9-3 facelift -08 on julkaistu
"Uudet" kahvat vaatisi toiset oviprässit, joita ei Itävallan tehtaalle hankittu, joten cabit pitää vanhat ovensa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eiköhän kysymyksessä ole kuitenkin kustannusten säästö: C-Vectran kahvoja tehdään paljon -> laitetaanpas ne BLS:ään -> ja edelleen 9-3:een.Turbo Sensonic kirjoitti:Jep, me funtsittiin tuolla julkistamistilaisuudessa, että miksi cabissa oli nuo vanhanmalliset ovenkahvatJuha96 kirjoitti:Jostain käsitin, että Cabiin olisikin jäämässä vanhat ovenkahvat ja kylkilistat. Pressimateriaalissakin puhuttiin vain SS:n ja SC:n kylkien uudesta, linjakkaasta muotoilusta...![]()
![]()
Ehkäpä Cadillac BLS:n ovenkahvat eivät sovi cabiin, koska BLS:ää ei (vielä ainakaan toistaiseksi) saa cabina. Ehkä typerä teoria, sillä luulisi etuovien ovenkahvojen olevan identtisiä valmistuskustannuksien karsimiseksi. Samalla luulisi, että koko 9-3 -mallistossa käytettäisiin samoja ovenkahvoja valmistuskustannuksien kannalta.
Avomallissa näyttäisivätkin nuo kantikkaat kahvat vieläkin kolhommilta, ehkäpä siihen on sitten vedetty raja - maksaahan tuo avomalli enemmänkin, joten menköön siinä mukana muutaman euron kalliimmaksi tulevat kahvatkin
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Epäilen, että noita kahvoja ei tehdä Itävallassa, vaan tehdas toimii pikemminkin kokoonpanotehtaana, kuten Ukikin. Eli kahvat tulisivat yhdeltä alihankkijalta ja jaetaan sitten kokoonpanotehtaisiin...Marko A kirjoitti:"Uudet" kahvat vaatisi toiset oviprässit, joita ei Itävallan tehtaalle hankittu, joten cabit pitää vanhat ovensa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ovet prässätään itävallassa ja sinne ei hankittu uusia muotteja. Kahva sinänsä ei vaikuta, mutta se ovipelti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niin, mutta entäs ovenkahvat? Olisihan se älytöntä GM:ltä tuottaa samanlaisia (niitä "vanhan mallisia") ovenkahvoja useammassa tehtaassa / alihankkijalla. Toisaalta "vanhan mallin" ovessa on kahvan kohdalla "painauma", joka on tietääkseni erilainen kuin faceliftatuissa malleissa, joten voi olla, että "vanhan malliseen" oveen ei edes voi kiinnittää tuota uutta kahvaa. Täytyypä tutkia GM Media Onlinen pressitiedotteet ja kuvat.Marko A kirjoitti:Ovet prässätään itävallassa ja sinne ei hankittu uusia muotteja. Tää on fakta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Oisko sitten vielä niin että ruottissa muotit olivat tulleet siihen ikään että ne piti vaihtaa niin samalla uudistettiin muottia että saatiin halvemmat konsernikahvat sopimaan paikoilleen.Marko A kirjoitti:Ovet prässätään itävallassa ja sinne ei hankittu uusia muotteja. Kahva sinänsä ei vaikuta, mutta se ovipelti.
Itävallan muotit taas kestävät vielä pitkään prässäystä kun tuotantomäärät on rättikatolla huomattavasti pienemmät = pitäköön ne vanhat kahvat ovissaan.
Harmi vaan kun nuo kahvat vaihtu. Jotenkin vaan oon ite tykännyt kovasti näistä NG:n myötä tulleista kahvoista. Paremman näkösetkin ovat kuin nuo uudet.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Tuohon nelivetojuttuun oli TrollhattanSaab sivun pitäjä saanut vastauksen kysymällä asiaa suoraan Saabilta. Eli Mitä todennäköisimmin neliveto tullee tarjolle myös muihin moottoriyhdistelmiin. Eli aluksi vain V6 moottorin jatkeeksi ja myöhemmin myös muihin. Kuulostaisi hyvältä, viel kun hinnoittelu pysyisi jollain tapaa maltillisena ja XWD ei tulisi olemaan sidottu malliversioon (Aero).
http://www.trollhattansaab.net/archives ... l#comments
http://www.trollhattansaab.net/archives ... l#comments
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tein mielenkiinnosta hieman hintalaskelmia, perustuen netistä löytyviin Ruotsin hinnastoihin ja tämän hetken Suomen hintoihin. Eli nämä voi mennä täysin pieleen...
