Fakiiri kirjoitti: ↑Pe Syys 18, 2020 06:37
Aika mielenkiintoisesti nuo akut joskus lahoo.
Kesälomilla olin lähdössä isännän kolkilla ajoon. Edellispäivänä auto oli toiminut normaalisti,
seuraavana hyvä että jaksoi mittarivaloja välkäyttää.
Hämmästelin paikallaan ollutta akkua, auto on -03 ja pahasti näytti siltä että akku
olisi ollut alkuperäinen

.
Eipäs siinä mitään, suhautin motonettiin ja hain akun. Möivät väänränkokoisen.
Motonetin listaus näytti että -03 ss 1,8t pärjäisi pienemällä akulla, mutta sama akku sinne akkukoteloon menee ku dieselissäkin.
Exiidiä tuli tilalle.
Autojen akkujen elinkaari on lyhentynyt sen jälkeen, kun autoihin on tullut enemmän ja enemmän elektroniikkaa ja sähkölaitteita.
NG900:n alkuperäinen akku kesti 5,5 vuotta.
Kaverilla oli työsuhdeautona Skoda SuperB TDi, jossa akku kesti parisen vuotta
NG9-3:n akunkenkien hapettumisella saattaa olla vaikutusta akun elinkaareen.
Olen ymmärtänyt, että se olisi ainoastaan dieselien ongelma, mutta en olisi yhtään yllättynyt, että sitä esiintyisi myös joissain bensaversioissa.
Meidän cabbe oli ollut autokaupassa parkissa 2-3 kuukautta, kun mentiin katsomaan sitä. Akku oli aivan finaalissa, joten laittoivat siihen uuden akun sisältyen auton hintaan. Loppuen lopuksi selvisi, että akun kengät olivat myös finaalissa. Niiden vaihdon jälkeen on toiminut moitteetta
