Morjesta!
Millaisia asioita kannattaa huomioida ennen ostopäätöstä? Auto on tosiaan Saab 9-3 2006 vuoden farmari 2.8 aero malli. Autolla ajettu 70tkm. Huomenna pitäisi mennä koeajamaan.
2006 vuoden aeroo ostamas
Re: 2006 vuoden aeroo ostamas
Itellä samanikänen 2.8 farkku aero, ajettu n.90tkm
ostin tosiaan syksyllä ja tähän mennessä on saanu vaihtaa virtalukonpohjan, etupäänlaakerin kuskin puolelle ja vielä viimesimpänä magneettiventtiilin.
Muuten tuntuisi olevan kuitenkin laatu vehje noillakin kilometreillä, ei kuulu ylimääräsiä ääniä eikä tunnu mitään kummosia alustankaan suunnalta, jäykkä tosin kun madallettu...
Riippuu paljolti varmaan käytöstä ja tuurista että mitä näihin kohalle tulee, mulla siis huonoa tuuria...
Ilmeisesti sulla kuitenkin jo saabbeja entisestään on/on ollu niin eikai siinä kummempia muuta kun käyt tosiaan koeajamassa ja kuuntelet ennenkaikkea ittees...
Itellä ekalla koeajolla tuo teho vei mennessään eikä oikein osannu keskittyä mihinkään muuhun ni piti nukkua yön yli ja käydä kokeilee auton muitakin puolia...
Ja löytyhän sieltä vaikka mitä, ihan kylillä ajamisessakin tuntuu kokonsa puolesta olevan silti kohtuu näppärä ja herkkä liikkeissään. Maanteillä menee taas kun juna pienillä kierroksilla ja liikkuu hyvin kun vähän happea antaa
Ehkä parhaimpana neuvona voisin sanoo että tee mahdollisimman monipuolinen koeajo jotta mahdollisimman paljon saat autosta "irti"
ostin tosiaan syksyllä ja tähän mennessä on saanu vaihtaa virtalukonpohjan, etupäänlaakerin kuskin puolelle ja vielä viimesimpänä magneettiventtiilin.
Muuten tuntuisi olevan kuitenkin laatu vehje noillakin kilometreillä, ei kuulu ylimääräsiä ääniä eikä tunnu mitään kummosia alustankaan suunnalta, jäykkä tosin kun madallettu...
Riippuu paljolti varmaan käytöstä ja tuurista että mitä näihin kohalle tulee, mulla siis huonoa tuuria...
Ilmeisesti sulla kuitenkin jo saabbeja entisestään on/on ollu niin eikai siinä kummempia muuta kun käyt tosiaan koeajamassa ja kuuntelet ennenkaikkea ittees...
Itellä ekalla koeajolla tuo teho vei mennessään eikä oikein osannu keskittyä mihinkään muuhun ni piti nukkua yön yli ja käydä kokeilee auton muitakin puolia...
Ja löytyhän sieltä vaikka mitä, ihan kylillä ajamisessakin tuntuu kokonsa puolesta olevan silti kohtuu näppärä ja herkkä liikkeissään. Maanteillä menee taas kun juna pienillä kierroksilla ja liikkuu hyvin kun vähän happea antaa
Ehkä parhaimpana neuvona voisin sanoo että tee mahdollisimman monipuolinen koeajo jotta mahdollisimman paljon saat autosta "irti"
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: 2006 vuoden aeroo ostamas
Jos ostit auton niin esim. Maptunin stage 1:llä auton käytös muuttuu todella paljon ja edullisesti. Vääntöä ja vetoja tulee selvästi lisää. Suosittelen lämpimästi, itsellä ollut se noin 30 tkm. ajan eikä mitään ongelmia. Paisuntasäiliö on itsellä vaihdettu maahantuojan piikkiin se vuoti ja on kuulemma tyyppivika ja nyt perjantaina kuulin kun ajoin mökkitietä ikkuna raollaan narinaa takapäästä joka ei kuulu ikkuna kiinni ollenkaan sisälle.Täytyy tutkia kun pääsee kotiin.Autoon olen tyytyväinen etenkin Maptunin laiton jälkeen, aikaisemmin tuntui vähän tehottomalta.Edellinen 9-5 Aero tuntui puhdikkaammalta.Nyt ajettu 84 tkm. ostettaessa 3 v. sitten 28 tkm.
2006 9-3 Aero sc Maptun stage 1
1989 Trans Am GTA 5,7 kesäauto
2005 E55 AMG 530 hv ja 850 Nm
1989 Trans Am GTA 5,7 kesäauto
2005 E55 AMG 530 hv ja 850 Nm