9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jarit
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 11, 2010 17:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja jarit »

Lapasorsa kirjoitti:
Baabel kirjoitti:
Lapasorsa kirjoitti:Viikonloppuna ois sitten varmaankin SS Aero -03 AT hakureissu. Mitäs kannattaa kysellä tollasesta 200tkm ajetusta automaatista? Jotain tyyppivikoja ja muutenkin jos jotain erikoistarkkailun aihetta, niin kiitollinen olisin. Automaattilootan öljynvaihdot on tehty ajallaan ja muutenkin huollettu. Kiitos!
katoppa konepellin alle vuotaako ohjaustehostin kuppi (sellai pyöree korkkinen kuppi moottorin vieres) jos vuotaa nii pyydä alennusta tai jos on firma nii sano et korjaa.. Se on ite helppokorjata , mut firma tuskin vaihtaa pelkkää stefaa sinne ne vaihtaa koko moottorin :)
Kiitoksia vastauksesta ja täytyypä tarkastaa tuokin. Paljonko tuon korjaaminen tulisi kustantamaan, eli paljonko tuosta voisi pyytää alennusta, jos tälläinen vuoto sielä olisi?
Kysyin sattumalta tätä eilen AutoÅströmiltä (Oulu) ja heillä tuo oli noin satasen homma (tiiviste, uudet tehostimen öljyt, noin tunnin työ) muun touhun yhteydessä. Nykyään siis saa ainakin tuolla liikkeessä vaihdettua pelkän stefan.
ex 9-3 SC 1.8t -06
Baabel
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 17:27

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Baabel »

Kiitoksia vastauksesta ja täytyypä tarkastaa tuokin. Paljonko tuon korjaaminen tulisi kustantamaan, eli paljonko tuosta voisi pyytää alennusta, jos tälläinen vuoto sielä olisi?[/quote]

Kysyin sattumalta tätä eilen AutoÅströmiltä (Oulu) ja heillä tuo oli noin satasen homma (tiiviste, uudet tehostimen öljyt, noin tunnin työ) muun touhun yhteydessä. Nykyään siis saa ainakin tuolla liikkeessä vaihdettua pelkän stefan.[/quote]

ite tehtynä stefa 3euroo , 1tunnin työ ilman kessutaukoja/kahvitaukoa tehostin öljy 13euroo pullo :) 16euroo + tunnin työ ja iha varmaa osaa jokainen tehä itsekkin :)
Saab 9-3SS 2.0t 2003 EX
Peugeot 308 1.6THP 125 Ex
Citroen xsara picasso 2006 NYK
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja ilra »

Onko -08 mallisessa (facelift) 9-3 SS/SC esp ns. vakiovaruste vai voiko olla auto jossa sitä ei ole?
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Kehtaisin väittää, ettei ole saanut ilman. (Em mie varma ooooo..) SC mallia ei ole koskaan saanut ilman.
ilra
"Ruisku"
Viestit: 133
Liittynyt: To Elo 26, 2004 08:09

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja ilra »

No jotain tälläistä kuvittelinkin mutta kun ei ollut mainintaa ilmoituksessa niin pieni epäilys heräsi. :D Pitää katsoa kun istuu autoon, tuossa kun sitä ei näe kuin SIDistä.
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
jimsix
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 19:09
Paikkakunta: Joinsuu

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja jimsix »

Noniin.

Tuli hankittua ensimmäinen Saab, merkkikielellä ilmeisesti 9-3 SS Vector Business -08 vartin harkinta-ajalla. Heräteostos ehkäpä. Parin tunnin koeajolla kaikki oli oikeastaan enemmän kuin ok, joten mikä ettei nimeä paperiin. Ja hyvältähän se tuntuu ja näyttää näin parin päivän ihmettelyn jälkeen.

Konsernituotteella ajoin aikaisemminkin, eikä sekään ehkä ollut kaikkein tavallisin korollajormakulkine, joten joitain pikkujuttuja ja erikoisuuksia autosta pitää löytyä. Mikä ettei, sama linja jatkukoon. Korollajormia vähättelemättä.

Ensimmäisen kerran pääsin ysisatasen rattiin 90-luvun alussa, taisi olla vielä joku erikoismalli, hopea ylhäältä ja paljon mustaa muovia alhaalla sekä omituinen kuminen takaspoileri. Ja ne kolmipuolaiset erikoiset vanteet. Siitä se kipinä varmaan tuli, että jonain kauniina päivänä minäkin... Vettä on virrannut ja jne.

Mielenpäällä oli kyllä joku takavetoinen automaagi, mutta tämän kylän tarjonta oli aika rajallista järkevissä puitteissa.

Jos tänne asti jaksoitte lukea, niin olisi kysymyskin. Etuvaloumpioissa on ylänurkassa sivulleppäin kolme reikää, voiko niihin tökätä jotain polttimoita/ledejä vähänninkuin Volvotyyliin äärivaloiksi?

-J,
leppoisia kilometrejä odotellen.
- Motorama -
t-t
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 04:02

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja t-t »

Tervehdys :saab: istit. Kiinnostaisi hankkia tällainen 9-3 Saabbi, ja kun en ole ennen kyseistä merkkiä omistanut, niin kaikki tieto ja hyvät sekä huonot puolet kiinnostaa.

Onko tässä yksilössä mitään huomioitavaa--> http://www.nettiauto.com/saab/9-3/5048298
Ex: Saab 9-3 2,0t -07

Eikä vieläkään terve.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sikäli hyvä valinta kun on vuosimallia 2007 josta lähtien Biopower on vain softan ja tulppien päässä. Samoin automaatti on huolettomampi kuin manuaali jossa kytkin alkaa usein luistaa. Miinuksena huonot Linear-penkit vrt. Vector.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Siinähän se jcarlson edellä osui naulan kantaan.

Vielä lisäyksenä, että kannattaa tarkistaa huoltokirjasta, kun on kerran merkkiliikkeessä huollettu, että automaattilaatikkoon on ainakin kerran öljyt vaihdettu. Tuossa 110 ... 120 tkm kohdalla ne olisi kertaalleen pitänyt vaihtaa. Toista kertaa tuskin on vielä tehty. Hyvä tietenkin, jos on.

Oikein hyvä valinta kaiken kaikkiaan ja biopower-päivitys vielä siihen päälle :D .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Jos löytäisit 08-mallin, jäisi ämpärimuoviset listat pois, kaikki korinvärisenä. Lisäksi keula olisi faceliftattu. Tuossa 07:ssa on jo facelift sisustassa.
t-t
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 04:02

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja t-t »

Kiitos vastauksista. Tuo jäi vielä kaihertamaan, kun joku kertoi lukeneensa huoltokirjasta 1,8 moottorin olevan Jakohihnalla?? Itselläni on sellainen käsitys, että tässä mallissa olisi kuitenkin ketju.

Tosiaan tuo Biopower kiinnostaisi kovastikkin näillä bensan hinnoilla, Mutta siitä myöhemmin kun saa auton alle.

edit: Mikäs noissa on yleensäkkin erona 1,8 ja 2,0 ssa??
Ex: Saab 9-3 2,0t -07

Eikä vieläkään terve.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

1,8i on hihnalla ja täysin eri moottori kuin turbomallit.

1,8t on oikeasti 100% sama 2-litrainen ketjumoottori, kuin 2,0t poislukien softa, 2007-> manuaalivaihteisto ja mittariston turboviisari (ja lätkä takakontissa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kieltämättä tuo "turboviisari" on kiva, mutta sen puuttuminen nyt tuskin on este kaupoille auton muuten ollessa hyvä.

Minusta tuo 1.8t mallimerkintä on käsittämätön :evil: .
Se on juuri niin kuin kerrottiin sama 2-litrainen kuin 2.0t. Typerä merkintä vain aiheuttaa sekaannnusta ja väärinkäsitystä "ei-saab-tietäjissä". Ja ne tulevat jatkumaan niin kauan kun näitä on liikenteessä. Olisi nyt luullut olevan muita mallimerkintä tapoja erottaa eri tehoversiot toisistaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja aero »

Silloin kun 1.8t julkaistiin, oli 1,8 myydyin (tai ainakin lähellä sitä) moottorikoko muistaakseni pohjoismaiden laajuisesti. Saab halusi kutkutella näitä 2-litraista taloudellisemmaksi mutta 1,6:sta terhakammaksi miellettyjen moottorien ostajia ilman turhia lisäpanostuksia ja loi 1.8t:n.

Eli ko. merkintä on ihan puhdasta markkinointia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
t-t
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 04:02

Re: 9-3 kiinnostaa, onko neuvoja uudelle saabistille?

Viesti Kirjoittaja t-t »

jcarlson kirjoitti:1,8i on hihnalla ja täysin eri moottori kuin turbomallit.

1,8t on oikeasti 100% sama 2-litrainen ketjumoottori, kuin 2,0t poislukien softa, 2007-> manuaalivaihteisto ja mittariston turboviisari (ja lätkä takakontissa).
Siispä 2,0t softalla tuosta saa vähän lisävoimaa. Miten sitten tuollaisesta lisi rakenneltavissa Flexifuel? Vai riittääkö tuo ohjelma ja tulpat?
Ex: Saab 9-3 2,0t -07

Eikä vieläkään terve.
Vastaa Viestiin