Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Tervehdys arvon Saabistit. Niin vain kävi, että aiemmin tarttunut ja oikeilla hoidoilla talttunut Saabismi iski takaisin. Ennen nykyistä Corolla Versoa minulla oli 9-5 mutta nyt kiikarissa olisi 9-3 ja hintakattona tuollainen 12000 euroa eli käytännössä vuosimallit 2003-2006.
Meillä on kaksi muksua, mutta mittailimme, että sedaniinkin mahdumme. Takakontti oli syöttöaukkoineen melko iso, kaksostenrattaatkin sinne hulahtivat nätisti. Tietysti farkku olisi vielä parempi (?).
Mitä 9-3 -malleissa on hyvä huomioida, jos ostaa vähän enemmän ajetun, esimerkiksi tämän: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4126019
Varustus tuossa näyttäisi olevan kunnossa kaikinpuolin, ainoastaan nuo kilometrit mietityttävät, kannattaako noin paljon ajetusta yleensä maksaa noin paljoa?
Mikä muuten on se pieni näyttö Vector ja Aero -mallien radioissa? Osassa Linearejakin sellainen on...
Saabismi on sairaus, josta ei pysty paranemaan.
Meillä on kaksi muksua, mutta mittailimme, että sedaniinkin mahdumme. Takakontti oli syöttöaukkoineen melko iso, kaksostenrattaatkin sinne hulahtivat nätisti. Tietysti farkku olisi vielä parempi (?).
Mitä 9-3 -malleissa on hyvä huomioida, jos ostaa vähän enemmän ajetun, esimerkiksi tämän: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4126019
Varustus tuossa näyttäisi olevan kunnossa kaikinpuolin, ainoastaan nuo kilometrit mietityttävät, kannattaako noin paljon ajetusta yleensä maksaa noin paljoa?
Mikä muuten on se pieni näyttö Vector ja Aero -mallien radioissa? Osassa Linearejakin sellainen on...
Saabismi on sairaus, josta ei pysty paranemaan.
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Pieni näyttö kuuluu ES2-7 radion varustukseen, nimeltään Infotainment. Linkittämässäsi autossa näyttäisi olevan ns. karvalakkiradio neljällä kaiuttimella vaikka on cd-vaihtaja? Monet ovat kritisoineet tuon nelikaiuttimisen äänenlaatua...
Muutenhan tuossa näyttäisi olevan hyvin varusteita, vaikka hinta on kuten jo tuossa mainitsit, minunkin mielestä korkeahko kilometreihin nähden
Muutenhan tuossa näyttäisi olevan hyvin varusteita, vaikka hinta on kuten jo tuossa mainitsit, minunkin mielestä korkeahko kilometreihin nähden
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Radiosta ei pysty päättelemään esim kaiuttumien määrää. Saattaa olla esim vaikka ES1-7 ko autossa. Siinä on jo paremmat soundit kun 4 kaiuttimiesessa.
Saab Aero SS 2005 BioPower , BMW 520d X-drive 2016
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Past: FIAT Ducato 2011 Multijet 160 retkeilyauto, Saab 9-3 TiD 1999 nahkamäntä, Saab 9-3 Aero 2001, Saab NG 900 1998
#2613#
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Hinta on kilometreihin nähden korkea tosiaan, mutta kyseessä on kuitenkin 6 vuotias auto ja myynnissä autoliikkeessä, eli eiköhän tuo allekin 11 tuhannella lähde, jos vähän tingit ja käteisellä maksat. Varusteitakin näyttää olevan ihan kiitettävästi. Mikään raketti 1.8t ei tietenkään ole (automaatilla varsinkaan), mutta hyvin tälläkin on kerenny ja mihis sitä kiirettä valmiissa maailmassa
Yleisimmät viat ynnä muut ongelmat löytyy hyvin ku vähä aikaa tätä palstaa selaa ja mikä parasta: Korjausohjeet löytyy myös lähes kaikkeen
Yleisimmät viat ynnä muut ongelmat löytyy hyvin ku vähä aikaa tätä palstaa selaa ja mikä parasta: Korjausohjeet löytyy myös lähes kaikkeen
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Jos olet käteisostaja, niin miettisin ulkomaita.konTomi kirjoitti:Tervehdys arvon Saabistit. Niin vain kävi, että aiemmin tarttunut ja oikeilla hoidoilla talttunut Saabismi iski takaisin. Ennen nykyistä Corolla Versoa minulla oli 9-5 mutta nyt kiikarissa olisi 9-3 ja hintakattona tuollainen 12000 euroa eli käytännössä vuosimallit 2003-2006.
