luulis saavan testivirin jos kerta saa sen lastunkin ilman jarrupäivitystä, mutta rek otteeseen tehoja ei saa ilman jarrupäivitystä.vitikka kirjoitti:Miten luulisin, että tuota testiviriä ei saa, jos ei ole oikean kokoiset jarrut. Faktatietoa minulla ei ole.
hirsh
Re: hirsh
Re: hirsh
Onko mun selaimessa/asetuksissa jotain pielessä, kun Hirsch sivut ei tarjoa suomeen SC:lle mitään varusteita?? International - osio näyttää polkimia, rattia jne koristeita.
Oispa muuten makea tuo ratti:
Tässä aerossa nuo muoviset sivut näyttää kyllä komealta, mutta tuntuu hieman kolsolta.
Saako Oulun (läänin alueelta) seudulta Hirsch viriä testiin?
Oispa muuten makea tuo ratti:
Tässä aerossa nuo muoviset sivut näyttää kyllä komealta, mutta tuntuu hieman kolsolta.
Saako Oulun (läänin alueelta) seudulta Hirsch viriä testiin?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: hirsh
Vaikka pitikin luovuttaa ...Marko A kirjoitti:Onko mun selaimessa/asetuksissa jotain pielessä, kun Hirsch sivut ei tarjoa suomeen SC:lle mitään varusteita?? International - osio näyttää polkimia, rattia jne koristeita.
Sama vika täällä, ei enna millekään mallille mitään kun Suomen valihtee.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: hirsh
Itse päivitin kesällä emännän kauppakassin MY 03 9-3 SS Aero 2.0T hirssin 230hp/350Nm satsilla enkä ole katunut. Hoidin itse yhteyden hirssille, joka otti softasta 686eur ja asennuksesta merkkiliike 100eur. Mietin kyllä maptuneriakin, jolla olisi saanut enempi löylyä, mutta riittää tuokin kauppakassiksi ja huomattava ero vakioon niin kulun kuin kulutuksenkin puolesta.
Vaatii jarrupäivityksen ( 314mm levyt ) ja siitä varmennuksen hirssille. Varmennuskin on tyyliin pelkkä raksi ruutuun ja faksi laulamaan, jonka jälkeen softa voidaan kirjoittaa iprolla autoon. Jarruista sen verran, että tuossa on jäähdytetyt laikat myös takana ja nuo isot 314mm jarrut edessä --> pysähtyy kuin seinään. Ilmeisesti jarruissa on eri vuosimallien välillä eroja?
Hirssiltä tulee viralliset paperit, joten tuon voi muutoskatsastaa, päästöt ( verot ) tippuu sen verran, että lastutuksen kuolettaa 20 vuodessa.
Vaatii jarrupäivityksen ( 314mm levyt ) ja siitä varmennuksen hirssille. Varmennuskin on tyyliin pelkkä raksi ruutuun ja faksi laulamaan, jonka jälkeen softa voidaan kirjoittaa iprolla autoon. Jarruista sen verran, että tuossa on jäähdytetyt laikat myös takana ja nuo isot 314mm jarrut edessä --> pysähtyy kuin seinään. Ilmeisesti jarruissa on eri vuosimallien välillä eroja?
Hirssiltä tulee viralliset paperit, joten tuon voi muutoskatsastaa, päästöt ( verot ) tippuu sen verran, että lastutuksen kuolettaa 20 vuodessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: hirsh
Eipä taida juuri tällä hetkellä olla muita vaihtoehtoja kuin Hirsch, jos haluaa täydellisesti koneen puolesta toimivan SS/SC:n kaksilitraisella koneella.
Re: hirsh
apu,apupoika kirjoitti:Eipä taida juuri tällä hetkellä olla muita vaihtoehtoja kuin Hirsch, jos haluaa täydellisesti koneen puolesta toimivan SS/SC:n kaksilitraisella koneella.
aika paljon näkyy suoritysarvot paranevan tuolla hirschin lastulla, vaikka ei tule kuin 20 kaakkia lisää.
