos olet ensimmäistä kertaa SS/SC:n ratissa. Ero entiseen on todella suuri.Täytyyhän sen jo persedynossakin tuntua, jos ajaa normaaliajoa pienillä kautta keskikierroksilla. Eri asia tietenkin, jos alkaa kierrättään bensakonetta 4000-6000 rpm alueella. Positiivisia kokemuksia odotan myös itse alustasta, koska en ole koskaan ajellut SS/SC autoilla - vain vanhempaa 93 ja 95 malleja.
Onnea vaan!! Meillä on SC TTiD:stä nyt viiden päivän kokemuksetSaabel kirjoitti:Vihdoin tuli auto.. Aurinko paistoi kuumasti ja katto alhaalla kotipihalle tultiin. Reilu meininki![]()
Saab Aero cabrio 1.9 TTid A6 nyt käyttöautona.