9-3 1,8t ja 2,0t erot
9-3 1,8t ja 2,0t erot
Mitä eroa 9-3:sen moottoreissa 2,0t ja 1,8t. Tarkoitan näitä uudempia 2007- malleja.
Onko raudassa jotain eroa vai onko pelkkä ohjelmointi kikka asiakkaan valintamahdollisuuksia parantamaan?
Onko raudassa jotain eroa vai onko pelkkä ohjelmointi kikka asiakkaan valintamahdollisuuksia parantamaan?
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Ei mitään käsittääkseni, softa erolla mennään 1,8t 150hv vs. 2,0t 175hv. 2,0T 210hv:ssä eroja sitten on isompaa mm. isompaa turboa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Moottoreissa ei pitäisi olla mitään eroa 1.8t/2.0t välillä.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Onkohan kukaan listannut mitä kaikkea siinä on erilaista? Tuskin kuitenkaan kovin montaa komponenttia. Onko ahdin varmasti eri? Tästä on ollut kylä puhetta mutta eipä muista.Pakari kirjoitti:2,0T 210hv:ssä eroja sitten on isompaa mm. isompaa turboa.
Veikkaan cooleria ja suuttimia?
1.8t ja 2.0t on tasan samat kuten edellä kerrottu ainakin MY07:sta lähtien.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
1.8t:ssä ja 2.0t:ssä on se pykälää pienempi Mitsu. Vertaa14T ja 11T.
Nokat on kireemmät 2.0T:ssä. Nuo on varmaan ne ratkaisevat erot.
Suuttimet on onneksi jo noissa kaikissa vihreet.
SaabCentralin puolella oli muistellakseni eritelty joku lista.
Ilmanotossa tais olla myös eroja.
Nokat on kireemmät 2.0T:ssä. Nuo on varmaan ne ratkaisevat erot.
Suuttimet on onneksi jo noissa kaikissa vihreet.
SaabCentralin puolella oli muistellakseni eritelty joku lista.
Ilmanotossa tais olla myös eroja.
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Joo, ilmanotossa on eroa, koska esim. maptun tarjoaa 1,8t ja 2,0t moottoreihin ilmansuodatinkotelo päivitystä jossa on isommat putket.. Mutta aero malliin, tai 2,0T eli kun koneena on B207R niin ei ilmansuodatinkotelo päivitystä tarvita, jos halutaan enemmän tehoja.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Diidaa, Minkähänlainen operatsuuni olisi vaihtaa tuo softa 1.8t -> 2.0t, jos kerran mekaniikka on tasan sama?
Täällä Oulun seudulla siis... Kyseessä allekirjoituksen auto.
Tuli päivitettyä viikko takaperin vuosimallia 12v uudempaan...
Täällä Oulun seudulla siis... Kyseessä allekirjoituksen auto.
Tuli päivitettyä viikko takaperin vuosimallia 12v uudempaan...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 1,8t ja 2,0t erot
Saabilta, siis merkkiliikkeeltä saat 175hv softan.. Mutta halvemmalla saat softan jossa on päälle 200hv, riippuen softan tekijästä. Kuten foorumilla on juteltu näistä softaajista paljonkin, niin yleisimmät ovat maptun,hirsch ja bsr. Henkilökohtaisesti suosittelen maptunia. Itse softan vaihto on erittäin helppo operaatio.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89