Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Saabbi muuttui äänekkääksi ajaa ja syy selvisi oikealta puolelta edestä oli hajonnut laakeri. Laakerin vaihdolle tuli hintaa 500€, onko toi ihan normi hinta tuollaisesta työstä. Itselle oli hieman yllätys että pyöränlaakerin vaihto maksaa noin paljon. Vakihuoltoliike oli kesälomalla ja joutui viemään vieraisiin ja ei ollu ainakaan omasta mielestä halpaa lystiä. Orkkisosan hinnaksi oli laitettu 260€ laskuun.
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Tuohon malliinhan ei saa pelkkää laakeria, vaan taitaa tulla koko napa mukana.
Esim. Motonetissä tuo osa maksaa 114,90, ja vaihto jossain pikkupajalla tuskin tekis
ihan hirveen isoa summaa.
Orkkisosilla nyt hinta on aina "melko" eri.
Esim. Motonetissä tuo osa maksaa 114,90, ja vaihto jossain pikkupajalla tuskin tekis
ihan hirveen isoa summaa.
Orkkisosilla nyt hinta on aina "melko" eri.
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Jooh, sehän siinä olikin kun työ tehtiin Hervannassa eräässä pienessä nyrkkipajassa, noh ei Saabbi tuonne toista kertaa mene.
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Jahas, olikos ongelmia?BeeBee kirjoitti:Jooh, sehän siinä olikin kun työ tehtiin Hervannassa eräässä pienessä nyrkkipajassa, noh ei Saabbi tuonne toista kertaa mene.
Edit, ahaa siis hinnoista kyselet. no aika kalliilta kieltämättä tuntuu, kun joskus vaihdoin itse tuon paketin, ei siinä aikaa mennyt kun pari tuntia.
#3655
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Joo, sen takia toi olikin mun mielestä kallis, kun serkkupoika vaihtanut laakereita autoon pariin tuntiin, tosin ei kyllä Saabbiin. Mutta luulisi että liikkeessä tuohon ei aikaa tuhrautuisi kuin reilu tunti, kun auto saadaan ilmaan ja kuitenkin kun työkseeen tuota tekevät. Tuo ois voinut olla merkkiliikkeessä halvempi vaihtaa, kun osaavat tuon homman nopeammin, ei vaihdeta 3-4.h, mitä nyt on laskun mukaan mennyt. Mutta noh, ainahan auton huollot maksaa, otti vaan päähän, kun varasin ajan niin puhuttiin n.300€, mun mielestä tuossa on nyt laskutettu n.150€ liikaa. Mutta asiakas äänestää jaloillaan, ainut keino vaikuttaa.veltto kirjoitti:Jahas, olikos ongelmia?BeeBee kirjoitti:Jooh, sehän siinä olikin kun työ tehtiin Hervannassa eräässä pienessä nyrkkipajassa, noh ei Saabbi tuonne toista kertaa mene.
Edit, ahaa siis hinnoista kyselet. no aika kalliilta kieltämättä tuntuu, kun joskus vaihdoin itse tuon paketin, ei siinä aikaa mennyt kun pari tuntia.
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
merkkikorjaamot ovat tottuneet vissiin liian hyvälle kakulle ja nurkkakorjaamoissa on usein puutosta tiedosta, taidosta ja kaluistakin. merkkiin erikoistuneet pikkukorjaamot lienevät yleisesti ottaen paras vaihtari.. Mutta kyllä minustakin tuossa on liikaa kustannusta. ei siihen saa 3--4 tuntia mennä. 2 timmeä max, todennäköisesti vain 1 tunti, koska valmis napahan sinne heilahtaa, kun jarrulelut vain ottaa pois tieltä.
pitäisi vaan itse ostaa osat ensin ja pyrkiä sopimaan max aika.
Mulla vaihtoivat juuri 2 kpl uusia etujousia kääntölaakereineen, yht 2 t , 128 €. minusta jousen vaihto on samaa luokkaa oleva homma kuin valmiin laakeripaketin, jopa isotöisempi.
kysy merkkiliikkeen ohjeaika hommalle ja maksa enintään sen mukaan seuraavalla kerralla....
pitäisi vaan itse ostaa osat ensin ja pyrkiä sopimaan max aika.
Mulla vaihtoivat juuri 2 kpl uusia etujousia kääntölaakereineen, yht 2 t , 128 €. minusta jousen vaihto on samaa luokkaa oleva homma kuin valmiin laakeripaketin, jopa isotöisempi.
kysy merkkiliikkeen ohjeaika hommalle ja maksa enintään sen mukaan seuraavalla kerralla....
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Ilmeisesti kyseessä sama Hervannassa oleva Saabeihin "erikoistunut" autokorjaamo jossa itse kävin opiskeluaikana tonnarista apulaitehihnan vaihdattamassa sekä korjauttamassa jumittunutta ratin etäisyys säätöä. En enää muista hintaa, mutta työtä oli kyllä veloitettu toodella pitkän kaavan mukaan ja ilmeisesti mittaristoakin oli purettu jotta tätä ratin alapuolella olevaa vipua oli saatu fixailtua ja valkoista vaseliinia oli pitkin mittaristoa. Oli viimeinen kerta kun kyseistä erikoistunutta korjaamoa käytin. Tuohon 3-4 tuntiin menee ensikertalaiseltakin kaikkien jarrupalojen ja levyjen vaihto ihmettelyineen.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/4630259
enimmäkseen negatiivista kannanottoa ainakin takavuosilta......
enimmäkseen negatiivista kannanottoa ainakin takavuosilta......
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
stara kirjoitti:merkkikorjaamot ovat tottuneet vissiin liian hyvälle kakulle ja nurkkakorjaamoissa on usein puutosta tiedosta, taidosta ja kaluistakin. merkkiin erikoistuneet pikkukorjaamot lienevät yleisesti ottaen paras vaihtari.. Mutta kyllä minustakin tuossa on liikaa kustannusta. ei siihen saa 3--4 tuntia mennä. 2 timmeä max, todennäköisesti vain 1 tunti, koska valmis napahan sinne heilahtaa, kun jarrulelut vain ottaa pois tieltä.
pitäisi vaan itse ostaa osat ensin ja pyrkiä sopimaan max aika.
Mulla vaihtoivat juuri 2 kpl uusia etujousia kääntölaakereineen, yht 2 t , 128 €. minusta jousen vaihto on samaa luokkaa oleva homma kuin valmiin laakeripaketin, jopa isotöisempi.
kysy merkkiliikkeen ohjeaika hommalle ja maksa enintään sen mukaan seuraavalla kerralla....
Tää on kyll ihan totta, pitää muistaa jatkossa, kun vikaa näihin tuppaa tuleen väkisin, kun kilsoja kilahtaa mittariin.
Re: Pyöränlaakerin vaihta, kallista vai ei?
Aikä köykänen homma vaihtaa, 3 tuntia meni ku vaihoin. napa makso 157e.