Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4637
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

wasd kirjoitti:
La Heinä 06, 2019 11:11
Mors,

Itellä olis kans harkinnassa 9-3:nen ja tosiaan bensaversiona. Näköpiirissä olis farkku 1.8t BioPower vm. -08.
Niin saisko tästä hieman enempi plussia ja miinuksia.
Keskustelu täällä, kun näytti olevan enemmänkin juuri tuosta dieselistä, joka ei itselle ole mielekäs.

Lisäks tosta kiinnostaisi tietää, että saako tuolla BioPowerin stage-ohjelmoinnilla tosiaan kulutustakin alemmas, kun tehot nousee?
Oon tästä lukenut parista paikasta.
Joo...
Saabin 2-litraiset bensaturbot ovat sama paketti oli ne sitten merkitty 1.8t tai 2.0t. Erona vain alkuperäisen softan määrittelemä teho. Aerokin on sama koneen osalta. Siten ei välttämättä siis ole merkitystä vaikka ostaakin 1.8t version, jos sattuu sellainen löytymään. Vain Turbo-viisari puuttuu :( .

Biopoweroituna nämä Saabit ovat oikein hyviä. Tehoa tulee reilusti lisää, mutta ei ne kulutukset todellisuudessa ehkä sentään laske. Eivät ne nousekaan ja se on hyvä puoli, ellei sitten vähän "tykitä menemään". Etanolilla kulutus nousee sen noin 30% tai oma havaintoni on paremminkin melko tasan 2 litraa vs bensa. Se on pitänyt paikkaansa ajaotavasta, ajorytmistä ja nopeudesta riippumatta.

Minun mielestäni nämä ovat yllättävän vähävikaisia ja luotettavia pelejä. Aina jotain tyyppivikaa on, mutta ne eivät ole mitään isoja juttuja kuten, takaylätukivarret (nk bumerangit), etujouset, sisustan nappuloiden pinnoitteen kuluminen, ulkopeilien jalkojen maalin kesiminen jne. Vector varustus tuo mukanaan ehdottomasti paremmat penkit kuin Linear. Ei Linearin penkitkään huonot ole vs moneen muuhun autoon, mutta Saabin penkeiksi ne ovat pettymys.

Jatkakoon joku muu lisää.....
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin