9-3SS 1.8t - 120 tkm huolto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

9-3SS 1.8t - 120 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuossa varailin osasia tähän huoltoon, johon sisältyi myös akku. Hintaa tuli GM/Saab-varaosille jotain 240-255euroa.

Kauanko menee merkkiliikkeessä tällaiseen huoltoon, jos akku pitää vaihtaa myös? Tarvitseeko vaihtaa laturinhihnan kiristinpyörää? Vanhassa 9-3ssa pitänee vaihtaa pyörät, mutta Oulun merkkiliikkeestä väittivät, ettei ole tarpeen tässä autossa.

Autossa on automaatti-ilmastointi, ja manuaalivaihteet, jos öljyt sinne pitää vaihtaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: 9-3SS 1.8t - 120 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Akkua nyt ei kauaa vaihda, jotain 15min. Joten se ei merkittävästi lisää huollon hintaa.

Mutta tosta moniurahihnan kiristäjän vaihtamisesta olen eri mieltä kuin merkkiliike.
Itselläni on 144tuhatta ajettu 2,0t ss.
Moniurahihna olisi pitänyt vaihtaa 120tonnin huollossa, sitä ei kuitenkaan edellinen omistaja ollut tehnyt/teettänyt.

Noh, kaivoin remmin itse sieltä pois ja totesin että nyt menee kiristäjäkin vaihtoon.
Kaksi milliä oli muovinen kiristinpyörä kulunut, ja laakerit resonoi. En ymmärrä miksi moisen vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Kannattaa vaihtaa se ilman muuta.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3SS 1.8t - 120 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Moi

Tein muutama kuukausi sitten itse 120 tkm huollon ja ihmettelin silloin itsekin tuon kiristimen vaihtotarvetta. Huolto-ohjelman mukaan se vaihdetaan vain jos on tarve (eli jos se on kulunut tai ääntää) ja tällainen käytäntö on ilmeisesti huollossa. Samoin ProCar serviceltä tätä asiaa kyselin ja Riku oli sitä mieltä että 120tkm voi kiristimen jättää vaihtamatta jos se toimii. Itse vaihdoin vain hihnan, koska oma kiristimeni ei ollut kulunut eikä siitä kuulunut ylimääräistä ääntä. Hyvin on toiminut.

Huomaa myös polttoainesuodattimen vaihto jos autosi on vm. 2004 tai tuoreempi. Omani on -04 eikä polttoainesuodatinta ollut vaihdettu varmasti kertaakaan ja sen kyllä huomasi.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-3SS 1.8t - 120 tkm huolto

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vaihdatin kiristimen koska se kuului 120tkm huoltoon. Huollon teki Hepo-auto Tampereella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin