9-3 1,8t ja 2,0t erot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
mylyperi
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Touko 31, 2007 09:26
Paikkakunta: Oulu

9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja mylyperi »

Mitä eroa 9-3:sen moottoreissa 2,0t ja 1,8t. Tarkoitan näitä uudempia 2007- malleja.
Onko raudassa jotain eroa vai onko pelkkä ohjelmointi kikka asiakkaan valintamahdollisuuksia parantamaan?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei mitään käsittääkseni, softa erolla mennään 1,8t 150hv vs. 2,0t 175hv. 2,0T 210hv:ssä eroja sitten on isompaa mm. isompaa turboa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Moottoreissa ei pitäisi olla mitään eroa 1.8t/2.0t välillä.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pakari kirjoitti:2,0T 210hv:ssä eroja sitten on isompaa mm. isompaa turboa.
Onkohan kukaan listannut mitä kaikkea siinä on erilaista? Tuskin kuitenkaan kovin montaa komponenttia. Onko ahdin varmasti eri? Tästä on ollut kylä puhetta mutta eipä muista.
Veikkaan cooleria ja suuttimia?

1.8t ja 2.0t on tasan samat kuten edellä kerrottu ainakin MY07:sta lähtien.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on se pykälää pienempi Mitsu. Vertaa14T ja 11T.
Nokat on kireemmät 2.0T:ssä. Nuo on varmaan ne ratkaisevat erot.
Suuttimet on onneksi jo noissa kaikissa vihreet.
SaabCentralin puolella oli muistellakseni eritelty joku lista.
Ilmanotossa tais olla myös eroja.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Joo, ilmanotossa on eroa, koska esim. maptun tarjoaa 1,8t ja 2,0t moottoreihin ilmansuodatinkotelo päivitystä jossa on isommat putket.. Mutta aero malliin, tai 2,0T eli kun koneena on B207R niin ei ilmansuodatinkotelo päivitystä tarvita, jos halutaan enemmän tehoja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja anv »

Diidaa, Minkähänlainen operatsuuni olisi vaihtaa tuo softa 1.8t -> 2.0t, jos kerran mekaniikka on tasan sama?
Täällä Oulun seudulla siis... Kyseessä allekirjoituksen auto.

Tuli päivitettyä viikko takaperin vuosimallia 12v uudempaan...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Saabilta, siis merkkiliikkeeltä saat 175hv softan.. Mutta halvemmalla saat softan jossa on päälle 200hv, riippuen softan tekijästä. Kuten foorumilla on juteltu näistä softaajista paljonkin, niin yleisimmät ovat maptun,hirsch ja bsr. Henkilökohtaisesti suosittelen maptunia. Itse softan vaihto on erittäin helppo operaatio.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin