Onko Janne tuo sun avatar nykyinen vai kuva tulevasta? Meillä on nyt 27 tkm täysin viattomia reissuja takana TTiD:llä - hitto että siinä on auto minun makuuni. Me ajettiin 320d huolella ennen kuin viime keväänä tilattiin tuo eikä kaduta tilkkaakaan. Sanoi puimurimiehet mitä tahansa niin ei se pelkkänä takavetona häävi talviauto ole - iin verrattuna suorastaan surkiaJanne T kirjoitti:Onkos kukaan tilannut viime aikoina TTiD:tä? Mitä ovat luvanneet toimitusajaksi, tai mitä toimitusajat on viime aikoina ollut?
Ite luovutin haikeana oman TiDS:sin pois tuossa joulukuun puolivälissä. Ja samointein lähti SC TTiD Vector Automaattia tilaukseen. Sattui vain joulu pahasti väliin, ja tehdas ollut lomilla, joten myyjä lupasi auton vasta viikolle 10. Mutta toivonmukaan tulee aiemmin, ainakin entinen tuli 6 viikossa vaikka silloinkin sanottiin toimitusajaksi 10 viikkoa.
Tullut tuota TTiD:tä ajettua viimeksi toukokuussa, joten ei juurikaan muistikuvaa, että oliko siinä paljon TiDSiä enemmän hönkää. Mutta onpahan jotain mitä jännityksellä odottaa
BTW huomasimpa tuossa, että BMW tarjoaa automaattia 990e hintaan, nyt jos olisin tilaamassa uutta kärryä, niin joutuis taas tuota bimmeriä kyllä harkitteen, hinta kohtuullistuu sen verran tuon laatikkotarjouksen takia.
TTiD
Re: TTiD
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Sekä-että Tuo avatar on Tidsistä, mutta tilalle on tulossa samanlainen valkoinen TTiD.saab93f kirjoitti: Onko Janne tuo sun avatar nykyinen vai kuva tulevasta? Meillä on nyt 27 tkm täysin viattomia reissuja takana TTiD:llä - hitto että siinä on auto minun makuuni. Me ajettiin 320d huolella ennen kuin viime keväänä tilattiin tuo eikä kaduta tilkkaakaan. Sanoi puimurimiehet mitä tahansa niin ei se pelkkänä takavetona häävi talviauto ole - iin verrattuna suorastaan surkia
Viime keväänä kun ajoin 318d:tä, niin sattui makea lumimyräkkä keli, enkä mie sillä parin sadan kilometrin lenkillä sitä huonona pitänyt, vaikka takaa työntääkin. Se mikä siinä viehätti, oli se ohjaus tuntuma, kun ei tempoile/vetele. Jo Tidsillä oli vähän niitä vinkeitä aina silloin tällöin, ja tuo TTiD:n mukana tuleva tehon/väännön lisäys tuskin asiaa auttaa. Mutta kait siinä joku kuiten viehättää, kun semmonen on tännekin tulossa.
Suurin syypää tuohon vetelyyn on tietty täysin järjettömät 235 leveät vectorin vakiorenkaat, mutta kylläpä se tuntui venkoilevan 205 talvirenkaillakin.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Meillä on sekä kesällä että talvella 225-45/17 tassukat eikä tuo ole pahasti karkailla yrittänyt Kyllähän sen huomaa mutta kuten jossain aiemmin kommentoin, vasta silloin kun kunnolla polkaisee ja normiliikenteessä ei tarvii kyllä kuin hipaista kaasupoljintaJanne T kirjoitti:Sekä-että Tuo avatar on Tidsistä, mutta tilalle on tulossa samanlainen valkoinen TTiD.saab93f kirjoitti: Onko Janne tuo sun avatar nykyinen vai kuva tulevasta? Meillä on nyt 27 tkm täysin viattomia reissuja takana TTiD:llä - hitto että siinä on auto minun makuuni. Me ajettiin 320d huolella ennen kuin viime keväänä tilattiin tuo eikä kaduta tilkkaakaan. Sanoi puimurimiehet mitä tahansa niin ei se pelkkänä takavetona häävi talviauto ole - iin verrattuna suorastaan surkia
Viime keväänä kun ajoin 318d:tä, niin sattui makea lumimyräkkä keli, enkä mie sillä parin sadan kilometrin lenkillä sitä huonona pitänyt, vaikka takaa työntääkin. Se mikä siinä viehätti, oli se ohjaus tuntuma, kun ei tempoile/vetele. Jo Tidsillä oli vähän niitä vinkeitä aina silloin tällöin, ja tuo TTiD:n mukana tuleva tehon/väännön lisäys tuskin asiaa auttaa. Mutta kait siinä joku kuiten viehättää, kun semmonen on tännekin tulossa.
Suurin syypää tuohon vetelyyn on tietty täysin järjettömät 235 leveät vectorin vakiorenkaat, mutta kylläpä se tuntui venkoilevan 205 talvirenkaillakin.
Onnellista odotusta
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Joo, no ei se nyt sentään ojaan karkaa, ja tuskimpa minäkään olisin toista samanlaista tilaamassa putkeen, jos sitä liian pahana pitäisin. Kyllähän siinä kuitenkin vastineeksi saa pirun hyvän ohjaustuntuman.saab93f kirjoitti: Meillä on sekä kesällä että talvella 225-45/17 tassukat eikä tuo ole pahasti karkailla yrittänyt Kyllähän sen huomaa mutta kuten jossain aiemmin kommentoin, vasta silloin kun kunnolla polkaisee ja normiliikenteessä ei tarvii kyllä kuin hipaista kaasupoljinta
Onnellista odotusta
Tullut tässä nyt kuukauden päivät kinnattua V50 1.6D vollella, saattaa tuo TTiD tuntua kohtis tykiltä sen jälkeen.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Kyllä se vaan hyvältä tuntuu tuo kulkupuoli, tänään 22222kim pyörähti just lukemaksi.
Eikä tarvi pedaalia sotkea arkiliikenteessä aina lattiaan asti, kulkee mukavasti pintakaasulla. Parhaimmillaan tehokas ja taloudellinen, partikkelisuodatin lisää mielestäni kulutusta aika paljon. Kulutuksissa näkyy nyt myös peräkärryn veto ja Eberin vaikutuksen huomaa syyskuusta eteenpäin.. Aika rivakka vetojuhta muuten kärrynkin kanssa..
Eikä tarvi pedaalia sotkea arkiliikenteessä aina lattiaan asti, kulkee mukavasti pintakaasulla. Parhaimmillaan tehokas ja taloudellinen, partikkelisuodatin lisää mielestäni kulutusta aika paljon. Kulutuksissa näkyy nyt myös peräkärryn veto ja Eberin vaikutuksen huomaa syyskuusta eteenpäin.. Aika rivakka vetojuhta muuten kärrynkin kanssa..
Re: TTiD
Kyllä se partikkelisuodattimen puhdistusoperaatio imaisee polttoainetta aika huolella. Huomaa esim siitä kun ajaessa puhdistuksen ollessa käynnissä tsekkaa D.T.E näyttöä. Aivan silmissä hupenee.Ristom kirjoitti:Kyllä se vaan hyvältä tuntuu tuo kulkupuoli, tänään 22222kim pyörähti just lukemaksi.
Eikä tarvi pedaalia sotkea arkiliikenteessä aina lattiaan asti, kulkee mukavasti pintakaasulla. Parhaimmillaan tehokas ja taloudellinen, partikkelisuodatin lisää mielestäni kulutusta aika paljon. Kulutuksissa näkyy nyt myös peräkärryn veto ja Eberin vaikutuksen huomaa syyskuusta eteenpäin.. Aika rivakka vetojuhta muuten kärrynkin kanssa..
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: TTiD
[quote][quote="Marko A"]Opeliin tulee eri kone. 2-litrainen dieseli.
Katselin iltiksen koeajovideota Opel Ignisiasta ja startin toimittaja puhui kovasti Fiatin uusista päivitetyistä dieseleistä. Puhuiko potaskaa vai, jäi vain vaivaamaan, kun osa tuntui tietävän, että tulisivat VM ja Korealaisten yhteistyöprojektista. Kehui automaattilaatikon toimintaa, ilmeisesti japsiloota aisan kyseessä. Onko kukaan varmistanut Opelilta koneen syntyperää?
Katselin iltiksen koeajovideota Opel Ignisiasta ja startin toimittaja puhui kovasti Fiatin uusista päivitetyistä dieseleistä. Puhuiko potaskaa vai, jäi vain vaivaamaan, kun osa tuntui tietävän, että tulisivat VM ja Korealaisten yhteistyöprojektista. Kehui automaattilaatikon toimintaa, ilmeisesti japsiloota aisan kyseessä. Onko kukaan varmistanut Opelilta koneen syntyperää?
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: TTiD
Fiatilta se tulee. Uusittu 2 litrainen (1956 cc). Tuo siis se 130hv / 160hv versio.
Tulee myös 190hv tuplaturbo jonka speksejä en ole itse nähnyt/lukenut mistään vielä. Sekin on kuitenkin kerrottu 2-litraiseksi.
Tulee myös 190hv tuplaturbo jonka speksejä en ole itse nähnyt/lukenut mistään vielä. Sekin on kuitenkin kerrottu 2-litraiseksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Mikä on kun en saa picasawebistä linkattua kuvia tänne? Enivei, meillä on nyt keskikulutus 6,04 vajaan 30 tkm:n matkalta. Ei paha.
Voi että mua jaksaa vieläkin ärsyttää se TM:n vertailu. Miksi ne tampiot ei voineet laskea in talvirenkaita peltivanteilla niinkuin muilla ja miksi ne ei muistaneet kaupunkiajossa kaiken sen moittimisen ohella mainita koneen olevan äärettömän nöyrä ja sitkeä - ihan sama millä vaihteella ajelee.
Kävin viikonloppuna ajamassa A4 TDI:n ja 320d:n ja minusta ne molemmat oli hyviä mutta ei kyllä omaani parempia (voi olla että oon vähän puolueellinen) eivätkä tuntuneet samalla tavoin hyvälle kuin tuo peikkolaaksolainen.
BTW, sattuiko kukaan huomaamaan kuinka suuri numero TM:ssä tehtiin siitä, kuinka BMW kiihtyy taajamanopeuteen sutjakimmin mutta sitten koetettiin hävittää sivulauseisiin se, että siitä ylöspäin suorituskykyisin olikin joku muu samoin kuin ohituskiihtyvyydessä
Voi että mua jaksaa vieläkin ärsyttää se TM:n vertailu. Miksi ne tampiot ei voineet laskea in talvirenkaita peltivanteilla niinkuin muilla ja miksi ne ei muistaneet kaupunkiajossa kaiken sen moittimisen ohella mainita koneen olevan äärettömän nöyrä ja sitkeä - ihan sama millä vaihteella ajelee.
Kävin viikonloppuna ajamassa A4 TDI:n ja 320d:n ja minusta ne molemmat oli hyviä mutta ei kyllä omaani parempia (voi olla että oon vähän puolueellinen) eivätkä tuntuneet samalla tavoin hyvälle kuin tuo peikkolaaksolainen.
BTW, sattuiko kukaan huomaamaan kuinka suuri numero TM:ssä tehtiin siitä, kuinka BMW kiihtyy taajamanopeuteen sutjakimmin mutta sitten koetettiin hävittää sivulauseisiin se, että siitä ylöspäin suorituskykyisin olikin joku muu samoin kuin ohituskiihtyvyydessä
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01
Re: TTiD
Talvisella tiellä Saab hakkaa Audin, BMWn, Mersun ja varsinkin Volvo S40:n mennen tullen. Joudun/pääsin ajamaan Ruotsissa uutta Volvo S40 1.8flexifuel mallia n. 100km ja täytyy sanoa että käytös maantiellä ei ollut mitään huippua. Toki ahtaassa paikassa on Saabia ketterämpi mutta niitä tilanteita arkielämässä on hyvin vähän.
Voisi todeta että laajan kansainvälisen tutkimuksen perusteella jokainen joka hankkii auton ajamista varten valitsee Saabin. Jos hankintapäätöksessä on oleellisinta naapurien ja sukulaisten mielipiteet, voi hankintapäätöksessä päätyä muihin merkkeihin.
PS. kohta on 60 000km huolto edessä joten saa auto hyvin kuluneesta vuodesta palkaksi uudet öljyt ja erilaisia suodattia.
Voisi todeta että laajan kansainvälisen tutkimuksen perusteella jokainen joka hankkii auton ajamista varten valitsee Saabin. Jos hankintapäätöksessä on oleellisinta naapurien ja sukulaisten mielipiteet, voi hankintapäätöksessä päätyä muihin merkkeihin.
PS. kohta on 60 000km huolto edessä joten saa auto hyvin kuluneesta vuodesta palkaksi uudet öljyt ja erilaisia suodattia.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Re: TTiD
Tuossa on se juju. Saab on talviautoksi todella loistavasti soveltuva, myös muuten kuin ajettavuudeltaan. Kyllä sitä aina tasaisin välein meinaa ikävä tullajouniaslak kirjoitti:Talvisella tiellä Saab hakkaa Audin, BMWn, Mersun ja varsinkin Volvo S40:n mennen tullen.
Yhtä miellyttävää menoa pakkaskelissä saa tosissaan hakea.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Uijui! Länsi-Göötanmaalta kerrotaan että TTiD SC Vector A on eilen lipunut tehtaan ovista ulos, nyt alkoi se odotus
Kävimpä muuten tänään kaverin kanssa kokeileen AlfaRomeo 159 2.4JTDm Q-Troniccia. Ei pöllömpi kiesi sekään. Itselle (170cm) löytyi todella helposti makoisa ajoasento, ja ratti istui käteen kuin hansikas. Ohjaus todella nopea, ja muutenkin auto mahtuu meikäläisen kategorioissa osastoon "Ajajan auto".
Saabiin en ala tuota vertaamaan sen enempää kuin että eipä ole saabissa koskaan ollut -5 ilmalla ikkunat huurussa etusivuikkunoita myöten, eikä johtunut siitä että oltaisiin mitenkään isommin hikoiltu. Ilmastointilaite vain ilmeisesti tehty enemmän Sisilian kuin Oulun ilmastoa ajatellen.
Muutenkin tullut tässä reilun kuukauden sisään nyt koeajettua:
Subaru Legacy Outback 3.0 Automaatti
Skoda Octavia RS TDI
Skoda Octavia 2.0tdi DSG
Skoda Superb 2.0tdi DSG
Saab 9-3 XWD
Audi A4 2.0tdi Multitronic
320dA
520dA
MB E220 CDI A
Passat CC 2.0Tdi
Passat Variant 2.0TDI (125kw)
Volvo V70 2.0TDI
Volvo V50 1.6D
Audi S3 S-Tronic
MB C200 CDI
AlfaRomeo 159 2.4 JTDm
Näistä kovimmat yllättäjät:
Passat (125kw) yllätti voimillaan (ei toki mikään ohjus, mutta jostain syystä yllätti)
Audi S3 yllätti voimillaan (250+hv sopivassa korissa, höystettynä nelivedolla ja suorakykentä vaihteistolla antaa yllättävän makeat kyydit)
Skoda Superb (valtavat sisätilat pituussuunnassa)
Pettymykset:
Saab 9-3 XWD (Petyin kulkupuoleen, tuntui niinkuin autolla olis ollut nuha)
Volvo V70 (hajuton ja mauton, laivamainen fiilis)
Volvo V50 (onneton viritys koko laite)
X-Drive bemareita pitäis käydä koeponnistaa nyt kun on vielä lumet maassa.
Alkaa oleen ihan hyvin tässä referenssiä kasassa, saas kohta nähdä miltä TTiD Saab tuntuu.
Kävimpä muuten tänään kaverin kanssa kokeileen AlfaRomeo 159 2.4JTDm Q-Troniccia. Ei pöllömpi kiesi sekään. Itselle (170cm) löytyi todella helposti makoisa ajoasento, ja ratti istui käteen kuin hansikas. Ohjaus todella nopea, ja muutenkin auto mahtuu meikäläisen kategorioissa osastoon "Ajajan auto".
Saabiin en ala tuota vertaamaan sen enempää kuin että eipä ole saabissa koskaan ollut -5 ilmalla ikkunat huurussa etusivuikkunoita myöten, eikä johtunut siitä että oltaisiin mitenkään isommin hikoiltu. Ilmastointilaite vain ilmeisesti tehty enemmän Sisilian kuin Oulun ilmastoa ajatellen.
Muutenkin tullut tässä reilun kuukauden sisään nyt koeajettua:
Subaru Legacy Outback 3.0 Automaatti
Skoda Octavia RS TDI
Skoda Octavia 2.0tdi DSG
Skoda Superb 2.0tdi DSG
Saab 9-3 XWD
Audi A4 2.0tdi Multitronic
320dA
520dA
MB E220 CDI A
Passat CC 2.0Tdi
Passat Variant 2.0TDI (125kw)
Volvo V70 2.0TDI
Volvo V50 1.6D
Audi S3 S-Tronic
MB C200 CDI
AlfaRomeo 159 2.4 JTDm
Näistä kovimmat yllättäjät:
Passat (125kw) yllätti voimillaan (ei toki mikään ohjus, mutta jostain syystä yllätti)
Audi S3 yllätti voimillaan (250+hv sopivassa korissa, höystettynä nelivedolla ja suorakykentä vaihteistolla antaa yllättävän makeat kyydit)
Skoda Superb (valtavat sisätilat pituussuunnassa)
Pettymykset:
Saab 9-3 XWD (Petyin kulkupuoleen, tuntui niinkuin autolla olis ollut nuha)
Volvo V70 (hajuton ja mauton, laivamainen fiilis)
Volvo V50 (onneton viritys koko laite)
X-Drive bemareita pitäis käydä koeponnistaa nyt kun on vielä lumet maassa.
Alkaa oleen ihan hyvin tässä referenssiä kasassa, saas kohta nähdä miltä TTiD Saab tuntuu.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Aika kivasti olet auton odottelua lääkinnyt
Mulla on jäänyt Audiin, puimuriin ja mersun GLK:hon. Mitä useampia erilaisia oon käynyt ajelemassa, sitä iloisempi olen että meillä on
Mukavaa odotusta
Mulla on jäänyt Audiin, puimuriin ja mersun GLK:hon. Mitä useampia erilaisia oon käynyt ajelemassa, sitä iloisempi olen että meillä on
Mukavaa odotusta
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Saattunut sopivasti, kun kaveri on juuri autoa laittamassa, niin tullut siinä samalla sitten roikuttua mukana.VKe kirjoitti: Aika kivasti olet auton odottelua lääkinnyt
Mulla on jäänyt Audiin, puimuriin ja mersun GLK:hon. Mitä useampia erilaisia oon käynyt ajelemassa, sitä iloisempi olen että meillä on
Mukavaa odotusta
Aika kivasti olet auton odottelua lääkinnyt
Mulla on jäänyt Audiin, puimuriin ja mersun GLK:hon. Mitä useampia erilaisia oon käynyt ajelemassa, sitä iloisempi olen että meillä on
Mukavaa odotusta
On tuossa se hyvä puoli, että nyt ainakin luulee tietävänsä mistä puhuu, kun eri autojen ominaisuuksista alkaa jonkun kanssa väittelemään.
Se oli tämä perus 2.0TS 210hv.VKe kirjoitti:Milläs koneella tuo XWD oli?Janne T kirjoitti:Pettymykset:
Saab 9-3 XWD (Petyin kulkupuoleen, tuntui niinkuin autolla olis ollut nuha)
En tiiä, miksi jäi niin laimea fiilis. Kenties siksi, että just sitä ennen kävin polkaseen 3.0 Subarua Legacya..
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon