Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Onkohan kellään kokemusta näistä kummitusksista. Lataus loppui , ilmoituksia alkoi tietysti virran vähenemisen seurauksena tulemaan, abs, tcs, ohjauslukko, vaihteisto ja sit putos mittari mutta perille päästiin.
Laturin ja akun vaihdon jälkeen tuli 3 minuutin kuluttua ilmoitus, Battery is not charging. Ei se tätä silloin ilmoittanut kun se ei todella ladannut, nyt jännitteet on kuitenkin 13,8-14,3v
Alkaa mennä usko tähän laitteeseen... Saabille 3 viikon jono...
ja malli oli 9-3 2.0t 2003
Laturin ja akun vaihdon jälkeen tuli 3 minuutin kuluttua ilmoitus, Battery is not charging. Ei se tätä silloin ilmoittanut kun se ei todella ladannut, nyt jännitteet on kuitenkin 13,8-14,3v
Alkaa mennä usko tähän laitteeseen... Saabille 3 viikon jono...
ja malli oli 9-3 2.0t 2003
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Ja missäpäin...voisinko auttaa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Auto on vielä toistaiseksi kuopiossa, Autosähköliike ohjasi merkkiliikkeeseen, ei pääse käsiksi aivoihin niin syvälle.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Juttu hieman etenee... Yksi vikakoodi löytyi, joka voi olla peräisin laturin laukeamisesta. Nollauksen jälkeen sitä ei ilmesty, vaikkakin vikailmoitus tulee entiseen tapaan. Vikailmoitus löytyy tech2:sta ja se viittaa vikakoodiin P0625 Katkos, oikkari tjm. f-terminaalissa. Nyt jatketaan ajoa kunnes seuraavan kerran kolmen viikon kuluttua löytyy lisää huoltoaikaa.
P.S. Öljyn huoltovälin nollausmahdollisuus näyttää poistuvan kun prosentit menevät nollaan.
P.S. Öljyn huoltovälin nollausmahdollisuus näyttää poistuvan kun prosentit menevät nollaan.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Noniin, nyt meni tästä TTiD:sta laturi. Kesti kaikki 43tkm...
Aika ihmeelliseltä tuntuu laturin porsiminen näillä kilometreillä ja tällä iällä. Takuukin meni juuri umpeen.
Aika ihmeelliseltä tuntuu laturin porsiminen näillä kilometreillä ja tällä iällä. Takuukin meni juuri umpeen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Mulla meni takuuseen osa ja työt, vaikka oli 2,5v vanha ja 75tkm ajettu.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Mahtoiko sinulla olla kysymys kuluttajansuojasta? Tämä on firman omistama auto, joten noiden KSL-asioiden perään ei kannata paljon kysellä.
Katsotaan nyt, mitä meinaavat, aika vähän ajoa kesti tuo laturi.
Katsotaan nyt, mitä meinaavat, aika vähän ajoa kesti tuo laturi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Ei tarvinut mennä kuluttaja-asiamiehen puheille. Rinta-Joupilta tekivät takuuanomuksen uudella nettisysteemillä (Spykerin mukana tullut muutos) Ruotsiin ja myönteinen vastaus tuli seuraavana päivänä.
SC TTiD Aero Hirsch -09 A6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
ex:
SC TTiD Vector Active -08 A6 RIP
SC TiDS Linear -06 M6
SS 1.8t Linear -04 M6
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Nyt on vaihdettu kaksi laturia ja kolmas olisi noudettavissa...
En enää usko koko touhuun mutta vielä kerran jaksan sen vaihtaa. Jos ei muuta hyvää niin laturin vaihtoon ei mene enää kauan. Toistot tuottavat tulosta.
Kaksi edellistä on Lucasin latureita. Molemmat ovat ladanneet mutta viesti latauksesta on edelleen. Nyt laturin toimittaja (maahantuoja) oli selvittänyt että automaattiin ei käy muu kuin bosch. Tätä ei mainita kuitenkaan missään kirjoissa joten myyjä ei voinut tätä aavistaa. Kuulostaa häkellyttävältä mutta tuon vielä haluan nähdä. Johdot mitattu ja kaikki näyttää olevan kunnossa, silti F-terminaalin yhteydessä on vika. F-terminaali on ok laturin testilappusen mukaan. Voiko olla että F-signaali on erilainen automaateissa ja manuaaleissa... Back in the garage...
En enää usko koko touhuun mutta vielä kerran jaksan sen vaihtaa. Jos ei muuta hyvää niin laturin vaihtoon ei mene enää kauan. Toistot tuottavat tulosta.