Joka tapauksessa vaikuttaisi siltä, että TTiD tulee maksamaan n.2100€ yli nykyisen TiDS moottorin. Esimerkkinä siinätapauksessa SS Linear TTiD voisi maksaa noin 42500€. Taas SC Vector TTiD maksaisi 47200€ about.
Aero versiona hinnat SS-50300€ ja SC-51600€, TTiD koneella. Kääntyvien Xenonien hinnaksi tulisi n.1800€. Mielenkiinnolla odottelen oikeita hinnastoja, meneekö laskelmat sinnepäinkään.
Aika vaikutta tuntuu olevan ohituskiihtyvyys viitos vaihteella TTiD koneella, kun on lähes samaa luokkaa 2,8v6t koneen kanssa! Kulutus kumminkin n. puolet. Että ei muuta kuin dieselverotukselle remonttia pikimmiten!!
Joka tapauksessa vaikuttaisi siltä, että TTiD tulee maksamaan n.2100€ yli nykyisen TiDS moottorin. Esimerkkinä siinätapauksessa SS Linear TTiD voisi maksaa noin 42500€. Taas SC Vector TTiD maksaisi 47200€ about.
Aero versiona hinnat SS-50300€ ja SC-51600€, TTiD koneella. Kääntyvien Xenonien hinnaksi tulisi n.1800€. Mielenkiinnolla odottelen oikeita hinnastoja, meneekö laskelmat sinnepäinkään.
Aika vaikutta tuntuu olevan ohituskiihtyvyys viitos vaihteella TTiD koneella, kun on lähes samaa luokkaa 2,8v6t koneen kanssa! Kulutus kumminkin n. puolet. Että ei muuta kuin dieselverotukselle remonttia pikimmiten!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Joo, nuo voi olla aika lähellä oikeita. Lisävarusteiden osalta sitten maahantuojan halukkuus myydä jotain lisähärpäkettä vaikuttaa enemmän hintoihin. Osa Ruotsin lisävarusteista lähes suoraan saman hintaisia kuin Suomessa ja osa taas selvästi halvempia.
Mielenkiintoista, että 1.9 TTiD:n 0-100 kiihtyvyys olisi Saabin mukaan heikompi kuin 1.9 TiDS + Hirsch -kiihtyvyys (9.2 sek vs. 8.8 sek). Yleensähän noita Hirwen lukemia on pidetty aika luotettavina. Olisikohan tomaatin välitykset eri, jotta suurempaa vääntöä voidaan hyödyntää polttoainetaloudessa. Tosin nuo ovat vielä "preliminary figures".
TTiD:n selvästi alempi puristussuhde lupaa hyvää myös tulevalle Hirsch-paketille, jos vain muu voimansiirto kestää 400+ vääntöjä ja jos ahtimessa riittää puhtia. Jarrujen puolesta tuosta voi ottaa sen 210 hp ulos (2.0T-vastaavuus). Toisaalta pelkästään etuvetoisena tuollaisella paketilla ei oikein tee mitään.
No, muutama vuosi Vollella ja sitten taas saappikauppaan XWD TTiD:n hankintaan...
Muuten, tulkitsenko oikein, että TTiD tulee vain Aerona? Ainakin jarrujen kohdalla puhutaan vain TTiD Aerosta. Silloin tuo alkaa olla melko kallis 9-3 kokoluokan autoksi... Mun mielestä nuo Trollhattan Saabin koeajotkin on tehty Aerolla (eikö siellä viitata "dual exhaustiin" useammassakin paikassa).
Mielenkiintoista, että 1.9 TTiD:n 0-100 kiihtyvyys olisi Saabin mukaan heikompi kuin 1.9 TiDS + Hirsch -kiihtyvyys (9.2 sek vs. 8.8 sek). Yleensähän noita Hirwen lukemia on pidetty aika luotettavina. Olisikohan tomaatin välitykset eri, jotta suurempaa vääntöä voidaan hyödyntää polttoainetaloudessa. Tosin nuo ovat vielä "preliminary figures".
TTiD:n selvästi alempi puristussuhde lupaa hyvää myös tulevalle Hirsch-paketille, jos vain muu voimansiirto kestää 400+ vääntöjä ja jos ahtimessa riittää puhtia. Jarrujen puolesta tuosta voi ottaa sen 210 hp ulos (2.0T-vastaavuus). Toisaalta pelkästään etuvetoisena tuollaisella paketilla ei oikein tee mitään.
