9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Morjes

Itsellä tällä hetkellä OG9-3 Aero mihin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Nyt kuitenkin autokuume on kova ja otsikon auto olisi myynnissä.

Mitä eroa TTid aerolla on tuohon Lineariin? Entä minkälainen alusta TTid (ei aero) on? Äänentoisto on ainakin surkea verrattuna nykyiseen autooni, mutta poppivehkeitähän on kaupat pullollaan.
Olisi muutenkin kiva tietää plussia ja miinuksia tuosta otsikon autosta.

Kiitoksia jo etukäteen :=) ja mukavia ajoja!
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=61195
Tosta ketjusta löytyy juttua itse koneesta, jollet itse sitä jo huomannut.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Linear ja Aero erot lähinnä sisustassa ja ilmeisesti (?) alustassa. Linear alusta on ihan normaali. Toki lähivuosina varmaan uudistaisit alustaa kuitenkin.
08 konsernimankalla audiosarja 2 on jo ihan kelpo, edellisiä itse parantelin, mutta tähän olen kolvannut vain diskantit kojelautaan.
Kone tuntuu varmasti voimakkaalta vanhan Aeron jälkeenkin.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja VKe »

Linear vs areron eroista.

Penkit ovat erilaiset ainakin pehmusteiden muotoilun osalta.

...ja tosiaan alusta on erilainen, aerossa sport-alusta vakiona. En muista saiko lineariin sportalustaa, sai kai... Lisäksi puskuriverhoilut on erilaiset.

Olen itse ajanu 2 vuotta TTiD-manuaalilla ja ihan se on soiva peli. Minusta varsin mukava paketti (vaihteisto+alusta+moottori+penkki+ratti) ajella maantiellä kun on tarvittaessa riittävästi vääntöä, tehoa ja ajo-ominaisuuksia.

Rengasmelu on mitä on mutta en tiedä kuka siihen on syyllinen :wink: ....
Sininen Saab 9-3, '99
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Mitäs eroa Business-varustelu tuo ihan karvalakkimalliin(Linear)? Meillä oli edellinen vanhempi Saab (vm.06) sport kombi linear, ja nykyinen on business. Ainakin parkkitutka on tullut lisää edelliseen lineariin verrattuna :D
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ristom »

08 puskureissa eroa on edessä (Aeron aukot ja sumarikehykset) ja takana (tuplaputket Aerossa näkyvissä).
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Kiitos vastauksista.
Pakko sanoa teille, kenellä jo on ko. ajoneuvo. On se ihan he.....tin hyvännäköinen peli.

Olen nyt pari kertaa testannut tuota ja kysynyt jopa tarjousta tehokkaammasta softasta :evil: :twisted: Kone tuntuu ihan hyvältä ja tehokkaalta. Penkit voisivat olla paremmat ja todentotta äänentoisto.

Olen nyt kahden vaiheilla, vaihdanko vanhan ja ihanan aeroni tuohon pirun (omasta mielestä) näyttävään, vähemmän ajettuun ja uudempaa pirsiin.
Kertokaa te.....
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Jep, eli otsikon auto tänään hommattu. Mukava sillä on todellakin ajella eikä tunnu edes tuhnulta tuon stage1 aeron jälkeen. Penkit nyt voisi olla hieman tukevammat sivuilta. Tähän tulen todennäköisesti softan hommaamaan millä saisi 210hp/460nm.

Mitäs tuollainen sport-alusta suunnilleen maksaisi ja mistä niitä kannattaa kysellä?

Onko muut olleet tyytyväisiä jousituksiin tai jarruihin ?
Viimeksi muokannut sisor123, Pe Elo 20, 2010 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

sisor123 kirjoitti:Jep, eli otsikon auto tänään hommattu. Mukava sillä on todellakin ajella eikä tunnu edes tuhnulta tuon stage1 aeron jälkeen. Penkit nyt voisi olla hieman tukevammat sivuilta. Tähän tulen todennäköisesti softan hommaamaan millä saisi 210hp/400nm.
Onneks olkoon. Meinaatko hankkia Hirschin Stage1, vai joku muu?

Itsekin olen ruvennut haaveilemaan virityksestä, mutta tuo hirsch on mielestäni vähän liian arvokas. Bsr ja Maptun tarjoaa toki myös Stage1 tuohon TTiD:een. Onko kellään kokemuksia?

Maptun ja Bsr tarjoaa myös alusta-sarjoja.
Aeroon alustaan ja jarruihin olen ollut tyytyväinen.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

APUA!

Pari päivää vanha auto ja nyt iski ongelma, vakavuudesta en tiedä.
Ensinnäkin ajotietokoneessa teksti "limited performance".
Auto toimii muuten normaalisti, kunnes kierrokset nousevat n.3000rpm kohdalle ei turbo toimi ollenkaan. Siis ei yhtään. Moottoritiellä kulki juuri ja juuri 120km/h.
Kun auton käynnistää uudestaan, toimii turbo taas tuonne n.3000rpm kohdalle normaalisti kunnes menee limp modeen vai mikä lie. Joka tapauksessa ei ahda 3000 jälkee. Onkan tässä nyt se hiukkassuodatin tukossa vai mikä?

Maanantaina vien auton Metro-Autoon, mutta olisiko teillä jotain hajua etukäteen jo ongelmasta ja sen vakavuudesta? Autossa on vuoden täysi takuu, joten kustannuksia ei tuosta minulle tule.
jmmk
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Elo 20, 2010 18:50

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jmmk »

Työautoon tuli just samanlaiset ongelmat ja siinä oli mennyt ahtopaine putki rikki, kehottivat että ei ajaisi kovin paljon autolla että koneeseen ei mene mitään paskaa.

Auto oli MB Vito
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Äsken tulin Metro-Autosta. Hiukkassuodatin oli tukossa. Laittoivat kuntoon.
Taas on mukava ajella.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Jos takuulla ei ole enää väliä, menisin Karalalle softanpäivitykseen. Näiden Boschin moottorinohjausten kanssa kuuluu olevan melkoinen haka.

Penkitys ennen ja jälkeen kuuluu pakettiin, lisäksi voit toivoa softalta haluamiasi ominaisuuksia.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kun oli entinen OG9-3 2.0T alla, niin siihen aikaan pidettiin Nordicia ehkä parhaimpana, seuraavaksi Maptun ja sitten taisi tulla Bsr/Speedparts. Bsr:ssä vedettiin ainakin siihen aikaan korkeammat maksimit väännöissä ja tehoissa, mutta käytännön ajossa Nordic toimi parhaiten ja luotettavimmin. Maptunin silloin ostin kuitenkin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-3 SS TTid -08 Linear kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Silloin kyseessä olikin trionic, eikä Bosch EDC16. Tuskin ovat alkaneet opettelemaan uutta (dieselien) moottorinohjaussysteemiä ainakaan näissä pelkästään Saabeihin erikoistuneissa pajoissa (Maptun, SQR ym.) vaan ostanevat softat muualta.

Karalaltahan saat penkissä juuri omaan autoosi ajetun, yksilöllisen softan suunnilleen samaan hintaan.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin