Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Näyttää varsin hyvältä Saab 9-3 laatu.
Katsastustilastossa 2007 vuosimallin hylkäysprosentti 1,38%. Ajomäärä keskimääräistä suurempi, sija neljäs.
Onnittelut Saabille hyvästä laaduntarkkailusta sekä onnistuneesta suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectio ... o_2010.pdf
Katsastustilastossa 2007 vuosimallin hylkäysprosentti 1,38%. Ajomäärä keskimääräistä suurempi, sija neljäs.
Onnittelut Saabille hyvästä laaduntarkkailusta sekä onnistuneesta suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta.
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectio ... o_2010.pdf
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Mutta miksi > 5 v.ikäisissä tuo laatu ei enää näy?Pompsahtaa taka-akseliston vikojen vuoksi.Mielestäni 3v ikäisessä autossa ei saa vikoja ollakkaan tai ainakaan ei pidä hyväksyä vikoja.
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Minun mielestäni laatu on juuri sitä samaa koko ajan. Tuo taka-akselistovika eli poikittainen ylätukivarsi (bumerangi) ei esiinny vielä 3 vuotta vanhoissa ja 70 tkm ajetuissa. Seuraavissa listoissa se jo näkyykin. Saab 9-3 pärjäisi todennäköisesti noissa yli 5v. tilastoissa erittäin hyvin, ellei siinä olisi tätä "tyyppivikaa". Säilyttäisi asemansa aivan kärkiryhmässä, näin ainakin uskon.
Oma autoni (vm -03) olisi myös luultavasti pompannut toissa katsastuksessa (1,5v sitten) juuri tuon bumerangin takia, ellen olisi sitä ennen katsastusta vaihtanut. Mitään muita paikkoja ei ole ollut edes syytä epäillä tai "pelätä". Viimeisimmässä kasastuksessa katsastusmies totesi: "Näissä autoissahan vikaa on etupäässä takapäässä. Muita vikoja ei oikestaan olekaan". Tuo kuvastaa minusta hyvin tämän auton kestävyyttä ja vähävikaisuutta. Yksi ainoa murhe, joka sekin on melko edullista korjata kuntoon, kun tarve niin vaatii. Ja tämä tarve näyttäisi tulevan esiin vasta 100 tkm jälkeen.
Mielenkiinnosta katsoin saman kokoluokan Saksalaista "laatu autoa" Audi A4:sta. Sen hylkäysprosentti on 5 %:n luokkaa kaikissa ikäryhmissä. Pääasiallisin syy aina pakokaasupäästöt. Kun en tiedä yleisintä syytä tai syitä vian aiheuttajaksi, niin voi vain arvailla, että ko. vian korjaaminen voi olla hyvin kalliskin. Eikä ole tietoa koskeeko vika eritoten bensa- vai diesel-malleja. Saabin kohdalla tuon bumerangi-vian korjaamisen kustannukset on melko tarkkaan tiedossa.
Mielestäni Saab 9-3 SS/SC on kyllä hyvä auto. Pienellä asialla auto on pilattu, jos niin voi edes sanoa. Parempi kuin nuo vanhempien katsastustilastot antavat olettaa.
Oma autoni (vm -03) olisi myös luultavasti pompannut toissa katsastuksessa (1,5v sitten) juuri tuon bumerangin takia, ellen olisi sitä ennen katsastusta vaihtanut. Mitään muita paikkoja ei ole ollut edes syytä epäillä tai "pelätä". Viimeisimmässä kasastuksessa katsastusmies totesi: "Näissä autoissahan vikaa on etupäässä takapäässä. Muita vikoja ei oikestaan olekaan". Tuo kuvastaa minusta hyvin tämän auton kestävyyttä ja vähävikaisuutta. Yksi ainoa murhe, joka sekin on melko edullista korjata kuntoon, kun tarve niin vaatii. Ja tämä tarve näyttäisi tulevan esiin vasta 100 tkm jälkeen.
Mielenkiinnosta katsoin saman kokoluokan Saksalaista "laatu autoa" Audi A4:sta. Sen hylkäysprosentti on 5 %:n luokkaa kaikissa ikäryhmissä. Pääasiallisin syy aina pakokaasupäästöt. Kun en tiedä yleisintä syytä tai syitä vian aiheuttajaksi, niin voi vain arvailla, että ko. vian korjaaminen voi olla hyvin kalliskin. Eikä ole tietoa koskeeko vika eritoten bensa- vai diesel-malleja. Saabin kohdalla tuon bumerangi-vian korjaamisen kustannukset on melko tarkkaan tiedossa.
Mielestäni Saab 9-3 SS/SC on kyllä hyvä auto. Pienellä asialla auto on pilattu, jos niin voi edes sanoa. Parempi kuin nuo vanhempien katsastustilastot antavat olettaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Nyt alkoi kiinnostamaan,minkäverran tuo kustannus on "bumerangin" vaihdosta?Osa ja työ?
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Jos itse vaihtaa niin molemman puolen bumerangit saa n. 200 eurolla halvimmillaan.
jos taas teettää niin tunnissa nuo kyllä saa vaihdettua, eli isosta kustannuksesta ei kyse.
jos taas teettää niin tunnissa nuo kyllä saa vaihdettua, eli isosta kustannuksesta ei kyse.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/177149/2SS-Vector kirjoitti:Nyt alkoi kiinnostamaan,minkäverran tuo kustannus on "bumerangin" vaihdosta?Osa ja työ?
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Onko mätänetin osat miten päteviä, joutuuko vuoden päästä uusimaan? Ts. Tekeekö niillä yhtään mitään, vai kannattaako ostaa marmoritiskiltä?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
No, itse laitoin just motonetin ko. tuotteet. Soitin marmoritiskille ja tulin siihen tulokseen, että sillä hintaerolla en niitä sieltä ota. Kestävät mitä kestävät. Eihän nuo kestä alkuperäisetkään. Etujousissa sama juttu, mutta niitä kannattanee enemmän harkita muualta kuin motonet (muuten ruotsalaisia jousia myyvät) vai jotkut ns. merkkijouset.
sc 1.8t -o6
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Minä ostin myös mätänetistä. Kestävyydestä ei ole kunnon tietoa, koska vaihdettu vasta 1,5v sitten ja kilometrejä tullut sen jälkeen alle 25 tkm.
Minulla luultavasti kestää pitkään. Jos ei kestä, niin vaihdetaan uudet. Ei ole iso työ vaihtaa ja se ei maksa mitään, kun itse tekee.
Minulla luultavasti kestää pitkään. Jos ei kestä, niin vaihdetaan uudet. Ei ole iso työ vaihtaa ja se ei maksa mitään, kun itse tekee.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Exään jäi juurikin nuo Motonetin palikat paikalleen ja reilut 10tkm ehdin vaan ajella, joten en pysty näistä sanomaan sen kummemmin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
omassa on kanssa nuo motonetin tangot ja reilu vuosi sitten laitoin ja nyt on 50tkm ajettu sen jälkeen eikä vielä ole välyksiä ilmennyt eli ihan hyvin on kestänyt.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Tulipa taas paranneltua 9-3 katsastustilastoa, läpi meni ilman huomautuksia. Katsastusmies selvästi tiesi mistä vikaa etsiä tutki takapään pyöräntuentaa pitkään, vaan eipä tärpännyt.
9-3 SC 2008
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Eniten tuossa tilastossa hämmästyttää tuo Chrysler 300C. Kolmivuotiaista autoista hylätään katsastuksessa 39,5%!
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Tähän taas voi vaikuttaa myös se että niitä ei ole mitenkään hirveästi liikenteessä, ei tarvitse olla kun joku tyyppivika jossain erässä ja tulokset ovat jo tuollaisia.-pete kirjoitti:Eniten tuossa tilastossa hämmästyttää tuo Chrysler 300C. Kolmivuotiaista autoista hylätään katsastuksessa 39,5%!
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Katsastustustilasto, 3 vuotiaat (vm. 2007) Saab 9-3 no. 4
Tosin se toiseksi huonoinkin on Chrysler.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!