bensa vs. diesel

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja Marko A »

kesäjukka kirjoitti:Kärsiikös niitä tässä mainostaa, että mistä liikkeistä alennusta saa?
Maptun ja Doc Power (BSR) ja käsittääkseni myös Pro Car Service(en tiedä minkä firman softat)
Klubi lehdessä on ollut mainoksia, mutta eipä muistu tarkemmat speksit mieleen.
Selviää kun soittaa liikkeisiin ja kysyy.

Doc Powerilta oli joskus kimppatilauksia joista tuli enemmän % mitä enemmän autoja.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

PCS myy Bsr:ää ja en tiedä saako klubialennusta.
Maptunista saa klubialennusta.
Sitten en tiedä saako näiltä hovivirittäjiltä alennusta, kun näyttää klubikortin..... :mrgreen:
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Ei taida olla tarvetta alennukseen "hovivirittäjien" hinnoilla :)
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Marko A kirjoitti:
kesäjukka kirjoitti:Kärsiikös niitä tässä mainostaa, että mistä liikkeistä alennusta saa?
Maptun ja Doc Power (BSR) ja käsittääkseni myös Pro Car Service(en tiedä minkä firman softat)
Klubi lehdessä on ollut mainoksia, mutta eipä muistu tarkemmat speksit mieleen.
Selviää kun soittaa liikkeisiin ja kysyy.

Doc Powerilta oli joskus kimppatilauksia joista tuli enemmän % mitä enemmän autoja.
Jotenkin ei oo oikeen luottoa noihin BSR tai Maptun tuotteisiin, ainakin mitä klubilaisten softaajoen kanssa olen jutellut.
Hirsch tulee mun tittidiin, jos joku... Maksakoon sitten pikkaisen enemmän, mutta tietää ainakin mitä saa.
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Kiitokset vaan kaikille vastauksista/avusta. Päädyin lopulta dieseliin kun tulee noita kilometrejä niin rajusti.. Kone (110kW, manuaali) tuntuu voimavaroiltaan ja ominaisuuksiltaan ihan mukavalta ja ensimmäisen muutaman sadan kilometrin maantievoittoisen seka-ajon kulutus on hyvinkin siedettävä 5,3l. Käyntiääni ei tosin ole kaikkein sivistynein ja varsinkin startatessa ravistaa melko rajusti.. ominaisuus vai oire jostakin?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

kesäjukka kirjoitti:Kiitokset vaan kaikille vastauksista/avusta. Päädyin lopulta dieseliin kun tulee noita kilometrejä niin rajusti.. Kone (110kW, manuaali) tuntuu voimavaroiltaan ja ominaisuuksiltaan ihan mukavalta ja ensimmäisen muutaman sadan kilometrin maantievoittoisen seka-ajon kulutus on hyvinkin siedettävä 5,3l. Käyntiääni ei tosin ole kaikkein sivistynein ja varsinkin startatessa ravistaa melko rajusti.. ominaisuus vai oire jostakin?
Ominaisuus. Jokainen startti tuntuu ainakin itsellä olevan erilainen. :) Testaappa että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja painat kytkimen pohjaan / nostat ylös muuttuuko käyntiääni yhtään (ts. tuleeko mitään ylimääräistä sivuääntä kytkin pohjassa). Ylimääräiset äänet on alkava merkki kaksoismassavauhtipyörän hajoamiselle. Kokemusperäistä tietoa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

