Ulkopeilin irtoaminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
tuomjussi
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 09:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ulkopeilin irtoaminen

Viesti Kirjoittaja tuomjussi »

Juuri viime viikolla vaihdoin englannin peilin kuskin puolelle. Kohtuu helppo homma. Vanha peili lakkasi lämpiämästä, johtojen päät olivat kyllä kiinni lasissa, eli sähkökatkos jossain lasin pinnalla. Täytyy tutkia vika joskus. Uusi peili lämpiää todella hitaasti, jos vertaa alkuperäiseen repsikan puolella.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ulkopeilin irtoaminen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jaa... :? .

Minä en huomannut omassani mitään vastuslankoja varsinaisessa peilin lasissa.
Mielestäni tuo lasi, joka pyrkii irtoamaan, on pelkkä peililasi ja on liimalla kiinni mustassa pohjalevyssä. Tuossa pohjalevyssä lienee lämmityselementti. Lämpenee sitten siitä johtumalla varsinaiseen peiliin.
Tämä koko paketti (levy+peili) on kai sitten kiinni säätömoottoriasetelmassa metallijousen avulla.

Näin minä ainakin ymmärsin tuon peilirakenteen. Ja ilmeisesti nimenomaan varaosana peiliä ostaessa myydään "koko paketti". Sitä liimattavaa lasia tuskin saa erikseen, jos se ehtii tippua irti :?:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ulkopeilin irtoaminen

Viesti Kirjoittaja karg »

tuomjussi kirjoitti:Uusi peili lämpiää todella hitaasti, jos vertaa alkuperäiseen repsikan puolella.
Sama havainto, eli tarvikepeililasin lämmitys on surkea.
Vastaa Viestiin