9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Tervehdys!
Kävin eilen otsikon mukaista Saabia koeajamassa, ja kun kyseessä vieraampi merkki, niin ajattelin kysellä hieman neuvoja.
Koeajoauto siis tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4240433
Mielestäni kärry oli todella siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa ja ajoltaan erittäin mukava, joten kauppojakin voisi vakavasti harkita. Nyt lähinnä kiinnostaisi mallin tyyppiviat ja muut tarkistettavat merkkikohtaiset kulutusosat, jotka saattaisi olla lopussa tai vaihdon tarpeessa. Leimalle ja määräaikaishuoltoon tuo oli menossa vielä liikkeen piikkiin, joten sielläkin suurimmat viat mahdollisesti paljastuvat.
Lisäksi tehokkaampiin autoihin tottuneena mahdollisen lisävoiman valjastaminen ja koneen kestävyys kiinnostaisi, ja nyt puhutan siis +250hv tehoista, mikäli ovat järkevästi saatavilla esim. softalla ja turbon vaihdolla, vai kannattaako tyytyä suosiolla pelkkään lastuun ja n. 200hp tehoihin?
Toisena Saab vaihtoehtona ollut hieman vm 2003-2004 9-3 Aero, joista voipi myös kirjoitella kokemuksia varsinkin virien osalta.
Kävin eilen otsikon mukaista Saabia koeajamassa, ja kun kyseessä vieraampi merkki, niin ajattelin kysellä hieman neuvoja.
Koeajoauto siis tämä yksilö: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4240433
Mielestäni kärry oli todella siistissä kunnossa sisältä ja ulkoa ja ajoltaan erittäin mukava, joten kauppojakin voisi vakavasti harkita. Nyt lähinnä kiinnostaisi mallin tyyppiviat ja muut tarkistettavat merkkikohtaiset kulutusosat, jotka saattaisi olla lopussa tai vaihdon tarpeessa. Leimalle ja määräaikaishuoltoon tuo oli menossa vielä liikkeen piikkiin, joten sielläkin suurimmat viat mahdollisesti paljastuvat.
Lisäksi tehokkaampiin autoihin tottuneena mahdollisen lisävoiman valjastaminen ja koneen kestävyys kiinnostaisi, ja nyt puhutan siis +250hv tehoista, mikäli ovat järkevästi saatavilla esim. softalla ja turbon vaihdolla, vai kannattaako tyytyä suosiolla pelkkään lastuun ja n. 200hp tehoihin?
Toisena Saab vaihtoehtona ollut hieman vm 2003-2004 9-3 Aero, joista voipi myös kirjoitella kokemuksia varsinkin virien osalta.
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Tyyppiviat löytyvät parhaiten käyttämällä hakua. Hakusanaksi "tyyppi". Lähinnä alustan osat ovat tyyppivikoja. Kyseessä on kuitenkin 2,0t ei 2,0T..
B207 moottori kestää hyvin sen 300hv samaten voimansiirto. Tuohon -07 2,0t softalla saa 220hv/330nm. Turbo täytyy vaihtaa kun ylitetään 235hv. Kun ylitetään 400nm niin kytkin täytyy vaihtaa parempaan.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=56
Tuolta saa varsin hyvän käsityksen mitä milläkin portaalla tarvitsee vaihtaa.
B207 moottori kestää hyvin sen 300hv samaten voimansiirto. Tuohon -07 2,0t softalla saa 220hv/330nm. Turbo täytyy vaihtaa kun ylitetään 235hv. Kun ylitetään 400nm niin kytkin täytyy vaihtaa parempaan.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=56
Tuolta saa varsin hyvän käsityksen mitä milläkin portaalla tarvitsee vaihtaa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Kiitokset nopeasta vastauksesta. Onko tuo Maptun järkevin vaihtoehto Saabia virittäessä/softatessa?
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Oma mielipide on että maptun yksi parhaista(perusteena hinta/laatusuhde, teho/vääntö, luotettavuus, sekä hyvä palvelu). Suosittelen, itsellä on toistaiseksi tuo stage1 ja on toiminut hyvin, ei pienintäkään valituksen aihetta. Palvelu on myös ollut varsin mallikasta.
Toinen hyvä on hirsch, mutta hirsch on kalliimpi vaihtoehto.
Toinen hyvä on hirsch, mutta hirsch on kalliimpi vaihtoehto.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Maptun/Bsr tunnettuja swedupajoja, joten osaamista Saabin suhteen varmasti löytyy. Trionic8:n softa taitaa olla puukotettu jo muidenkin (harrastajien) toimesta, joten riski saada toimivaa softaa edukkaammin on olemassa.Putte kirjoitti:Kiitokset nopeasta vastauksesta. Onko tuo Maptun järkevin vaihtoehto Saabia virittäessä/softatessa?
Pyynti tuosta autosta on kova, mutta saahan sitä pyytää.....
93SC TTiD
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Ei tuo pyynti mun mielestä erityisen kova ole, jos vertaa nettiauton tarjontaan. Suurin osa siellä on karvalakkimalleja, ja hinnat pyörivät 15k tietämissä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Kyllähän tuon alle 15:sta suoralla kaupalla saisi, joka mielestäni alkaa olla linjassa.Sportti kirjoitti: Pyynti tuosta autosta on kova, mutta saahan sitä pyytää.....
Jos löytyy alle 15 tuhannen Saabeja, jotka myynnissä niin saa laittaa linkkiä. Vaatimuksena bensaturbo, manuaali, ajettu reilusti alle 200 tkm ja perussähköherkut pitäisi löytyä.
Pari 9-3 Aeroa olisi pk-seudulla, joista olisin myös kiinnostunut:
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4365610
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4103655
Jos näistä yksilöistä jotain tietoa, niin saa valaista.
