Ollakko saab mies vai eikö olla?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
wildlife
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 13:07

Ollakko saab mies vai eikö olla?

Viesti Kirjoittaja wildlife »

Moro kaikki! Pistin sitten eilen kohta 8 vuotisen Volvo projektini myyntiin kun jälkikasvua olisi tulossa ja tarviin ympärivuotisen käyttöauton. Kauan oon Saabeja miettinyt ja erityisesti tää uudenpi 9-3 miellyttää silmää. Kokemusta ei näistä keksinnöistä ole joten kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Mitkä ovat erot 2.0T ja aerolla tekniikan suhteen? Softa ja ahdin on ainakin vissiin erinlaiset. Meinaan vaan että kumpi on kannattavampi sillä hinta ero on jonkin verran. Ja onko muita eroavaisuuksia? Tekniikka tullaan kyllä kutittelemaan kun vain sopiva malli ja yksilö löytyy.

Tai sit vaihtoehtona 2. on 9-5 kompi aero niin sopii koko perhe sitten mukavasti kyytiin :D ohi topiikin kysymys samaan vaihtuuko alusta 9-5 02->


Olisin kiitollinen jos saisin apua pulmaan!
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Ollakko saab mies vai eikö olla?

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Tarviisi vähän vuosimalleja tarkentaa, jotta kysymykseesi voisi yksiselitteisesti vastata. Karkeasti 1.8t ja 2.0T 175hp on samaa rautaa, kuten 2.0T 210HP ja 2.0T 210HP Aero. Jossain vaiheessa Aero vaihtui 2.8T. Tässä pientä listaa eri vuosimallien tehoversioista ja niiden viripaketeista http://en.bsr.se/products/tuning-kits/saab/9-3-ss-sc-x/
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
wildlife
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 13:07

Re: Ollakko saab mies vai eikö olla?

Viesti Kirjoittaja wildlife »

wildlife kirjoitti:Moro kaikki! Pistin sitten eilen kohta 8 vuotisen Volvo projektini myyntiin kun jälkikasvua olisi tulossa ja tarviin ympärivuotisen käyttöauton. Kauan oon Saabeja miettinyt ja erityisesti tää uudenpi 9-3 miellyttää silmää. Kokemusta ei näistä keksinnöistä ole joten kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Mitkä ovat erot 2.0T ja aerolla tekniikan suhteen? Softa ja ahdin on ainakin vissiin erinlaiset. Meinaan vaan että kumpi on kannattavampi sillä hinta ero on jonkin verran. Ja onko muita eroavaisuuksia? Tekniikka tullaan kyllä kutittelemaan kun vain sopiva malli ja yksilö löytyy.

Tai sit vaihtoehtona 2. on 9-5 kompi aero niin sopii koko perhe sitten mukavasti kyytiin :D ohi topiikin kysymys samaan vaihtuuko alusta 9-5 02->


Olisin kiitollinen jos saisin apua pulmaan!
wildlife kirjoitti:Moro kaikki! Pistin sitten eilen kohta 8 vuotisen Volvo projektini myyntiin kun jälkikasvua olisi tulossa ja tarviin ympärivuotisen käyttöauton. Kauan oon Saabeja miettinyt ja erityisesti tää uudenpi 9-3 miellyttää silmää. Kokemusta ei näistä keksinnöistä ole joten kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Mitkä ovat erot 2.0T ja aerolla tekniikan suhteen? Softa ja ahdin on ainakin vissiin erinlaiset. Meinaan vaan että kumpi on kannattavampi sillä hinta ero on jonkin verran. Ja onko muita eroavaisuuksia? Tekniikka tullaan kyllä kutittelemaan kun vain sopiva malli ja yksilö löytyy.

Tai sit vaihtoehtona 2. on 9-5 kompi aero niin sopii koko perhe sitten mukavasti kyytiin :D ohi topiikin kysymys samaan vaihtuuko alusta 9-5 02->


Olisin kiitollinen jos saisin apua pulmaan!
KAPU2 kirjoitti:Tarviisi vähän vuosimalleja tarkentaa, jotta kysymykseesi voisi yksiselitteisesti vastata. Karkeasti 1.8t ja 2.0T 175hp on samaa rautaa, kuten 2.0T 210HP ja 2.0T 210HP Aero. Jossain vaiheessa Aero vaihtui 2.8T. Tässä pientä listaa eri vuosimallien tehoversioista ja niiden viripaketeista http://en.bsr.se/products/tuning-kits/saab/9-3-ss-sc-x/

Kiitos tiedosta nyt metsästämään länsi-naapuriin sopivaa yksilöä.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Ollakko saab mies vai eikö olla?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

wildlife kirjoitti:
wildlife kirjoitti:Moro kaikki! Pistin sitten eilen kohta 8 vuotisen Volvo projektini myyntiin kun jälkikasvua olisi tulossa ja tarviin ympärivuotisen käyttöauton. Kauan oon Saabeja miettinyt ja erityisesti tää uudenpi 9-3 miellyttää silmää. Kokemusta ei näistä keksinnöistä ole joten kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Mitkä ovat erot 2.0T ja aerolla tekniikan suhteen? Softa ja ahdin on ainakin vissiin erinlaiset. Meinaan vaan että kumpi on kannattavampi sillä hinta ero on jonkin verran. Ja onko muita eroavaisuuksia? Tekniikka tullaan kyllä kutittelemaan kun vain sopiva malli ja yksilö löytyy.

Tai sit vaihtoehtona 2. on 9-5 kompi aero niin sopii koko perhe sitten mukavasti kyytiin :D ohi topiikin kysymys samaan vaihtuuko alusta 9-5 02->


Olisin kiitollinen jos saisin apua pulmaan!
wildlife kirjoitti:Moro kaikki! Pistin sitten eilen kohta 8 vuotisen Volvo projektini myyntiin kun jälkikasvua olisi tulossa ja tarviin ympärivuotisen käyttöauton. Kauan oon Saabeja miettinyt ja erityisesti tää uudenpi 9-3 miellyttää silmää. Kokemusta ei näistä keksinnöistä ole joten kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.

Mitkä ovat erot 2.0T ja aerolla tekniikan suhteen? Softa ja ahdin on ainakin vissiin erinlaiset. Meinaan vaan että kumpi on kannattavampi sillä hinta ero on jonkin verran. Ja onko muita eroavaisuuksia? Tekniikka tullaan kyllä kutittelemaan kun vain sopiva malli ja yksilö löytyy.

Tai sit vaihtoehtona 2. on 9-5 kompi aero niin sopii koko perhe sitten mukavasti kyytiin :D ohi topiikin kysymys samaan vaihtuuko alusta 9-5 02->


Olisin kiitollinen jos saisin apua pulmaan!
KAPU2 kirjoitti:Tarviisi vähän vuosimalleja tarkentaa, jotta kysymykseesi voisi yksiselitteisesti vastata. Karkeasti 1.8t ja 2.0T 175hp on samaa rautaa, kuten 2.0T 210HP ja 2.0T 210HP Aero. Jossain vaiheessa Aero vaihtui 2.8T. Tässä pientä listaa eri vuosimallien tehoversioista ja niiden viripaketeista http://en.bsr.se/products/tuning-kits/saab/9-3-ss-sc-x/

Kiitos tiedosta nyt metsästämään länsi-naapuriin sopivaa yksilöä.
Jos se kohde on SS/SC ja hirveä viritysinto, niin sitten suosiolla 2.0 tai 2.8 Aero.
2.0T koneessa on jo parempi turbo yms. sälää verrattuna 1.8t/2.0t koneisiin.
Myöskin Aeroissa on alustassa jäykemmät kallistuksenvakaajat, no onhan siellä iskarit ja jousetkin vähän jäykemmät, mutta nehän menee varmaan vaihtoon heti, kuitenkin ne jäykemmät vakaajat auttaa siellä paljon lisänä.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Ollakko saab mies vai eikö olla?

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Käytettyä ja ruotsalaista hakiessa hae suoraan mitä haluat. Hinta haarukka on kapeampi käytetyissä niin ota kokkelimalli suoraan niin saat kaikki kotkottimet. ja jos virittää meinaat ota aero niin ei tarvi miettiä mitä vaatii lailliseksi saaminen.
Vastaa Viestiin