Re: hirsh
En ole ajellut tuolla kotterolla muilla virisoftilla, mutta tuo ainakin pelaa todella hienosti. Ja mitä täältä saa lukea niin aikalailla tuntuu olevan ongelmia muiden viriputkien ohjelmissa?? Ja mielestäni hinta mitä maksoin ( yhteensä 786€ ) kestää vertailun muiden putkien hintatasoon.
Vakio aerossa on rajattu aikalailla tehoja 1. ja 2. vaihteilla, joten sekin vaikuttaa. Nyt vetelee pikkuvaihteillakin ihan eri malliin. Sen verran on tullut ajeltua erilaisilla normi / virivehkeillä, että itsekkin olin positiivisesti yllättynyt. Pitää ihan mielenkiinnosta viedä tuo dynoon kun ennättää, jospa sieltä se rapiat 230hp löytyiskin ( vähän tuo vakio aero tuntuu siltä, onko kaikki hepat tallessa ).jeremy kirjoitti:aika paljon näkyy suoritysarvot paranevan tuolla hirschin lastulla, vaikka ei tule kuin 20 kaakkia lisää.apu,apupoika kirjoitti:Eipä taida juuri tällä hetkellä olla muita vaihtoehtoja kuin Hirsch, jos haluaa täydellisesti koneen puolesta toimivan SS/SC:n kaksilitraisella koneella.
Re: hirsh
Aika hyvin sanottu.9-3Tid kirjoitti: Vakio aerossa on rajattu aikalailla tehoja 1. ja 2. vaihteilla, joten sekin vaikuttaa. Nyt vetelee pikkuvaihteillakin ihan eri malliin.
Nimittäin kyllähän se ihan syystä on rajattu. Mutta onneksi sitä voi viritettynäkin itse säätää. Kaasujalalla siis!
Täällä tais olla ainakin jokunen TTiD kuski joilla on Hirsch softa käytössä. Jos on automaattilaatikolla varustettuna niin oispa mukava kuulla kommentit. Osaako laatikko hyödyntää väännön, vai kiihdyttääkö niinkuin BMW:n dieselit (kierrättää yli)?
Onko DPF:n regenerointiväli sama?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: hirsh
9-3Tid kirjoitti:En ole ajellut tuolla kotterolla muilla virisoftilla, mutta tuo ainakin pelaa todella hienosti. Ja mitä täältä saa lukea niin aikalailla tuntuu olevan ongelmia muiden viriputkien ohjelmissa?? Ja mielestäni hinta mitä maksoin ( yhteensä 786€ ) kestää vertailun muiden putkien hintatasoon.
Vakio aerossa on rajattu aikalailla tehoja 1. ja 2. vaihteilla, joten sekin vaikuttaa. Nyt vetelee pikkuvaihteillakin ihan eri malliin. Sen verran on tullut ajeltua erilaisilla normi / virivehkeillä, että itsekkin olin positiivisesti yllättynyt. Pitää ihan mielenkiinnosta viedä tuo dynoon kun ennättää, jospa sieltä se rapiat 230hp löytyiskin ( vähän tuo vakio aero tuntuu siltä, onko kaikki hepat tallessa ).jeremy kirjoitti:aika paljon näkyy suoritysarvot paranevan tuolla hirschin lastulla, vaikka ei tule kuin 20 kaakkia lisää.apu,apupoika kirjoitti:Eipä taida juuri tällä hetkellä olla muita vaihtoehtoja kuin Hirsch, jos haluaa täydellisesti koneen puolesta toimivan SS/SC:n kaksilitraisella koneella.
onkohan tossa 2.0t 175hv rajotettu tehoja 1. ja 2. vaihteella?
Re: hirsh
No, vastataan nyt, kun kysytään. 40tkm työajoa tulee vuodessa :lla. BSR:n softa pelaa loistavasti ttid:ssa. Automaattiloota + viri on jo aiemmin puhuttu. Laatikko haistaa lisääntyneen väännön ja mukautuu. Yksi parhaista puolista virin jälkeen on laatikon parempi toiminta koneen kanssa. Tässä ei ole eroa minkä firman viri on. Muuten komppaan georgahtia, että wiri ja viri. Ei ne näistä mitään urheiluautoja tee, joten jarrupäivitysvaatimusta en oikein jaksa ymmärtää stage 1:llä. TTID:ssä on jo valmiina malliston suurimmat levyt, joten jarrut eivät tee lisäkustannuksia muutenkaan. OT menee, mutta antaisikohan 3" downpipe tähän TTID vehkeeseen hieman lisää puhtia? Miten ne ylipäänsä dieseleissä vaikuttavat?Marko A kirjoitti:Aika hyvin sanottu.9-3Tid kirjoitti: Vakio aerossa on rajattu aikalailla tehoja 1. ja 2. vaihteilla, joten sekin vaikuttaa. Nyt vetelee pikkuvaihteillakin ihan eri malliin.
Nimittäin kyllähän se ihan syystä on rajattu. Mutta onneksi sitä voi viritettynäkin itse säätää. Kaasujalalla siis!
Täällä tais olla ainakin jokunen TTiD kuski joilla on Hirsch softa käytössä. Jos on automaattilaatikolla varustettuna niin oispa mukava kuulla kommentit. Osaako laatikko hyödyntää väännön, vai kiihdyttääkö niinkuin BMW:n dieselit (kierrättää yli)?
Onko DPF:n regenerointiväli sama?
BMW f11 535xd -13
Re: hirsh
ymmärrän, no en nyt tarkoittanut mitään 0g9-3 tyyppistä vetelyä. Itseasiassa, kun nivelet ja puslat on kondiksessa, alla bilsteiniä / jäykkää jousta ja poikkitukea ei ohjauksen vetelyä juurikaan esiinny kuin tietysti pahoissa kulumisurissa lämä lattiassa.Marko A kirjoitti:Aika hyvin sanottu.9-3Tid kirjoitti: Vakio aerossa on rajattu aikalailla tehoja 1. ja 2. vaihteilla, joten sekin vaikuttaa. Nyt vetelee pikkuvaihteillakin ihan eri malliin.
?
Re: hirsh
Jees, mulla tosiaan ollut Hirsch jo puolisentoista vuotta kärryssä, ja parantaahan tuo laatikonkin toimintaa.Marko A kirjoitti: Täällä tais olla ainakin jokunen TTiD kuski joilla on Hirsch softa käytössä. Jos on automaattilaatikolla varustettuna niin oispa mukava kuulla kommentit. Osaako laatikko hyödyntää väännön, vai kiihdyttääkö niinkuin BMW:n dieselit (kierrättää yli)?
Onko DPF:n regenerointiväli sama?
Laatikon ykkönen on aivan liian lyhyt, ja sekä ilman että lastulla vaihto 1->2 kestää niin kauan, että "ylikierroksille" mennään vaihtoa odotellessa. Laatikko ei vedätä edes lastulla M-B:n parhaiden diesel-automaattilaatikkoyhdistelmien tapaan matalilla kierroksilla, vaan hakee edelleen melko herkästi pienempää pykälää kaasua painettaessa. Tilanne toki paranee jonkin verran väännön lisäntyessä ja kaasunkäytön mahdollisesti vähentyessä.
En ole koskaan havainnut autossa DPF:n regenerointia, joten viimeisestä on paha sanoa. Soitanko poppia kovalla vai mistä lie johtuu? Kulutusmittarissa tuon taitaisi nähdä muttei sitäkään tule 95% kaupunkiajossa paljon katsottua.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: hirsh
Itse asiassa näitä on olemassa sekä 302 että 314mm jarruilla. Muutoskatsastukseen ei eroja synny, koska 210hp bensakonetta on samaan tapaan molemmilla jarruilla, varustetasoista ja vuosimallista riippuen.2xturbo kirjoitti:TTID:ssä on jo valmiina malliston suurimmat levyt, joten jarrut eivät tee lisäkustannuksia muutenkaan. OT menee, mutta antaisikohan 3" downpipe tähän TTID vehkeeseen hieman lisää puhtia? Miten ne ylipäänsä dieseleissä vaikuttavat?
Downpipeä enemmän vaikuttaisi isomman (niistä kahdesta pienestä) ahtimen vaihto suurempaan, jota samassa koneessa ainakin Lancia Deltassa käytetään. Tuolla ahtimella irtoaa noin 245hp, TTiD:n vakio loppuu kesken pian 200hp päällä. Jännä kyllä, että Fiat on ottanut koneen "myyntiversiosta" (180hp) lastutuspotentiaalia pois verrattuna omakäyttöversioon (190hp). 10hp/0Nm eroa ei ole siis tässä tapauksessa synnytetty pelkällä koodin pätkällä.
Lastutetussa TTiD:ssäsi antaa ahdin käytännössä kaiken mitä pystyy ollen tehoa rajoittava tekijä, tuskin saat mitään eroa aikaiseksi downpipellä/putkistolla.
Toisaalta, kun automaatti on speksattu 450Nm:lle, kannattaa tuskin pelkän yläkierrostehon takia hankkia 1800€ arvoista ahdinta... Kyseistä kappaletta tuntuu toistaiseksi löytyvän heikosti muualta kuin maahantuojan tiskiltä Lancian varaosana.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: hirsh
Ei ole kyllä pahaa sanaa sanottavana Maptun stage1:stä.
Tällä viikolla tuli kahteen eri kertaan mitattua tankkauksen perusteella kulutus.
Ensin oli 350 km matka- ja 250 km taajama-ajoa. Kulutukseksi tuli 7,5 l/100 km.
Seuraavaksi oli 550 km matka-ajoa. Kulutus oli tuolloin 6,5 l/100 km.
Neljän hlö:n + matkatavaroiden kuormalla.
Matka-ajoon sisältyi aika paljon talvinopeusrajoitusten vuoksi 80 km/h alueita. Ajoin tuolloin 85 km/h (nopeusmittari kalibroitu). Satasen alueilla ajoin tasan sataa.
Hyvin jaksaa kone vääntää, kun välillä Äänekoski-Viitasaari kovissa nousuissa ei vakkari päällä automaatti vaihtanut suurimmalta vaihteelta neloselle, vaikka nopeus oli "vain" 85 km/h. Kierroksia koneessa on tuolloin hieman alle 2000 rpm.
Mielestäni erittäin onnistunut "paketti" tämä, kun ottaa huomioon, että kyseessä on bensa-automaatti-yhdistelmä.
Keli oli koko ajan tuhruinen ja sade/tihkua. Renkaina on Nokian Hakkapeliitta 5 (205-55-16). Kesällä on kulutus ollut suurempi. Kiitos siitä kuulunee suuremmille ajonopeuksille ja ilmastoinnille. Mikä lie kesärenkainden (Continental 215-55-16) osuus asiaan. Jos Hirsch laskee kulutusta, uskaltaisin väittää myös Maptunin tekevän sen.
Tällä viikolla tuli kahteen eri kertaan mitattua tankkauksen perusteella kulutus.
Ensin oli 350 km matka- ja 250 km taajama-ajoa. Kulutukseksi tuli 7,5 l/100 km.
Seuraavaksi oli 550 km matka-ajoa. Kulutus oli tuolloin 6,5 l/100 km.
Neljän hlö:n + matkatavaroiden kuormalla.
Matka-ajoon sisältyi aika paljon talvinopeusrajoitusten vuoksi 80 km/h alueita. Ajoin tuolloin 85 km/h (nopeusmittari kalibroitu). Satasen alueilla ajoin tasan sataa.
Hyvin jaksaa kone vääntää, kun välillä Äänekoski-Viitasaari kovissa nousuissa ei vakkari päällä automaatti vaihtanut suurimmalta vaihteelta neloselle, vaikka nopeus oli "vain" 85 km/h. Kierroksia koneessa on tuolloin hieman alle 2000 rpm.
Mielestäni erittäin onnistunut "paketti" tämä, kun ottaa huomioon, että kyseessä on bensa-automaatti-yhdistelmä.
Keli oli koko ajan tuhruinen ja sade/tihkua. Renkaina on Nokian Hakkapeliitta 5 (205-55-16). Kesällä on kulutus ollut suurempi. Kiitos siitä kuulunee suuremmille ajonopeuksille ja ilmastoinnille. Mikä lie kesärenkainden (Continental 215-55-16) osuus asiaan. Jos Hirsch laskee kulutusta, uskaltaisin väittää myös Maptunin tekevän sen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)