Lisäksi jos jollakin olisi käytännön kokemusta S60/V70 turbobensa Volvoista vs. vastaava Saab, niin juttua tänne.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Noissa Aeroissa on tietysti parempi alusta ja voi olla, että katkeavia jousia tulee tuohon farkkuun ennemmin, ehkä myös ABS/TCS ongelmia. Tuossa farkussa parempi/vahvempi laatikko/kytkin jos viritys-vimma iskee, niinkuin varmaan käy, toisaalta noissa Aeroissa tietysti papua jo paremmin vakiona. -03 Aerot siis muistellakseni 5v laatikolla. Jos tuo farkku olis ollut isolla T:llä, niin ilman muuta se.Putte kirjoitti:Kyllähän tuon alle 15:sta suoralla kaupalla saisi, joka mielestäni alkaa olla linjassa.Sportti kirjoitti: Pyynti tuosta autosta on kova, mutta saahan sitä pyytää.....
Jos löytyy alle 15 tuhannen Saabeja, jotka myynnissä niin saa laittaa linkkiä. Vaatimuksena bensaturbo, manuaali, ajettu reilusti alle 200 tkm ja perussähköherkut pitäisi löytyä.
Pari 9-3 Aeroa olisi pk-seudulla, joista olisin myös kiinnostunut:
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4365610
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4103655
Jos näistä yksilöistä jotain tietoa, niin saa valaista.
Lisäksi jos jollakin olisi käytännön kokemusta S60/V70 turbobensa Volvoista vs. vastaava Saab, niin juttua tänne.
Volvoista paha sanoa, S60 hyvä ajaa ja jos 2.5T, niin onhan se miellyttävä ajettava, Saabit menee kuitenkin tässä bensan hajulla verrattuna 2.5T Volleen jos sillä on yhtään merkitystä. V70 on jo sitten isompi, mutta 2.5T koneella ihan mukava, 2.4 vapareilla pitäs laittaa myyntikieltoon, varmatoiminenhan se 2.4 ja 2.4i on, mutta mutta..............................
Ei muuta kuin tunnukset Volvolandiaan ja lueskelemaan sieltä lisää.
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Nostetaanpas aihetta ja esitetään samaa kysymystä uudelleen. Nyt olisi vanha kärry mennyt kaupaksi, ja vahvana vaihtoehtona olisi Saab 9-3 vm.2003-> bensaturbo manuaalina ja reilustia alle 200 tkm ajettuna sekä hyvillä varusteilla. Budjetti autoon 15 tonnia.
Voimaa olisi tarkoitus ottaa jossain vaiheessa vähintään 250hp, joten olisiko järkevintä vain lähteä Aero ostoksille, vai miettiä tuon 150hp/175hp version ostamista sekä virittämistä?
Voimaa olisi tarkoitus ottaa jossain vaiheessa vähintään 250hp, joten olisiko järkevintä vain lähteä Aero ostoksille, vai miettiä tuon 150hp/175hp version ostamista sekä virittämistä?
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Aero tietty. Mikäli 1,8t/2,0t:stä haluaa enemmän kuin 235hv, niin joutuu vaihtamaan mm. turbon. Hintaa kertyy tuota osien kautta ainakin, ja sitten vielä jos teetättää muilla asennukset.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
1,8t/2,0t tapauksessa suuttimet (06 malliin asti, 07 alkaen on muissakin vakiona yhtä isot kuin Aerossa), kytkin ja turbo uusiksi niin n. 250hv irronnee. Pakoputken päivittäminen virtaavampaan ei myös haittaisi lainkaan. Vakiokytkimen kanssa voi pärjätä jos se on kunnossa ja vääntöä ei oteta kaikkea mitä saisi, mutta on se vähän rajoilla.
Aerossa riittää softa ja mieluusti putken päivitys myös.
Multa löytyy hyllystä yksi sarja noita isompia 07-> 350cc suuttimia T8 autoihin ja softakin onnistunee.
Aerossa riittää softa ja mieluusti putken päivitys myös.
Multa löytyy hyllystä yksi sarja noita isompia 07-> 350cc suuttimia T8 autoihin ja softakin onnistunee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Onko vm.-03 Aerossa eroja verrattuna vm. -05 Aeroon? Ja onko kellään mitään tietoa näistä yksilöistä?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4365610
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4452432
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4365610
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4452432
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Mikä laatikko ja minkä kokoinen kytkin noissa uudemmissa on vrt. vanhemmat? Eikö nimenomaan alkupään aeroissa ollut vahva getrakki, ainakin 6v lodju, jonka sai lisähintaan ruksittua. Emännän kotterossa on nimenomaan tuo 6v laatikko. PIrun hienosti pelaa vaikka vähän ripeämminkin kiskoisi pykäliä päälle. 125tkm ajettu kykä vaan rupesi luistamaan lämpimillä keleillä hirssityksen jälkeen.apu,apupoika kirjoitti: Tuossa farkussa parempi/vahvempi laatikko/kytkin jos viritys-vimma iskee, niinkuin varmaan käy, toisaalta noissa Aeroissa tietysti papua jo paremmin vakiona. -03 Aerot siis muistellakseni 5v laatikolla. Jos tuo farkku olis ollut isolla T:llä, niin ilman muuta se.
Re: 9-3 -07 2.0T farkkua ostamassa
Erittäin potentiaalinen, en ollut jostain syystä löytänyt koko kärryä, vaikka Nettihaun tarkkaa hakua käyttänyt. Eroaako tuo Aerosta muuten kuin alustan osalta?apu,apupoika kirjoitti:Entäs tuo?
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4454095