BT Hf

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Kellään tietoa noista alkuperäisistä hf- sarjoista? Auto on Linear Business ja ratistahan näistä taitaa kaiksita löytyä luurinkuvat, mutta mistä tietää millainen valmius autossa on puhelinta varten? Löysin vanhan varusteluettelon/hinnaston ja siellä on erikseen mainittu hf- valmius ja integroitu sarja.. mitään kiinteää pulkkaa en tervitse, bluetooth- yhteydellä toimii toisessakin autossa. Mikä on siis tarvittavan varusteen nimi ja mistä sitä saa ja vielä mihin hintaan? Tuntuu nimittäin merkkiliikkeilläkin olevan asian suhteen aikalailla epäselvää..
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Mikä vuosimalli?
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja anv »

Moro, Mulla on allekirjoituksen autossa nokia ck-7w -sarja. Hyvin on paritellut E52:n kanssa sekä pojan jonkun muun merkin puhelimen kanssa bluetoothilla. Ainoa miinus on että vastaus- ja hylkäysnäppäimet ratissa eivät toimi. Volumesäätö ratissa toimii.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

anv kirjoitti:Ainoa miinus on että vastaus- ja hylkäysnäppäimet ratissa eivät toimi. Volumesäätö ratissa toimii.
Tätä juuri ajan takaa.. kyllä mullakin on kokemusta että esim. Nokian sarjat pelaavat ihan hyvin mutta haluaisin nimenomaan ratin napit hyötykäyttöön..

Vuosimalli tosiaan jäi pois, eli -08.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Hyöky
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 11:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Hyöky »

kesäjukka kirjoitti:
anv kirjoitti:Ainoa miinus on että vastaus- ja hylkäysnäppäimet ratissa eivät toimi. Volumesäätö ratissa toimii.
Tätä juuri ajan takaa.. kyllä mullakin on kokemusta että esim. Nokian sarjat pelaavat ihan hyvin mutta haluaisin nimenomaan ratin napit hyötykäyttöön..

Vuosimalli tosiaan jäi pois, eli -08.
Meikä laittoi autoon Parrotin BT sarjan. Asennettavat osat olivat seuraavat:
- Tel1 johtosarja, osanumero 32025900. Marmoritiskiltä 57€
asennusohjeet:
http://www.genuinesaab.com/psi/files3/32025900gb.pdf
- Parrot CK3000 evolution BT sarja 71£
- Johtosarja ja CAN väylätulkkipulikka 104£
Edelliset tilasin UK:sta

Käytin Parrotin sarjan omaa mikkiä, jonka laitoin lopuksi kiinni taustapeilin varteen.
Kokeilin myös saabin mikin paikkaa ja täysin näkymätöntä asennusta mutta äänen laatu ratkaisi nykyisen sijoituspaikan.
Hyvät ohjeet johtojen vetämiseen löytyy tuosta oheesta:
http://www.genuinesaab.com/psi/files3/32025907gb.pdf

Setti ja asennus on periaatteessa muuten sama kuin Motorolaa varten tehdyllä ohjeessa mutta Parrotin (tai Motorolan) ohjauskytkimen sijaan käytetään ratissa valmiina olevia painikkeita. Siihen tarvitaan tuota väylätulkkipulikkaa. Vaatiin yhden johdon kytkemisen johtosarjasta ratin takana olevaan liittimeen (tai liittimestä tulevaan johtoon).

Aikaa paloi n. 3 tuntia.

Edit:
Niin joo, tuossa toimivat kaikki ratin napit ainakin iLuurilla. Volume, vastaus, hylkäys, siirto privaatiksi ja takaisin, redial ja ääniohjauksen käynnistys.

-JL
-
#4999
9-3 SS TTiD Hirsch, MY10
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Kiitos, JL. Ohje on niin perinpohjainen ettei enää puutu kuin tuo kolme tuntia, sorminäppäryyttä ja paaaljon pitempi pinna :wink: Tuossa toisessa asennusohjeessa esitetty osasarja näyttää samalta kuin nimeltä mainitsemattoman merkkiliikkeen ilmeisen ammattitaidottoman huoltoneuvojan tarjoama "varmaan sopiva" ratkaisu ongelmaan.. Hintaa osilla melkein 900€ ja asennusta puoli päivää päälle 8O Mutta nuo 175£:n osat ajavat käytännössä saman asian?
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Hyöky
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 11:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Hyöky »

Motorolan sarjassa ei ole väyläohjausta vaan johonkin päin kojelautaa pitää sijoittaa sen ohjauskytkimet. Parrotissa tulee sellainen myös mukana mutta tosiaan oikealla johtosarjalla ja väyläohjaimella sitä ei tarvita.

Tuolta saa noita palikoita ja johtosarjoja tilattua esimerkiksi:
http://www.justcarkits.co.uk

sopivat osat ovat esim.
Johtosarja ja väyläohjain: sw93saab3000
BT: Parrot CK3000Evo

Jos autossa sattuu olemaan TEL1 liitin valmiina ja käyttää auton omaa mikkiä niin asennus on itse asiassa melko helppo tehdä. Vaikein asia on silloin väyläjohdon kytkeminen kaapeliin joka tulee ohjauspyörän alta tulevasta liittimestä.

-JL
-
#4999
9-3 SS TTiD Hirsch, MY10
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Pitääpä sen verran penkoa että näkee onko autossa mikrofoni taustapeilin juuressa, se lienee varma merkki tuon tel1- liittimenkin olemassaolosta..? Osaa sitten tilata oikeat palikat.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Alkuperäistä Bluetooth sarjaa on vain MY10 alkaen, vain niillä, tai integroidulla puhelimella aiemmissa vuosimalleissa toimii ratin napit.
Hyöky
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 11:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Hyöky »

Ristom kirjoitti:Alkuperäistä Bluetooth sarjaa on vain MY10 alkaen, vain niillä, tai integroidulla puhelimella aiemmissa vuosimalleissa toimii ratin napit.
Ja selvyytenä tuolla mainitsemallani CAN BUS tulkilla myös 03.2007-> Parrotin BT:n kanssa

-JL
-
#4999
9-3 SS TTiD Hirsch, MY10
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Hyöky kirjoitti:
Ristom kirjoitti:Alkuperäistä Bluetooth sarjaa on vain MY10 alkaen, vain niillä, tai integroidulla puhelimella aiemmissa vuosimalleissa toimii ratin napit.
Ja selvyytenä tuolla mainitsemallani CAN BUS tulkilla myös 03.2007-> Parrotin BT:n kanssa

-JL
Näin se taitaa tosiaan olla! Aika uskomatonta.. Vanhemmissa malleissa olisi ilmeisesti pitänyt alkuperäisvarusteena ostaa joku valmius :? Jälkeenpäin sitä ei vaan saa.. Tuo JL:n vinkki alkaa osoittautua kultaakin kalliimmaksi :wink: Pitänee laittaa osat tilaukseen.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

No niin, taas täällä yksi joka ei selkeitä ohjeita ja kattavia vastauksia tajua... Mulla on BT Hf -valmius (siis käsittääkseni Mikki jo paikallaan). Ja vm on -08. Pääsenkö toimivaan lopputulokseen suoraan JLn ohjeilla. Ohjeissa olevat kuvat näyttivät edelliseltä kojelautaversiolta? Liekö sillä sitten suurempaa vaikutusta.
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
kesäjukka
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: La Helmi 12, 2011 22:35
Paikkakunta: Joroinen

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja kesäjukka »

Iloinenvompatti kirjoitti:No niin, taas täällä yksi joka ei selkeitä ohjeita ja kattavia vastauksia tajua... Mulla on BT Hf -valmius (siis käsittääkseni Mikki jo paikallaan). Ja vm on -08. Pääsenkö toimivaan lopputulokseen suoraan JLn ohjeilla. Ohjeissa olevat kuvat näyttivät edelliseltä kojelautaversiolta? Liekö sillä sitten suurempaa vaikutusta.
Tästä vastauksesta voi viisaammat päätellä mun luetun ymmärtämisen tason :wink: mutta kyllähän sä pärjäät noilla samoilla ohjeilla. Pääset vaan paljon helpommalla, kun et tartte vetää mikin piuhoja.
#5984
9-3 Cabriolet TiD Vector -07, 96 -79
ex 9-5 TiD4 Vector A -11, 9-5 TiD4 Vector A -10, 9-3 SC TTiD Vector A -08, 9-3 SC TiDS Linear -08, 9-3 2.0t Turbojubilee -03, 99 GL Special -83, 96 -76
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Kiitos,

Lähden yrittämään, aiempien asennusten tuomalla kokemuksella voin vinkata, että kohta on osastolla "Myydään" halvalla saatavissa " :evil: @&# BT Hf"...
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Hyöky
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 11:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: BT Hf

Viesti Kirjoittaja Hyöky »

Iloinenvompatti kirjoitti:Kiitos,

Lähden yrittämään, aiempien asennusten tuomalla kokemuksella voin vinkata, että kohta on osastolla "Myydään" halvalla saatavissa " :evil: @&# BT Hf"...
Kannattaa tosiaan katsoa ensin, että sieltä pelkääjän puolelta löytyy TEL1 -liitin.
Meikä asuu naapurikylässä. Voin jeesata jos siltä tuntuu. Heitä YV:tä.

-JL
-
#4999
9-3 SS TTiD Hirsch, MY10
Vastaa Viestiin