![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
TTiD
Re: TTiD
Minulla on automaatti sedan. Onneksi ei tarvi suksiboksin kanssa vehkeillä (mua ainaki tympii laittaa se tai ehkä se johtuu siitä vanhasta boksista)
. Yks penkki auki takaa ja lumilaudat/sukset sinne. Ja laskettu oli tuo minunkin kulutus
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Turbo²
Re: TTiD
Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo![]()
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
saab93f kirjoitti:Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo![]()
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h
Kilsoja on noin 15500.
Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?
Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.
Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Meillä on nyt 32 tkm mittarissa ja sillä uhallakin että kaikki menee huomisesta alkaen päin hel**ttiä, täytyy todeta ettei autossa ole ollut pienintäkään vikaa. Uskomattominta on ettei se edes natise2.3i-16 kirjoitti:saab93f kirjoitti:Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo![]()
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h
Kilsoja on noin 15500.
Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?
Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.
Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kävin kokeilemassa A4 Avantin ja 320d:n meikäläisillä noppakivikaduilla enkä äänissä eroa omaani havainnut vaikka meillä on 17-tuumaiset talvitassut. Hyvä
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Vielä ei ole tullut phiilistä että tarviis kiukkua kovin paljoa lisää - sulla on aika raju vertailukohta lähellä joten ymmärrän...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
No ei sit paha ole tuo kulutus kun pääsee automaatilla noin vähällä. Itte taas ei pärjää ilman boksia, ja on komee SC+Spirit...!!!TTiD kirjoitti:Minulla on automaatti sedan. Onneksi ei tarvi suksiboksin kanssa vehkeillä (mua ainaki tympii laittaa se tai ehkä se johtuu siitä vanhasta boksista). Yks penkki auki takaa ja lumilaudat/sukset sinne. Ja laskettu oli tuo minunkin kulutus
Sininen Saab 9-3, '99
Re: TTiD
Oletteko huomanneet, että Saabin tiedotteissa tulevista TTiD:stä on vielä puristettu kulutusta pienemmälle?! Todella loistava moottori jo entuudestaan ja jos siitä vielä saa piirun taloudellisemmaksi niin ei kai se siitä hirveästi enää parane.
Pyörreläppäongelmista on muuten paljon juttua Alfa piireissä myöskin. Aika useassa eri sortin JTD johdannaisessa näitä ongelmia on ollut. Kumma juttu sinällään etteivät ole saaneet sitä sitten pois vaikka TTiD:ssä tosiaan vakuuteltiin olevan täysin eri rakenne jolloin tuota ongelmaa ei enää pitänyt olla.
Meidän TTiD SC meni talvikelissä Rukan reissut yleensä n.6.2 - 6.5l/100km ja siinä oli auto täynnä tavaraa sekä suksia katolla. Ja automaatti oli kyseessä. Siinä hyvin näkyy ettei automaatti nosta maantiekulutusta juurikaan. Sitten pikkupyörähtelyssä nousee manuaaliin verrattuna pari -kolmekin litraa.
Pyörreläppäongelmista on muuten paljon juttua Alfa piireissä myöskin. Aika useassa eri sortin JTD johdannaisessa näitä ongelmia on ollut. Kumma juttu sinällään etteivät ole saaneet sitä sitten pois vaikka TTiD:ssä tosiaan vakuuteltiin olevan täysin eri rakenne jolloin tuota ongelmaa ei enää pitänyt olla.
Meidän TTiD SC meni talvikelissä Rukan reissut yleensä n.6.2 - 6.5l/100km ja siinä oli auto täynnä tavaraa sekä suksia katolla. Ja automaatti oli kyseessä. Siinä hyvin näkyy ettei automaatti nosta maantiekulutusta juurikaan. Sitten pikkupyörähtelyssä nousee manuaaliin verrattuna pari -kolmekin litraa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Eikö bemareissa ole jouduttu ostamaan kokonaan uusi kone? Ainakin mitä minä olen kuullut!2.3i-16 kirjoitti:saab93f kirjoitti:Voi harmi. Meillä oli edellisessä TiDS:ssä sama vika ja uutta tilattaessa mekaanikot oli sitä mieltä ettei vastaava olisi enää mahdollista. Paljonko sulla on kilsoja takana?2.3i-16 kirjoitti:Noniin, nyt tuli sitten TTiD:n eka CE-valo![]()
Tuloksena imusarjan läppien käyttömoottorin jumitus, ja takuuseen vaihtavat ensi ti koko imusarjan. Vikakoodin nollauksen jälkeen auto toimii taas normaalisti.
Villit oireet muuten. Ensin CE-valo syttyi ja tuntui, että kulki niin perkeleesti. Seuraavaksi tuntui kuin isompi ahdin olisi tippunut pelistä kokonaan pois ja vetoja oli vain alhaalla. Lopuksi tippui pienikin ahdin pois ja kaasu pohjassa kulkuja oli 110 km/h
Kilsoja on noin 15500.