Kaksi edellistä on Lucasin latureita. Molemmat ovat ladanneet mutta viesti latauksesta on edelleen. Nyt laturin toimittaja (maahantuoja) oli selvittänyt että automaattiin ei käy muu kuin bosch. Tätä ei mainita kuitenkaan missään kirjoissa joten myyjä ei voinut tätä aavistaa. Kuulostaa häkellyttävältä mutta tuon vielä haluan nähdä. Johdot mitattu ja kaikki näyttää olevan kunnossa, silti F-terminaalin yhteydessä on vika. F-terminaali on ok laturin testilappusen mukaan. Voiko olla että F-signaali on erilainen automaateissa ja manuaaleissa... Back in the garage...
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Kuluttajansuoja sanana on aika tehokas, ei siellä tiskin takana aina olla tilanteen tasalla, kun sillä sanalla saa firmankin asioita hoidettua..2.3i-16 kirjoitti:Mahtoiko sinulla olla kysymys kuluttajansuojasta? Tämä on firman omistama auto, joten noiden KSL-asioiden perään ei kannata paljon kysellä.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Hoksasin muuten miten tuon virheilmon saa esiin ilman vikaa. Eli starttaus, lopeta starttaus kesken ennen kuin starttaa, odota sekunti ja starttaa uudestaan. Kävi vahingossa kun lipsahti käsi ekalla startilla.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su Marras 23, 2003 21:09
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Mulla meni eilen Denson laturi -06 1,9 tidsistä. Autolla ajettu n. 90 tkm. Kaverilla meni vuosi sitten samanlaisesta alle 100 tkm ajetusta myös laturi. Huonouttaan hajoavat. En todellakaan ole tyytyväinen tähän 1,9 litraseen kiisseliin. Ei kuukautta ilman jonkinlaista vikaa. "#¤6/¤#&/
Puhun paljon mutta paskaa.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Juuri vaihdettiin 160 ajettuun 05 tidiin luukaksen vaihtolaturi. Orkkiksesta oli vetopyörän visko (tai vast. äkkikuormanestäjä) mennyt löysäksi. Onneksi kerkesin tietenkin ostaa uuden akun ennen merkkivalon syttymistä. Laturi suhteilla 280e + pantti. Laturi tulee muuten pois ainoastaan yläkautta, ei alakautta, eikä pyöränpesästä, vaikka näyttvät lupaavilta. Johtonippuja ja -kannattimen joutuu tosin irroittamaan, mutta helpompaa kuin vetarin tai kallistuksenvakaajan irroitus.
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Ei kai Denson laturin laadun surkeus tee koko 1.9d motista surkeaa? Omastani meni myös laturi 100 tonnia ajatusta vehkeestä.dirtyharry kirjoitti:Mulla meni eilen Denson laturi -06 1,9 tidsistä. Autolla ajettu n. 90 tkm. Kaverilla meni vuosi sitten samanlaisesta alle 100 tkm ajetusta myös laturi. Huonouttaan hajoavat. En todellakaan ole tyytyväinen tähän 1,9 litraseen kiisseliin. Ei kuukautta ilman jonkinlaista vikaa. "#¤6/¤#&/
Ainakin 1.9 TiDS:n automaattilootalla varustettuna tulee laturi ulos ainoastaan alakautta. Yläkautta ei vain mahdu ulos! Ja sisälokasuojan irroitus , vetarin irroitus ja tukivarren alas taittaminen ei ole hankala homma jos välineet kunnossa ja WIS käsillä. WIS ohjeistaa vaihdoin alakautta.josé kirjoitti:Juuri vaihdettiin 160 ajettuun 05 tidiin luukaksen vaihtolaturi. Orkkiksesta oli vetopyörän visko (tai vast. äkkikuormanestäjä) mennyt löysäksi. Onneksi kerkesin tietenkin ostaa uuden akun ennen merkkivalon syttymistä. Laturi suhteilla 280e + pantti. Laturi tulee muuten pois ainoastaan yläkautta, ei alakautta, eikä pyöränpesästä, vaikka näyttvät lupaavilta. Johtonippuja ja -kannattimen joutuu tosin irroittamaan, mutta helpompaa kuin vetarin tai kallistuksenvakaajan irroitus.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Battery is not charging. Make a safe stop jne..
Lopultakin ongelma tuli ratkaistua ja korjattua. Vika oli Lucas merkkinen ja korjaantui Bosch merkkisellä laturilla. Eli 9-3 2003 2.0t aut. ei huoli kuin bosch-laturin. Manuaalit ei taida olla niin kranttuja. Tai sitten ovat, mistä noista enää tietää. Kolmas kerta todensanoo... Jos tapaisin tämän suunnittelijan niin olisi hieman keskusteltavaa aiheesta...