Maptun ja TTiD
Maptun ja TTiD
Moi
Kyselin MapTunilta heidän TTiD softasta, kun sivuilla ei erikseen mainita automaatti versiolle eri vääntölukemaa. Ja tuo pitää paikkansa, automaatille on samat 210hp / 450Nm arvot kuten manuaalillekin. Laatikko on heidän mukaan kestävä eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmia.
MapTuner ohjelmointilaitteeseen voidaan kuitenkin haluttaessa sisällyttää kaksi ohjelmaversiota - 210hp/425Nm ja 210hp/450Nm joista sitten käyttää kumpaa haluaa.
Että sellaista..
Kyselin MapTunilta heidän TTiD softasta, kun sivuilla ei erikseen mainita automaatti versiolle eri vääntölukemaa. Ja tuo pitää paikkansa, automaatille on samat 210hp / 450Nm arvot kuten manuaalillekin. Laatikko on heidän mukaan kestävä eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmia.
MapTuner ohjelmointilaitteeseen voidaan kuitenkin haluttaessa sisällyttää kaksi ohjelmaversiota - 210hp/425Nm ja 210hp/450Nm joista sitten käyttää kumpaa haluaa.
Että sellaista..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Maptun ja TTiD
Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.
Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen

Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.
Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Maptun ja TTiD
Eikös kuitenkin kannattaisi miettiä jotain sellaista, joka on näihin dieseli puolen juttuihin enemmän erikoistunut. Karala yms......A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen![]()
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.
Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Kuitenkin sen verran kalliista "leluista" kysymys.

Tietysti on mahdollista, että kaikki pelaa ok ja kaikki laittaa omiinsa mitä haluaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Maptun ja TTiD
WIS:ssä jopa "Saab" lupaa 450Nm tuolle 6v lootalle väännön kestoksi.Marko A kirjoitti:Moi
Kyselin MapTunilta heidän TTiD softasta, kun sivuilla ei erikseen mainita automaatti versiolle eri vääntölukemaa. Ja tuo pitää paikkansa, automaatille on samat 210hp / 450Nm arvot kuten manuaalillekin. Laatikko on heidän mukaan kestävä eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmia.
MapTuner ohjelmointilaitteeseen voidaan kuitenkin haluttaessa sisällyttää kaksi ohjelmaversiota - 210hp/425Nm ja 210hp/450Nm joista sitten käyttää kumpaa haluaa.
Että sellaista..
Re: Maptun ja TTiD
No nyt vasta kuumetta nostattava sivu löytyi.apu,apupoika kirjoitti:Eikös kuitenkin kannattaisi miettiä jotain sellaista, joka on näihin dieseli puolen juttuihin enemmän erikoistunut. Karala yms......A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen![]()
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.
Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
Kuitenkin sen verran kalliista "leluista" kysymys.![]()
Tietysti on mahdollista, että kaikki pelaa ok ja kaikki laittaa omiinsa mitä haluaa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Maptun ja TTiD
Reilu kymppi on tullut ajeltua Motorbitin muokkaamalla softalla. Ei valittamista. Kyllä osaamista näihin Boschin systeemeihin löytyy ihan kotosuomesta.A.L. kirjoitti:Jokos alkaa olla kokemuksia tuplapuhaltimen virittelystä?
Veron palautukset tuli ja nehän pitäisi sijoittaa johonkin tarpeelliseen![]()
Kai viimeistään silloin, kun alkaa asvaltti keväällä näkyä.
Onkos kellään kokemusta EMJ-Powerista? Olisi vain työpaikalla ohjelmointi mahdollisuus josko sitä uskaltaisi kokeilla.
93SC TTiD
Re: Maptun ja TTiD
Itelläni ollut Motorbitin softa n 1,5v / 20 000km ja hyvin on toiminut.
Ainakin itse voin suositella
Ainakin itse voin suositella

Re: Maptun ja TTiD
Nostetaanpa tämä nyt ylös.
Tänään Jcarlsonin avustuksella kutiteltiin Tittidiihin lisää voimaa.
Uutta satalukua ei aivan saavutettu, mutta ehkä kesäksi sitten.
Nyt siis tehot 196hv/379Nm. Potkii aika miehekkäästi ja pari ohitustakin kokeilin tehdä niin ero oli todella huomattava. Ainut negatiivinen asia näyttää olevan ahtoviisarin jääminen parin viisarin vahvuuden päähän punarajasta. Ennen viisari pompsahti heti punaiselle, kun pikkaisenkin polkaisi silloista "toivomus"polustinta. Mutta eiköhän tämäkin vaiva korjaantune ensi kerralla.
Mutta suurkiitokset vieläkin sinne Vaasan suuntaan.
Tänään Jcarlsonin avustuksella kutiteltiin Tittidiihin lisää voimaa.
Uutta satalukua ei aivan saavutettu, mutta ehkä kesäksi sitten.
Nyt siis tehot 196hv/379Nm. Potkii aika miehekkäästi ja pari ohitustakin kokeilin tehdä niin ero oli todella huomattava. Ainut negatiivinen asia näyttää olevan ahtoviisarin jääminen parin viisarin vahvuuden päähän punarajasta. Ennen viisari pompsahti heti punaiselle, kun pikkaisenkin polkaisi silloista "toivomus"polustinta. Mutta eiköhän tämäkin vaiva korjaantune ensi kerralla.

Mutta suurkiitokset vieläkin sinne Vaasan suuntaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Maptun ja TTiD
Eikös vakio TTiD koneessa ole 180hv/400nm? Eli väännöt tippuivat 21nm alkuperäisestä, vaikka tehot nousivat..A.L. kirjoitti:Nyt siis tehot 196hv/379Nm..
Mittaakos diesel koneissa Turbo:n mittari ahtopainetta vai toteutunutta ilmamassapyyntiä?
E: Niin huomasin vasta jälkeenpäin että MY2011, eli siellähän on 130,160,180hv versiot

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Maptun ja TTiD
Mopoin versiohan tuo oli
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Maptun ja TTiD
Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine. Eikö? Vai olenko väärässä?
:edit: älkää uskoko mua. Alapuolella pakari tiesi tämän asian paremmin.
:edit: älkää uskoko mua. Alapuolella pakari tiesi tämän asian paremmin.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Maptun ja TTiD
T7 ja T8 vehkeissä turbon mittari näyttää poltettua ilmamassaa per. palotapahtuma, ts. toteutunutta ilmamassapyyntiä.JaniV kirjoitti:Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Maptun ja TTiD
Oikeassa olet toveri...Pakari kirjoitti:T7 ja T8 vehkeissä turbon mittari näyttää poltettua ilmamassaa per. palotapahtuma, ts. toteutunutta ilmamassapyyntiä.JaniV kirjoitti:Sehän ei ole ahtomittari, vaan turbon kuormitusmittari... Ainakin 2.0t koneessa on. Mulla on asennettu ahtomittari tuohon omaan ja se ja auton oma turbomittari kertoo kuormitusasteen joka on eri kuin ahtopaine.

Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Maptun ja TTiD
Dieselissä mittarille on oma karttansa joka määrittelee mitä se näyttää milloinkin, enimmäkseen se on koriste..
A.L.: Uusittu softa odottaakin jo flashausta, tällä pitäisi nyt ylittyä 200hv ja 400Nm sopivissa määrin.
Vääntöä ei edes haluttu ottaa kaikkea mitä irtoaisi, jotta turha voimansiirtoa rasittava vääntöpiikki jäisi pois ja moottorin tehokäyrä olisi mukavan muotoinen (tasaisesti nouseva eikä nyykähtävä). Eli sitä 450Nm ei lähdetty hakemaankaan.
Alkuperäiset tehothan olivat penkissä mitattuna 133hv/331Nm, joten dyno ei ole "viritettyä" mallia vaan realistinen..
EGR:hän tuosta otettiin myös haitoilta pois.
A.L.: Uusittu softa odottaakin jo flashausta, tällä pitäisi nyt ylittyä 200hv ja 400Nm sopivissa määrin.

Alkuperäiset tehothan olivat penkissä mitattuna 133hv/331Nm, joten dyno ei ole "viritettyä" mallia vaan realistinen..
EGR:hän tuosta otettiin myös haitoilta pois.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Maptun ja TTiD
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77