Kysyin sattumalta tätä eilen AutoÅströmiltä (Oulu) ja heillä tuo oli noin satasen homma (tiiviste, uudet tehostimen öljyt, noin tunnin työ) muun touhun yhteydessä. Nykyään siis saa ainakin tuolla liikkeessä vaihdettua pelkän stefan.Lapasorsa kirjoitti:Kiitoksia vastauksesta ja täytyypä tarkastaa tuokin. Paljonko tuon korjaaminen tulisi kustantamaan, eli paljonko tuosta voisi pyytää alennusta, jos tälläinen vuoto sielä olisi?Baabel kirjoitti:katoppa konepellin alle vuotaako ohjaustehostin kuppi (sellai pyöree korkkinen kuppi moottorin vieres) jos vuotaa nii pyydä alennusta tai jos on firma nii sano et korjaa.. Se on ite helppokorjata , mut firma tuskin vaihtaa pelkkää stefaa sinne ne vaihtaa koko moottorinLapasorsa kirjoitti:Viikonloppuna ois sitten varmaankin SS Aero -03 AT hakureissu. Mitäs kannattaa kysellä tollasesta 200tkm ajetusta automaatista? Jotain tyyppivikoja ja muutenkin jos jotain erikoistarkkailun aihetta, niin kiitollinen olisin. Automaattilootan öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin huollettu. Kiitos!
9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
ex 9-3 SC 1.8t -06
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kiitoksia vastauksesta ja täytyypä tarkastaa tuokin. Paljonko tuon korjaaminen tulisi kustantamaan, eli paljonko tuosta voisi pyytää alennusta, jos tälläinen vuoto sielä olisi?[/quote]
Kysyin sattumalta tätä eilen AutoÅströmiltä (Oulu) ja heillä tuo oli noin satasen homma (tiiviste, uudet tehostimen öljyt, noin tunnin työ) muun touhun yhteydessä. Nykyään siis saa ainakin tuolla liikkeessä vaihdettua pelkän stefan.[/quote]
ite tehtynä stefa 3euroo , 1tunnin työ ilman kessutaukoja/kahvitaukoa tehostin öljy 13euroo pullo
16euroo + tunnin työ ja iha varmaa osaa jokainen tehä itsekkin ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kysyin sattumalta tätä eilen AutoÅströmiltä (Oulu) ja heillä tuo oli noin satasen homma (tiiviste, uudet tehostimen öljyt, noin tunnin työ) muun touhun yhteydessä. Nykyään siis saa ainakin tuolla liikkeessä vaihdettua pelkän stefan.[/quote]
ite tehtynä stefa 3euroo , 1tunnin työ ilman kessutaukoja/kahvitaukoa tehostin öljy 13euroo pullo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Onko -08 mallisessa (facelift) 9-3 SS/SC esp ns. vakiovaruste vai voiko olla auto jossa sitä ei ole?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kehtaisin väittää, ettei ole saanut ilman. (Em mie varma ooooo..) SC mallia ei ole koskaan saanut ilman.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
No jotain tälläistä kuvittelinkin mutta kun ei ollut mainintaa ilmoituksessa niin pieni epäilys heräsi.
Pitää katsoa kun istuu autoon, tuossa kun sitä ei näe kuin SIDistä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Noniin.
Tuli hankittua ensimmäinen Saab, merkkikielellä ilmeisesti 9-3 SS Vector Business -08 vartin harkinta-ajalla. Heräteostos ehkäpä. Parin tunnin koeajolla kaikki oli oikeastaan enemmän kuin ok, joten mikä ettei nimeä paperiin. Ja hyvältähän se tuntuu ja näyttää näin parin päivän ihmettelyn jälkeen.
Konsernituotteella ajoin aikaisemminkin, eikä sekään ehkä ollut kaikkein tavallisin korollajormakulkine, joten joitain pikkujuttuja ja erikoisuuksia autosta pitää löytyä. Mikä ettei, sama linja jatkukoon. Korollajormia vähättelemättä.
Ensimmäisen kerran pääsin ysisatasen rattiin 90-luvun alussa, taisi olla vielä joku erikoismalli, hopea ylhäältä ja paljon mustaa muovia alhaalla sekä omituinen kuminen takaspoileri. Ja ne kolmipuolaiset erikoiset vanteet. Siitä se kipinä varmaan tuli, että jonain kauniina päivänä minäkin... Vettä on virrannut ja jne.
Mielenpäällä oli kyllä joku takavetoinen automaagi, mutta tämän kylän tarjonta oli aika rajallista järkevissä puitteissa.
Jos tänne asti jaksoitte lukea, niin olisi kysymyskin. Etuvaloumpioissa on ylänurkassa sivulleppäin kolme reikää, voiko niihin tökätä jotain polttimoita/ledejä vähänninkuin Volvotyyliin äärivaloiksi?
-J,
leppoisia kilometrejä odotellen.
Tuli hankittua ensimmäinen Saab, merkkikielellä ilmeisesti 9-3 SS Vector Business -08 vartin harkinta-ajalla. Heräteostos ehkäpä. Parin tunnin koeajolla kaikki oli oikeastaan enemmän kuin ok, joten mikä ettei nimeä paperiin. Ja hyvältähän se tuntuu ja näyttää näin parin päivän ihmettelyn jälkeen.
Konsernituotteella ajoin aikaisemminkin, eikä sekään ehkä ollut kaikkein tavallisin korollajormakulkine, joten joitain pikkujuttuja ja erikoisuuksia autosta pitää löytyä. Mikä ettei, sama linja jatkukoon. Korollajormia vähättelemättä.
Ensimmäisen kerran pääsin ysisatasen rattiin 90-luvun alussa, taisi olla vielä joku erikoismalli, hopea ylhäältä ja paljon mustaa muovia alhaalla sekä omituinen kuminen takaspoileri. Ja ne kolmipuolaiset erikoiset vanteet. Siitä se kipinä varmaan tuli, että jonain kauniina päivänä minäkin... Vettä on virrannut ja jne.
Mielenpäällä oli kyllä joku takavetoinen automaagi, mutta tämän kylän tarjonta oli aika rajallista järkevissä puitteissa.
Jos tänne asti jaksoitte lukea, niin olisi kysymyskin. Etuvaloumpioissa on ylänurkassa sivulleppäin kolme reikää, voiko niihin tökätä jotain polttimoita/ledejä vähänninkuin Volvotyyliin äärivaloiksi?
-J,
leppoisia kilometrejä odotellen.
- Motorama -
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Tervehdys
istit. Kiinnostaisi hankkia tällainen 9-3 Saabbi, ja kun en ole ennen kyseistä merkkiä omistanut, niin kaikki tieto ja hyvät sekä huonot puolet kiinnostaa.
Onko tässä yksilössä mitään huomioitavaa--> http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5048298
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Onko tässä yksilössä mitään huomioitavaa--> http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5048298
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Sikäli hyvä valinta kun on vuosimallia 2007 josta lähtien Biopower on vain softan ja tulppien päässä. Samoin automaatti on huolettomampi kuin manuaali jossa kytkin alkaa usein luistaa. Miinuksena huonot Linear-penkit vrt. Vector.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Siinähän se jcarlson edellä osui naulan kantaan.
Vielä lisäyksenä, että kannattaa tarkistaa huoltokirjasta, kun on kerran merkkiliikkeessä huollettu, että automaattilaatikkoon on ainakin kerran öljyt vaihdettu. Tuossa 110 ... 120 tkm kohdalla ne olisi kertaalleen pitänyt vaihtaa. Toista kertaa tuskin on vielä tehty. Hyvä tietenkin, jos on.
Oikein hyvä valinta kaiken kaikkiaan ja biopower-päivitys vielä siihen päälle
.
Vielä lisäyksenä, että kannattaa tarkistaa huoltokirjasta, kun on kerran merkkiliikkeessä huollettu, että automaattilaatikkoon on ainakin kerran öljyt vaihdettu. Tuossa 110 ... 120 tkm kohdalla ne olisi kertaalleen pitänyt vaihtaa. Toista kertaa tuskin on vielä tehty. Hyvä tietenkin, jos on.
Oikein hyvä valinta kaiken kaikkiaan ja biopower-päivitys vielä siihen päälle
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Jos löytäisit 08-mallin, jäisi ämpärimuoviset listat pois, kaikki korinvärisenä. Lisäksi keula olisi faceliftattu. Tuossa 07:ssa on jo facelift sisustassa.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kiitos vastauksista. Tuo jäi vielä kaihertamaan, kun joku kertoi lukeneensa huoltokirjasta 1,8 moottorin olevan Jakohihnalla?? Itselläni on sellainen käsitys, että tässä mallissa olisi kuitenkin ketju.
Tosiaan tuo Biopower kiinnostaisi kovastikkin näillä bensan hinnoilla, Mutta siitä myöhemmin kun saa auton alle.
edit: Mikäs noissa on yleensäkkin erona 1,8 ja 2,0 ssa??
Tosiaan tuo Biopower kiinnostaisi kovastikkin näillä bensan hinnoilla, Mutta siitä myöhemmin kun saa auton alle.
edit: Mikäs noissa on yleensäkkin erona 1,8 ja 2,0 ssa??
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
1,8i on hihnalla ja täysin eri moottori kuin turbomallit.
1,8t on oikeasti 100% sama 2-litrainen ketjumoottori, kuin 2,0t poislukien softa, 2007-> manuaalivaihteisto ja mittariston turboviisari (ja lätkä takakontissa).
1,8t on oikeasti 100% sama 2-litrainen ketjumoottori, kuin 2,0t poislukien softa, 2007-> manuaalivaihteisto ja mittariston turboviisari (ja lätkä takakontissa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Kieltämättä tuo "turboviisari" on kiva, mutta sen puuttuminen nyt tuskin on este kaupoille auton muuten ollessa hyvä.
Minusta tuo 1.8t mallimerkintä on käsittämätön
.
Se on juuri niin kuin kerrottiin sama 2-litrainen kuin 2.0t. Typerä merkintä vain aiheuttaa sekaannnusta ja väärinkäsitystä "ei-saab-tietäjissä". Ja ne tulevat jatkumaan niin kauan kun näitä on liikenteessä. Olisi nyt luullut olevan muita mallimerkintä tapoja erottaa eri tehoversiot toisistaan.
Minusta tuo 1.8t mallimerkintä on käsittämätön
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Se on juuri niin kuin kerrottiin sama 2-litrainen kuin 2.0t. Typerä merkintä vain aiheuttaa sekaannnusta ja väärinkäsitystä "ei-saab-tietäjissä". Ja ne tulevat jatkumaan niin kauan kun näitä on liikenteessä. Olisi nyt luullut olevan muita mallimerkintä tapoja erottaa eri tehoversiot toisistaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Silloin kun 1.8t julkaistiin, oli 1,8 myydyin (tai ainakin lähellä sitä) moottorikoko muistaakseni pohjoismaiden laajuisesti. Saab halusi kutkutella näitä 2-litraista taloudellisemmaksi mutta 1,6:sta terhakammaksi miellettyjen moottorien ostajia ilman turhia lisäpanostuksia ja loi 1.8t:n.
Eli ko. merkintä on ihan puhdasta markkinointia.
Eli ko. merkintä on ihan puhdasta markkinointia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?
Siispä 2,0t softalla tuosta saa vähän lisävoimaa. Miten sitten tuollaisesta lisi rakenneltavissa Flexifuel? Vai riittääkö tuo ohjelma ja tulpat?jcarlson kirjoitti:1,8i on hihnalla ja täysin eri moottori kuin turbomallit.
1,8t on oikeasti 100% sama 2-litrainen ketjumoottori, kuin 2,0t poislukien softa, 2007-> manuaalivaihteisto ja mittariston turboviisari (ja lätkä takakontissa).
Ex: Saab 9-3 2,0t -07
Eikä vieläkään terve.
Eikä vieläkään terve.