Ulkopeilin irtoaminen
Re: Ulkopeilin irtoaminen
Juuri viime viikolla vaihdoin englannin peilin kuskin puolelle. Kohtuu helppo homma. Vanha peili lakkasi lämpiämästä, johtojen päät olivat kyllä kiinni lasissa, eli sähkökatkos jossain lasin pinnalla. Täytyy tutkia vika joskus. Uusi peili lämpiää todella hitaasti, jos vertaa alkuperäiseen repsikan puolella.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Ulkopeilin irtoaminen
Jaa... .
Minä en huomannut omassani mitään vastuslankoja varsinaisessa peilin lasissa.
Mielestäni tuo lasi, joka pyrkii irtoamaan, on pelkkä peililasi ja on liimalla kiinni mustassa pohjalevyssä. Tuossa pohjalevyssä lienee lämmityselementti. Lämpenee sitten siitä johtumalla varsinaiseen peiliin.
Tämä koko paketti (levy+peili) on kai sitten kiinni säätömoottoriasetelmassa metallijousen avulla.
Näin minä ainakin ymmärsin tuon peilirakenteen. Ja ilmeisesti nimenomaan varaosana peiliä ostaessa myydään "koko paketti". Sitä liimattavaa lasia tuskin saa erikseen, jos se ehtii tippua irti
Minä en huomannut omassani mitään vastuslankoja varsinaisessa peilin lasissa.
Mielestäni tuo lasi, joka pyrkii irtoamaan, on pelkkä peililasi ja on liimalla kiinni mustassa pohjalevyssä. Tuossa pohjalevyssä lienee lämmityselementti. Lämpenee sitten siitä johtumalla varsinaiseen peiliin.
Tämä koko paketti (levy+peili) on kai sitten kiinni säätömoottoriasetelmassa metallijousen avulla.
Näin minä ainakin ymmärsin tuon peilirakenteen. Ja ilmeisesti nimenomaan varaosana peiliä ostaessa myydään "koko paketti". Sitä liimattavaa lasia tuskin saa erikseen, jos se ehtii tippua irti
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ulkopeilin irtoaminen
Sama havainto, eli tarvikepeililasin lämmitys on surkea.tuomjussi kirjoitti:Uusi peili lämpiää todella hitaasti, jos vertaa alkuperäiseen repsikan puolella.