Ylläpitolataus??

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Rafu »

kiehtoo ajatus laturista täälläkin kun Saab on vaimon ajossa ja matkat lyhentyneet. Tämmöinen sitten akun kylkeen ja johdot laturista myös tähän..

https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=20523
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Sehän siinä on hyvä kun tuota laturia käyttelee lämmityksen ohessa jo heti pikkupakkasista lähtien, niin akku ei sitten pääse niin tyhjäksi menemäänkään ja sitä kautta homma toimii paremmin kun tulee näitä kireempiä kelejä.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1743
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Ja lataushan lämmittääkin akkua hieman eli kyllä sillä positiivista vaikutusta pakkasilla on. :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

apu,apupoika kirjoitti:Mulla on tuo 1203 sidin ohjauksen kautta.
Kotona tulee pidettyä koko ajan johtoa seinässä, eli lataus päällä ja kun sieltä saa tarvittaessa sen max. 3h lämmitysaikaa, niin ihan hyvä.
Tietysti jos laittaa kaikki kolme muistipaikkaa ihan peräkkäin! :mrgreen:

Töissä ei ole kuin 2h kello, mutta onhan sekin tyhjää parempi vaikka kylmää akkua lataakin ja eihän se kyllä näillä pakkasilla hirveesti ehdi lämpenemään tuossa 15km työmatkalla.
Säkö laitat SIDistä erikseen latauksen päälle kun sitä tarvii ja muuten on vaan lohkolämppäri käytös kun laittaa johdon seinään, ymmärsinkö oikein? Itelläni on se hyvä että taloyhtiö ei ole rajoittanut kelloilla virran saantia niin voi olla vaikka kellon ympäri lataukses. Tarkoitus olis se kiinteänä asennuksen toteuttaa, panssarijohdolla pistoke keulalle ja siihen normi lämmitys piuha joka löytyy jo ennestään..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Rafu kirjoitti:kiehtoo ajatus laturista täälläkin kun Saab on vaimon ajossa ja matkat lyhentyneet. Tämmöinen sitten akun kylkeen ja johdot laturista myös tähän..

https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=20523
Onkos tuota hyväksytty asennettavaksi moottori-tilaan?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Himo_kaappoo kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:Mulla on tuo 1203 sidin ohjauksen kautta.
Kotona tulee pidettyä koko ajan johtoa seinässä, eli lataus päällä ja kun sieltä saa tarvittaessa sen max. 3h lämmitysaikaa, niin ihan hyvä.
Tietysti jos laittaa kaikki kolme muistipaikkaa ihan peräkkäin! :mrgreen:

Töissä ei ole kuin 2h kello, mutta onhan sekin tyhjää parempi vaikka kylmää akkua lataakin ja eihän se kyllä näillä pakkasilla hirveesti ehdi lämpenemään tuossa 15km työmatkalla.
Säkö laitat SIDistä erikseen latauksen päälle kun sitä tarvii ja muuten on vaan lohkolämppäri käytös kun laittaa johdon seinään, ymmärsinkö oikein? Itelläni on se hyvä että taloyhtiö ei ole rajoittanut kelloilla virran saantia niin voi olla vaikka kellon ympäri lataukses. Tarkoitus olis se kiinteänä asennuksen toteuttaa, panssarijohdolla pistoke keulalle ja siihen normi lämmitys piuha joka löytyy jo ennestään..
Jep, kun johto on seinässä akku latautuu ja sidin kautta kolme ajastettavaa muistipaikkaa tai sitten päälle koko ajan tai pois. Eli sisähaaraan ja lohkoon ei mene virta koko ajan.
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Itse kanssa oon alkanu harkitsemaan tota defan laturia asennettavaks kiinteesti. Hommahan on simppeli niinkuin edellä kirjoitettiin eli ilmeisesti minulla kun jo on haara tuola sisäpistokkeelle niin ei muuta kun keulalta tuleva piuha laturiin ja pätkä piuhaa laturilta y-haaraan.

Sitä vain ajattelin jos haluan vain ladata akkua esim. yön yli enkä pitää autoa samalla 12h roikassa niin onko tuossa mahdollista kytkeä virran eteenpäin syöttö jotenkin pois päältä vai pitääkö aina fyysisesti irroittaa se eteenpäin lähtevä kaapeli laturista?

-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Defan 1203 sisältää sen sisäisen releen. Tietty sitä pitää jollain sitten ohjata. Ampeerit tuolla tippuu kolmeen.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Rafu kirjoitti:Defan 1203 sisältää sen sisäisen releen. Tietty sitä pitää jollain sitten ohjata. Ampeerit tuolla tippuu kolmeen.
Eli parhaiten mun käyttötarkotusta palvelis toi 1204..? Kun ei ole lämppäreitä..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ylläpitolataus??

Viesti Kirjoittaja Rafu »

1203 voi laittaa SID ohjaukseen jolloin laturi on päällä koko ajan ja lämppärit vain SID ohjauksen mukaan. Siinä on "vain" 3 ampeeria eli aika pieni.

1204 lataa aina kun töpseli seinässä mutta jos on lämmittimet nekin on aina päällä kun töpseli seinässä.

Jos ei ole lohkoa tai sisätilalämppäriä ja pitää aina johdossa niin 1204 on oikea valinta. Samoin jos auton sähköpistoke on ajastimen perässä.

Jos pitää koko ajan roikan nokassa jotta lataa mutta ei halua että moottoria lämmitetään koko ajan niin sitten 1203.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin