TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Heh, kohtuullisen kiva lista sulla, JanneT :D Pakko kommentoida tähänkin väliin tuota 3.sarjan puimuria: On siinä kyllä käsittämättömän pieni kontti, vaikka onkin farmari. Viikonloppuna kuskattiin pientä juniorijääkiekkojoukkuetta saballa. Mukana 3 junnua + kaksi aikuista, joka juniorin jäkiskamat + iso huoltolaukku, missä maalivahdin vermeet, juomaputellit ja lääkintälaukku. Sabaan toi setti mahtu varsin mukavasti, tosin olihan kontti aikalailla ääriämyöten täynnä. Nooh, kokeiltiin sitten puimuria. Nakattiin huoltolaukku konttiin ja unohdettiin asia samoin tein, sinne ei olisi enää juuri muuta mahtunut, ehkä yksi varustekassi jos olis oikein survonut :D. Mielestäni käsittämättömän suuri tilaero saban hyväksi!
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Janne T kirjoitti:
Kävimpä muuten tänään kaverin kanssa kokeileen AlfaRomeo 159 2.4JTDm Q-Troniccia. Ei pöllömpi kiesi sekään. Itselle (170cm) löytyi todella helposti makoisa ajoasento, ja ratti istui käteen kuin hansikas. Ohjaus todella nopea, ja muutenkin auto mahtuu meikäläisen kategorioissa osastoon "Ajajan auto".

Saabiin en ala tuota vertaamaan sen enempää kuin että eipä ole saabissa koskaan ollut -5 ilmalla ikkunat huurussa etusivuikkunoita myöten, eikä johtunut siitä että oltaisiin mitenkään isommin hikoiltu. Ilmastointilaite vain ilmeisesti tehty enemmän Sisilian kuin Oulun ilmastoa ajatellen.
Itse olin tuohon alfaan myös oikein tyytyväinen, ainakin ajettavuudeltaan ja yllätys, yllätys, laadun tunnultaan. Korihan tuossa on luokkansa kirkkaasti jäykin, eikä nitise ja natise missään tilanteessa. Muutenkin ajettavuudeltaan todella makea peli, kuin hansikas. Nopeassa ajossa kirkkaasti tunnokkain auto luokassaan, 9-3, varsinkaan farkun sporttialustalla ei ole mitään sanomista alfan vakiolle. Mikä tärkeintä, itselle tuo oli pitkästä aikaa saabien lisäksi auto, joka herättää oikeasti ajaessa tunteita ja mukavia kylmiä väreitä :D

Lämmityslaite ym talviominaisuudet ovat kyllä perseestä. Toisaalta vakiona on webasto kuten 5-sarjan kutosdiesel-puimureissakin, tosin ei-ohjelmoitava. Eli bemarin tapaan heti startin jälkeen alkaa webasto puskea lämmintä sisälle mutta kytkintä, josta sen saisi erikseen etukäteen päälle, ei ole kuin lisävarusteessa.

Moottorihan tuossa alfassa on aika syöppö ja jakopää jo nyt suht ongelmaton, tosin hihnalla vaihtoväli 120tkm/4v. Kone on kyllä muuten tuoreiden dieseleiden parhaimmistoa lähellä bensakonetta olevalla luonteellaan. Alapäätä lukuunottamatta yhtä hyvä kuin TTiD, vetää kivasti kierroksilla eikä hengästy yläpäässä kuin VAG-yhtymän moottorit.

Alfasta vielä mieleen tulee 5-pyttyisen volvomaiset soundit :wink:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Tuo alfan konehan on samaa sarjaa fiatin koneita, kuin saabissakin 1.9 eli varmaan jakopää kestää samalla tavalla kuin pienemmessä 1,9, vaikka ovat varmaankin lyhentäneet vaihtoväliä varmuuden vuoksi, isomman lohkon takia. Isoin ero yhden pytyn lisääntyminen eli kone on viisipyttynen. Taitaa männät olla saman kokoiset molemmissa koneissa.
Fiatti ei vissiinkään ole halunnut myydä tuota 5 dieseliä muille, on halunnut pitää sen itsellään, vain omissa malleissa, olis ollut aikanaan esim 9-5 huomattavasti parempi vaihtoehto 3-litraisen korvaajaksi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Jaahas, siellä näkyi eilen polar white TTiD nököttävän Åströmin takapihalla. On se vain maasturin näköinen, kun on kuljetustuet paikoillaan.

Ens viikon keskiviikkoon asti pitää vielä odotella luovutusta, sitten pääsee taas tagas autonrattiin.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Janne T kirjoitti:Jaahas, siellä näkyi eilen polar white TTiD nököttävän Åströmin takapihalla. On se vain maasturin näköinen, kun on kuljetustuet paikoillaan.

Ens viikon keskiviikkoon asti pitää vielä odotella luovutusta, sitten pääsee taas tagas autonrattiin.
Happy happy !! Tänne pitäisi saada sellainen "Hello Kitty" -hymiö. Odottelu on aika tuskaa - itse olin keväällä työmatkalla ja rouva lähetteli kuvia Åströmin pihalta.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kuva

Miehekkäät onnittelut loistavasti autonvalinnasta! Huoh...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Kuva

Miehekkäät onnittelut loistavasti autonvalinnasta! Huoh...
Thank you Mr Mortimer!!
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Sk ... directlink

Vasta ~50km takana, mutta tässäpä ensi fiiliksiä. Taustatietona sen verran, että ennen tätä auto ajelin tämmöisillä kieseillä
2000km Volvo V70 2.0D -08
3500km Volvo V50 1.6D -08
11000km Saab 9-3 Tids manuaali -08

Eka fiilis ulkoapäin: kovin on tutunnäköinen, mutta ennen kaikkea älyttömän siron ja menevän näköinen tuon V70:sen jälkeen :) (tuo mun tids oli myös valkoinen).
Sisälle kun hypääsi, huomasi koko eron V70:seen, se on todellakin selvästi isompi kuin mitä 9-3 on, mikä nyt ei tietystikään ole yllätys. Hetken aikaa meni penkin säätöjä hakiessa, ja parinkymmenen kilometrin jälkeen se tuttu fiilis penkkiin jälleen löytyi. V70:sessä ikkunalinja tulee selvästi korkeammalle, alkuun tuntui saabin ratissa siltä kuin istuisi akvaariossa, valoisuus ja näkyvyys ulospäin kertaheitolla parempi, johtuen pienemmästä koosta sekä matalammasta ikkunalinjasta.

Alku järkytys iski kun lähdin liikkeelle, alla olevista UltraGripeistä lähtee aivan jumalaton volina! Entisessä saabissa oli hakkapeliitta 5:set alla, ja mun mielestä niistä ei lähtenyt noin kova melu. En muista mitkä renkaat V70:sessä oli alla, mutta vollessa rengasmelu oli selvästi hiljaisempi. Mutta uskoisin, että tuo renkaiden volina hiljenee kunhan niille saa vähän kilometrejä alle, jolloin nastat pikkuisen pyöristyy ja asettuu paikoilleen. Tähän "ongelmaan" siis lääkkeenä hanaa!
Lisäksi pitkästä aikaa automaatilla ajo vaatii hieman totuttelua. Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä. Tuossa tuntuu tuota vääntöä olevan sen verran rutkasti tarjolla, että kohtuu kevyellä pintakaasullakin saa melko ripeästi kelattua vauhtia.
Tuolla 50km matkalla kerkesin vielä sellaisen havainnon tehdä, että verrattuna V70:seen saabissa on tehostetumpi ohjaus. Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan. Mutta tuohonkin tuntuu taas tottuvan hyvin pian.
Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.

Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.


Edit: Linkkiä korjailtu..
Viimeksi muokannut Janne T, To Helmi 12, 2009 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Janne T kirjoitti:Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://lh5.ggpht.com/_xCMp88Ic6uc/SZPMC ... 2/TTiD.JPG
Onnittelut autosta!

Linkki ei toimi!

Not Found
The requested URL /_xCMp88Ic6uc/SZPMCNutA4I/AAAAAAAAAFI/eoJGGNyMn-8/s912/TTiD.JPG was not found on this server.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Janne T kirjoitti: Lisäksi pitkästä aikaa automaatilla ajo vaatii hieman totuttelua. Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä. Tuossa tuntuu tuota vääntöä olevan sen verran rutkasti tarjolla, että kohtuu kevyellä pintakaasullakin saa melko ripeästi kelattua vauhtia.
Tuolla 50km matkalla kerkesin vielä sellaisen havainnon tehdä, että verrattuna V70:seen saabissa on tehostetumpi ohjaus. Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.

Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.

Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
Aika lailla samoja havaintoja kuin meikäläisellä. Yritin nollatakin automaattilaatikon asetuksia pitämällä akunkenkää jonkun aikaa irti mutta silti tuntuu käyttävän sen verran kierroksia, että kone aavistuksen huutaa sisään. Toisaalta taitaa olla ihan nelipyttyisen dieselin ominaisuus, että pientä moottorinääntä kuuluu sisälle.

Ohjaus on totta tosiaan aika kevyt, varsinkin talvirenkailla ja -olosuhteissa. Kesätassuilla paranee huomattavasti.

Omasta mielestäni, vaikka kilometrejä en volvolla olekaan ajanut kuin muutama sata, siinä on tunnottomampi ohjaus kuin saabissa. Jäykempi, mutta todellista tuntoa on vähemmän. Kyse oli D5-mallista.

Kulutusta pitää hiukan arvostella. Olen nyt ajanut kaksi noin 50 litran tankillista päästen 431 ja 454 km. Tosin ajoni on täysin puhdasta kaupunkiajoa ja eberi on saanut huutaa useamman kerran päivässä ennen liikkeellelähtöä.

Huomioitavaa on, että noiden tankillisten tarkat kulutukset ovat 11,29l/100km ja 11,23l/100km. 100 hevosta tehokkaampi ja hiukan enemmän vääntävä automaatti 2.3t 9-5 otti myös 100kg painavampana täysin samassa ajossa vain noin 2,5l/100km enemmän bensaa kuin tämä dieseliä!

Tänä aamuna ajoin lyhyen matkan 85 vauhdilla maantietä säästellen, ja kulutusmittari näytti juuri 5 litran päälle olevia lukemia, eli maantiekulutus on kyllä kunnossa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Onnittelut!!
Janne T kirjoitti:V70:sessä ikkunalinja tulee selvästi korkeammalle, alkuun tuntui saabin ratissa siltä kuin istuisi akvaariossa, valoisuus ja näkyvyys ulospäin kertaheitolla parempi, johtuen pienemmästä koosta sekä matalammasta ikkunalinjasta.
Käypä istumassa Saabin jälkeen Outbackissä..
Mutta uskoisin, että tuo renkaiden volina hiljenee kunhan niille saa vähän kilometrejä alle
Näinhän se on. Korva tottuu.. ;)
Nyt tulee helposti survastua aika ronskisti lätkää lattiaan, ja tulee pikkuisen turhan säpäköitä lähtöjä.
Se muuttuu huomattavasti jouhevammaksi, kun kilsoja kertyy hieman enemmän.
Samaten "jalka" oppii mukautumaan niihin vaihtokohtiin siten, että ne muuttuu aikalailla huomaamattomammiksi. Mutta tosiaan muistuu ihan mieleen alkufiilikset, kun liikkeellelähdöt oli välillä melko rajuja!
Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.


Täsmälleen. Saman huomasin kun siirryin 1.8t:stä TTiD:n puikkoihin. Ohjauksessa on eroa. Siihenkin tottuu. Parin viikon kuluttua et huomaa asiaa.
Ainiin, se vielä että moottorimelua tuntuu tuossa TTiD:ssä olevan enemmän kuin V70:sessä.
Jep. Kovasti meluaa. Ja automaatti tuo oman lisänsä, kun kierrokset käy kiihdyttäessä aina melko korkealla. Varsinkin keskusta-pyörittelyssä meinas joskus jopa ärsyttää. Onneksi sieltä ei kuulu kabiiniin mitään narinari-kolikoli, vaan semmonen vaimea murina.
Mutta nyt pitää taas ajella muutama sata kilometriä ja makustella hieman lisää että mikä tuo TTiD nyt on autojaan.
Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!

2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti: Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!

2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Tuo on laatikon ominaisuus, loota keventää automaattisesti hydraulipainetta, jotta jarrua ei tarvitse puskea kiukulla ja myös kitkapinnat säästyvät. Laatikko on ikäänkuin "vapaalla" jarrua painettaessa.

Itseäkin tämä kulutus kyllä ihmetyttää, tuli mieleen, mahtaako rengaspaineissa olla sanomista ja siitä suuri vaikutus kulutukseen? Paljonko eberi vie löpöä, kun se on käynyt aika lailla paljon, 5-6 kertaa päivässä niin kauan, että auto on lämmin. Itselle ensimmäinen polttoainelämmitin ja onhan sillä nyt pitänyt fiilistellä :lol: Kulutusmittari on näyttänyt 10 litraa ja rapiat kulutukseksi.

EDIT: Kävin alakerrassa katsomassa rengaspaineet ja olihan niissä sanomista - joka kulmassa oli 1.7bar. Ajossa ei kyllä tuntunut. 8O
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Marko A kirjoitti: Käypä istumassa Saabin jälkeen Outbackissä..
On koeajettukin, 3.0 bensa automaatti, ei vaan enää muista, että millanen se oli valaisuudeltaan.
Uudessa Audi A4:sessa on melkoinen bunkkeri fiilis. Luo ehkä jopa hieman harhaanjohtavastikin turvallisuuden tunnetta, kun leuka on ikkunalinjan tasalla :)
Asiasta seittemänteentoista, A4:sessa oli pirun isot peilit ja osittain tuon ikkunalinjan takia niin korkealla, että ainakin mulla haittasi todella pahasti näkyvyyttä ulos.
Marko A kirjoitti:
Janne T kirjoitti:Toisinaan tuo ohjaus on ehkä hieman liiankin kevyt, aiheuttaa helposti vetelyä sekä uraisella tiellä ohjaustuntuma ikäänkuin "elää" koko ajan.


Täsmälleen. Saman huomasin kun siirryin 1.8t:stä TTiD:n puikkoihin. Ohjauksessa on eroa. Siihenkin tottuu. Parin viikon kuluttua et huomaa asiaa.
Entisessä Tidssissä en huomannut ohjauksen olevan mitenkään erityisen kevyt/levoton, ja ihmettelinkin kun kaveri moitti Saappaan ohjausta tuossa mielessä. Mutta nyt TTiD:n kohdalla huomasin heti ensimetreillä, että mistä siinä urputuksessa oli kyse, eipä sillä, tänään ei enää tuntunu missään tuo ohjaus :)
Marko A kirjoitti:Jep. Kovasti meluaa. Ja automaatti tuo oman lisänsä, kun kierrokset käy kiihdyttäessä aina melko korkealla. Varsinkin keskusta-pyörittelyssä meinas joskus jopa ärsyttää. Onneksi sieltä ei kuulu kabiiniin mitään narinari-kolikoli, vaan semmonen vaimea murina.
Mulla kuuluu hieman omituinen säksätys myös matalilla kierroksilla, pitää nyt kattoa, että porsiiko tuo vai onko se vaan ominaisuus. Niin tai näin, toivon mukaan katoaa kilometrien karttuessa, taikka sitten aika hoitaa sen, eli korva tottuu siihenkin. :D
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Pekko_Å kirjoitti:
Janne T kirjoitti:Dodiin! Tulihan se auto sieltä.
http://lh5.ggpht.com/_xCMp88Ic6uc/SZPMC ... 2/TTiD.JPG
Onnittelut autosta!

Linkki ei toimi!

Not Found
The requested URL /_xCMp88Ic6uc/SZPMCNutA4I/AAAAAAAAAFI/eoJGGNyMn-8/s912/TTiD.JPG was not found on this server.
Tjaaa, mulla toimi tuokin, mutta muutin sen erilaiseksi, toimisko nyt?
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Sk ... directlink
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

2.3i-16 kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Joo. Ja muista aluksi pakitella varoen. Varsinkin, jos joudut loivaan ylämäkeen pakittaan. Se (automaatti) kun ei ensin meinaa lähteä...ja sitten lähteekin kuin hauki!

2.3i16 - olet kyllä saanut aika huimia kulutuslukemia aikaiseksi. Kaasupedaalissa vain kaksi asentoa? Kymppi meni mulla rikki "huonoimassa" tankkauksessa. Talvipakkasella ja maksimissaan tais olla 15km pätkiä sillä tankilla.
Tuo on laatikon ominaisuus, loota keventää automaattisesti hydraulipainetta, jotta jarrua ei tarvitse puskea kiukulla ja myös kitkapinnat säästyvät. Laatikko on ikäänkuin "vapaalla" jarrua painettaessa.

Itseäkin tämä kulutus kyllä ihmetyttää, tuli mieleen, mahtaako rengaspaineissa olla sanomista ja siitä suuri vaikutus kulutukseen? Paljonko eberi vie löpöä, kun se on käynyt aika lailla paljon, 5-6 kertaa päivässä niin kauan, että auto on lämmin. Itselle ensimmäinen polttoainelämmitin ja onhan sillä nyt pitänyt fiilistellä :lol: Kulutusmittari on näyttänyt 10 litraa ja rapiat kulutukseksi.

EDIT: Kävin alakerrassa katsomassa rengaspaineet ja olihan niissä sanomista - joka kulmassa oli 1.7bar. Ajossa ei kyllä tuntunut. 8O
Meillä on manuaali TTiD joten ei ihan suoraan voi verrata mutta eberin vaikutus on karkeasti puoli litraa satasella kun sitä käytetään puoli tuntia aamuin ja iltapäivin. Meillä on nyt 31 tkm mittarissa ja keskikulutus 6,04 tankkaus.com:in mukaan. Heinäkuussa oli 5,2 ja nyt talvella vähän kuuden päällä.

Rengastuksella on varmaan aika suuri vaikutus ohjaukseen ja meluun. Meillä on talvitassuina Blizzak Nordicit (225-45/17) ja minusta oikein kelpo pyörylät ovat joka suhteessa.

Kävin Janne T muuten autosi vierellä lauantaina kun oma oli huollossa. Hyvälle näytti, en koskenut ;)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Vastaa Viestiin