4 viikkoa auto ollut omistuksessa ja mikäs sen parempaa, kun auto tuli vielä saatua juuri ennen lomia ja kelit ovat ollut mitä parhaimpia
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mut tosiaan Aero on nyt tallissa ja tulee pysymään mulla mahdollisimman pitkään se on ainakin tavoite, kilometrejä nyt reilut 80000km ja mun ajossahan kilometrejä ei hirveesti vuosissa tule n.6000-7000km, eli kilometrien määrään se auto ei romutu. Tosin nyt tässä kesässä tulee varmaan aikas paljon ajeltua pitkin suomea joten mittariin tulee varmaan muutama tuhat lisää kesän aikana.
Pieniä huolto toimenpiteitä piti näin alkuun jo tehdä, kun ennen myyntiä mulle ex-omistaja kävi katsastamassa, ni kuskinpuolen ylätakatukivarren kumihela väljä, joten se meni vaihtoon. Ongelmahan hyvitettiin auton hinnassa ja jälkitarkastushan meni sitten puhtaasti läpi. Sit siinä huollon yhteydessä nostettiin tyhjäkäyntiä 150kierosta, joten ei tärrää ratti enää. Ruostesuojaustakin ajattelin tehdä ennen talvea.
Nyt kun autoa on puunattu, luettu ohjeita, ajeltu ja testattu sen ominaisuuksia, niin auton ominaisuudet, alusta, kone yms. ajoon liittyvät seikat on huippukunnossa, joten niistä ei nyt tarvii hirveemmin murehtia.
Ainoat murehtemisen kohteet löytyy auton sisämateriaaleista ja parista ulkoisesta seikasta, jotka ei tosiaan ole mitää premium laatua, niin kuin täältä olen saanut tietää jo ennen auton ostoa, mut onneksi entinen omistaja oli hoitanut monet paikat äänieristeillä kuntoon, joten mulle ei ole niin paljon päänvaivaa jäänyt.
Hitaalla vauhdilla ajaminen kanttarin yli ja sorateillä ajaminen tuottaa jotain ääniä B-pilarien suunnalta tai takaosasta, ainakin ne pilarit nitisee hyvin kun niitä painaa, eipä ole hirveen jämäkästi prässätty, mut eipä nuo niin haitaa, kun musaa kuuntelee.
Ulkona olevat kohdat ovat peilien sisäjuurissa 2-3cm alueella pienet kuplimis oireet materiaalissa, mut ei vielä hälyyttävästi ja onneksi on siellä piilossa mihin ei hirveesti näe, ja toinen on kuskinpuolen lista on liukunut jättäen 1cm raon listojen väliin. Joten pientä fiksaamista on vielä edessäpäin.
On se kyl kumma et omassa 90:ssä ei ole noin paljon hälyääni/materiaali kohteita mitä olis pitänyt teippailla yms. ja jos joku on opeleita haukkunut, niin veljen -03 Vectra GTS ei pidä oikeastaan mitään ylimääräisiä ääniä saati et siellä ei tarvii edes tehdä mitään virityksiä materiaaleihin et ne ei rämisis tai muuten vaan rupeis kuplimaan, eli kyl saksalaiset osaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Odotan talvea jännittyneenä, niin nitinöiden ja helmojen suhteen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kokonaisuutena olen kyllä todella ONNELINEN et sain märän unelman toteutettua, kyllä sen ulkonäössä silmä lepää, niin ulkona kuin sisällä, ja kaikista pienistä ongelma kohdista huolimatta tämä auto on sentään
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Varmaan jäi jotain asioita vielä kertomatta tai kysymättä, mut palaan asiaan sitten kun taas asioita tulee mieleen.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)