Ja pelkkä kaupunkiajo on vihollinen.jmaatta kirjoitti:Hiukkassuodatinongelmat on pääasiassa viallisen EGR:n ja/tai imusarjan syytä.
hiukkassuodatin tukossa
Re: hiukkassuodatin tukossa
Re: hiukkassuodatin tukossa
Kyllä onnistuu...A.L. kirjoitti: Hä? Voimaa TTiD:hin? Onnistuuko?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: hiukkassuodatin tukossa
Niin siis Jcarlsonin kautta? Minkälaisia lukemia tuosta mopo 130 versiosta saisi irti?baasenar kirjoitti:Kyllä onnistuu...A.L. kirjoitti: Hä? Voimaa TTiD:hin? Onnistuuko?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: hiukkassuodatin tukossa
EDC16 järjestelmä on TTiD:ssä siinä missä yksiturboisissakin joten ei pitäisi olla mikään ongelma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: hiukkassuodatin tukossa
Näyttäs saavan samat kuin tuosta 180hp TTID koneestakin eli n.210hp/450Nm pelkällä softa päivityksellä. Näin ainakin Maptunin ja BSR:n sivuilla.A.L. kirjoitti:Minkälaisia lukemia tuosta mopo 130 versiosta saisi irti?
Liekkö noissa sitten identtinen rauta ja tehoa/vääntöä leikataan vaan softalla.
#1747
Re: hiukkassuodatin tukossa
Saisi nyt vaikka "vain" tuon 180hv irti.
Eikös joskus aiemmin ollut juttua näistä koneiden eroista, mutta en nyt ainakaan itse muista oliko ne täysin samoja vai oliko 130hv kesymmistä värkeistä tehty?
Eikös joskus aiemmin ollut juttua näistä koneiden eroista, mutta en nyt ainakaan itse muista oliko ne täysin samoja vai oliko 130hv kesymmistä värkeistä tehty?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: hiukkassuodatin tukossa
Bemarisivuilla oli, että pesu ei kauaa auta... Hiukkassuodatin sijaitsee heti etukatin takana eli tosi edessä. Uusi maksaa paljon ja menee taas tukkoon. Vie heti korjaamolle ja vaihdata uusi tai vanhasta sisuskalut pois. Kone kärsii nyt, kun sulla on pakopuoli tukossa - loppulaskusta tulee isompi, jos vaan ajelee väkisin.
BMW f11 535xd -13
Re: hiukkassuodatin tukossa
Joo eipä ne pesukonstit kovin pitkäikäisiä mahda olla.. helpoinhan se on poistaa koko pönttö ja muokata softa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: hiukkassuodatin tukossa
Bemarisivuilla puhuvat totta, ainakin samoin kävi itelle. Pesu voi auttaa hetkellisesti tai sitten siitä ei ole mitään hyötyä. Eli tyhjentää vaan sen pöntön ja ohjelmoi uudelleen, niin pääsee edullisesti. Näissä on nähtävästi DPF-suodatin irrallaan kun uudemmissa 5-sarjalaisissa on katin kanssa samassa..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: hiukkassuodatin tukossa
Motonet muuten myy kanssa tuota DPF:ää. Suolaisen hintainen on tosin sielläkin. Itse poistan kanssa jos ongelmaksi käy. Toistaiseksi ainakin vielä puhdistellu ajotavasta riippuen itsensä 600km-1000km välein.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: hiukkassuodatin tukossa
Sisuskalut vaan pois ja uutta ohjelmaa. Meinasin tyhjätä katinki mutta joku muu oli ehtiny ennen mua. Esi katti on jäljellä. Nokiluku 0.45. Katsastuksessa ei ollu ongelmaa. Auto on toki väärän merkkinen mutta samalla 110kw moottorilla.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: hiukkassuodatin tukossa
Noniin, sain juuri tien päältä viestiä, että SID oli ilmoitellut DPF:n täyttymisestä. Ei ilmeisesti muita oireita.
