Saab kauppaan menossa
Saab kauppaan menossa
Kiikarissa on 9-3 1.8t farmari vm. 2006, ajettu n.200tkm. Joten mielessä on pari kysymystä.
-Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kyseistä autoa tutkiessa?
-Onko jakopää hihnalla vai ketjulla, ja paljon mahdollinen vaihtoväli on?
-Kuinka pitkät huoltovälit normaalisti?
-Onko ruosteen kanssa ongelmia?
-Löytyykö ikäviä "pikkuvikoja"?
-Plussat ja Miinukset kätännön elämässä.
-Mitä yhteistä näillä on ooppelin kanssa?
Kaikki muukin tieto kelpaa.
-Mihin kannattaa kiinnittää huomiota kyseistä autoa tutkiessa?
-Onko jakopää hihnalla vai ketjulla, ja paljon mahdollinen vaihtoväli on?
-Kuinka pitkät huoltovälit normaalisti?
-Onko ruosteen kanssa ongelmia?
-Löytyykö ikäviä "pikkuvikoja"?
-Plussat ja Miinukset kätännön elämässä.
-Mitä yhteistä näillä on ooppelin kanssa?
Kaikki muukin tieto kelpaa.
SC 1.8t 03/2006.
Re: Saab kauppaan menossa
Ketju kone, vaihtoväli ääretön. Haulla "tyyppi" löytyy hyvin tyyppiviat joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Ruosteongelmiin en ole törmännyt, eikä niistä tiettäväkseni ole kukaan valittanut. 30tkm huoltoväli, mutta öljynvaihtoja suositellaan tehtäväksi 15tkm välein.
Yhtäläisyydet opelin kanssa OIKEASTI jäävät (esson baaripuheista huolimatta), pohjalevyyn (mikä on eriasia kuin alusta - pohjalevy käsittää lähinnä jarruputkien paikat ym perusratkaisut), takatukivarsiin, kääntölaakereihin... Toisin sanottuna, tyyppiviat kuten takatukivarret, kääntölaakerit ovat lähes poikkeuksetta osien lainaamisen syytä. Esimerkiksi paljon puhuttu "opelin ja saabin alusta on sama" on täyttä tuubaa, opelin alustaa et saa saabiin mitenkään, eikä päinvastoin. Moottori B207x on saabin tekemä moottori, vaikka sitä löytyy myöhempien vuosimallien Vectra C:stä, eli opelissa on saabin moottori ja moottorinohjaus.
Ärsyttäviin pikkuvikoihin en toistaiseksi ole omassani törmännyt. Plussana ehdottomasti viritysmahdollisuudet kuten saabeissa on totuttu näkemään.
Yhtäläisyydet opelin kanssa OIKEASTI jäävät (esson baaripuheista huolimatta), pohjalevyyn (mikä on eriasia kuin alusta - pohjalevy käsittää lähinnä jarruputkien paikat ym perusratkaisut), takatukivarsiin, kääntölaakereihin... Toisin sanottuna, tyyppiviat kuten takatukivarret, kääntölaakerit ovat lähes poikkeuksetta osien lainaamisen syytä. Esimerkiksi paljon puhuttu "opelin ja saabin alusta on sama" on täyttä tuubaa, opelin alustaa et saa saabiin mitenkään, eikä päinvastoin. Moottori B207x on saabin tekemä moottori, vaikka sitä löytyy myöhempien vuosimallien Vectra C:stä, eli opelissa on saabin moottori ja moottorinohjaus.
Ärsyttäviin pikkuvikoihin en toistaiseksi ole omassani törmännyt. Plussana ehdottomasti viritysmahdollisuudet kuten saabeissa on totuttu näkemään.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Saab kauppaan menossa
Tuskinpa se ketjun vaihtoväli ääretön on, määrittelemätön kylläkin. 

