Farkun alusta
Farkun alusta
Mårå
On harkinnassa auton hankinta ja kovasti kiinnostaisi tuollainen 2008 93 farkku. Mille pohjalevylle ko auto mahtaa olla valmistettu......
Magneetissa olisi kaupan 2008 automaattifarkku, hinta jotain 22t....ajettu reilusti yli 100 t, onko mitään erikoista jota kannattaisi huomioida harkinnassa?
On harkinnassa auton hankinta ja kovasti kiinnostaisi tuollainen 2008 93 farkku. Mille pohjalevylle ko auto mahtaa olla valmistettu......
Magneetissa olisi kaupan 2008 automaattifarkku, hinta jotain 22t....ajettu reilusti yli 100 t, onko mitään erikoista jota kannattaisi huomioida harkinnassa?
Re: Farkun alusta
GM:n Epsilon 1-pohjalevyllä tuo kolmonen on (sama kuin mm. Vectra C), monilla on tosin virheellinen käsitys siitä mitä pohjalevy tarkoittaa Esimerkkinä takajousituksessa on muutakin eroa kuin iskareiden ja jousien sopeuttaminen erilaiselle akselimassalle. Etupäässä eroa on hiukan enemmänkin. Toki esimerkiksi nuo kuuluisat bumerangin malliset tukivarret ovat 100% samaa tavaraa kuin Vectrassa.
Pohjalevy käsittää pohjan rungon lisäksi perustoteutukset, eli esimerkiksi jarruputkien paikat. Alustan sanominen samaksi on todella harhaanjohtavaa
Pohjalevy käsittää pohjan rungon lisäksi perustoteutukset, eli esimerkiksi jarruputkien paikat. Alustan sanominen samaksi on todella harhaanjohtavaa
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Farkun alusta
Alusta on hyvä, mutta ei mikään sportti. Ei edes sport alustalla varustettuna. Selkeästi mukavuutta painotettu. Mutta silti tahtoo kolista jos jotain junaratoja ylittelee. Kaikesta huolimatta miellyttävä ajaa. ReAxs systeemi taka-akselistossa: passiivinen ohjaus, joka vähentää aliohjausta ja aurausta jarrutettaessa. Toimiva tekniikka.
Kuuntele etupäästä narinat ja kolinat tarkkaan. Jousituksessa on täällä "raportoitu" ongelmia; katkenneita jousia, hajonneita tukilaakereita jne.
Kuuntele etupäästä narinat ja kolinat tarkkaan. Jousituksessa on täällä "raportoitu" ongelmia; katkenneita jousia, hajonneita tukilaakereita jne.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Farkun alusta
Mårå
Okej, eli ollaan lähellä C Vectran pohjalevyä. Nykyisessäkin C Vectran pohjalevy ja tutut huolenaiheet ovat bumerangit, iskareiden kolinat, kääntölaakerit ja muut pienet ominaisuudet. Hyväähän tässä on se että osia löytyy kohtalaisen hyvin esim Englannista ja vieläpä kilpailukykyiseen hintaan. Aivan loistavaa, taidan pysyä merkissä koska jollain tavalla olen sitä mieltä että Saabeissa on hyvä ajettavuus ja laatukin on ihan ok.......mahtaako tämä jo olla sitä sairautta:))
Okej, eli ollaan lähellä C Vectran pohjalevyä. Nykyisessäkin C Vectran pohjalevy ja tutut huolenaiheet ovat bumerangit, iskareiden kolinat, kääntölaakerit ja muut pienet ominaisuudet. Hyväähän tässä on se että osia löytyy kohtalaisen hyvin esim Englannista ja vieläpä kilpailukykyiseen hintaan. Aivan loistavaa, taidan pysyä merkissä koska jollain tavalla olen sitä mieltä että Saabeissa on hyvä ajettavuus ja laatukin on ihan ok.......mahtaako tämä jo olla sitä sairautta:))
Re: Farkun alusta
Laitan tähän ketjuun, kun hieman aiheeseen sopii.
Eli, tilasin reilu kuukausi sitten Partsforsaabsilta Bilsteinin b6 iskarikierroksen ja muuta rojua. Paketti saapui nyt kuukauden odottelun jälkeen ja mitä löysinkään paketista: farkku Vectra C:n iskarit. Takaiskareiden yläpään kiinnitys on näissä samanlainen, kuin alapäässä (reikä) joten ei sovi Saappiin. En tiedä etuiskareista (näyttävät oikeanlaisilta), mutta ovat myöskin eri tuotenumerolla, kuin Saabin vastaavat. Alkaa ottaa nuppiin tämä homma, kun on huollot ja suuntaukset varattuna ja kuukauden odottelun jälkeen tulee tällaista tavaraa. Maanantaina sitten selvittelemään Partsforsaabsin kanssa, että miten asiassa edetään. Tekisi mieli pyytää rahat takaisin ja hakekoot kuriiri nämä osat kotontani (silloin, kun minulle sopii) ja joku muu saa hoitaa paketoinnin. Itseäni se ei kiinnosta.
Eli, tilasin reilu kuukausi sitten Partsforsaabsilta Bilsteinin b6 iskarikierroksen ja muuta rojua. Paketti saapui nyt kuukauden odottelun jälkeen ja mitä löysinkään paketista: farkku Vectra C:n iskarit. Takaiskareiden yläpään kiinnitys on näissä samanlainen, kuin alapäässä (reikä) joten ei sovi Saappiin. En tiedä etuiskareista (näyttävät oikeanlaisilta), mutta ovat myöskin eri tuotenumerolla, kuin Saabin vastaavat. Alkaa ottaa nuppiin tämä homma, kun on huollot ja suuntaukset varattuna ja kuukauden odottelun jälkeen tulee tällaista tavaraa. Maanantaina sitten selvittelemään Partsforsaabsin kanssa, että miten asiassa edetään. Tekisi mieli pyytää rahat takaisin ja hakekoot kuriiri nämä osat kotontani (silloin, kun minulle sopii) ja joku muu saa hoitaa paketoinnin. Itseäni se ei kiinnosta.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Farkun alusta
Mitenhän Maptunin alustasarja? Tuollaista olen mielessä pyöritellyt, kunvitikka kirjoitti:Laitan tähän ketjuun, kun hieman aiheeseen sopii.
Eli, tilasin reilu kuukausi sitten Partsforsaabsilta Bilsteinin b6 iskarikierroksen ja muuta rojua. Paketti saapui nyt kuukauden odottelun jälkeen ja mitä löysinkään paketista: farkku Vectra C:n iskarit. Takaiskareiden yläpään kiinnitys on näissä samanlainen, kuin alapäässä (reikä) joten ei sovi Saappiin. En tiedä etuiskareista (näyttävät oikeanlaisilta), mutta ovat myöskin eri tuotenumerolla, kuin Saabin vastaavat. Alkaa ottaa nuppiin tämä homma, kun on huollot ja suuntaukset varattuna ja kuukauden odottelun jälkeen tulee tällaista tavaraa. Maanantaina sitten selvittelemään Partsforsaabsin kanssa, että miten asiassa edetään. Tekisi mieli pyytää rahat takaisin ja hakekoot kuriiri nämä osat kotontani (silloin, kun minulle sopii) ja joku muu saa hoitaa paketoinnin. Itseäni se ei kiinnosta.
tulee kilometrejä lisää ja iskarin vaihdot ajankohtaiseksi:
http://www.maptun.se/shopProduct.php?pi ... 4&car=93ss
BMW f11 535xd -13
Re: Farkun alusta
Tuohan olis todella varteen otettava vaihtoehto!
Nyt vaan odottelemaan että jotain oman auton alustasta korkkaa.
Nyt vaan odottelemaan että jotain oman auton alustasta korkkaa.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Farkun alusta
Maptunin sarjalla ei ainakaan viimekesänä ollut tüv hyväksyntää, kannattaa kysellä Maptunilta ettei tuu muutoskatsastuksessa ongelmia. Ostin omaan scombiin h&r:än sarjan, maksoi 1100e Drwheelgoodsilla
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
Re: Farkun alusta
Päivitystä Partsforsaabs-dilemmaan.
Sain heiltä vastauksen sähköpostiviestiini, että ovat toimittaneet oikeat osat minulle ja ne ovat juurikin Sport combiin sopivat osat. Muutaman sähköpostin, kuvien, alkuperäisten iskarien osanumeroiden ja linkkien lähettämisen jälkeen myöntyivät, että ei ne taidakaan sopia. Huomenna kuulemma selvittävät asiaa ilmeisesti brittien maahantuojan kanssa. Ei taida tuolla firmalla aivan järjettömän suuret markkinat olla, koska olen ilmeisesti ensimmäinen joka on tilannut heiltä Bilsteinin iskarit Sport combiin (tai sitten Saabistit eivät harrasta bilstein+Sport combi -yhdistelmää). Pahoillaan olivat tilanteesta ja melko ripeästi vastailivat sähköposteihin. Hyvä.
Sain heiltä vastauksen sähköpostiviestiini, että ovat toimittaneet oikeat osat minulle ja ne ovat juurikin Sport combiin sopivat osat. Muutaman sähköpostin, kuvien, alkuperäisten iskarien osanumeroiden ja linkkien lähettämisen jälkeen myöntyivät, että ei ne taidakaan sopia. Huomenna kuulemma selvittävät asiaa ilmeisesti brittien maahantuojan kanssa. Ei taida tuolla firmalla aivan järjettömän suuret markkinat olla, koska olen ilmeisesti ensimmäinen joka on tilannut heiltä Bilsteinin iskarit Sport combiin (tai sitten Saabistit eivät harrasta bilstein+Sport combi -yhdistelmää). Pahoillaan olivat tilanteesta ja melko ripeästi vastailivat sähköposteihin. Hyvä.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Farkun alusta
B12 satsi olis varmaan ihan laadukas. Sport-vaimentimet ja oliko se nyt H&R:n vai Eibachin jouset.vitikka kirjoitti:Päivitystä Partsforsaabs-dilemmaan.
Sain heiltä vastauksen sähköpostiviestiini, että ovat toimittaneet oikeat osat minulle ja ne ovat juurikin Sport combiin sopivat osat. Muutaman sähköpostin, kuvien, alkuperäisten iskarien osanumeroiden ja linkkien lähettämisen jälkeen myöntyivät, että ei ne taidakaan sopia. Huomenna kuulemma selvittävät asiaa ilmeisesti brittien maahantuojan kanssa. Ei taida tuolla firmalla aivan järjettömän suuret markkinat olla, koska olen ilmeisesti ensimmäinen joka on tilannut heiltä Bilsteinin iskarit Sport combiin (tai sitten Saabistit eivät harrasta bilstein+Sport combi -yhdistelmää). Pahoillaan olivat tilanteesta ja melko ripeästi vastailivat sähköposteihin. Hyvä.
Re: Farkun alusta
Olisi varmastikin hyvä. Minulta löytyy eibachin sarja autotallista, joten siksi pelkät iskarit.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Farkun alusta
Vedetäämpä vielä finaali tälle yksinpuhelulle.
Väärät iskarit lähtevät takaisin Englantiin ja tilalle tulevat oikeat. Toivottavasti myös sellaiset jotka käyvät autooni
e: siis myös etuiskarit. Kaikki iskarit olivat vääriä...
Väärät iskarit lähtevät takaisin Englantiin ja tilalle tulevat oikeat. Toivottavasti myös sellaiset jotka käyvät autooni
e: siis myös etuiskarit. Kaikki iskarit olivat vääriä...
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Farkun alusta
Kokemukseni iskarien hankinnasta Partsforsaabs.comista voi käydä lukemassa täältä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34#p789934
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 34#p789934
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Farkun alusta
Vaihdatin tänään nuo Eibach E10-78-003-05-22 jouset.
Ihan lievä madallus 30/20 mm.
Samalla vaihtui kääntölaakerit jotka olivat kyllä vielä hyvät, mutta vaihdettiin varmuuden vuoksi.
Pyörän kulmat oli takapäässä ihan päin vit....
Mutta meni säätämällä kohdalleen.
Ihan lievä madallus 30/20 mm.
Samalla vaihtui kääntölaakerit jotka olivat kyllä vielä hyvät, mutta vaihdettiin varmuuden vuoksi.
Pyörän kulmat oli takapäässä ihan päin vit....
Mutta meni säätämällä kohdalleen.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Farkun alusta
Paljos alusta madaltui sinulla? Minulla madaltui samoilla jousilla noin sentin edestä ja takaa. Nyt edessä 36cm ja takana 34,5cm navan keskikohdasta kaaren ylimpään osaan.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t