Ylläpitolataus??
Re: Ylläpitolataus??
kiehtoo ajatus laturista täälläkin kun Saab on vaimon ajossa ja matkat lyhentyneet. Tämmöinen sitten akun kylkeen ja johdot laturista myös tähän..
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=20523
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=20523
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ylläpitolataus??
Sehän siinä on hyvä kun tuota laturia käyttelee lämmityksen ohessa jo heti pikkupakkasista lähtien, niin akku ei sitten pääse niin tyhjäksi menemäänkään ja sitä kautta homma toimii paremmin kun tulee näitä kireempiä kelejä.
Re: Ylläpitolataus??
Ja lataushan lämmittääkin akkua hieman eli kyllä sillä positiivista vaikutusta pakkasilla on.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ylläpitolataus??
Säkö laitat SIDistä erikseen latauksen päälle kun sitä tarvii ja muuten on vaan lohkolämppäri käytös kun laittaa johdon seinään, ymmärsinkö oikein? Itelläni on se hyvä että taloyhtiö ei ole rajoittanut kelloilla virran saantia niin voi olla vaikka kellon ympäri lataukses. Tarkoitus olis se kiinteänä asennuksen toteuttaa, panssarijohdolla pistoke keulalle ja siihen normi lämmitys piuha joka löytyy jo ennestään..apu,apupoika kirjoitti:Mulla on tuo 1203 sidin ohjauksen kautta.
Kotona tulee pidettyä koko ajan johtoa seinässä, eli lataus päällä ja kun sieltä saa tarvittaessa sen max. 3h lämmitysaikaa, niin ihan hyvä.
Tietysti jos laittaa kaikki kolme muistipaikkaa ihan peräkkäin!
Töissä ei ole kuin 2h kello, mutta onhan sekin tyhjää parempi vaikka kylmää akkua lataakin ja eihän se kyllä näillä pakkasilla hirveesti ehdi lämpenemään tuossa 15km työmatkalla.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ylläpitolataus??
Onkos tuota hyväksytty asennettavaksi moottori-tilaan?Rafu kirjoitti:kiehtoo ajatus laturista täälläkin kun Saab on vaimon ajossa ja matkat lyhentyneet. Tämmöinen sitten akun kylkeen ja johdot laturista myös tähän..
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=20523
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ylläpitolataus??
Jep, kun johto on seinässä akku latautuu ja sidin kautta kolme ajastettavaa muistipaikkaa tai sitten päälle koko ajan tai pois. Eli sisähaaraan ja lohkoon ei mene virta koko ajan.Himo_kaappoo kirjoitti:Säkö laitat SIDistä erikseen latauksen päälle kun sitä tarvii ja muuten on vaan lohkolämppäri käytös kun laittaa johdon seinään, ymmärsinkö oikein? Itelläni on se hyvä että taloyhtiö ei ole rajoittanut kelloilla virran saantia niin voi olla vaikka kellon ympäri lataukses. Tarkoitus olis se kiinteänä asennuksen toteuttaa, panssarijohdolla pistoke keulalle ja siihen normi lämmitys piuha joka löytyy jo ennestään..apu,apupoika kirjoitti:Mulla on tuo 1203 sidin ohjauksen kautta.
Kotona tulee pidettyä koko ajan johtoa seinässä, eli lataus päällä ja kun sieltä saa tarvittaessa sen max. 3h lämmitysaikaa, niin ihan hyvä.
Tietysti jos laittaa kaikki kolme muistipaikkaa ihan peräkkäin!
Töissä ei ole kuin 2h kello, mutta onhan sekin tyhjää parempi vaikka kylmää akkua lataakin ja eihän se kyllä näillä pakkasilla hirveesti ehdi lämpenemään tuossa 15km työmatkalla.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Ylläpitolataus??
Itse kanssa oon alkanu harkitsemaan tota defan laturia asennettavaks kiinteesti. Hommahan on simppeli niinkuin edellä kirjoitettiin eli ilmeisesti minulla kun jo on haara tuola sisäpistokkeelle niin ei muuta kun keulalta tuleva piuha laturiin ja pätkä piuhaa laturilta y-haaraan.
Sitä vain ajattelin jos haluan vain ladata akkua esim. yön yli enkä pitää autoa samalla 12h roikassa niin onko tuossa mahdollista kytkeä virran eteenpäin syöttö jotenkin pois päältä vai pitääkö aina fyysisesti irroittaa se eteenpäin lähtevä kaapeli laturista?
-Örkki-
Sitä vain ajattelin jos haluan vain ladata akkua esim. yön yli enkä pitää autoa samalla 12h roikassa niin onko tuossa mahdollista kytkeä virran eteenpäin syöttö jotenkin pois päältä vai pitääkö aina fyysisesti irroittaa se eteenpäin lähtevä kaapeli laturista?
-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Ylläpitolataus??
Defan 1203 sisältää sen sisäisen releen. Tietty sitä pitää jollain sitten ohjata. Ampeerit tuolla tippuu kolmeen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ylläpitolataus??
Eli parhaiten mun käyttötarkotusta palvelis toi 1204..? Kun ei ole lämppäreitä..Rafu kirjoitti:Defan 1203 sisältää sen sisäisen releen. Tietty sitä pitää jollain sitten ohjata. Ampeerit tuolla tippuu kolmeen.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Ylläpitolataus??
1203 voi laittaa SID ohjaukseen jolloin laturi on päällä koko ajan ja lämppärit vain SID ohjauksen mukaan. Siinä on "vain" 3 ampeeria eli aika pieni.
1204 lataa aina kun töpseli seinässä mutta jos on lämmittimet nekin on aina päällä kun töpseli seinässä.
Jos ei ole lohkoa tai sisätilalämppäriä ja pitää aina johdossa niin 1204 on oikea valinta. Samoin jos auton sähköpistoke on ajastimen perässä.
Jos pitää koko ajan roikan nokassa jotta lataa mutta ei halua että moottoria lämmitetään koko ajan niin sitten 1203.
1204 lataa aina kun töpseli seinässä mutta jos on lämmittimet nekin on aina päällä kun töpseli seinässä.
Jos ei ole lohkoa tai sisätilalämppäriä ja pitää aina johdossa niin 1204 on oikea valinta. Samoin jos auton sähköpistoke on ajastimen perässä.
Jos pitää koko ajan roikan nokassa jotta lataa mutta ei halua että moottoria lämmitetään koko ajan niin sitten 1203.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008