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab kauppaan menossa
Mites turbon kestoikä ja onko joitain malleja vaivannut talvinen huohotin ongelma saatu poistettua? Merkki on vielä vieras mutta jos ja KUN käyn katsomassa (ostamassa) Saabin niin unettomat yöt loppuu varmaankin kauppakirjan kirjoitukseen. TJ2
SC 1.8t 03/2006.
Re: Saab kauppaan menossa
Moottori ei ole saabin valmistama vaan gm konserni mosa
Opelissa ei ole trionic moottorin ohjausta vaan joku muu

Opelissa ei ole trionic moottorin ohjausta vaan joku muu

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab kauppaan menossa
C-vectran neloskoneisissa turboissa on kyllä mun käsittääkseni trionic. Ja ettei nyt ihan ot:ksi mene, niin ahtimena tuossa taitaa olla mitsu, jonka pitäisi olla kestävää sorttia.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Saab kauppaan menossa
Minusta 1.8t:ssa on Garrettin kukkopilli. Tiedä sitten onko sama GT17 kuin Femmassa.t.t.j kirjoitti:C-vectran neloskoneisissa turboissa on kyllä mun käsittääkseni trionic. Ja ettei nyt ihan ot:ksi mene, niin ahtimena tuossa taitaa olla mitsu, jonka pitäisi olla kestävää sorttia.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saab kauppaan menossa
Ainakin mutsin 1.8t-farkussa on mitsu. Ja vuosimalli on 2006.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Saab kauppaan menossa
Onhan noissa ollut kiristimen hajoamisia, en nyt muista oliko tasapainoakselien vai pääketjun kiristimissä.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Saab kauppaan menossa
Joo, näemmä vaihtunut juuri tuosta vuosimallista. Vanhemmissa on Garrett GT2052.t.t.j kirjoitti:Ainakin mutsin 1.8t-farkussa on mitsu. Ja vuosimalli on 2006.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saab kauppaan menossa
Tähän ei tainnut kukaan vielä vastata. Ei ole enää näissä huohotinongelmaa.onko joitain malleja vaivannut talvinen huohotin ongelma saatu poistettua?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab kauppaan menossa
Itse en ainakaan ole kuullut, eikä maptunin edustajatkaan kun kyselin, että onko sport sedanista mennyt turboja, eli sportsedanin turbojen kanssa ei ole tiedossa olevia ongelmia. Turbo vaihtui faceliftin yhteydessä mitsun turboon eli vuonna 2007, vuosimalleissa 2003-2006 on juurikin tuo garretin GT2052 (koskee malleja 1,8t ja 2,0t) Aero versiossa on mitsun turbo jo vuodesta 2003 lähtien.
Ja C vectroissa joissa on turbo, ja rivi4 (=B207) on Trionic8. Piste.
EDIT: Saattaa olla että se on nimetty eri nimellä ettei ole nimellä "trionic" mutta sama purkki, sama/t softat.
JA vaikka B207x koneen pohjana on käytetty 2,2 litraista GM lohkoa, on se Saabin tekemä- ja turbottama moottori. Moottorin peruskonstruktioon on tehty muutoksia, luonnollisesti jo pelkästään turbottamisen vuoksi.
Huohotin ongelmia ei B207x koneissa ole.
Ja C vectroissa joissa on turbo, ja rivi4 (=B207) on Trionic8. Piste.
EDIT: Saattaa olla että se on nimetty eri nimellä ettei ole nimellä "trionic" mutta sama purkki, sama/t softat.
JA vaikka B207x koneen pohjana on käytetty 2,2 litraista GM lohkoa, on se Saabin tekemä- ja turbottama moottori. Moottorin peruskonstruktioon on tehty muutoksia, luonnollisesti jo pelkästään turbottamisen vuoksi.
Huohotin ongelmia ei B207x koneissa ole.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Saab kauppaan menossa
Mitsun turboa on myös ilman faceliftä.
Esim mulla on 1.8t my 07 ei facelift, mutta mitsu löytyy
Esim mulla on 1.8t my 07 ei facelift, mutta mitsu löytyy
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Saab kauppaan menossa
Niin, ehkä faceliftiä osuvampi sana olisi "sisältä uudistettu malli", eli tuo jossa muutos jäi puolitiehen eli saatiin aikaiseksi vasta kojelaudan päivitys. Niiin tai näin, joka tapauksessa 2007 mallissa on Mitsun turbo, asia joka on aiemminkin tällä palstalla moneen kertaan todettu.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Saab kauppaan menossa
Kaikissa sport combeissa on mitsun ahdin. Riippumatta naamankohotuksista. Itselläni on 9/2005 ostettu SC mitsulla varustettuna.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t