jmaatta kirjoitti:
kesäjukka kirjoitti:Kiitokset vaan kaikille vastauksista/avusta. Päädyin lopulta dieseliin kun tulee noita kilometrejä niin rajusti.. Kone (110kW, manuaali) tuntuu voimavaroiltaan ja ominaisuuksiltaan ihan mukavalta ja ensimmäisen muutaman sadan kilometrin maantievoittoisen seka-ajon kulutus on hyvinkin siedettävä 5,3l. Käyntiääni ei tosin ole kaikkein sivistynein ja varsinkin startatessa ravistaa melko rajusti.. ominaisuus vai oire jostakin?
Ominaisuus. Jokainen startti tuntuu ainakin itsellä olevan erilainen. :) Testaappa että kun auto käy tyhjäkäyntiä ja painat kytkimen pohjaan / nostat ylös muuttuuko käyntiääni yhtään (ts. tuleeko mitään ylimääräistä sivuääntä kytkin pohjassa). Ylimääräiset äänet on alkava merkki kaksoismassavauhtipyörän hajoamiselle. Kokemusperäistä tietoa.
Vauhtipyörä itselläkin kävi pahimpana skenaariona mielessä.. Autossa on kyllä vuoden täysi takuu.. muuten olisi voinut jäädä hankkimatta. Kuuntelin kyllä mahdollisia sivuääniä kytkin ylhäällä/alhaalla, mutten sellaisia huomaa. No, katsotaan. Tänään kun kuuntelin starttia vierestä kun kaveri halusi testata Sabaa, en taas huomannut eroa "normaaliin".. voi olla tosiaan ominaisuus, jonka erottaa tuoreeltaan auton vaihdon jälkeen. Toivotaan ainakin..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
vili1
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 15:38

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja vili1 »

Meillä kolisteli oikein vauhtipyörä. Tutkailin pitkään tilannetta, ja ääni muuttui juuri noin kun laittoi kytkimen pohjaan. Myös ottamalla vasemmasta etulokarista pieni muovinpala pois, saat laitettua käden kytkintä vasten ja meillä tuntui oikein metallinen kolina käteen sieltäkin. Sitten tehtiin kytkinremppa. Kaikki hilppeet ja työt maksoi noin 1000 euroa. Vauhtipyörä oli antautumassa. Kilometrejä oli silloin 196tkm, olisi sillä vielä varmaan ajanut jonkin aikaa.

PS. Melko kummallisia nämä nykyajan kytkimet, kaverin Ford Escortilla ajettu n. 400tkm ja nyt katkesi vissiin kytkinvaijeri...
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

Aivan pakko kysyä tässä kohtaa: Missä tuo kaksoismassavauhtipyörä sijaitsee? Olen ajatelut aina, että se olisi moottorin osa, eikä vaihteiston?! Vai onko vaihteistossakin vauhtipyörä?? Niin, ja miten nuo menee, onko eroa onko automaatti vai manuaali tai bensa vai diesel?
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja aero »

Eiköhän se oo siinä missä vauhtipyörä yleensäkin, eli moottorin ja vaihteiston välissä, juuri ennen kytkintä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Taitaa olla ainoastaan manuaalilaatikkoisten dieselien vitsaus tuo kaksoismassavauhtipyörä.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja core2 »

jmaatta kirjoitti:Taitaa olla ainoastaan manuaalilaatikkoisten dieselien vitsaus tuo kaksoismassavauhtipyörä.
Kyllä sitä löytyy myös manuaali bensa vehkeistäkin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Rusakko__
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Pe Loka 22, 2010 19:53

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja Rusakko__ »

aero kirjoitti:Eiköhän se oo siinä missä vauhtipyörä yleensäkin, eli moottorin ja vaihteiston välissä, juuri ennen kytkintä.
Juuri näin :)
jmaatta kirjoitti:Taitaa olla ainoastaan manuaalilaatikkoisten dieselien vitsaus tuo kaksoismassavauhtipyörä.
Hmmm... Tuleeko tuo vauhtipyörä laatikkovalmistajan mukana vai moottorin? Meinaan vain, että kenenkäs valmistamia nämä manuaalilootat ovat?
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kyllä noi kaksoismassavauhtikset tuntuvat porsivan muillakin merkeillä, eli tuskinpa se ainakaan laatikon valmistajasta kiinni on. :wink:
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: bensa vs. diesel

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Onko 9-3, 2003 2.2Tid koneessa tuo hajoava pyörä?

Eberi oli muuten mukana tässä, joka on siis tuotu belgiasta joskus tänne pohjolaan takas. Kelloa ei ole, pitää laittaa kiertovesipumppu ja ohjelmoida SID. Maksaa 550 ekua...
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Vastaa Viestiin