TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

kalle37 kirjoitti:Kertokaas nyt ttid omistajat paljonko on ollut puhdas kaupunkikulutus.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Mun kokemuksella TTiD SC automaatti vei talvella yhdellä tankkauksella (laskettu) 10.4l/100km kun pisin ajomatka oli n.10km luokkaa. Toki se ei vielä siitä oikeaa kaupunkiajoa tee, mutta sellaista "pikkuajoa" jokatapauksessa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Marko A kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Kertokaas nyt ttid omistajat paljonko on ollut puhdas kaupunkikulutus.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Mun kokemuksella TTiD SC automaatti vei talvella yhdellä tankkauksella (laskettu) 10.4l/100km kun pisin ajomatka oli n.10km luokkaa. Toki se ei vielä siitä oikeaa kaupunkiajoa tee, mutta sellaista "pikkuajoa" jokatapauksessa.
Hyvä kuulla joskus rehellisiäkin kulutus lukemia :D Jotka kertovat suurinpiirtein samanlaisesta ajosta mitä ajan suurimman osan ajoistani.

Eli ei taitais olla TTid ratkaista minun kaupunki/lyhyen ajon kulutus vitu....ta
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Manuaalina menee samat ajot alle 8:n litran.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja TTiD »

SS automaatilla puhdas kaupunkiajo vie laskettuna 8.5L/100km. Ajot lyhyitä kork. 6km.

EDIT: Kesäisin pääsee vähemmällä jos ei ole niin raskas kaasujalka.
Viimeksi muokannut TTiD, Su Maalis 01, 2009 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo²
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Marko A kirjoitti:Manuaalina menee samat ajot alle 8:n litran.
Sehän kuulosti hyvältä :D
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja rr »

kalle37 kirjoitti:Hyvä kuulla joskus rehellisiäkin kulutus lukemia :D Jotka kertovat suurinpiirtein samanlaisesta ajosta mitä ajan suurimman osan ajoistani.

Eli ei taitais olla TTid ratkaista minun kaupunki/lyhyen ajon kulutus vitu....ta
Meillä kaupunkiajot hoidetaan fillareilla :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Marko A kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:Kertokaas nyt ttid omistajat paljonko on ollut puhdas kaupunkikulutus.
Eli onko kukaan ajanut tankillista pelkästään lyhyttä ajoa vaikka 5km suuntaansa ja jähtyminen ja taas muutama kilometri.
Mun kokemuksella TTiD SC automaatti vei talvella yhdellä tankkauksella (laskettu) 10.4l/100km kun pisin ajomatka oli n.10km luokkaa. Toki se ei vielä siitä oikeaa kaupunkiajoa tee, mutta sellaista "pikkuajoa" jokatapauksessa.

Tämän voi allekirjoittaa aika lailla täysin. Itse asun keskustassa ja kuljen autolla toiselle puolelle sitä töihin. Loppuajelu tuleekin pääasiassa raisioon moottoritietä pitkin, ja kulutukset ovat nyt sen reippaan kympin sataselle. Joka päivä tulee myös seisottua tuossa Turun liikenteen toisessa ruuhkapaikassa, eli naantalin pikatiellä.

Mielestäni ihan suht kohtuullista tuon painoiselle ja tehoiselle (1650kg kuivana) automaattifarkulle.

Tekisi mieli kokeilla, miten pienellä menee jos ottaa eberin sulakkeen irti. Kokeillaan keväämmällä kun alkaa tarkentua ilman :lol: Tien päällä saisi samalla selvyyden eberin jatkuvan huutamisen todelliseen tarpeeseen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Tota Eberin sulaketta täytyykin testata, jos siitä ei seuraa mitään vikadiagnoosia?
Huhtikuusta saa irrottaa täälläpäin varmaan.

Allekirjoitukseni linkistä voi katsoa manuaalin kulutuksia. Syyskuussa pomppasi, kun Eberi tuli kuvioihin. Samoihin aikoihin alkoi tulla kylmäkestoa naftaan, en tiedä onko vaikutusta. Tammikuussa saatiin uutta piikkiä: Peräkärryä tuli kiskottua, remonttia ja muuttohommia + kovemmat pakkaset, niin ja se ajokin sitten väheni melko paljon, kun työmatka lyheni 15km -> 3km. Tällä hetkellä Eberi käy oikeastaan aina, kun auto liikkuu. On sen verran lyhyttä pätkää.

Eikun linkkaankin tähän paremman taulukon:
Kuva
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mikäli siitä tulee vikakoodi, niin senhän voi nollata laittamalla sulakkeen takaisin ja pitämällä akunkenkää riittävän pitkän aikaa (~10min) irti :wink:

Itse en ole saanut eberin valoa sammumaan kuin kerran tähän mennessä, ja se vaati 1,5 tuntia kaupungissa pyörimistä alle 50 vauhdeilla. Koko Rukan reissun tuntui huutavan, vaikkei pakkasta ollut kuin 7-10 astetta. Kyllä tuolla luulisi maantiekulutuksiin olevan jo jotain vaikutusta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Se polttoainelämmittimen valo käsittääkseni merkkaa sitä, että sen valmius on aktiivinen, ei sitä että se käy. Polttoainelämmittimen valmius- tai käyttöalue on aina kun on +8 tai alle Celsiusta. tjsp
nurvape
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2008 11:49

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja nurvape »

Ristom kirjoitti:Se polttoainelämmittimen valo käsittääkseni merkkaa sitä, että sen valmius on aktiivinen, ei sitä että se käy. Polttoainelämmittimen valmius- tai käyttöalue on aina kun on +8 tai alle Celsiusta. tjsp
Niin kertoo. Voiko kukaan insinööri enää keksiä typerämpää varoitusvaloa kuin tämä? Kyseinen valohan kertoo vain sen, että ulkolämpötila on alle + 8 astetta. Kyllä tuon tiedon saa SIDistäkin ja paljon tarkempana. Viime kesänä tuo valo syttyi kesken ajon ja tällainen uusi saabisti tietenkin pelästyi ja pysähtyi. Ohjekirja esiin ja tutkimaan, missä vika. No, vika oli se, että lämpötila putosi alle 8 asteen ensi kerran Saabini omistusaikana...

Voiko joku tietävä selittää, miksi tämä lisälämmittimestä kertova merkki ei pala vain silloin, kun lisälämmitin on toiminnassa. Silloinhan sillä olisi jotain informaatioarvoakin.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Mikähän siinä on ettei nuita lämmittimin parametrejä voi antaa käyttäjän muokattavaksi? vaikkei niiden tarvisi olla heti siinä valikossa Iida 70veen hämmentämiseksi mutta kuitenkin jossain valikoissa muokattavana. ei se nyt helvetti voi nykyaikana olla niin vaikeaa tehdä sinne yhtä ylimäärästä valikkoa jossa kukin voi käyttöön ja olosuhteisiin nähden tehdä omia asetuksia. on/off lämpötila rajat.. jne.. kuitenkin auto on pohjoismaihin enimmäkseen myyty. ymmärtää jos jossain texasin tienoilla 8 astetta on arktinen olosuhde ja sattuu kerran sadassa vuodessa mutta että pakkoko ne arvot ja asetukset on kaikille olla samat!?
saab93f
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja saab93f »

Nyt on hiihtolomareissut tehty. Auto oli täynnä kuin turusen pyssy ja katto täynnä suksipusseja - en oo vielä saanut ostettua boksia. Voi että tuolla TTiD:llä on helppo tehdä matkaa - kun ajetavuus on kunnossa ja ohitukset tapahtuu helposti niin meleko niuho pitäisi olla että enempää olisi vailla. Laskettu keskikulutus oli 5,41 - hyvä :saab:
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jaaha, joku roti nurkkapyöritykseenkin kai pitää ottaa..
SID ilmoitti lauantaina, että Particulate filter full.. --> Ohjekirjaa --> Aja vähintään 20min maantie-ajoa, tai uhkaa CE-valo ja huoltokäynti, jossa tehdään manuaalinen regenerointi. TMS.
No, ei oo CE:tä näkynyt, toistaiseksi.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: TTiD

Viesti Kirjoittaja VKe »

VKe kirjoitti:Ajelin tossa 620 km rauhallisesti ajellen Kouvolaan ("rajoitin" 100 km/h) ja siitä edelleen pohjoseen ("rajoitin" 80 km/h) - nastarenkhaat, suksiboksi katolla, rapea pakkaskeli, kuiva tie ja eeberi valmiudessa/pöhisemässä ja tankkaamalla laskin 5,7 l/100km.

Tuosta kun boksi pois niin pitäs alle 5 päässä...???
No höh... Tahkon keikan kulutus 5,9 l/100 km :(

Miten se nyt tuollai (autokin...) ryyppäs??

Menomatkalla rajoittimen kanssa 100 km/h Lusiin ja siitä kypsät 80 km/h Tahkon parkkiin. Tosi tasainen meno omaan rauhalliseen tahtiin. Tulomatkalla sitten vettä, loskaa, moskaa ja pas.... lensi menomatkankin edestä. Rekkoja ja muutama ohitettava mut suht tasaista oli paluumatka. Katolla tietty boxi täynnä suxii ja paksi täynnä kutei ja monoi.
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin