Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Alkoi kuulumaan vasemmalta, ilmesesti takapäästä, klonksumista pienissä töyssyissä. Varsinkin oikealle kaartaessa.
Ja ääni alkoi kuulumaan sen jälkeen kun vaihdatin talvirenkaat. Hajosiko renkaanvaihdossa jotain, vai onko mahdollista, että väärät pultit tai jokin muu sen aiheuttaa?

Ja pultit ovat kyllä kireällä :wink:

Edit: Ajattelin maanantaina viedä autoa leimalle, jolloin varmaan selviää jos esim jousi poikki tai vastaavaa 8O
9-3ss 1.8t -07
pohojalainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: La Marras 08, 2008 17:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja pohojalainen »

Veikkaan bumerangia. Nosta perä ylös sen verran, että takapyörät eivät kosketa maahan. Jos pyörän yläosasta nykimällä ja työntämällä tuntuu välystä niin ei kannata mennä katsastuskonttorille toteamaan samaa.

Lisää asiasta:
http://www.saabclub.fi/foorumi/viewtopi ... 81&start=0
#3942
"Syöksykierteenestojärjestelmä pois toiminnasta. Ota yhteyttä huoltamoon."
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Kiitos
Täytyy yrittää viikonlopun aikana tunkkausta. Ei viitsisi rumentaa noita Saabin kivoja katsastustilastoja selvillä vioilla.
Onko muuten kokemuksia, että uskaltaako Maptun Stage 1:llä mennä konttorille? Vai pitääkö alkuperäinen softa palauttaa ennen sitä? Ei vain jaksasisi taas hommata laturinpäähän autoa suotta.
9-3ss 1.8t -07
glyzer
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: Ti Maalis 03, 2009 14:30

Re: Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja glyzer »

Osa kuulostaa käyneen virisoftalla, itse olen pudotellut BSR:stä vakioksi aina katsastusten yhteydessä. Laturiin en muuten ole itse pariin viime kertaan kytkenyt ollenkaan... softan vaihto kestää sen viis minsaa ja oon olettanut että melko uudella akulla kyllä sen aikaa riittää virtaa. Tämä on tottakai tietoinen riski, ja esim. talvikylmällä akusta saa vähemmän mehuja irti.
9³ SC 1.8t
Nimimerkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: La Touko 07, 2011 09:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Nimimerkki »

Oma auto on käynyt leimalla 4 kertaa (joka kerta eri konttori) bsr:n viriasetuksilla eikä ole tullut sanomista.
9-3 SS 1,8t Vector bsr stg2 vm. 2004
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Kolahdukset renkaanvaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Itselle ei tietenkään ole ikinä käynyt niin, mutta kaverille.... Jos sinulla on muut kuin orkkisvanteet, niin tulihan sovitinrengas varmasti paikalleen?
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Vastaa Viestiin