Alavääntö hukassa 1.9tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
No, en kovin kehtaa jarrua vasten kiusata autoa enää, mutta meneehän se niinkin.
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
No nyt on ihmetelty op-comilla autoa. Tässä tilastoa:
Tyhjäkäynnillä
Mass air flow sensor 30kg/h
Boost pressure command 104kPa
Boost pressure 101kPa
Diesel particulate filter saturation 38%
Antoi yhden vikakoodin: P0380 (unknow DTC)
Voiko näistä saada jotain selville?
Tyhjäkäynnillä
Mass air flow sensor 30kg/h
Boost pressure command 104kPa
Boost pressure 101kPa
Diesel particulate filter saturation 38%
Antoi yhden vikakoodin: P0380 (unknow DTC)
Voiko näistä saada jotain selville?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
P0380 viittaa hehkuihin. Tarttisi lisämääritteen jotta osaisi sanoa tarkemmin (eli P0380 01, 02, 04, 08, 0F tai 54).
Eipä tyhjäkäynnin arvoista mitään selville saa paitsi sen että ainakin ahtopaineanturi vaikuttaisi olevan kunnossa.
Eipä tyhjäkäynnin arvoista mitään selville saa paitsi sen että ainakin ahtopaineanturi vaikuttaisi olevan kunnossa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Lukee (08) - present
Pitäisikö siis liikkeellä katsoa noita ahtolukemia?
Pitäisikö siis liikkeellä katsoa noita ahtolukemia?
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Vähän ohi aiheen mutta P0380 08 - Hehkutuksen ohjausyksikkö, takaisinkytkentävika. Veikkaisin että yksi tai useampi hehkutulppa on pimeänä.
Omassani oli sama vika ja vian korjaus:
P0380 08 lähti kun vaihtoi kaksi pimeänä ollutta (syl1 ja 2) hehkua toimiviin.
Ja OP-Comilla saa tosiaan livedataa "nauhoitettua" .csv tiedostoon jota voi tutkia/parsia esim. Excelillä. Sillä saa nätisti piirrettyä esim. kuvaajan jossa ahtopyynti ja toteutunut ahtolukema jne.
Esimerkkikäppyrä omasta kun oli alaväännöt vähän hukassa: http://www.hiekkalaatikko.org/imusarja/with_rpm.JPG
Omassani oli sama vika ja vian korjaus:
P0380 08 lähti kun vaihtoi kaksi pimeänä ollutta (syl1 ja 2) hehkua toimiviin.
Ja OP-Comilla saa tosiaan livedataa "nauhoitettua" .csv tiedostoon jota voi tutkia/parsia esim. Excelillä. Sillä saa nätisti piirrettyä esim. kuvaajan jossa ahtopyynti ja toteutunut ahtolukema jne.
Esimerkkikäppyrä omasta kun oli alaväännöt vähän hukassa: http://www.hiekkalaatikko.org/imusarja/with_rpm.JPG
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Sitähän tässä on koko ajan yritetty kertoa, että koeajolenkillä noita arvoja ylös tai tallennukseen .
Jos on kerran laite/testeri millä autoa tutkia, niin miksi ei voi käydä koeajolla .
Ei tyhjäkäynniltä kunnolla mitään tietoa irtoa, jos kyseessä on tuo otsikon mukainen ongelma.
Jos on kerran laite/testeri millä autoa tutkia, niin miksi ei voi käydä koeajolla .
Ei tyhjäkäynniltä kunnolla mitään tietoa irtoa, jos kyseessä on tuo otsikon mukainen ongelma.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Joo näin täytyy tehdä. Kiitos neuvoista ja avusta tähän asti
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Sen verran kaappaan ketjua, kun tässä on tuosta OP-comista sen verran juttua. Mikä auto tuossa pitää valita, että saa TTiD:stä mahd. paljon ulos? Saako tuosta edes mitään tuolla?
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Toimisko tuo TTiD samalla mitä itsekin käytän eli Vectra-C / Signum - Z19DTH?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Hoo taitaa muuttua ärräksi tuossa kahden teen laitteessa. Sama ohjaus noissa kuitenkin lie???! Tekittömät korjaamotkin näyttää yhden T:n tuntevan, vaan kahteen eivät osaa sanoa mitään.jmaatta kirjoitti:Toimisko tuo TTiD samalla mitä itsekin käytän eli Vectra-C / Signum - Z19DTH?
Meinaa vaan pelottaa vaan tuo Kiinalaisen värkki. Ekan kerran kun löin autoon kiinni, niin tuli mittariston alareunaan enemmän erroria kuin mitä Roope Ankan säiliössä on kolikoita. Ja vaikka nuo erheet nyt alustan kuumakivihieronnalla ja takaluukun kevyellä kutittelulla ruudusta hävisikin, niin tämän Saabistin kassit on vielä sen verran pienet, etten uskalla enempää tuolla laitteella tökkiä, ilman kokeneempien ohjeita.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Välillä on tullut itselläkin erroreita. Mutta lähtee pois virrat sammuttamalla ja uudelleenkäynistyksellä. Ainakin meillä.
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Ei sillä Op-Com:n autoon kytkemisellä mitään rikki saa.
Jotain näitä tcs-, esp- jne valoja saattaa mittaristoon syttyä, mutta ne kuittautuvat pois kuten edellä mainittukin.
Op-Com:lla voi koittaa ottaa yhteyden periaatteessa mihin tahansa ohjausyksikköön. Jos ko. yksikköä autossa ei ole tai se ei tue sitä, niin yhteyttä ei saada. Mikään ei vioitu tai mene sekaisin. Jos yhteyden saa johonkin esim. moottoriohjauselektroniikkaan, mikä ei ole täysin vastaava, normaalit parametrit ja vikakoodit yleensä pelaavat ok. Ihan kaikkia harvinaisempia tietoja ei välttämättä saa ulos.
Jotain näitä tcs-, esp- jne valoja saattaa mittaristoon syttyä, mutta ne kuittautuvat pois kuten edellä mainittukin.
Op-Com:lla voi koittaa ottaa yhteyden periaatteessa mihin tahansa ohjausyksikköön. Jos ko. yksikköä autossa ei ole tai se ei tue sitä, niin yhteyttä ei saada. Mikään ei vioitu tai mene sekaisin. Jos yhteyden saa johonkin esim. moottoriohjauselektroniikkaan, mikä ei ole täysin vastaava, normaalit parametrit ja vikakoodit yleensä pelaavat ok. Ihan kaikkia harvinaisempia tietoja ei välttämättä saa ulos.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Mitenkäs saisin nyt järkevästi OP-comilla nauhoitettua vain noita kolmea (rpm, ahtopyynti ja toteutunut ahto)?jmaatta kirjoitti:
Ja OP-Comilla saa tosiaan livedataa "nauhoitettua" .csv tiedostoon jota voi tutkia/parsia esim. Excelillä. Sillä saa nätisti piirrettyä esim. kuvaajan jossa ahtopyynti ja toteutunut ahtolukema jne.
Esimerkkikäppyrä omasta kun oli alaväännöt vähän hukassa: http://www.hiekkalaatikko.org/imusarja/with_rpm.JPG
Olen yrittänyt kaikkea ja tuntuu että op-com tunkee kaiken mahdollisen datan kun painan record ja siitä on mahdoton alkaa karsimaan pois tavaraa...
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Kun teet siitä tallennetusta taulukosta grafiikan, valitse vain kiinnostavat tietueet.
Op-Com tallentaa sen kaiken tiedon, mikä tietyssä ikkunassa on, eikä sitä voi muistaakseni vapaasti muokata, mutta jälkikäsittelyssä ei turhista kannata välittää.
Op-Com tallentaa sen kaiken tiedon, mikä tietyssä ikkunassa on, eikä sitä voi muistaakseni vapaasti muokata, mutta jälkikäsittelyssä ei turhista kannata välittää.
Viimeksi muokannut petrisa, La Heinä 13, 2013 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Alavääntö hukassa 1.9tid
Mutta kun sen tallenetun taulukon avaa excelissä niin heittää kaikki mitatut tulokset yhdessä pötkössä aina yhteen soluun. Pilkku on vaan tietojen välissä. Ja niitä tietoja on ainakin 50 per solu?