Ostamassa Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompiA vm.2006

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Neppuldo
"Koeajolla"

Ostamassa Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompiA vm.2006

Viesti Kirjoittaja Neppuldo »

Morjensta!

Ajattelin kysellä teiltä "kokeneemmilta" mielipidettä tuollaisesta pirssistä? Autolla on ajettu vajaa 120tkm. Kävin ajamassa autoa, vaikutti ihan ok ajettavalta. Tosin vertailupohjana on nykyinen huomattavasti isompi ja tehokkaampi nelivetoauto. Työajojen vähenemisen takia olen ajatellut vaihtaa siis edukkaampaan bensa-autoon ja tällainen vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta.

Selailin näitä forumeita jonkin aikaa, mutta tulin siihen tulokseen että kysyn ihan näin erikseen infoa.

Elikäs onko mitä sellaista mitä kannattaa ottaa huomioon autoa ostaessa? Löytyskö jostain näppärästi tuollaisen tekniset tiedot? Käsittääkseni siinä on n.150 hv, lueskelin että näihin olisi virisarjoja tarjolla? Onko ihan lastutuksella/ohjelmoinnilla hoidettavissa vai mitä tarvitsee?

t. ehkä uusi Saabisti :wink:
Okram
Matalapaineturbo
Viesti:

Re: Ostamassa Saab 9-3 1.8t Vector Business SportCompiA vm.2006

Viesti Kirjoittaja Okram »

Ainakin BSR ja MapTun tarjoaa uudelleen ohjelmoidun moottorinohjaus-boxin, joka todellakin antaa vastinetta rahoille. Pelkällä softalla Esim. 1.8t 150Hv -> 210Hv / 330Nm. Siitä ylöspäin mentäessä tarvitaan jo muutakin kuin softaa...
Taitaa nykyään kustantaa 700-800 euroa.
BSR:ltä ostettaessa on käsittääkseni mahdollisuus mukana tulevan laitteen avulla vaihdella vakiosoftan ja virisoftan välillä. En vaan tajua kuka haluaa vakiosoftan takaisin, kun kerran on uudella softalla päässyt kokeilemaan :D Katsastuksessakaan ei ole ollut mitään ongelmia päivityksen kanssa.

Itse ostin MapTunilta ja olen enemmän kuin tyytyväinen ollut. Auto on ihan erilainen päivityksen jälkeen ja parasta on alaväännön huima lisäys.
Bensana on enemmän kuin suositeltavaa käyttää päivityksen jälkeen 98 oktaanista.
9-3 ss MapTun
Oi sitä vääntöööö...
kalle37
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Ei pidä unohtaa ainutta laillista viri ohjelmaa.
Hirsh on ainut joka saa katsattetu/hyväksyttyä laillisesti.

Ja taitaa muutenkin toimia parhaiten joskin ei anna niin paljon tehon lisäystä.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Neppuldo
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Neppuldo »

Kiitoksia vastauksista! Eli suht helposti saatavissa potkua lisää.

Millainenkas tuo on muuten autona? Itselläni kun ei ole kokemusta Saabeista sitten -90 luvun vaihteen 9000:sten.
-pete
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja -pete »

Minä olen ollut kyllä todella tyytyväinen ajettavuuteen, varsinkin talvikeleillä. Tosin samaan hengenvetoon on mainittava, että kovilla pakkasilla elektroniikka saattaa sekoilla omiaan, mutta siitä ei tarvitse säikähtää. Ominaisuus tämäkin, vaikkakin ärsyttävä sellainen http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=93351
Penkit ovat hyvät, kuten Saabeissa tapana on.
Yksilöstä riippuen, saattaa nitistä, mutta niin ne nitisee muutkin merkit. Ainakaan ei tarvitse talvella pelätä sitä, että kaasupoljin jää jumiin jään alle, kuten viime talvena uutisoitiin erään saksalaismerkin ongelmista. Saabissa on katsos lämmityslaite :wink: .
Tekniset tiedot saat listattua helposti, jos sulla on auton VIN tiedossa. (numero-kirjainsarja löytyy tuulilasin alaosasta ja moottoritilasta). Sitten vain naputat koodin tuonne: http://saabvin.com/
Sähköinen korjaamokäsikirja WIS auttaa kaikissa huolloissa ja rempoissa. Olen kuullut, että sellaisia saattaisi löytyä netistä.... mutta luonnollisesti siitä en mitään tiedä.
Ja kaiken lisäksi tältä foorumilta tuntuu löytyvän hämmästyttävä määrä tietoa tavallisiin ja mitä kummallisimpiin asioihin.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Dasboot
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Dasboot »

Laitoin yv:tä...
Saab 9-3sc 1.8tA Vector -06 med BSR stage 1
Vastaa Viestiin