No, muutama vuosi Vollella ja sitten taas saappikauppaan XWD TTiD:n hankintaan...
Muuten, tulkitsenko oikein, että TTiD tulee vain Aerona? Ainakin jarrujen kohdalla puhutaan vain TTiD Aerosta. Silloin tuo alkaa olla melko kallis 9-3 kokoluokan autoksi... Mun mielestä nuo Trollhattan Saabin koeajotkin on tehty Aerolla (eikö siellä viitata "dual exhaustiin" useammassakin paikassa).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Myy se VMRe kirjoitti:No, muutama vuosi Vollella ja sitten taas saappikauppaan XWD TTiD:n hankintaan...
Muuten, tulkitsenko oikein, että TTiD tulee vain Aerona? Ainakin jarrujen kohdalla puhutaan vain TTiD Aerosta. Silloin tuo alkaa olla melko kallis 9-3 kokoluokan autoksi... Mun mielestä nuo Trollhattan Saabin koeajotkin on tehty Aerolla (eikö siellä viitata "dual exhaustiin" useammassakin paikassa).
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Olimme käymässä Saabin tehtaan lähellä olevalla bensiksellä tankkaamassa autoa, kun meidän ohi ajoi pari "ei vielä tuotannossa" olevaa autoa. Toinen oli tuo TTiD Aero, jossa tosiaan oli kaksi putkea ja kun se ajoi meidän ohi, niin kuuli moottorista, että se oli "nokivasara". Toinen oli Cadillac BLS farkku. Valitettavasti tuosta Cadillacista ei ehditty saada kuvia, mutta muistaakseni joku seurueemme jäsen kuvasi tuon mustan TTiD Aeron.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No, äkkiä kuvia esille!Turbo Sensonic kirjoitti:Olimme käymässä Saabin tehtaan lähellä olevalla bensiksellä tankkaamassa autoa, kun meidän ohi ajoi pari "ei vielä tuotannossa" olevaa autoa. Toinen oli tuo TTiD Aero, jossa tosiaan oli kaksi putkea ja kun se ajoi meidän ohi, niin kuuli moottorista, että se oli "nokivasara". Toinen oli Cadillac BLS farkku. Valitettavasti tuosta Cadillacista ei ehditty saada kuvia, mutta muistaakseni joku seurueemme jäsen kuvasi tuon mustan TTiD Aeron.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1.9TTiD SC diesel vero ruotsissa tulee olemaan noin 4500kr/vuosi. Mielenkiintoinen moottori. Toivottovasti tulee myös 9-5 vähän vielä piristettynä.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Audi A4 2.0TFSIq
Trollhattan-Saab -nettiblogin kirjoittaja Swade on kysellyt suoraan tehtaalta, onko nelivetoa odotettavissa tulevaisuudessa muihinkin versioihin. Tässä hänen saamansa vastaus sellaisenaan:
"As a start XWD will be available only with the V6 engine. Most likely we will expand the offer to more engines in the future."
Joten eiköhän esim. diesel-XWD:kin ole tulossa, mutta ei ihan vielä!
"As a start XWD will be available only with the V6 engine. Most likely we will expand the offer to more engines in the future."
Joten eiköhän esim. diesel-XWD:kin ole tulossa, mutta ei ihan vielä!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Trollhattansaabin sivuilla on ruotsalainen hinnasto ja siinä TTiD on kaikkien varustetasojen yhteydessä saatavilla.MRe kirjoitti:Muuten, tulkitsenko oikein, että TTiD tulee vain Aerona? Ainakin jarrujen kohdalla puhutaan vain TTiD Aerosta. Silloin tuo alkaa olla melko kallis 9-3 kokoluokan autoksi... Mun mielestä nuo Trollhattan Saabin koeajotkin on tehty Aerolla (eikö siellä viitata "dual exhaustiin" useammassakin paikassa).
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Uuteen 9-5:een (sitten kun se aikanaan tulee), tulee ilmeisesti jo Alfassa olevalla 2.4 JTD -moottorilla.
Jos joku meidän matkaseurueen jäsen, jolla oli kamera mukana (Jesse, Marko), lukee tämän, niin voisitteko postata kuvan siitä mustasta TTiD:stä tälle foorumille?
Jos joku meidän matkaseurueen jäsen, jolla oli kamera mukana (Jesse, Marko), lukee tämän, niin voisitteko postata kuvan siitä mustasta TTiD:stä tälle foorumille?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007