TTID -08 P0660 - vikakoodi
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
TTID -08 P0660 - vikakoodi
Hei,
nakkaa vikakoodia P0660 (-08 TTID SC). Oireita ei ole (ehkä pieni jälkikäynti, mutta voi olla kuviteltua sekin...)
Mikäköhän härö tämä nyt sitten lienee?
Swirl Control Valve Circuit. Open Circuit. väittää joku vikakoodiluettelo, toinen taas sanoo, että intake manifold tuning valve control circuit / open bank 1a.
Joku kun tuon minulle osaisi suomentaa ja sitten vielä mahdollisesti sanoa, mitä pitää ostaa ja paljonko maksaa, niin olisin kiitollinen...
nakkaa vikakoodia P0660 (-08 TTID SC). Oireita ei ole (ehkä pieni jälkikäynti, mutta voi olla kuviteltua sekin...)
Mikäköhän härö tämä nyt sitten lienee?
Swirl Control Valve Circuit. Open Circuit. väittää joku vikakoodiluettelo, toinen taas sanoo, että intake manifold tuning valve control circuit / open bank 1a.
Joku kun tuon minulle osaisi suomentaa ja sitten vielä mahdollisesti sanoa, mitä pitää ostaa ja paljonko maksaa, niin olisin kiitollinen...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Viittaa imusarjan pyörreläppävikaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
...ja kuulostaa ilmeisesti kalliilta...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Mårå
Ja tuon ikäiseen voidaan soveltaa käyttöikäolettamaan....eli tuleeko ko. osan toimia kauemmin kuin 3 vuotta ja mittarissa olevat kilometrit. Eikun vänkäämään GM-Suomen kanssa...kivaa hommaa:)
Ja tuon ikäiseen voidaan soveltaa käyttöikäolettamaan....eli tuleeko ko. osan toimia kauemmin kuin 3 vuotta ja mittarissa olevat kilometrit. Eikun vänkäämään GM-Suomen kanssa...kivaa hommaa:)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 105
- Liittynyt: To Touko 12, 2011 23:10
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
hei, jos joudut vaihtamaan imusarjan, niin kyseleppä tuolta käviskö tuo imusarja siihen?http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4020
vaikuttaisi halvemmalta kun noi marmoritiskin kamat. siihen jos joltain pajalta vielä saa asennuksen, niin peittoaa nuo merkkihuollon ->yli 1000€ remonttikulut kivasti. tech:in silti joutuu käyttämään kiinni.
onhan se p..stä, kun auto kestää just takuu ajan, ja laukeaa sitten heti jostain! ei ole ihme, jos firma alkaa olla konkurssissa...
vaikuttaisi halvemmalta kun noi marmoritiskin kamat. siihen jos joltain pajalta vielä saa asennuksen, niin peittoaa nuo merkkihuollon ->yli 1000€ remonttikulut kivasti. tech:in silti joutuu käyttämään kiinni.
onhan se p..stä, kun auto kestää just takuu ajan, ja laukeaa sitten heti jostain! ei ole ihme, jos firma alkaa olla konkurssissa...
Nuts kirjoitti:Mårå
Ja tuon ikäiseen voidaan soveltaa käyttöikäolettamaan....eli tuleeko ko. osan toimia kauemmin kuin 3 vuotta ja mittarissa olevat kilometrit. Eikun vänkäämään GM-Suomen kanssa...kivaa hommaa:)
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
tuohon vastaten: ei käy, konetyyppi DTR, imupyörreläppien ohjaus alapuolella, imusarja kompostiittimateriaalia (ainakin noin silmämääräisesti tarkasteltuna), mutta maksaa Saabilla "vain" reippaat 400€saab 1.9tids kirjoitti:hei, jos joudut vaihtamaan imusarjan, niin kyseleppä tuolta käviskö tuo imusarja siihen?http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4020
vaikuttaisi halvemmalta kun noi marmoritiskin kamat. siihen jos joltain pajalta vielä saa asennuksen, niin peittoaa nuo merkkihuollon ->yli 1000€ remonttikulut kivasti. tech:in silti joutuu käyttämään kiinni.
onhan se p..stä, kun auto kestää just takuu ajan, ja laukeaa sitten heti jostain! ei ole ihme, jos firma alkaa olla konkurssissa...
Ja sitten alkuperäiseen ongelmaan: nollattiin vikakoodi, auto alkoi herjaamaan "limited performance" -> tätä noin 15 starttia -> tämäkin ilmoitus poistui.
Ajoin sitten merkkihuoltoon, jossa katottiin noita koodeja ja niitä olikin tallessa sitten melko liuta: EGR ohjaus, Imupyörreläppien ohjaus ja kaasuläpän ohjaus noin joitain mainitakseni. Siellä poistettiin nuo, laitettiin pirssi TECH:n nokassa käyntiin ja todettiin kaikki osat taas toimiviksi.
Nyt sitten kylmä rinki perseessä katellaan toistuuko tuo vai oliko joku tilapäinen ohjausyksikköhärö...
Imusarjan (tai edes EGR:n) vaihto tuohon DTR -versioon kun on melko perseestä kuulemma (jakopään ja korkeapainepumpun joutuu irroittamaan, jonka jälkeen koko paska nousee pakettina toisin kuin DTH ym. matalampiviritteisissä versioissa)
Arveluttaa vain, että kun auto oli tuossa pari viikkoa takaperin kolarissa, jossa meni kaikki kennot keulalta uusiksi + puskuri + konepelti (landCruiser nelipyöräluisussa nurkka edellä keulaan...), että olisiko moottorinohjausyksikkö (sijainti etulampun takana kuulemma...) ottanut tuosta siipeensä...
[/quote]Nuts kirjoitti:Mårå
Ja tuon ikäiseen voidaan soveltaa käyttöikäolettamaan....eli tuleeko ko. osan toimia kauemmin kuin 3 vuotta ja mittarissa olevat kilometrit. Eikun vänkäämään GM-Suomen kanssa...kivaa hommaa:)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Imusarjan kanssa menee varmasti aikaa, mutta EGR irtoaa minuutissa. Tuli taannoin tarkistettua venttiilin kunto ja puhdas oli ( yllätys sinänsä)Märkäkorva kirjoitti:Imusarjan (tai edes EGR:n) vaihto tuohon DTR -versioon kun on melko perseestä kuulemma (jakopään ja korkeapainepumpun joutuu irroittamaan, jonka jälkeen koko paska nousee pakettina toisin kuin DTH ym. matalampiviritteisissä versioissa)
93SC TTiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Onko tuon EGR:n irrotukseen jollain ohjeita heittää, niin vois näin loman alkajaisiksi sen ottaa ja putsata - ei siitä lie ainakaan haittaa...
Itellä nimittäin on vaan -07 asti tuo WIS, niin ei oo tuosta koneesta kuvatuksia
Itellä nimittäin on vaan -07 asti tuo WIS, niin ei oo tuosta koneesta kuvatuksia
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Edestä katsottuna oikealla koneen takana. Irtoaa kolmella torx-ruuvilla ( yllätys ). Huomaat kyllä, kun otat kopan pois koneen päältä.Märkäkorva kirjoitti:Onko tuon EGR:n irrotukseen jollain ohjeita heittää, niin vois näin loman alkajaisiksi sen ottaa ja putsata - ei siitä lie ainakaan haittaa...
Itellä nimittäin on vaan -07 asti tuo WIS, niin ei oo tuosta koneesta kuvatuksia
93SC TTiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Vissiin se vänkkyrä metalliputki ja se muovinen motikkä jalkoineen kyseessä? muutama kuusiokolo, muutama torx ja muutama ristipää näkyi...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
EGR putsattu, yllättävän siisti oli, joten sillä tuskin oli mitään tekemistä vikakoodin kanssa.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Koodi tuli takasin muutaman sadan kilsan jälkeen, ei auta johtojen liikuttelu eikä nollaukset. Mahtaa siis olla aika viedä merkkihuoltoon kun ei tuosta vikakoodista ota erkkikään oikeasti selvää. Virtapiirikatkostahan tuo koittaa selittää, mutta onko pyörreläppien ohjauksessa vaiko kaasuläpässä vaiko missä ja mikä aiheuttaa...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Vika on nyt korjattu, mutta kalliiksi tuli. Vikakoodeja oli lopulta TECH:llä luettuna ~15 ja kaikki viittasivat imusarjaan, kaasuläppään, EGR:n ym. samalla suunnalla oleviin kamppeisiin.
Loppujen lopuksi paljastui, että moottorin johtosarja oli kastunut ja hapettunut useista kohdista (varsinkin maadoitukset ja jatkuva +12 olivat kuulemma sohlona)
Ota sitten näistäki selvää, että mistä johtuu, mutta kallis tikki tuli ja auto toimii taas... Oli kuulemma sen näköistä tekoa johdotukset tulla suunnalla, että näitä tullee tulemaan muillekin... (vissiin Fiiatin johdotukset - ainakin liittimet kaikki erilaisia ku Saabilla normaalisti - keskellä johtosarjaa haaroituksia, jotka tehty "amisliitoksilla" ja kutistesukka päälle...)
Loppujen lopuksi paljastui, että moottorin johtosarja oli kastunut ja hapettunut useista kohdista (varsinkin maadoitukset ja jatkuva +12 olivat kuulemma sohlona)
Ota sitten näistäki selvää, että mistä johtuu, mutta kallis tikki tuli ja auto toimii taas... Oli kuulemma sen näköistä tekoa johdotukset tulla suunnalla, että näitä tullee tulemaan muillekin... (vissiin Fiiatin johdotukset - ainakin liittimet kaikki erilaisia ku Saabilla normaalisti - keskellä johtosarjaa haaroituksia, jotka tehty "amisliitoksilla" ja kutistesukka päälle...)
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
No, kaikkea sitä on odotettavissa Pitää vaan koputella puuta.
Oliko tuo EGR kiinni kolmella torx:lla? Omasta tuota yritin katsella, eikä ollut, kuin 2kpl. Tuosta moottorimallista, kun ei tunnu ohjeita löytyvän... Omasta tuota yritin katsella eikä ollut, kuin 2kpl ruuveja.
Oliko tuo EGR kiinni kolmella torx:lla? Omasta tuota yritin katsella, eikä ollut, kuin 2kpl. Tuosta moottorimallista, kun ei tunnu ohjeita löytyvän... Omasta tuota yritin katsella eikä ollut, kuin 2kpl ruuveja.
Re: TTID -08 P0660 - vikakoodi
Hyvä että auto toimii taas .
Mutta ... huonoa Saab .
Mutta ... huonoa Saab .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)