9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Mitkä tulpat vaihdoit ? Pojan Saabissa NG900 teki tulppien takia rajua fuelcutia.
Syy motonetin "sopiva" ja kallis platinatulppa ei ollutkaan sopiva
Syy motonetin "sopiva" ja kallis platinatulppa ei ollutkaan sopiva
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
En jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi, mutta pari asiaa.
Oletko käyttänyt vapaavirtaus suodatinta? Lähinnä siksi että olisko ilmamäärä mittari saanut siipeensä.
Toinen juttu onko boxi päivitetty uusimmalla saabin ohjelmistolla?
Oletko käyttänyt vapaavirtaus suodatinta? Lähinnä siksi että olisko ilmamäärä mittari saanut siipeensä.
Toinen juttu onko boxi päivitetty uusimmalla saabin ohjelmistolla?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Tulpista: vaihdoin ohjekirjan mukaiset NGK:n platinatulpat (en nyt muista sitä numerosarjaa, mutta joka tapauksessa kyllä nuo pitäisi olla juurikin oikeat).
Eikä ole vapaavirtaussuodatinta, aivan orggis ilmansuodatin... IMM näytti päällisin puolin siistiltä, ja sitä tosiaan CRC:n aineella vähän putsailin. Toki ei olisi iso investointi (45 euroa muistaakseni oli kun Oulun Aineelta kysyin) vaihtaa uusi IMM paikalleen ja testata. Mutta toisaalta taas ainakin testerin mukaan IMM:n näyttämät arvot olivat ihan järkeviä.
Boksia ei ole päivitetty minun aikana Saabin omalla ohjelmistolla, ainoastaan BSR:n softaa siihen olen laittanut, ja BSR:n softa on heidän mukaansa uusin versio... tosin onhan tuo tähän mennessä jo vuoden toiminut ongelmitta, eli fuelcutit sun muut alkoivat melkeinpä varoittamatta. Kuten jossakin taisin mainitakin, niin kone vähän oireili moisesta alkukesästä, eli satunnaisesti täyskaasukiihdytyksillä saattoi nypätä ja sitten jatkaa taas normaalisti.
Eikä ole vapaavirtaussuodatinta, aivan orggis ilmansuodatin... IMM näytti päällisin puolin siistiltä, ja sitä tosiaan CRC:n aineella vähän putsailin. Toki ei olisi iso investointi (45 euroa muistaakseni oli kun Oulun Aineelta kysyin) vaihtaa uusi IMM paikalleen ja testata. Mutta toisaalta taas ainakin testerin mukaan IMM:n näyttämät arvot olivat ihan järkeviä.
Boksia ei ole päivitetty minun aikana Saabin omalla ohjelmistolla, ainoastaan BSR:n softaa siihen olen laittanut, ja BSR:n softa on heidän mukaansa uusin versio... tosin onhan tuo tähän mennessä jo vuoden toiminut ongelmitta, eli fuelcutit sun muut alkoivat melkeinpä varoittamatta. Kuten jossakin taisin mainitakin, niin kone vähän oireili moisesta alkukesästä, eli satunnaisesti täyskaasukiihdytyksillä saattoi nypätä ja sitten jatkaa taas normaalisti.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Manuaalihan mulla, ootko kokeillu vielä ottaa akkua irti vähäks aikaa (on myös joku sulake joka nollaa ecun?). Nollais ecun ja opettais ahdot uudelleen jos auttaisi, ja ajaa bsr:n softa vielä uudestaan sisään.glyzer kirjoitti:HorGrath: onko sulla manuaali vai automaatti
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\
Mazda 3 MPS N61
Mazda 3 MPS N61
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Akunkenkää en ole irrottanut, kun olen ajatellut että BSR:n softan sisäänajaminen nollaisi myös sopeutuksen? Mutta jos näin ei ole niin ehdottomasti tuota täytyy kokeilla myöskin.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmia bsr stage ykkösen kanssa on toiminut kuin unelma vuodesta 2006 lähtien Vuonna 2006 syksyllä -auton takuuaikana- tehot hävisi, ahtopaineista en tiedä, kun ei ollu vielä mittaria silloin. No vika oli bypas-venttiilissä, takuuseen meni(tosin Suomen maasta en tiedä, olin silloin työmatkalla Ruotsissa, jossa bypas-vanttiili vaihdettiin). Myöhemmin oon laittanut paine/alipainemittarin ja reippaassa kiihdytyksessä näyttää n.1.1-1,2 baaria ja lähtee kanssa. Mopoksi muuttuu vaihtaessa vakiosoftaan(n.0.4-0.5bar)
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Testailin vielä tuon akunkengän irroituksenkin, ei vaikutusta. En ajanut BSR:n softaa tuossa välissä uudestaan sisään, mutta tuon akunkengän irroituksenhan pitäisi jo riittää nollaamaan sopeutuksen.
En keksi enää hirveän montaa paikkaa missä voisi olla vikaa. Tietty aina on mahdollisuus sähköviasta eli joku johtosarja poikki tjsp, mutta luulisi että siitäkin joku vikakoodi jäisi... hukkaportti itsessään voisi periaatteessa olla myös viallinen, mutta kuulostaisi hieman erikoiselta, mm. se, että vakiona toimii mutta viritettynä ei. Nuo ptpjok:n paineet kuulostaa samalta mitä mun auto antaa silloin kun ahtaminen sattuu onnistumaan, välillä taas porskauttaa yli 1.3-1.4 barin ja sitten ollaankin jo fuelcut-alueella ilmeisesti. Myös vakiopaineet on minulla 0.4-0.5 bar eli samaa sarjaa.
Voisiko muutes bypass-puoli aiheuttaa tuontyyppisiä oireita (yliahtamista)? Itse en ainakaan nyt heti saa mieleeni tilannetta jossa bypassin jumiutuminen voisi tuollaista aikaansaada. En ole bypassiin liittyviä vehkeitä tutkaillut, mutta ainakin bypassin ohjaus toimii testerin mukaan ja mukavasti tuhahtelee kun kaasun nostaa kesken kiihdytyksen, joten olettaisin sen puolen olevan myös kunnossa.
BSR:ltä käskivät lyhyessä vastauksessaan taannoin tarkistamaan sytytyspuolat. Voisiko puola käyttäytyä sillä tavalla, että kovemmilla paineilla lakkaisi toimimasta normaalisti ja paineet pääsisivät karkaamaan (nakutusta esim.)?
En keksi enää hirveän montaa paikkaa missä voisi olla vikaa. Tietty aina on mahdollisuus sähköviasta eli joku johtosarja poikki tjsp, mutta luulisi että siitäkin joku vikakoodi jäisi... hukkaportti itsessään voisi periaatteessa olla myös viallinen, mutta kuulostaisi hieman erikoiselta, mm. se, että vakiona toimii mutta viritettynä ei. Nuo ptpjok:n paineet kuulostaa samalta mitä mun auto antaa silloin kun ahtaminen sattuu onnistumaan, välillä taas porskauttaa yli 1.3-1.4 barin ja sitten ollaankin jo fuelcut-alueella ilmeisesti. Myös vakiopaineet on minulla 0.4-0.5 bar eli samaa sarjaa.
Voisiko muutes bypass-puoli aiheuttaa tuontyyppisiä oireita (yliahtamista)? Itse en ainakaan nyt heti saa mieleeni tilannetta jossa bypassin jumiutuminen voisi tuollaista aikaansaada. En ole bypassiin liittyviä vehkeitä tutkaillut, mutta ainakin bypassin ohjaus toimii testerin mukaan ja mukavasti tuhahtelee kun kaasun nostaa kesken kiihdytyksen, joten olettaisin sen puolen olevan myös kunnossa.
BSR:ltä käskivät lyhyessä vastauksessaan taannoin tarkistamaan sytytyspuolat. Voisiko puola käyttäytyä sillä tavalla, että kovemmilla paineilla lakkaisi toimimasta normaalisti ja paineet pääsisivät karkaamaan (nakutusta esim.)?
9³ SC 1.8t
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Liekkö kellään alan harrastajalle tecci kakkosta Oulun seudulla ? Mietin, että saako niitä puolia tutkittua muuten kö amatiliikkeessä. Oulussa ei oo ku Aine/Åström. Kun kerta on ollut vikaa noissa puolissa korkeammilla tehoilla, eikö se bsr näin meinannut . Ihme sydeemi tuo T8 kun jos puolassa ois vikaa niin ei herjaa vikakoodilla ???
XC70 D5 -11
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Tiedätkö IMM noilla sun paineilla ? ootko logannut ?ptpjok kirjoitti: mulla ei oo koskaan ollut mitään ongelmia bsr stage ykkösen kanssa on toiminut kuin unelma vuodesta 2006 lähtien Vuonna 2006 syksyllä -auton takuuaikana- tehot hävisi, ahtopaineista en tiedä, kun ei ollu vielä mittaria silloin. No vika oli bypas-venttiilissä, takuuseen meni(tosin Suomen maasta en tiedä, olin silloin työmatkalla Ruotsissa, jossa bypas-vanttiili vaihdettiin). Myöhemmin oon laittanut paine/alipainemittarin ja reippaassa kiihdytyksessä näyttää n.1.1-1,2 baaria ja lähtee kanssa. Mopoksi muuttuu vaihtaessa vakiosoftaan(n.0.4-0.5bar)
XC70 D5 -11
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Jaahas, palataan nyt vanhaan aiheeseeni vielä sen verran, että vika on, yllätys yllätys, yhäkin korjaamatta. En ole sitten viime kerran tehnyt muuta kuin vaihtanut IMM:n, ei auttanut. Syynä asian hitaaseen etenemiseen noin muuten on, että en yksinkertaisesti ole nyt ehtinyt ja viitsinyt asiaan paneutua. Talvi tuli ja ahdot eivät juuri pääse näillä liukkailla enää nousemaan, joten sinänsä asia on vähemmän kiireellinen. Tarkoituksena olisi seuraavaksi testailla puolat ja kenties tutkailla vielä hukkaportin toimintaa tarkemmin. Näillä näkymin olen aikeissa pudottaa talven ajaksi tehot vakioksi, mutta katsotaan nyt jos innostuisi räpläämään vielä . Kiitoksia tähän asti kaikille auttaneille, vaikka vika ei vielä olekaan selvinnyt niin kaikista arvailuista ja ehdotuksista on ollut todella paljon hyötyä.
9³ SC 1.8t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Kannattanee olla edelleen varovainen niin kauan kun "vika" on päällä.glyzer kirjoitti:Jaahas, palataan nyt vanhaan aiheeseeni vielä sen verran, että vika on, yllätys yllätys, yhäkin korjaamatta. En ole sitten viime kerran tehnyt muuta kuin vaihtanut IMM:n, ei auttanut. Syynä asian hitaaseen etenemiseen noin muuten on, että en yksinkertaisesti ole nyt ehtinyt ja viitsinyt asiaan paneutua. Talvi tuli ja ahdot eivät juuri pääse näillä liukkailla enää nousemaan, joten sinänsä asia on vähemmän kiireellinen. Tarkoituksena olisi seuraavaksi testailla puolat ja kenties tutkailla vielä hukkaportin toimintaa tarkemmin. Näillä näkymin olen aikeissa pudottaa talven ajaksi tehot vakioksi, mutta katsotaan nyt jos innostuisi räpläämään vielä . Kiitoksia tähän asti kaikille auttaneille, vaikka vika ei vielä olekaan selvinnyt niin kaikista arvailuista ja ehdotuksista on ollut todella paljon hyötyä.
Toivottavasti koneessa ei käy kovin paha ropina kun vetelet lappu lattiassa.
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Kyllä, siksipä ajattelinkin pudottaa tehot nyt normaaliksi jolloin ahdot eivät enää nouse yli. Täytyy tutkiskella vikaa varovasti, tuskinpa tuo terveellistä koneelle on.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
98 tankkiin.
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Ysikasilla on ajettu siitä hetkestä lähtien kun BSR:n softan koneeseen laitoin.
9³ SC 1.8t
Re: 9-3 SC 1.8t BSR -06, ahdot taivaissa!
Surullista mutta totta, tähän päivään asti en ole saanut tämän viestiketjun ongelmaa korjattua. Kunnes: pyysin täälläkin foorumilla vaikuttavalta nimimerkki jcarlsonilta autooni uuden softan BSR:n tilalle. Softa sisään, kone käyntiin, ja kaikki pelasi kellon tarkkuudella. Uskomatonta mitä kuraa BSR on siis minulle myynyt! Tämän perusteella en voi edes pahimmalle vihamiehellenikään suositella BSR:n softaa. Hankkikaa arvon kanssa-saabistit softanne jostain muualta, esimerkiksi jcarlsonilta. Pikaisen testilenkin perusteella jcarlsonin softa pelasi kaiken lisäksi erittäin paljon miellyttävämmin mitä BSR:n vastaava.
Pikakertauksena vielä, ahtopaineet piikkasivat BSR:n softalla, vakiosoftalla kaikki toimi normaalisti. Ennen kuin uskoin että vika oikeasti voi olla kaupallisen valmistajan softassa, ehdin vaihtaa magneettiventtiilin+letkut, hukkaportin kellon + tangon, kaikki paineanturit ja ilmamäärämittarin. Ja käytin monta monituista tuntia tähän kaikkeen aikaa. Huh huh. Jos kehtaisi niin valittaisi kuluttaja-asiamiehelle
Pikakertauksena vielä, ahtopaineet piikkasivat BSR:n softalla, vakiosoftalla kaikki toimi normaalisti. Ennen kuin uskoin että vika oikeasti voi olla kaupallisen valmistajan softassa, ehdin vaihtaa magneettiventtiilin+letkut, hukkaportin kellon + tangon, kaikki paineanturit ja ilmamäärämittarin. Ja käytin monta monituista tuntia tähän kaikkeen aikaa. Huh huh. Jos kehtaisi niin valittaisi kuluttaja-asiamiehelle
9³ SC 1.8t