Meillä on kaksi muksua, mutta mittailimme, että sedaniinkin mahdumme. Takakontti oli syöttöaukkoineen melko iso, kaksostenrattaatkin sinne hulahtivat nätisti. Tietysti farkku olisi vielä parempi (?).
Mitä 9-3 -malleissa on hyvä huomioida, jos ostaa vähän enemmän ajetun, esimerkiksi tämän: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4126019
Varustus tuossa näyttäisi olevan kunnossa kaikinpuolin, ainoastaan nuo kilometrit mietityttävät, kannattaako noin paljon ajetusta yleensä maksaa noin paljoa?
Mikä muuten on se pieni näyttö Vector ja Aero -mallien radioissa? Osassa Linearejakin sellainen on...
Saabismi on sairaus, josta ei pysty paranemaan.
BMW f11 535xd -13
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Tehon puutteeseen löytyy aina lääkettä jos mopolta tuntuu. Mikäli omaat pituutta paljon, unohda tuo linear varustelutaso, koska penkit ovat aivan .. noh sanoisinko .. en taida.. surkeat ja aliarvoiset.
hakusanalla "tyyppi" löytyy hyvin tyyppiviat jotka koskettavat SS/SC mallia.
hakusanalla "tyyppi" löytyy hyvin tyyppiviat jotka koskettavat SS/SC mallia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Tuossa lukee 150hv mutta siinä on virisofta ja pari sataa heppaa, kysäsin myyjältä.
Vartta on kertynyt 191 cm, pitänee vielä koeajaa sitten noita penkkejä jossain, jos ne eivät ole hyvät hongankolistajille.
Ostan käteisellä jos saan nykyisen autoni myytyä itse, jos en saa, lienee "pakko" vaihtaa ja silloin joutuu maksamaan väliä. Tonnin välirahalla lähtisi. Odottelen kuitenkin vielä.
Vartta on kertynyt 191 cm, pitänee vielä koeajaa sitten noita penkkejä jossain, jos ne eivät ole hyvät hongankolistajille.
Ostan käteisellä jos saan nykyisen autoni myytyä itse, jos en saa, lienee "pakko" vaihtaa ja silloin joutuu maksamaan väliä. Tonnin välirahalla lähtisi. Odottelen kuitenkin vielä.
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Lineaarin penkkejä moittiivat monet, ite en oo paremmissa vielä istunukaa nii en tiiä kommentoida. Ite oon pärjänny näitten kanssa (185 cm), mitä nyt reisitukee vois olla enempikii...Pakari kirjoitti: Mikäli omaat pituutta paljon, unohda tuo linear varustelutaso, koska penkit ovat aivan .. noh sanoisinko .. en taida.. surkeat ja aliarvoiset.
Mut jos auto muuten on mieleinen eikä parempaa vaihtoehtoo heti löydy, niin osta pois vaan. Voihan sitä penkin myöhemmin vaihtaa parempaan jos löytyy miellyttävämpi
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Itse omaan todella pitkät jalat suhteessa muuhun kroppaan, tosin sama pituus 185cm, ja kävin ensin katselemassa lineaareja ja istuskelemassa penkeissä, totesin että ei oo mun juttu. Vectorin penkit onkin jo oma lukunsa, ja ne ovat mielestäni tosi hyvät. Mutta noita vectoreita on suhteellisen vähän myynnissä.. ja tietty tuohtakin joutuu enemmän laittaa, mut on vectori sen arvoinen kyllä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Ne on ihan kelvot jos vertaa esim. Audi A4:n vakiopenkkeihin. Mutta älä sorru koeistumaan 9-3:n sport/vector/mikäikinä -penkkejä, ennenkö oikeasti mietit autonvaihtoa, koska kyllä niissä on kuitenkin vielä melko selvä ero, jonka havaitseminen voi antaa pontta vaihtoprojektilleTimon kirjoitti:Lineaarin penkkejä moittiivat monet, ite en oo paremmissa vielä istunukaa nii en tiiä kommentoida. Ite oon pärjänny näitten kanssa (185 cm), mitä nyt reisitukee vois olla enempikii...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
No tähän mennessä niitä on kaverien kesken vertailtu volkkarin ja vanhemman c-mersun penkkeihin ja todettu sentään edes niitä paremmiksi. Pitääs käydä joskus piruuttaan koeistumassa vectorin penkit autoliikkeessä ja pyytää niitä myymään mulle pelkkä kuskin penkkiaero kirjoitti:Ne on ihan kelvot jos vertaa esim. Audi A4:n vakiopenkkeihin. Mutta älä sorru koeistumaan 9-3:n sport/vector/mikäikinä -penkkejä, ennenkö oikeasti mietit autonvaihtoa, koska kyllä niissä on kuitenkin vielä melko selvä ero, jonka havaitseminen voi antaa pontta vaihtoprojektilleTimon kirjoitti:Lineaarin penkkejä moittiivat monet, ite en oo paremmissa vielä istunukaa nii en tiiä kommentoida. Ite oon pärjänny näitten kanssa (185 cm), mitä nyt reisitukee vois olla enempikii...
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Mielestäni ainakaan oman 2007 Linear Turbo Pilot penkit ei ole mitenkään huonot istuinmukavuudeltaan, ero Vectoriin ei ole niin suuri että auton osto sen takia kannattaisi jättää. Vectorin penkit ja sisusta tietyisti paljon tyylikkäämpi ja valoisampi, varsinkin valkoisilla nahkaosilla ja mustilla kankailla penkeissä. Lisäksi Vectorissa parempi sivuttaistuki, mutta arkiajossa senkin merkitys on aika olematon. Tulee itse ajettua jatkuvasti molemmilla, joten omaan kokemukseen nojaudun väitteessäni. Yleisesti itse kyllä laittaisin pari tonnia enemmän autoon ja ostaisin 100tkm vähemmän ajetun, säästäisi korjauskuluissa ja saa muutaman vuoden päästä vahdettuakin johonkin. Jos rupeaa olemaan yli 300tkm mittarissa niin ei ole enää monta ostajaa, ja autosta saatava hyvitys/myyntihinta on mitä sattuu. Toisaalta lukuisat parannukset jotka tehtiin vuosien myötä puoltavat väitettä että kannattasi ostaa vähintään 2007 vuosimallinen....ja taas hinta nousee hieman.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Nyt vain ei rahatilanne salli yli 12000 euron ostosta, täytynee kääntyä Ruotsin ystävien puoleen, josko auttaisivat löytämään sieltä auton.
Katsannassa siis automaattivaihteinen, benziinillä käyvä SportKompiainen. Tietysti se Vector olisi hieno juttu, mutta budjetti paukkuu.
Ostakaapa hjuva Corolla Verso pois, niin pääsen taas Saabistiksi.
Katsannassa siis automaattivaihteinen, benziinillä käyvä SportKompiainen. Tietysti se Vector olisi hieno juttu, mutta budjetti paukkuu.
Ostakaapa hjuva Corolla Verso pois, niin pääsen taas Saabistiksi.
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
Ei minusta voi perusjakkaroita haukkua. Itsellä pisimmät ajot 7 tunti yhteen putkeen ilman taukoja eikä puutunu yhtään.Timon kirjoitti:No tähän mennessä niitä on kaverien kesken vertailtu volkkarin ja vanhemman c-mersun penkkeihin ja todettu sentään edes niitä paremmiksi. Pitääs käydä joskus piruuttaan koeistumassa vectorin penkit autoliikkeessä ja pyytää niitä myymään mulle pelkkä kuskin penkkiaero kirjoitti:Ne on ihan kelvot jos vertaa esim. Audi A4:n vakiopenkkeihin. Mutta älä sorru koeistumaan 9-3:n sport/vector/mikäikinä -penkkejä, ennenkö oikeasti mietit autonvaihtoa, koska kyllä niissä on kuitenkin vielä melko selvä ero, jonka havaitseminen voi antaa pontta vaihtoprojektilleTimon kirjoitti:Lineaarin penkkejä moittiivat monet, ite en oo paremmissa vielä istunukaa nii en tiiä kommentoida. Ite oon pärjänny näitten kanssa (185 cm), mitä nyt reisitukee vois olla enempikii...
Saab 9³ SS 1.8t 2007 + Maptun Stage 1
Re: Saabismi tarttui uudestaan, 9-3 kiikarissa
No niin, Saab lassottu. Löytyi SportCombi Vector 2.0TS, jossa on potkuakin mukavat 209 hv ja varustelut viimeisen päälle. Vuosimalli on 2005 ja mittarissa 178 tkm. Viikonloppuna kai sitä pitää lähteä hakemaan.
Tässähän on kuin pikkupoika uutta saappia oottaissa...
Tässähän on kuin pikkupoika uutta saappia oottaissa...
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02