Kyllä autohallin huollossakin oltiin ihmeissään tuon kanssa. Vikahan on ilmeisesti pyörreläppien säätömoottorissa. Onko noista mennyt juuri tuota moottoria ennen vai jotain ihan muuta?
Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.
Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. Toinen vaihtoehto on käydä karalalla ja ohjelmoida läpät koko ajan auki, samalla voisi sitten tukkia EGR:n imusarjaa nokeentamasta ja ehkä jotain muutakin
Miten muuten paljonko tuommoisessa 335D:ssä on kulutus?
Turbo²
Re: TTiD
Mahtaskohan tuota softapäivitystä saada "vanhoihin" TTiD:hin? Vaikka nafta onkin nykyään halpaa kuin sian kivittäminen niin eihän se pienempi kulutus haittaisiMarko A kirjoitti:Oletteko huomanneet, että Saabin tiedotteissa tulevista TTiD:stä on vielä puristettu kulutusta pienemmälle?! Todella loistava moottori jo entuudestaan ja jos siitä vielä saa piirun taloudellisemmaksi niin ei kai se siitä hirveästi enää parane.
Pyörreläppäongelmista on muuten paljon juttua Alfa piireissä myöskin. Aika useassa eri sortin JTD johdannaisessa näitä ongelmia on ollut. Kumma juttu sinällään etteivät ole saaneet sitä sitten pois vaikka TTiD:ssä tosiaan vakuuteltiin olevan täysin eri rakenne jolloin tuota ongelmaa ei enää pitänyt olla.
Meidän TTiD SC meni talvikelissä Rukan reissut yleensä n.6.2 - 6.5l/100km ja siinä oli auto täynnä tavaraa sekä suksia katolla. Ja automaatti oli kyseessä. Siinä hyvin näkyy ettei automaatti nosta maantiekulutusta juurikaan. Sitten pikkupyörähtelyssä nousee manuaaliin verrattuna pari -kolmekin litraa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
TTiD kirjoitti:Eikö bemareissa ole jouduttu ostamaan kokonaan uusi kone? Ainakin mitä minä olen kuullut!
Miten muuten paljonko tuommoisessa 335D:ssä on kulutus?
Emäntä nyt talviaikana ajellut tuolla enimmäkseen, mutta täysin puhtaassa kaupunkiajossa, jossa kone ei lämpeä juuri koskaan, haukkaa 11-12 litran luokkaa, tiellä pääsee varmaankin johonkin kuuden tietämille. Tehoihin nähden ihan kohtuullisesti siis.
Kesällä nähdään mitä oikean jalan oikaiseminen silloin tällöin saa aikaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kyllä sen BMW:n pystyy korjaamaan, suurin osa puimurimiehistä ei taida vaan korjata autojaan itse ja merkkihuolto haluaa vaihtaa aina uuden motin tilalle.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: TTiD
Niin, köyhällehän se vain kallista on... 12 litraa dieseliä sataselle on aika reilu.. hummeri dieseli tais viedä sen verran.. toisaalta.. hanastahan sitä saa..
Re: TTiD
Poikarukka kirjoitti:Niin, köyhällehän se vain kallista on... 12 litraa dieseliä sataselle on aika reilu.. hummeri dieseli tais viedä sen verran.. toisaalta.. hanastahan sitä saa..
No niin no, aivan varmasti vie hummeri disukka yli 15 litraa sataselle puhtaassa kaupunkiajossa, kun esim A6 3.0 TDI quattro tomaatti ottaa sen 13-13.5?
Mielestäni 11-12 litraa sataselle dieseliä ei ole huono suoritus pelkästään kaupunkiajossa noinkin hyvin liikkuvalta autolta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: TTiD
Kaveri poisti omastaan E60 530DA:sta läpät muutama kuukausi sitten. Ei huomattu minkäänlaista vaikutusta suuntaan tai toiseen. Paitsi, että nyt voi tehdä matkaa ilman pelkoa siitä että läpät menee koneeseen. Niitä on kuulemma mennyt aikalailla bemareissa ( tyyppivika ) eikä maahantuoja tule korjauskuluissa yhtään vastaan jos takuu rauennut.2.3i-16 kirjoitti:[Takuuajan jälkeen lähtee koko läppäsysteemi hiuksista vittuun kuten tulee tapahtumaan bemarinkin kohdalla. Saa siinä sitten säätömoottori pyöritellä tyhjää. BMW:ssä nämä akselit ovat jossain määrin herkkiä katkeamaan, ja hups vaan, on läppä tullut yhtäkkiä koneesta läpi ja saa valmistautua kansiremonttiin ynää muuhun pieneen.
Noissahan tuo läppien poisto ei vaikuta juuri muutoin kuin aiheuttaen moottorijarrutuksen häviämisen lähes kokonaan, joten tuskin saabissakaan muuta huomattavaa vaikutusta on. :
Re: TTiD
Kertokaas nyt ttid omistajat paljonko on ollut puhdas kaupunkikulutus.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.