Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja core2 »

njs kirjoitti:Onkohan Saabille markkinoiden eniten kulutusta lisäävät automaatit 9-3:ssa
Automaattilootat jotka on tulossa 2011 diesel 9-3:siin ovat aivan eri laatikoita kuin tämän päivän ovat. Saabin ilmoittama kulutus ja päästö on niissä manuel=4,5 litraa satasella ja päästö 119 grammaa CO2. kulutus Automaatti=4,6 litraa satasella ja päästö 122 grammaa CO2.
Nämä siis tehtaan antamia tietoja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mike »

njs kirjoitti:Onkohan Saabille markkinoiden eniten kulutusta lisäävät automaatit 9-3:ssa, ei ainakaan helpolla löydä huonompaa.. 34 grammaa, huh.
Ei tuo nyt kovin kummosta ettimistä vaadi.


Citikan C5 140 hp manuaali 149 g/km ja 136 hp automaatti 189 g/km.

Vastaavasti varmaan pösöltä löytyy samoilla lukemilla auto.


Kiakin pystyy 1.6 litraisella 115 heppaisella dieselillään kohtuulliseen kulutuksen nostoon lukemien ollessa man 119 ja automaatti 151 g/km.


Renault Laguna 2.0 dCi 150 hv manuaalina 144 ja automaattina 182 g/km.

Tuommosia nyt tuli vastaan ainakin äkkivilkasulla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Ja volvo kanssa janoaa automaatin kanssa paitsi että todellisuudessa näillä menee kiisseliä 1,5 litraa tehtaankin ilmoittamia arvoja enemmän. Eli V70 2.4D tehtaan mielestä 5,8 ja todellisuudessa 7,3 l/100. Volvo tekee tässä suhteessa varmaankin jonkinlaisen ennätyksen? Ihan vertailuna parilta lapin reissulta: 9-5 Aero (250 hv) 2200 km:lla keskikulutus 6.9 l ja V70 2.4D (163 hv) 7,3 l. Kumpi näistä on parempi saavutus?
saabser
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Huhti 29, 2010 21:49
Paikkakunta: Tuusula

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja saabser »

miten oot ajanu noin pieneen lukuun aerollas? Oma saappi syö melkeen 11 litraa kaupunkiin ja matkallekkin oulu-helsinki väliä meni 8.5 litraa.
900R Weinmann
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Lehdessä tänä aamuna isohko mainos uudesta 9-3 dieselistä isoilla numeroilla
119 grammaa ja hinta alkaen 241 900 sek. Joten näyttää siltä et hinta olis
hiukan alempi?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

saabser kirjoitti:miten oot ajanu noin pieneen lukuun aerollas? Oma saappi syö melkeen 11 litraa kaupunkiin ja matkallekkin oulu-helsinki väliä meni 8.5 litraa.
Aero oli mulla kaikista pihein jos malttoi ajella rauhallisesti. 2.3t ja 2.0t veivät molemmat paltiarallaa litran enemmän. Mistä johtunee, sitä en tiedä.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja Marko A »

core2 kirjoitti: Automaattilootat jotka on tulossa 2011 diesel 9-3:siin ovat aivan eri laatikoita kuin tämän päivän ovat. Saabin ilmoittama kulutus ja päästö on niissä manuel=4,5 litraa satasella ja päästö 119 grammaa CO2. kulutus Automaatti=4,6 litraa satasella ja päästö 122 grammaa CO2.
Loistava uutinen! Aivan mahtavaa. Tätä tarvittiin kipeästi. Vaikka tosielämän lukemat ois jotain ihan muuta niin tuolla saadaan verot kuriin ja hintaa kohdalleen.

Löytyykö virallista faktaa vielä tästä?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja core2 »

Marko A kirjoitti: Loistava uutinen! Aivan mahtavaa. Tätä tarvittiin kipeästi. Vaikka tosielämän lukemat ois jotain ihan muuta niin tuolla saadaan verot kuriin ja hintaa kohdalleen.

Löytyykö virallista faktaa vielä tästä?
En ole varma kuinka julkinen tää on, mutta me saimme tämän tiedon saabin tiedoitus kokouksessa toissa torstaina.
Siinä lehtisessä jonka saimme lukee muunmuassa näin:
•Förbättrad aerodynamik med luftstyrning under bakre delen av bilen
•Lägre vikt med hjälp av lättare material i ljudisoleringen
•Mer avancerad momentomvandlare i automatlådorna med effektivare växlingsmönster.
Nämä ovat niitä keinoja jolla tää kaikki yritetään toteuttaa.
Suullisen tiedonannon yhteydessä tuli nämä päästöt ja kulutus esiin, kaikkien sitä udellessa. Itse olen hiukan skeptinen näihin alhaisiin lukuihin, koska kun tuli puhe Cab:ista niin sanottiinkin näin: 9-3 Cabriolet 5,1 liter/100 km och134 g CO2/km.

