9-3 facelift -08 on julkaistu

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Trollhattansaabin sivuilla on ruotsalainen hinnasto ja siinä TTiD on kaikkien varustetasojen yhteydessä saatavilla.
Totta.

Toisaalta taas Teknikens Värld väittää artikkelissaan ettei hintoja ole vielä julkistettu. Arvioivat hinnannousuksi 2% edelliseen malliin (jos mun ruåtsi toimii) ja TiDS vs. TTiD eroksi 15 000 kr Ruotsissa. Mitä se sitten onkaan Suomessa.

Mutta ilmeisesti TTiD on saatavissa kaikissa varustetasoissa, vaikka kaikki julkisuudessa olleet kuvat & referenssit (myös nuo "Turbo Sensonic"in ottamat) ovat ilmeisesti Aerosta.

Mielenkiintoista myös, että automaattilådassa on palattu "Sport"-nappulaan. Miksiköhän se on kojelaudassa? Ainoa oikea paikka sille olisi joko ratissa tai vaihdekepissä (kuten vanhassa 9-3:ssa).
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Nyt on Trollhattansaabilla myös UK-hinnastot. Näyttää siltä, että TTiD on vain Aerona. Mikä onkin melko loogista, sillä eikö Aerossa ole aina ollut omat moottorit, joita ei ole muihin varustelutasoihin saanut.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Näyttää olevan UK:ssa jälleen tarjolla myös 2.0T Aero jota tietääkseni ei nykyversiosta ole ollut. Saattaa moottorivalikoimat silti olla ihan maakohtaisia (veikkaan näin) kun esim jenkeissä on tarjolla vain 2.0T ja 2.8v6t.

Olisihan se melkoinen idiotismi jättää pois TTiD Linear ja Vector mallistosta esim Suomessa, joihin sitä mitä suurimmalla todennäköisyydellä tullaan silti hankkimaan.

Odotellaan ihmeissään tulevaa suomi hinnastoa..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Kalevan verkkoversiossa on pieni juttu uudesta mallista:

http://www.kaleva.fi/plus/juttu664775_page0.htm

Ei sinänsä mitään uutta tietoa, mutta kuvia ja jonkinlainen koeajovideo löytyy. Paperiversiossa oli pidempi juttu tyyliin "Saabismi on 60 vuotta nuori ilmiö" tjsp.

- Pika
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Muutamia kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Nyt olisikin sitten mielenkiintoista tietää, onko Saab kehitellyt/suunnitellut tuon TTiD -järjetelmän itse, vai tuleeko sekin italialaislähteistä?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Näyttää olevan UK:ssa jälleen tarjolla myös 2.0T Aero jota tietääkseni ei nykyversiosta ole ollut. Saattaa moottorivalikoimat silti olla ihan maakohtaisia (veikkaan näin) kun esim jenkeissä on tarjolla vain 2.0T ja 2.8v6t.
UK:ssa on ollut koko ajan tarjolla Aerosta kaksi versiota "vanha" 2.0TS ja 2.8TS V6. On muuten munkin mielestä ihmeellistä, että näin on ollut. Onko jollain tietoa minkä näköinen on ollut 2.0TS Aero SportCombi ja lähinnä takaapäin? Onko tuplaputket vai yksi pakoputki, kun mun mielestä SportCombiin ei ole ollut saatavilla näkyvää yksöispakoputkea. Kun mun mielestä ei saa Aero takahelmaa SportCombiin, jossa on yhdelle pakoputkelle reikä, eikä toisaalta saa tuplapakoputkistoa neloskoneeseen (tehtaalta, Hirschiltähän saa).
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saabin UK-sivujen http://www.saab.co.uk/main/GB/en/index.html kautta kun valitsee Build your Saab ja valitsee 2.0T Aeron on peräpää tuollainen, eli ei näkyvää putkenpäätä:
Kuva

Moottorivaihtoehdossa 2.8T on tuplaputket.

Eski
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jännä juttu, että näkyy myös Aeron helmat puuttuvan ko. autosta. Joko konfiguraattori toimii väärin tai brittejä viilataan linssiin ;)
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Nyt olisikin sitten mielenkiintoista tietää, onko Saab kehitellyt/suunnitellut tuon TTiD -järjetelmän itse, vai tuleeko sekin italialaislähteistä?
Italiasta tuokin tulee - sitä en tiedä mikä Saabin osuus kehitystyössä on ollut mutta aika jännä että moottori tulee ekana just Saabiin :)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Marko A kirjoitti:Jännä juttu, että näkyy myös Aeron helmat puuttuvan ko. autosta. Joko konfiguraattori toimii väärin tai brittejä viilataan linssiin ;)
Näinpä. Tuota konfiguraattoria olen itsekin joskus katsonut ja miettinyt että mitenköhän on. Mitäs Aerossa sitten on, jos ei helmojakaan ole? Verrattuna Vectoriin siis.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ratti ja jalkalistat? :o

TTiD:stä on netissä juttua, että tulisi Alfaan tarjolle 190hp versiona. Aika hyvä! Ei muuta kuin Hirschille puhelua jos tuo harmittaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

uusi93 kirjoitti: UK:ssa on ollut koko ajan tarjolla Aerosta kaksi versiota "vanha" 2.0TS ja 2.8TS V6. On muuten munkin mielestä ihmeellistä, että näin on ollut. Onko jollain tietoa minkä näköinen on ollut 2.0TS Aero SportCombi ja lähinnä takaapäin? Onko tuplaputket vai yksi pakoputki, kun mun mielestä SportCombiin ei ole ollut saatavilla näkyvää yksöispakoputkea. Kun mun mielestä ei saa Aero takahelmaa SportCombiin, jossa on yhdelle pakoputkelle reikä, eikä toisaalta saa tuplapakoputkistoa neloskoneeseen (tehtaalta, Hirschiltähän saa).
CC Aero kirjoitti:Eikös tuo punainen nyt ole selkeästi kuva vanhasta farkusta (listat, kahvat, keula..)?
Tuossa kysyttiin minkä näköinen Englannin 2.0T Aero on ollut, eli nimenomaan vanha versio...

Eski
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Eski kirjoitti:
Tuossa kysyttiin minkä näköinen Englannin 2.0T Aero on ollut, eli nimenomaan vanha versio...

Eski
Vähän jo ihmettelinkin. Sen siitä saa, kun ilman kunnollista taustatyötä kommentoi. :D
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Viesti Kirjoittaja MRe »

Saab Internationalin sivuilla pääsee jo rakentelemaan uutta saappia. 1.9 TTiD näyttää olevan saatavilla kaikissa varustelutasoissa.

Tuolla pääsee katsomaan värit ja näkemään muutenkin tuota ulkonäköä. Jos ei jussina muuten aika kulu...

Vassokuu: http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/index.shtml
Vastaa Viestiin