Öljyvuoto 93 2,0 t

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Pistätkö pliis tänne raporttia kustannuksista ja mahd. muista huomioista stefanvaihdon aikana?

Itellä (tai siis vaimolla) tod. näk. sama rumba edessä, joten olis kiva saada vähän haarukkaa. Tuossa valkoisessa on tosin jo 180tkm taulussa ja kytkytin luistelee etanolilla ajellessa silloin tällöin, joten sekin menee vaihtoon samalla ja maksaa taas ihanasti lisää.

Saattaa tuo märkyys hiukan lisätä luistelutaipumusta, mutta kyllä näissä aika kinthaalle tuntuu olevan laskettu tuo kytkimen kesto niin kilometrien kuin vääntölukemienkin suhteen. Ei luulisi että sillä nyt kovin paljon on saatu kustannuksia alaspäin, kun joku kiekko sinne kuitenkin on ollut pakko linjalla laittaa! :evil: No, Saabilla ajelu on joka sentin arvoista...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Sininen Paroni
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: To Loka 19, 2006 23:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja Sininen Paroni »

Ihan varmaan sen jossain nyrkkipajassa saa halvemmalla, tää tehdään nyt Länsiautossa mikä on luultavasti kallein mahdollinen...

Budjetti:
Stefan vaihto n. 1600 EUR
Sen lisäksi kytkinpaketti (ei oo kytkimessä tähän saakka ollut mitään vikaa mutta vaihdetaan nyt samalla kun kerran sisukset on auki) 470 EUR.
Työkustannus tossa on varmaan isoin, auto joutuu olemaan pajalla pari päivää.

Ja autollahan on nyt ajettu jotain 128 tkm, on vakio, ei mitään virityksiä.
Viimeksi muokannut Sininen Paroni, Ti Marras 12, 2013 20:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyinen Saab 9-5 Vector 2.0 TTID XWD MY-11
Entinen Saab 9-3 SC 2.0t MY-07
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja karg »

Samaa kannattaa kysyä vaikka SaabiAntilta Tallinnasta. Hinta (varsinkin työkustannus) voi hämmästyttää sen verran tuohon Länsiauton hintaan verrattuna, että tulee Tallinnan reissu eteen ;)
olachka
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 13:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja olachka »

Terve.

Mulla tosiaan vuoti kans öljyä ja tiputti sitä aina pienen lätäkön auton alle.
Kampiakselin stefat vuoti molemmista päistä ja kustannusarvio Länsiautossa oli tosiaan tuo vähintään 1500€. Kyselin samaa työtä jostain toisestakin ketjuliikkeestä mutta samaa arviota antoivat.

Lopulta teetin sitten stefojen vaihdon Kirkkonummella ei merkkikorjaamolla ja hinnaksi tuli alle 700€. Tuntui melkein ilmaiselta tuossa vaiheessa. =)
Osathan eivät maksa juuri mitään, työ tossa maksaa..
Itse vein auton aamulla ja hain sen seuraavana päivänä puolen päivän aikoihin.

Omalla autolla oli ajettu tuossa vaiheessa noin 215000km ja kyseessä vm04 1.8.t sentronic saabi.

Suosittelen kyllä tuota stefojen vaihtoa jossain muualla tehtäväksi kun merkkiliikkeessä...
Ajossa: 9-3 2,8TS Aero Cabriolet -08(ka)
Ex: 9-3 SS 1.8t Sentronic -04
Teekki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Kesä 17, 2013 23:45

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja Teekki »

Tosiaan kannattaa sitä stefan vaihtoa kysästä jostain muualta, jos hinta on tuollainen... 8O

Itse tuossa kyselin kytkinrempalle hintaa täältä Lappeenrannasta ja yks korjaamo(ei ees mikään niin pieni nyrkkipaja) heitti arvioksi sellaiset 9 tuntia töitä, eli kyseisen putiikin taksoilla se tekis sellaset 620e.
1.8t 2005
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Noniin, nyt ollaan siis ostamassa tota NG9-3 farkkua ja nostettiin vielä ylös ennen ostoa, ja öljyähän siellä vuotaa.

Toi alipainetehostaja vuotaa myös vähän, mutta tämä tulee jostain alempaa, näyttäisi ihan tulevan jostain vauhtipyörän tietämiltä, vai miltä näyttää:

kuva1
kuva2

Takastefa?
Tomppa & Saabit myyty :(
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Rommitommi kirjoitti:Noniin, nyt ollaan siis ostamassa tota NG9-3 farkkua ja nostettiin vielä ylös ennen ostoa, ja öljyähän siellä vuotaa.

Toi alipainetehostaja vuotaa myös vähän, mutta tämä tulee jostain alempaa, näyttäisi ihan tulevan jostain vauhtipyörän tietämiltä, vai miltä näyttää:

kuva1
kuva2

Takastefa?
Mitä noista kuvista saa selvää niin, alipainepumpun vuoto on juuri tuollaista. Ainakin itsellä oli tai, käsittääkseni ei enää vuoda kun ostin siihen uuden. En oo hetkeen tarkistanut mikä on sen suhteen tilanne.
9³SS Turbo X '08

-Janne
APS
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja APS »

Lainataan vanhaa ketjua. Omani alkoi merkkailemaan myös. Moottoritilassa märkää on kaasuläppäkotelolle tulevan ahtoletkun alla, öljynsuodattimen vieressä. Jokin anturi?

Kuva

Kuva

Kuva
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
APS
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja APS »

Vastaan itselleni.

Tuo näyttäisi olevan öljynpaineanturi:
Kuva

Tässä vielä vaihto-ohjeet:
https://app.box.com/s/313gn0jas185s3dkfr7qm8ufei26tbbm
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
nimismies
"Turbo"
Viestit: 246
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja nimismies »

APS kirjoitti:
To Elo 16, 2018 12:04
Vastaan itselleni.

Tuo näyttäisi olevan öljynpaineanturi:
Kuva

Tässä vielä vaihto-ohjeet:
https://app.box.com/s/313gn0jas185s3dkfr7qm8ufei26tbbm
Nyt kovien pakkasten aikaan alkoi tiputtaa öljyä juuri tuosta APS:n mainitsemasta paikasta. Ainakin öljynsuodattimen kohta näyttäisi olevan melko öljyinen kun tuossa taskulampulla pimeässä yritin tiirailla yläkautta. Ja lammikko tulee juurikin samoille kohdille maahan.

Mutta osaisiko joku kertoa, että mikä osa tarkalleen siis on tuo öljynpaineanturi vai öljynpainekytkin mahtaisi olla? Google tarjosi vähän molemmilla nimikkeillä enkä oikein osaa sanoa mikä osa pitäisi autooni hankkia ja mistä. Motonetit ja Biltemat ei ainakaan tarjonneet suoraan mitään sopivaa. Kyseessä siis 9-3 SC 1.8t vm 2006.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja HEV »

--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
nimismies
"Turbo"
Viestit: 246
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Öljyvuoto 93 2,0 t

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Suuret kiitokset, kokeillaanpa asettuuko vuoto tuolla.
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Vastaa Viestiin