Kilometrejä nyt reilut 13.000 ja suurin osa niistä on kertynyt moottoritiellä. Viikonloppuna käytiin klubin talvitapahtumassa 400+400 km. Matka-ajon puutteesta siis tuskin lienee kysymys, mutta olikos nyt niin, että tämä talvinen marssivauhti 80-100 km/h kuutosvaihteella ei oikein riitä?
Pitäisikö ajaa huomenna töihin (135 km) vitosella?
Kilometrejä nyt reilut 13.000 ja suurin osa niistä on kertynyt moottoritiellä. Viikonloppuna käytiin klubin talvitapahtumassa 400+400 km. Matka-ajon puutteesta siis tuskin lienee kysymys, mutta olikos nyt niin, että tämä talvinen marssivauhti 80-100 km/h kuutosvaihteella ei oikein riitä?
Pitäisikö ajaa huomenna töihin (135 km) vitosella?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: hiukkassuodatin tukossa
Automaatilla huomaan, että poltto on käynnissä/käynnistymässä, kun loota ei vaihdakaan kiihdytyksen jälkeen kutoselle nopeuden noustessa reiluun sataseen. Ruuhkassa ja talvella ei pahemmin suodatinta puhdistella ja sitten auto yrittää väkisin puhdistaa filtteriä parkkiruudussa. Ja silloin on käynti raskasta ja savu sankkaa.
Itse yritän tietoisesti houkutella poltto-operaation käyntiin reippaalla kiihdytyksellä reiluun sataseen ja toivon, että loota ei heitä kutosta silmään ja nopeutta voi pitää siinä 103-120 km/h välillä mahdollisimman pitkään... Tähän asti vaihdellut 2 ja 20 minuutin välillä
Joskus vetänyt manuaalipuolelle ja pakottanut vitosen pysymään silmässä. Ja yli 120 heittää kutosen, enkä tiedä loppuuko poltto siihen.
Siis miksi, miksi sitä merkkivaloa poltto-operaation käynnistymisestä ei voi siihen kojetauluun laittaa?? *yhyyyy*
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Itse yritän tietoisesti houkutella poltto-operaation käyntiin reippaalla kiihdytyksellä reiluun sataseen ja toivon, että loota ei heitä kutosta silmään ja nopeutta voi pitää siinä 103-120 km/h välillä mahdollisimman pitkään... Tähän asti vaihdellut 2 ja 20 minuutin välillä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Siis miksi, miksi sitä merkkivaloa poltto-operaation käynnistymisestä ei voi siihen kojetauluun laittaa?? *yhyyyy*
khylpjv kirjoitti:Pitäisikö ajaa huomenna töihin (135 km) vitosella?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: hiukkassuodatin tukossa
Kyllä se meikäläisen 08 TTiD:ssä riittää. Polttelee pk-seudun kehäajoissa välillä pari kertaa tankille. Piristyksen myötä polttovälit hieman tihentyivät. Matka-ajossa pääsee kyllä nelinumeroista kilometrimäärää ennen puhdistusta.pjv kirjoitti:Noniin, sain juuri tien päältä viestiä, että SID oli ilmoitellut DPF:n täyttymisestä. Ei ilmeisesti muita oireita.
Kilometrejä nyt reilut 13.000 ja suurin osa niistä on kertynyt moottoritiellä. Viikonloppuna käytiin klubin talvitapahtumassa 400+400 km. Matka-ajon puutteesta siis tuskin lienee kysymys, mutta olikos nyt niin, että tämä talvinen marssivauhti 80-100 km/h kuutosvaihteella ei oikein riitä?
Pitäisikö ajaa huomenna töihin (135 km) vitosella?
Liekö näissä uusimmissa miljööversioissa erilaista softaa? Aiemminhan joku kirjoitteli, että eka poltto tuli kympin tms kohdalla.
93SC TTiD
Re: hiukkassuodatin tukossa
= Ensimmäinen, jonka huomasi.Sportti kirjoitti:Liekö näissä uusimmissa miljööversioissa erilaista softaa? Aiemminhan joku kirjoitteli, että eka poltto tuli kympin tms kohdalla.