Pakko vielä parit kommentit laittaa "makuasioista" eli tuotteet pitää kohdistaa suurimmalle osalle asiakaskuntaa, mutta sehän tehdäänkin Linear/Vector -malleilla, joita eniten myydään. Itse siis kaipaan "huippumallille" selkeämpää erottuvuutta perusmalleista. Samat kommentit siis myös nyt markkinoilla oleviin XWD-malleihin, jotka ovat siis Aero ja Turbo X, joille nelivetotekniikka tuo kovemmat suoritusarvot. Turbo X:ää kun näytetään muutenkin vertailtavan BMW 3 ja vastaaviin urheiluautoihin. Ensivuonna kun nelivetotekniikka "vapautuu" muihinkin Saab-malleihin on ok että ovat reilummalla maavaralla.Ristom kirjoitti:Makuasia sano Musti kun..
On myös niitä jotka joutuvat ajamaan muutenkin kuin moottoriteillä. On sellaisia, joille normaalikin sporttialusta on inhokki, jota ei missään nimessä oteta. Ne on kalliita millejä mökkiteillä, mitä madallukset vie.. Ei noi normaalitkaan Saabit nyt mitään maastoautoja ole.
XWD:n kohdalla korotus on ihan ymmärrettävä, eikö se neliveto valita tarpeeseen? Eikö itselle valintaa perustella mökkitiellä tai mäkisellä pihaliittymällä? Sinänsä varmaan järkisyin autoja ei täysin tietysti valita..
SC Aero on vissiin 10mm normia matalampi ja siitä 30mm vielä pois, ei hitto. Näyttelyesineeseen ymmärrän, mutta arkiajoon ei soveltuisi itselleni mitenkään. Mutta kuten Aerosmith itsekin toteaa "suurimmalle osalle asiakaskuntaa käytännöllinen".. - Eikö tuotteet pidäkin kohdistaa suurimmalle osalle asiakaskuntaa?
Etuveto Aeron alusta on normaalia 10mm matalampi ja tuollainen -30mm H&R madallusjousisarja madalsi Aeroa todellisuudessa 20mm lisää. Normaali alustalle madallus olisi -30mm. Eli kyllä ko konseptilla uskaltaa ja voi ajaa muuallakin kuin moottoritiellä, mutta eihän se mikään sorateiden ässä ole.
Minulla muuten ylimääräisenä varastossa 9-3 Sc Aeron originaali jouset, mikäli pieni madallus kiinnostaa
Mukavaa kevättä kaikilla alustoilla ajaville Saabisteille
__________
#2248