1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Morjens,

http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset
(Elokuun BSR tarjouksena kaikki nettikaupastamme tilatut Cadilacin, Opelin, Saabin ja Volvoon Turboihin sopivat BSR:n STEG 1 PPC:t (v2 ja v3) -100€.)

Nyt kun tuolla Doc Powerilla on tarjous päällä näistä niin alkoi kutkuttelemaan. Oma auto on 2005 sports sedan 2,0t automaatti eli 175hp malli.

Ongelmana on se etten viitsisi ostaa sikaa säkissä varsinkaan kun oma auto on tuo 2,0t johon ei niin paljoa piristystä lupausten mukaan tule.

Kysyisinkin onko pääkaupunkiseudulla lämminsydämisiä ihmisiä joilla tuo steg 1 olisi omassa automaattivaihteisessa Saabissaan? Olisi mahtavaa jos joku voisi tarjota mahdollisuuden pieneen koeajoon jotta persdyno voisi päättää ostaako virin vai ei. En ole rikas, mutta maineen ja kunnian lisäksi tarjoan pullakahvit ja bensarahat ja tulen tietenkin itse paikan päälle jottei tuosta kuluja koituisi.

Jos joku tuntee piston sydämessään ja haluaa tehdä päivän hyvän työn niin yhteyttä voi ottaa alkuun vaikka yksityisviestillä.

Ja saapahan tähän ketjuun toki taruilla näihin vireihin liittyen muutakin jos siltä tuntuu!
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Marko A »

menee hieman ohi, mutta youtubessa on muutama video joista näkee miten automaatti 2-litrainen lähtee Hirsch softalla. Vaikutus lienee samanlainen. Eli sopii hyvin. Vääntö kasvaa reilusti ja automaatti ottaa siitä helposti hyödyn irti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Suosittelisin BSR:n sijaan Maptun:in softaa. Automaatti toimii paremmin ja softa myös. Maptun on turvallisempi vaihtoehto kuin BSR. Klubilaiset saavat alennusta maptunilta, ja silloin kun itse softaa etsiskelin niin halvempi vaihtoehto oli maptun kuin bsr.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Marko A kirjoitti:menee hieman ohi, mutta youtubessa on muutama video joista näkee miten automaatti 2-litrainen lähtee Hirsch softalla. Vaikutus lienee samanlainen. Eli sopii hyvin. Vääntö kasvaa reilusti ja automaatti ottaa siitä helposti hyödyn irti.
Kyllä noitakin on katseltu, mutta eipä sillä hullua hurskaammaksi tule kun ei silmillä saa kokemuksesta puoliakaan irti. Tarkoitus olisi saada lisää vääntöä koko kierrosalueelle ja sitä nuo kaikki virisoftat taitaa pääosin tehdä.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Itselläni on Maptunin softa vastaavassa autossa kuin aloittajalla (2.0t autom.) ja suosittelen virisoftaa. Toimii todella hyvin tässä(kin) tapauksessa.

Siihen en ota kantaa, onko jokin virimerkki parempi ja turvallisempi (Bsr tai Maptun) kuin toinen. Enkä löydä siihen mitään faktaakaan mitä iskeä pöytään. Jotenkin tuntuu, että kyse on vain ehkä mielikuvista. Tyytyväisiä asiakkaita kuitenkin ollut ja on molemmilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Olen kuullut, että BSR:n softa antaisi ahtoja enemmän(1,0-1,1bar), ja kopeloisi nakuanturia(ei siis hyvä).. tehoja luvattiin omaan autoon 204hv/310nm BSR:llä. Maptunin softa ahtaa taas vähemmän(0,75bar) ja jättää kopeloimatta nakuanturia, mutta luvatut tehot 210hv/330nm.

Edit: Faktahan on että B207x moottori ei pidä korkeista ahdoista niinkään kuin esim. B2x4, tai B2x5 moottorit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä Maptun ahtaa maksimissaan juuri tuon saman eli 1,0 ... 1,1 bar. Moneen otteeseen olen tämän omasta autostani tutkinut. Jo vakiona 2.0t:ssä on n. 0,7 bar. Jos Maptun ahtaa "vain" 0,75, on siinä jotain hämärää. Kyse on tietenkin maksimiahdoista, koska koneen kierrosten myötä ahtopaine laskee. Maptunilla n. 0,7 bar/5000 rpm. Maksimit n. 1,1 ja laskee 0,9 ... 1,0 tuntumaan ja pysyy siinä pitkään kunnes lähtee kierrosten myötä laskuun. Viiden tonnin kohdalla vielä n. 0,7 ... 0,75. On nimittäin tullut näitä Op-Com:n tekemiä tallenteita tutkittua eräänkin kerran.

Ahtopaine on tietenkin vain osa koko hommasta, joten paljon muitakin "virityskohteita" softassa on. Jotain eroja näissä varmasti on, mutta mikä on sitten niiden käytännön merkitys ..... ?. Yhtä varmaan molemmille, että ero vakioon on selvä ja vetää naaman :D :D .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Tuossa linkissä on Teknikens Världin testaamaa vuodelta -03.
Ei varmaan ole eroja tuohon -05 malliin kulkupuolella.
Tuossa jutussa on ihan mielenkiintosta faktaa miten on saaneet revittyä manuaalia ja automaattia verrattuna keskenään ja parit muut merkit siinä tuloksineen lisänä.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tuo linkki ei toimi :( .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
ladda ned hela testet, punainen laatikko.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Ei sitä BSR:ää kannata pelätä, tasaisesti ahtaa 1.0-1.1. Faktaa tuosta nakuanturin kopeloinnista kyllä haluaisin kuulla jos niin on tehty vielä näissä uudemmissakin softissa. BSR:ssä ei mielestäni mitään vikaa, mutta Maptun olisi nykyiseltään ehkä parempi vaihtoehto tulevia stageja ajatellen. Kaikki toimii (koputan puuta) tällä hetkellä omassa pirssissä ja BSR:n 207hv 345Nm aiheuttamat kumipinnan katoamiset eturenkaissa on ainoa huoli (suurin syy nopea kaarreajo). Oli pakko vaihtaa renkaat takaa eteen kulumisen tasaamiseksi.

BSR:ltäkin saa klubialennuksia. Kimppatilaukset on aina hyödyllisiä, mutta ei taida olla ollut pitkään aikaan yhtään vireillä.

Automaatin toimivuuteen eri virivalmistajien välillä en ota kantaa, koska ei ole kokemusta yhtään.

Mutta kaikki yhtä ja samaa mieltä, muutoksen vakioon kyllä huomaa. Ja jos tehoerot vakioon nähden näyttää paperilla liian pieneltä niin suunta heti esim. stage 3:een.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

KAPU2 kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
Jahas, jahas vai nyt noita osataan ropeltaa sitten viimein. Ecuproject ei ole yhtään tuttu juttu. Keneltähän noista kannattaisi kysellä?
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eemil93ss kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Kannattaa myös huomioida että ecuprojectin gurut pääsevät myös T8 ecuihin kiinni nykyään, eli softia voi olla pian (tai jopa jo nyt?) saatavilla myös järkihintaan.
Jahas, jahas vai nyt noita osataan ropeltaa sitten viimein. Ecuproject ei ole yhtään tuttu juttu. Keneltähän noista kannattaisi kysellä?
Tällä foorumilla nimim. "jcarlson"
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Eemil93ss
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 14:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1,8t / 2,0t BSR steg 1 jeesiä

Viesti Kirjoittaja Eemil93ss »

Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille. Nyt on saatu varmuus että softapäivitys tulee autoon heti kun mahdollista. Doc Powerin tarjous jää tosin käyttämättä.
Vastaa Viestiin