Manuaalisiin 9-3 sedanin ja 9-3 kombin kulutuksiin kyllä uskon.
Mut automaatti on kyllä niin ja näin. Tähän uskon kyllä, että 9-3:sta saa ensi vuonna nelivetosena melkein kaikkiin malleihin ainakin sedaniin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kyllä kireä bensaturbo matka-ajossa on kelpo vekotin. oma aero automaatilla meni hki-roi välin 6,9l /100km (tankkauksesta laskettu) eikä ajo ollut todellakaan säästämistä. Nykyisellä diesel manuaalilla (2.0d vo***lla) menee 5.5l/100km (autossa ei webastoa). Mutta se kulutus muuten oli kyllä melko roisia...
njs
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Maalis 28, 2007 12:13

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja njs »

core2 kirjoitti:Automaattilootat jotka on tulossa 2011 diesel 9-3:siin ovat aivan eri laatikoita kuin tämän päivän ovat. Saabin ilmoittama kulutus ja päästö on niissä manuel=4,5 litraa satasella ja päästö 119 grammaa CO2. kulutus Automaatti=4,6 litraa satasella ja päästö 122 grammaa CO2.
Hieno kuulla, toivottavasti laittavat samat laatikot bensamalleihin. Outoa, että tuossa hinnastossa mikä täällä näkyi (olikohan Hollanti) oli vielä vanhoilla laatikoilla. Ja Metroauton sivutkin näyttää, että uutta 160hv dieseliä sais vanhalla automaattilaatikolla.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

core2 kirjoitti:
njs kirjoitti:Onkohan Saabille markkinoiden eniten kulutusta lisäävät automaatit 9-3:ssa
Automaattilootat jotka on tulossa 2011 diesel 9-3:siin ovat aivan eri laatikoita kuin tämän päivän ovat. Saabin ilmoittama kulutus ja päästö on niissä manuel=4,5 litraa satasella ja päästö 119 grammaa CO2. kulutus Automaatti=4,6 litraa satasella ja päästö 122 grammaa CO2.
Nämä siis tehtaan antamia tietoja.
Onkos nämä nyt kuitenkin edelleen momentinmuuntimella vai vaihtuvatko kaksoiskytkimellisiin? Tämä siis ottamatta kantaa kummankaan ratkaisun hyviin/huonoihin puoliin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja core2 »

tsaarela kirjoitti: Onkos nämä nyt kuitenkin edelleen momentinmuuntimella vai vaihtuvatko kaksoiskytkimellisiin? Tämä siis ottamatta kantaa kummankaan ratkaisun hyviin/huonoihin puoliin.
Minun käsittääkseni se on vieläkin momenttimuunnin koska teksti on näin: "Mer avancerad momentomvandlare": eli pitemmälle kehitetty momenttimuunnin.
Kaksoiskytkimellisistä ei ole ollut mitään keskustelua, ainakaan Nyköpingissä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Hesarissa puolen sivun mainos uudesta dieselistä ja kehoitetaan menemään saabin sivuille jossa on edelleen vain MY10 tiedot, itse antaisin potkut jollekkin tälläisestä hölmöydestä.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ja kun ne(r)tti on juuri se media, jossa Saabin pitäis nyt päteä. Joku äkkiä viestiä Saab Finlandille! Jos joku asia pitää hoitaa kunnolla niin tämä. Ikääntyvä mallisarja saa näin hienoa uudistettua tekniikkaa, pitäis huolehtia markkinoinnista tarkkaan.
TM:n hinnastossa näkyy jo uudet hinnat ja CO2 arvot.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!

Viesti Kirjoittaja mike »

Jopa Kalevaan oli eksynyt tuo mainos.
Nyt on sentään tullut MY11 hinnasto tuonne 9-3:n suomen sivuille.
Ihme hommaa ettei tuota sivustoa ole vielä päivitetty ajantasalle. Ei oikein hyvää kuvaa anna kun lehessä mainostettaan ja sitten netissä löytyykin vielä vanhoilla arvoilla.

No saahan sitä mainostaa kun ei täällä ainakaan taida päästä koeajolle noillakaan...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin