Maptun ja TTiD

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Moi

Kyselin MapTunilta heidän TTiD softasta, kun sivuilla ei erikseen mainita automaatti versiolle eri vääntölukemaa. Ja tuo pitää paikkansa, automaatille on samat 210hp / 450Nm arvot kuten manuaalillekin. Laatikko on heidän mukaan kestävä eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmia.

MapTuner ohjelmointilaitteeseen voidaan kuitenkin haluttaessa sisällyttää kaksi ohjelmaversiota - 210hp/425Nm ja 210hp/450Nm joista sitten käyttää kumpaa haluaa.

Että sellaista..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen :D
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.

Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen :D
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.

Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Eikös kuitenkin kannattaisi miettiä jotain sellaista, joka on näihin dieseli puolen juttuihin enemmän erikoistunut. Karala yms......
Kuitenkin sen verran kalliista "leluista" kysymys. :D
Tietysti on mahdollista, että kaikki pelaa ok ja kaikki laittaa omiinsa mitä haluaa.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Marko A kirjoitti:Moi

Kyselin MapTunilta heidän TTiD softasta, kun sivuilla ei erikseen mainita automaatti versiolle eri vääntölukemaa. Ja tuo pitää paikkansa, automaatille on samat 210hp / 450Nm arvot kuten manuaalillekin. Laatikko on heidän mukaan kestävä eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmia.

MapTuner ohjelmointilaitteeseen voidaan kuitenkin haluttaessa sisällyttää kaksi ohjelmaversiota - 210hp/425Nm ja 210hp/450Nm joista sitten käyttää kumpaa haluaa.

Että sellaista..
WIS:ssä jopa "Saab" lupaa 450Nm tuolle 6v lootalle väännön kestoksi.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

apu,apupoika kirjoitti:
A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen :D
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.

Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Eikös kuitenkin kannattaisi miettiä jotain sellaista, joka on näihin dieseli puolen juttuihin enemmän erikoistunut. Karala yms......
Kuitenkin sen verran kalliista "leluista" kysymys. :D
Tietysti on mahdollista, että kaikki pelaa ok ja kaikki laittaa omiinsa mitä haluaa.
No nyt vasta kuumetta nostattava sivu löytyi.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja Sportti »

A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen :D
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.

Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Reilu kymppi on tullut ajeltua Motorbitin muokkaamalla softalla. Ei valittamista. Kyllä osaamista näihin Boschin systeemeihin löytyy ihan kotosuomesta.
93SC TTiD
sisor123
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 12:27

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja sisor123 »

Itelläni ollut Motorbitin softa n 1,5v / 20 000km ja hyvin on toiminut.
Ainakin itse voin suositella :D
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Nostetaanpa tämä nyt ylös.
Tänään Jcarlsonin avustuksella kutiteltiin Tittidiihin lisää voimaa.
Uutta satalukua ei aivan saavutettu, mutta ehkä kesäksi sitten.
Nyt siis tehot 196hv/379Nm. Potkii aika miehekkäästi ja pari ohitustakin kokeilin tehdä niin ero oli todella huomattava. Ainut negatiivinen asia näyttää olevan ahtoviisarin jääminen parin viisarin vahvuuden päähän punarajasta. Ennen viisari pompsahti heti punaiselle, kun pikkaisenkin polkaisi silloista "toivomus"polustinta. Mutta eiköhän tämäkin vaiva korjaantune ensi kerralla. :twisted:

Mutta suurkiitokset vieläkin sinne Vaasan suuntaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja Pakari »

A.L. kirjoitti:Nyt siis tehot 196hv/379Nm..
Eikös vakio TTiD koneessa ole 180hv/400nm? Eli väännöt tippuivat 21nm alkuperäisestä, vaikka tehot nousivat..

Mittaakos diesel koneissa Turbo:n mittari ahtopainetta vai toteutunutta ilmamassapyyntiä?

E: Niin huomasin vasta jälkeenpäin että MY2011, eli siellähän on 130,160,180hv versiot :roll: mitkä oli alkuperäiset tehot?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Mopoin versiohan tuo oli
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine. Eikö? Vai olenko väärässä?

:edit: älkää uskoko mua. Alapuolella pakari tiesi tämän asian paremmin.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5815
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JaniV kirjoitti:Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine.
T7 ja T8 vehkeissä turbon mittari näyttää poltettua ilmamassaa per. palotapahtuma, ts. toteutunutta ilmamassapyyntiä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Pakari kirjoitti:
JaniV kirjoitti:Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine.
T7 ja T8 vehkeissä turbon mittari näyttää poltettua ilmamassaa per. palotapahtuma, ts. toteutunutta ilmamassapyyntiä.
Oikeassa olet toveri... ;)
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Dieselissä mittarille on oma karttansa joka määrittelee mitä se näyttää milloinkin, enimmäkseen se on koriste..

A.L.: Uusittu softa odottaakin jo flashausta, tällä pitäisi nyt ylittyä 200hv ja 400Nm sopivissa määrin. :) Vääntöä ei edes haluttu ottaa kaikkea mitä irtoaisi, jotta turha voimansiirtoa rasittava vääntöpiikki jäisi pois ja moottorin tehokäyrä olisi mukavan muotoinen (tasaisesti nouseva eikä nyykähtävä). Eli sitä 450Nm ei lähdetty hakemaankaan.

Alkuperäiset tehothan olivat penkissä mitattuna 133hv/331Nm, joten dyno ei ole "viritettyä" mallia vaan realistinen..

EGR:hän tuosta otettiin myös haitoilta pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Maptun ja TTiD

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Katsotaan viimeistään silloin kun asvaltti alkaa näkyä lumen alta. :D

E: Tuossa vielä dynolappu
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin