1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Morjens,
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset
(Elokuun BSR tarjouksena kaikki nettikaupastamme tilatut Cadilacin, Opelin, Saabin ja Volvoon Turboihin sopivat BSR:n STEG 1 PPC:t (v2 ja v3) -100€.)
Nyt kun tuolla Doc Powerilla on tarjous päällä näistä niin alkoi kutkuttelemaan. Oma auto on 2005 sports sedan 2,0t automaatti eli 175hp malli.
Ongelmana on se etten viitsisi ostaa sikaa säkissä varsinkaan kun oma auto on tuo 2,0t johon ei niin paljoa piristystä lupausten mukaan tule.
Kysyisinkin onko pääkaupunkiseudulla lämminsydämisiä ihmisiä joilla tuo steg 1 olisi omassa automaattivaihteisessa Saabissaan? Olisi mahtavaa jos joku voisi tarjota mahdollisuuden pieneen koeajoon jotta persdyno voisi päättää ostaako virin vai ei. En ole rikas, mutta maineen ja kunnian lisäksi tarjoan pullakahvit ja bensarahat ja tulen tietenkin itse paikan päälle jottei tuosta kuluja koituisi.
Jos joku tuntee piston sydämessään ja haluaa tehdä päivän hyvän työn niin yhteyttä voi ottaa alkuun vaikka yksityisviestillä.
Ja saapahan tähän ketjuun toki taruilla näihin vireihin liittyen muutakin jos siltä tuntuu!
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset
(Elokuun BSR tarjouksena kaikki nettikaupastamme tilatut Cadilacin, Opelin, Saabin ja Volvoon Turboihin sopivat BSR:n STEG 1 PPC:t (v2 ja v3) -100€.)
Nyt kun tuolla Doc Powerilla on tarjous päällä näistä niin alkoi kutkuttelemaan. Oma auto on 2005 sports sedan 2,0t automaatti eli 175hp malli.
Ongelmana on se etten viitsisi ostaa sikaa säkissä varsinkaan kun oma auto on tuo 2,0t johon ei niin paljoa piristystä lupausten mukaan tule.
Kysyisinkin onko pääkaupunkiseudulla lämminsydämisiä ihmisiä joilla tuo steg 1 olisi omassa automaattivaihteisessa Saabissaan? Olisi mahtavaa jos joku voisi tarjota mahdollisuuden pieneen koeajoon jotta persdyno voisi päättää ostaako virin vai ei. En ole rikas, mutta maineen ja kunnian lisäksi tarjoan pullakahvit ja bensarahat ja tulen tietenkin itse paikan päälle jottei tuosta kuluja koituisi.
Jos joku tuntee piston sydämessään ja haluaa tehdä päivän hyvän työn niin yhteyttä voi ottaa alkuun vaikka yksityisviestillä.
Ja saapahan tähän ketjuun toki taruilla näihin vireihin liittyen muutakin jos siltä tuntuu!
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
menee hieman ohi, mutta youtubessa on muutama video joista näkee miten automaatti 2-litrainen lähtee Hirsch softalla. Vaikutus lienee samanlainen. Eli sopii hyvin. Vääntö kasvaa reilusti ja automaatti ottaa siitä helposti hyödyn irti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Suosittelisin BSR:n sijaan Maptun:in softaa. Automaatti toimii paremmin ja softa myös. Maptun on turvallisempi vaihtoehto kuin BSR. Klubilaiset saavat alennusta maptunilta, ja silloin kun itse softaa etsiskelin niin halvempi vaihtoehto oli maptun kuin bsr.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Kyllä noitakin on katseltu, mutta eipä sillä hullua hurskaammaksi tule kun ei silmillä saa kokemuksesta puoliakaan irti. Tarkoitus olisi saada lisää vääntöä koko kierrosalueelle ja sitä nuo kaikki virisoftat taitaa pääosin tehdä.Marko A kirjoitti:menee hieman ohi, mutta youtubessa on muutama video joista näkee miten automaatti 2-litrainen lähtee Hirsch softalla. Vaikutus lienee samanlainen. Eli sopii hyvin. Vääntö kasvaa reilusti ja automaatti ottaa siitä helposti hyödyn irti.
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Itselläni on Maptunin softa vastaavassa autossa kuin aloittajalla (2.0t autom.) ja suosittelen virisoftaa. Toimii todella hyvin tässä(kin) tapauksessa.
Siihen en ota kantaa, onko jokin virimerkki parempi ja turvallisempi (Bsr tai Maptun) kuin toinen. Enkä löydä siihen mitään faktaakaan mitä iskeä pöytään. Jotenkin tuntuu, että kyse on vain ehkä mielikuvista. Tyytyväisiä asiakkaita kuitenkin ollut ja on molemmilla.
Siihen en ota kantaa, onko jokin virimerkki parempi ja turvallisempi (Bsr tai Maptun) kuin toinen. Enkä löydä siihen mitään faktaakaan mitä iskeä pöytään. Jotenkin tuntuu, että kyse on vain ehkä mielikuvista. Tyytyväisiä asiakkaita kuitenkin ollut ja on molemmilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Olen kuullut, että BSR:n softa antaisi ahtoja enemmän(1,0-1,1bar), ja kopeloisi nakuanturia(ei siis hyvä).. tehoja luvattiin omaan autoon 204hv/310nm BSR:llä. Maptunin softa ahtaa taas vähemmän(0,75bar) ja jättää kopeloimatta nakuanturia, mutta luvatut tehot 210hv/330nm.
Edit: Faktahan on että B207x moottori ei pidä korkeista ahdoista niinkään kuin esim. B2x4, tai B2x5 moottorit.
Edit: Faktahan on että B207x moottori ei pidä korkeista ahdoista niinkään kuin esim. B2x4, tai B2x5 moottorit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Kyllä Maptun ahtaa maksimissaan juuri tuon saman eli 1,0 ... 1,1 bar. Moneen otteeseen olen tämän omasta autostani tutkinut. Jo vakiona 2.0t:ssä on n. 0,7 bar. Jos Maptun ahtaa "vain" 0,75, on siinä jotain hämärää. Kyse on tietenkin maksimiahdoista, koska koneen kierrosten myötä ahtopaine laskee. Maptunilla n. 0,7 bar/5000 rpm. Maksimit n. 1,1 ja laskee 0,9 ... 1,0 tuntumaan ja pysyy siinä pitkään kunnes lähtee kierrosten myötä laskuun. Viiden tonnin kohdalla vielä n. 0,7 ... 0,75. On nimittäin tullut näitä Op-Com:n tekemiä tallenteita tutkittua eräänkin kerran.
Ahtopaine on tietenkin vain osa koko hommasta, joten paljon muitakin "virityskohteita" softassa on. Jotain eroja näissä varmasti on, mutta mikä on sitten niiden käytännön merkitys ..... ?. Yhtä varmaan molemmille, että ero vakioon on selvä ja vetää naaman .
Ahtopaine on tietenkin vain osa koko hommasta, joten paljon muitakin "virityskohteita" softassa on. Jotain eroja näissä varmasti on, mutta mikä on sitten niiden käytännön merkitys ..... ?. Yhtä varmaan molemmille, että ero vakioon on selvä ja vetää naaman .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Tuossa linkissä on Teknikens Världin testaamaa vuodelta -03.
Ei varmaan ole eroja tuohon -05 malliin kulkupuolella.
Tuossa jutussa on ihan mielenkiintosta faktaa miten on saaneet revittyä manuaalia ja automaattia verrattuna keskenään ja parit muut merkit siinä tuloksineen lisänä.
Ei varmaan ole eroja tuohon -05 malliin kulkupuolella.
Tuossa jutussa on ihan mielenkiintosta faktaa miten on saaneet revittyä manuaalia ja automaattia verrattuna keskenään ja parit muut merkit siinä tuloksineen lisänä.
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Tuo linkki ei toimi .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
ladda ned hela testet, punainen laatikko.
ladda ned hela testet, punainen laatikko.
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Ei sitä BSR:ää kannata pelätä, tasaisesti ahtaa 1.0-1.1. Faktaa tuosta nakuanturin kopeloinnista kyllä haluaisin kuulla jos niin on tehty vielä näissä uudemmissakin softissa. BSR:ssä ei mielestäni mitään vikaa, mutta Maptun olisi nykyiseltään ehkä parempi vaihtoehto tulevia stageja ajatellen. Kaikki toimii (koputan puuta) tällä hetkellä omassa pirssissä ja BSR:n 207hv 345Nm aiheuttamat kumipinnan katoamiset eturenkaissa on ainoa huoli (suurin syy nopea kaarreajo). Oli pakko vaihtaa renkaat takaa eteen kulumisen tasaamiseksi.
BSR:ltäkin saa klubialennuksia. Kimppatilaukset on aina hyödyllisiä, mutta ei taida olla ollut pitkään aikaan yhtään vireillä.
Automaatin toimivuuteen eri virivalmistajien välillä en ota kantaa, koska ei ole kokemusta yhtään.
Mutta kaikki yhtä ja samaa mieltä, muutoksen vakioon kyllä huomaa. Ja jos tehoerot vakioon nähden näyttää paperilla liian pieneltä niin suunta heti esim. stage 3:een.
BSR:ltäkin saa klubialennuksia. Kimppatilaukset on aina hyödyllisiä, mutta ei taida olla ollut pitkään aikaan yhtään vireillä.
Automaatin toimivuuteen eri virivalmistajien välillä en ota kantaa, koska ei ole kokemusta yhtään.
Mutta kaikki yhtä ja samaa mieltä, muutoksen vakioon kyllä huomaa. Ja jos tehoerot vakioon nähden näyttää paperilla liian pieneltä niin suunta heti esim. stage 3:een.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Jahas, jahas vai nyt noita osataan ropeltaa sitten viimein. Ecuproject ei ole yhtään tuttu juttu. Keneltähän noista kannattaisi kysellä?KAPU2 kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Tällä foorumilla nimim. "jcarlson"Eemil93ss kirjoitti:Jahas, jahas vai nyt noita osataan ropeltaa sitten viimein. Ecuproject ei ole yhtään tuttu juttu. Keneltähän noista kannattaisi kysellä?KAPU2 kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä
Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille. Nyt on saatu varmuus että softapäivitys tulee autoon heti kun mahdollista. Doc Powerin tarjous jää tosin käyttämättä.