TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Minulla on automaatti sedan. Onneksi ei tarvi suksiboksin kanssa vehkeillä (mua ainaki tympii laittaa se tai ehkä se johtuu siitä vanhasta boksista) :D. Yks penkki auki takaa ja lumilaudat/sukset sinne. Ja laskettu oli tuo minunkin kulutus
Turbo²
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo :lol:

Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.

Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h :lol:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo :lol:

Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.

Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h :lol:
Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Minulle sanoivat huollossa tuosta kaasuläpästä, että ei ole vielä tullut yhtäkään autoa vastaan/kuultu että olisi tuo hajonnut minun lisäksi! Eli ilmeisesti maanantaikappale ollut tuo kaasuläppä.
Turbo²
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

saab93f kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo :lol:

Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.

Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h :lol:
Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?

Kilsoja on noin 15500.

Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?

Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.

Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin :wink:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

2.3i-16 kirjoitti:
saab93f kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo :lol:

Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.

Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h :lol:
Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?

Kilsoja on noin 15500.

Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?

Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.

Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin :wink:
Meillä on nyt 32 tkm mittarissa ja sillä uhallakin että kaikki menee huomisesta alkaen päin hel**ttiä, täytyy todeta ettei autossa ole ollut pienintäkään vikaa. Uskomattominta on ettei se edes natise ;)
Kävin kokeilemassa A4 Avantin ja 320d:n meikäläisillä noppakivikaduilla enkä äänissä eroa omaani havainnut vaikka meillä on 17-tuumaiset talvitassut. Hyvä :saab:

Vielä ei ole tullut phiilistä että tarviis kiukkua kovin paljoa lisää - sulla on aika raju vertailukohta lähellä joten ymmärrän... :)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5399
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

TTiD kirjoitti:Minulla on automaatti sedan. Onneksi ei tarvi suksiboksin kanssa vehkeillä (mua ainaki tympii laittaa se tai ehkä se johtuu siitä vanhasta boksista) :D. Yks penkki auki takaa ja lumilaudat/sukset sinne. Ja laskettu oli tuo minunkin kulutus
No ei sit paha ole tuo kulutus kun pääsee automaatilla noin vähällä. Itte taas ei pärjää ilman boksia, ja on komee SC+Spirit...!!!
Sininen Saab 9-3, '99
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Oletteko huomanneet, että Saabin tiedotteissa tulevista TTiD:stä on vielä puristettu kulutusta pienemmälle?! Todella loistava moottori jo entuudestaan ja jos siitä vielä saa piirun taloudellisemmaksi niin ei kai se siitä hirveästi enää parane.

Pyörreläppäongelmista on muuten paljon juttua Alfa piireissä myöskin. Aika useassa eri sortin JTD johdannaisessa näitä ongelmia on ollut. Kumma juttu sinällään etteivät ole saaneet sitä sitten pois vaikka TTiD:ssä tosiaan vakuuteltiin olevan täysin eri rakenne jolloin tuota ongelmaa ei enää pitänyt olla.

Meidän TTiD SC meni talvikelissä Rukan reissut yleensä n.6.2 - 6.5l/100km ja siinä oli auto täynnä tavaraa sekä suksia katolla. Ja automaatti oli kyseessä. Siinä hyvin näkyy ettei automaatti nosta maantiekulutusta juurikaan. Sitten pikkupyörähtelyssä nousee manuaaliin verrattuna pari -kolmekin litraa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

2.3i-16 kirjoitti:
saab93f kirjoitti:
2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo :lol:

Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.

Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h :lol:
Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?

Kilsoja on noin 15500.

Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?

Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.

Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin :wink:
Eikö bemareissa ole jouduttu ostamaan kokonaan uusi kone? Ainakin mitä minä olen kuullut!

Miten muuten paljonko tuommoisessa 335D:ssä on kulutus?
Turbo²
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Marko A kirjoitti:Oletteko huomanneet, että Saabin tiedotteissa tulevista TTiD:stä on vielä puristettu kulutusta pienemmälle?! Todella loistava moottori jo entuudestaan ja jos siitä vielä saa piirun taloudellisemmaksi niin ei kai se siitä hirveästi enää parane.

Pyörreläppäongelmista on muuten paljon juttua Alfa piireissä myöskin. Aika useassa eri sortin JTD johdannaisessa näitä ongelmia on ollut. Kumma juttu sinällään etteivät ole saaneet sitä sitten pois vaikka TTiD:ssä tosiaan vakuuteltiin olevan täysin eri rakenne jolloin tuota ongelmaa ei enää pitänyt olla.

Meidän TTiD SC meni talvikelissä Rukan reissut yleensä n.6.2 - 6.5l/100km ja siinä oli auto täynnä tavaraa sekä suksia katolla. Ja automaatti oli kyseessä. Siinä hyvin näkyy ettei automaatti nosta maantiekulutusta juurikaan. Sitten pikkupyörähtelyssä nousee manuaaliin verrattuna pari -kolmekin litraa.
Mahtaskohan tuota softapäivitystä saada "vanhoihin" TTiD:hin? Vaikka nafta onkin nykyään halpaa kuin sian kivittäminen niin eihän se pienempi kulutus haittaisi :)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

TTiD kirjoitti:Eikö bemareissa ole jouduttu ostamaan kokonaan uusi kone? Ainakin mitä minä olen kuullut!

Miten muuten paljonko tuommoisessa 335D:ssä on kulutus?

Emäntä nyt talviaikana ajellut tuolla enimmäkseen, mutta täysin puhtaassa kaupunkiajossa, jossa kone ei lämpeä juuri koskaan, haukkaa 11-12 litran luokkaa, tiellä pääsee varmaankin johonkin kuuden tietämille. Tehoihin nähden ihan kohtuullisesti siis.

Kesällä nähdään mitä oikean jalan oikaiseminen silloin tällöin saa aikaan :lol:

Kyllä sen BMW:n pystyy korjaamaan, suurin osa puimurimiehistä ei taida vaan korjata autojaan itse ja merkkihuolto haluaa vaihtaa aina uuden motin tilalle.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Niin, köyhällehän se vain kallista on... 12 litraa dieseliä sataselle on aika reilu.. hummeri dieseli tais viedä sen verran.. toisaalta.. hanastahan sitä saa..
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Poikarukka kirjoitti:Niin, köyhällehän se vain kallista on... 12 litraa dieseliä sataselle on aika reilu.. hummeri dieseli tais viedä sen verran.. toisaalta.. hanastahan sitä saa..

No niin no, aivan varmasti vie hummeri disukka yli 15 litraa sataselle puhtaassa kaupunkiajossa, kun esim A6 3.0 TDI quattro tomaatti ottaa sen 13-13.5?

Mielestäni 11-12 litraa sataselle dieseliä ei ole huono suoritus pelkästään kaupunkiajossa noinkin hyvin liikkuvalta autolta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

2.3i-16 kirjoitti:[Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.

Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. :
Kaveri poisti omastaan E60 530DA:sta läpät muutama kuukausi sitten. Ei huomattu minkäänlaista vaikutusta suuntaan tai toiseen. Paitsi, että nyt voi tehdä matkaa ilman pelkoa siitä että läpät menee koneeseen. Niitä on kuulemma mennyt aikalailla bemareissa ( tyyppivika ) eikä maahantuoja tule korjauskuluissa yhtään vastaan jos takuu rauennut.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kertokaas nyt ttid omistajat paljonko on ollut puhdas kaupunkikulutus.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Vastaa Viestiin