XWD ja vetokoukku?
Re: XWD ja vetokoukku?
Magneetissa tarjosivat Kovilin irrotettavaa koukkua asennettuna noin 700 € ja Saabin omaa noin 1100 €.
Kovilin sivuilla http://www.kovil.fi/search.php?list=0&vehicle=SAAB
Saabin koukuissa on ei 9-3X merkintä, mutta xwd:stä ei mainintaa.
Tutkailin aiempia ketjuja ja tuntuu kaikkien irrotettavien kanssa olevan joskus murhetta (jos ei ole pitänyt rasvoissa). Kovil voisi olla passeli jos se yleensäkään sopii.
Kovilin sivuilla http://www.kovil.fi/search.php?list=0&vehicle=SAAB
Saabin koukuissa on ei 9-3X merkintä, mutta xwd:stä ei mainintaa.
Tutkailin aiempia ketjuja ja tuntuu kaikkien irrotettavien kanssa olevan joskus murhetta (jos ei ole pitänyt rasvoissa). Kovil voisi olla passeli jos se yleensäkään sopii.
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: XWD ja vetokoukku?
Thule (Brink) irroitettava n.600€ ja kiinteä n.400€. Sisältää johtosarjan yms.
Saabilla edelleen ei-oota
Saabilla edelleen ei-oota
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: XWD ja vetokoukku?
Pikku update, jos sattuu myöhemmin jotakuta kiinnostamaan aihe:
Thule (Brink) kiinteä koukku asentui paikoilleen tismalleen samaan tapaan kuin alkuperäinen. Liekö samasta pajasta koko homma? Ainakin trailer moduuli on sama kuin Saabin paketissa, alkuperäinen osanumero toki sotkettu yli mustalla tussilla
Peruutustutka toimii siis oikein koukun kanssa ja kärry perässä menee pois päältä.
Puskuriin tarvittava reikä jää alapuolelle, eli mitään leikkaus / sahaus jälkiä ei jää näkyville. Läpivientikumit yms. nippusiteet tulee mukana. Liitin on 7-napainen kun Saabin paketissa tulee 13-napainen ja 7-napainen adapteri.
Sopi siis XWD malliin ilman mitään ongelmia. Ja tuli samalla todettua, että mekaanisesti koukun asennuksen kannalta noissa FWD ja XWD malleissa ei ole mitään eroa. Saabilta XWD:en ei saa kiinteää koukkua ollenkaan. Eikä kyllä irroitettavaakaan ehtinyt tähän hätään tulla, eli ei voinut edes tilata toistaiseksi.
Asennusohjeet hommaan täältä: 32026052FI Saab document
Thule (Brink) kiinteä koukku asentui paikoilleen tismalleen samaan tapaan kuin alkuperäinen. Liekö samasta pajasta koko homma? Ainakin trailer moduuli on sama kuin Saabin paketissa, alkuperäinen osanumero toki sotkettu yli mustalla tussilla
Peruutustutka toimii siis oikein koukun kanssa ja kärry perässä menee pois päältä.
Puskuriin tarvittava reikä jää alapuolelle, eli mitään leikkaus / sahaus jälkiä ei jää näkyville. Läpivientikumit yms. nippusiteet tulee mukana. Liitin on 7-napainen kun Saabin paketissa tulee 13-napainen ja 7-napainen adapteri.
Sopi siis XWD malliin ilman mitään ongelmia. Ja tuli samalla todettua, että mekaanisesti koukun asennuksen kannalta noissa FWD ja XWD malleissa ei ole mitään eroa. Saabilta XWD:en ei saa kiinteää koukkua ollenkaan. Eikä kyllä irroitettavaakaan ehtinyt tähän hätään tulla, eli ei voinut edes tilata toistaiseksi.
Asennusohjeet hommaan täältä: 32026052FI Saab document
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: XWD ja vetokoukku?
Onko tähän asiaan tullut näin vuosien jälkeen uutta tietoa? Harkitsen nimittäin 9-3 aero xwd:n ostamista ja siihen pitäisi laittaa koukku.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: XWD ja vetokoukku?
Tämä kiinnostaisi minuakin. Mikähän koukku sopisi XWD:llä ja peruutustutkalla varusteltuun 93x:ään, ja mitä muuta tässä pitäisi huomioida? Onko ylipäänsä mahdollista? Tietoa tuntuu olevan heikosti saatavilla. Kaikki apu oli tervetullutta!
9-3 SC 2.0t BioPower MY08
Re: XWD ja vetokoukku?
Mulla on sc xwd:ssä thule/brink! Hyvin istuu eikä tarvinnut ulospäin loveta puskurin kuorta.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: XWD ja vetokoukku?
Olisiko tämä siis oikea?
https://www.rameder.eu/brink-towbar-com ... 412-1.html
sivun mukaan pitäisi sopia myös XWD:hen.
Liekö tämä oikea peruutustutkaa varten: Electrical set-model: Top Tronic
https://www.rameder.eu/brink-towbar-com ... 412-1.html
sivun mukaan pitäisi sopia myös XWD:hen.
Liekö tämä oikea peruutustutkaa varten: Electrical set-model: Top Tronic
9-3 SC 2.0t BioPower MY08
Re: XWD ja vetokoukku?
Orkkis on kyllä 13 napainen. Ja trailermoduli pitää löytyä. Muut on ihan turhaa kikkailua
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: XWD ja vetokoukku?
Ramederilla ei näemmä enää ole trailer modulella varustettua johtosarjaa... joskus reilu 5v sitten vielä moisenkin sieltä sai. Nuo nyt myynnissä olevat setit ovat kysymysmerkki, joku 3. osapuolen purkki. Kannattaa etsiä sähkökeskukseen tökättävä trailer module ja oikea johtosarja niin asennus on plug-and-play ja kaikki toimii parkkitutkia ja valovalvontoja myöden, paitsi tietty jos kärryssä ledivalot
Edit: Mulla on Ramederilta aikoinaan ostettu koukku ja trailer module, mutta pistoke on 7-napainen.
Edit: Mulla on Ramederilta aikoinaan ostettu koukku ja trailer module, mutta pistoke on 7-napainen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2