Toissapäivänä tuli ajettua kännykän navi päällä, niin se tajuaa toistaa ajo-ohjeet auton kaiuttimien kautta. Kännykän oma kajari on niin surkea, ettei siitä kuule mitään jos on musiikki päällä autossa.
voishan sitä olla erillinen navi, joka hoitaisi saman asian, mutta en tykkää navista tai kännykästä kojelaudalla, joten mielellään laitan kännykän navin rullaamaan ja viskaan luurin piiloon keskikonsoliin tai apparin penkille.
Vielä kun sais sen musiikin kuulumaan bluetoothin kautta, mutta ehkä seuraavassa autossa
Täytyypä todeta että kyllä tuntuu SC jämäkältä ja uudelta verraten tuohon 2000 vuosimallin Aeroon kun viikon tauon jälkeen taas tuolla ajelin. Kyllä se vaan kehitys kehittyy vaikkei tuo Aerokaan huono ole. Samalla tuli taas tunne että tästä ei tartte luopua, tuskin saisin parempaa.
Tuo ei kyllä ihmetystä juuri herätä. OG9-3:n alusta/ohjaus/pyöräntuenta on aika poloinen esitys NG:n rinnalla. Perättäin vertaillen huomaa parhaiten. NG 9-3:n alusta oli aikanaan todella hyvä. Siis tuolla 2006 saakka. Eikä se toki huonommaksikaan ole muuttunut mutta kilpailijat ajaa ohi. Sen myös huomaa perättäisellä vertailulla. Mutta edelleen: polanteisella ja jäisellä tiellä ei tuosta kokoluokasta parempaa löydy. Selkeä, vakaa ja rauhallinen eikä reagoi uriin jos ei ole liian leveitä renkaita.
jmaatta kirjoitti:Täytyypä todeta että kyllä tuntuu SC jämäkältä ja uudelta verraten tuohon 2000 vuosimallin Aeroon kun viikon tauon jälkeen taas tuolla ajelin. Kyllä se vaan kehitys kehittyy vaikkei tuo Aerokaan huono ole. Samalla tuli taas tunne että tästä ei tartte luopua, tuskin saisin parempaa.
Vuostuhannen vaihteen Aerot tuntuu kyl vakioalustaltaan aika letkuilta. Joskus aikanaan mietin tuollaisen hankintaa, mutta kulttuuriero koeajon perusteella sen hetkiseen menopeliin tuntui silloin ehkä hiukan liian suurelta tuon alustan osalta ainakin. Mutta ei tosiaan mahdoton kuitenkaan. Nää uuemmat tuntuu kyllä paremmilta. Samaa mieltä!
Kyllä kunnon asfaltilla ajaessa maantietä niellessä saabit on vähintäänkin kotonaan!
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Nyt täytyy tulla hehkuttamaan kun löysin autosta uuden ominaisuuden kahden vuoden omistuksen jälkeen. Täällä foorumilla on lähiaikoina kirjoiteltu akkujen ylläpitolatureista ja akkujen kestosta muutenkin. No koska itsellänikin tuo Eberi autossa on ja pakkasetkin viimeaikoina aika hyytävät ovat olleet, ajattelin notta jos asentaisi sellaisen Defan ylläpitolaturin. Olen ulkoisella laturilla silloin tällöin akkua lataillut ja huomannut että akku pitää latauksessa sellaista vaimeaa "ruplatusta" joka toivottavasti on ihan normaalia. Eräänä päivänä, kun auto oli johdon päässä autotallissa ja siinä akun vieressä kyyristelin ja tutkin johdotuksia, kuulin tuon saman "ruplatuksen". No siitä sitten vain akulle tulevat ohuemmat johtimet irti ja yleismittaria johtimien väliin ja kappas, 14 volttia tulee johtimista! Täytyy siis kiittää edellistä omistajaa (Vetelistä?) Kuka on hoksannut tuollaisen uuteen Saabiinsa asentaa. Harmi että autoliikkeen myyjä ei minulle tuollaisesta osannut kertoa. Toisaalta tinkaaminenkin oli voinut hankaloitua. Eli joskus jotain positiivistakin tästä autosta kerrottavana.
9-3 SC TTID vm. -08 exät: 9-3 SC 1.8t vm. -06; NG 900 S 2.0 vm. -96
Mistähän sitä alottas.
+(Aeron)Penkit on mahtavat, tai ainakin juuri sopivat mulle. Moni muukin kehunu jotka Saabia yleensä oletusarvoisesti karsastaa. Työn puolesta tulee päästettyä pitkiäkin pätkiä välihinsä esim Audeilla, ja niissä puutuu jalat, tässä ei.
+Ulkonäkö; linjakas ja ehkä enemmän tavalliseen kansaan putoava kuin aiemmat tuotokset. Kehuja tulee niin mersu- kuin lexus -miehiltäkin. Tulee välissä ihailtua autoa ihan vaikka ei sinnepäin olisi asiaakaan.
+Se vaan istuu nätisti tiehen. Ehkä pintakova alusta juu, mutta mahtava ja kun talvikelit tulee niin vielä mahtavampi. Menee ku jyrä ja jos tulee kova paikka niin ESP ruksuttelee ja toppuuttelee. Tämän kanssa ei tarvi panikoida.
+Helppo pestävä ja vahattava. Ehkä sivuaa tuota ulkonäköaihetta, mutta ei ole vaikeita paikkoja putsattavana,vaan saat kaiken puhtaaksi ja kiiltämään kun haluat.
+Miehekäs tyhjäkäynnin pakoääni. Saattaa jotakuta naurattaa, mutta niin se vaan on. Pieni sivaus b202:ta, hivenen audin tfsin:tä ja ripaus meidän -64 Nuffia. Loput sitä b207r:ää. Voilá. Kierroksilla en ole omaani sivusta kuullut.
+Aimo hyppäys mun maun mukaan edellisestä kulkineesta (2002 9-5Arc 2.3T manuaali), toki edellinen oli sen 270t ajettu ja tämä sen 115t. Mutta kuitenkin. Tässä on enemmän kotonaan.
Ristom, mainintasi 3-sarjasta koskee perusversiota. Ota siitä varustellumpi, niin vertailtavuus lisääntyy. Ei minun linearissakaan varusteita juurikaan olisi ollut ellei niitä siihen olisi ruksittu aikoinaan. Nykyinen bemu ajaa kakkosauton aseman hyvin. Parempaa siinä on sporttipenkit (lisävaruste), ajoasento ja miellyttävä takaveto (arvatkaa, lapsettaako 5-kymppistä välillä ). Saabista jäin kaipaamaan yllätyksetöntä ja turvallista käytöstä talvella, koneen tehoja/vääntöä, ei vikoja jne... Hyvä auto se oli, ja toivottavasti uusikin omistaja on tyytyväinen . Paluu saabiin voi joku päivä ollakin totta.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08